יום ראשון, 10 במרץ 2013

קצרים


שני עדכונים קצרים לפוסטים קודמים

1. בפוסט הזה שיבחתי את עיריית הוד השרון על התעוזה שקיבלה כשהלכה בכל הכוח על תוכנית שבילי אופניים שאפתניים בכבישים המרכזיים של העיר.

לרוע המזל נראה שראש העיר קיבל קצת רגליים קרות והיום בוחן כיצד ניתן לבטל את השבילים ולזרוק לפח את המליונים שהושקעו.

יותם אביזוהר, מנכ"ל ישראל בשביל אופניים שהשתתף בפאנל שערך ארגון תחבורה היום ומחר למהנדסי ערים המליץ למהנדסים "להתחיל מאיפה שקל" ואיפה שאין התנגדות ציבורית מובנה ומשם לבנות את ההסכמה הציבורית לשלבים ה קשים יותר שדורשים מהרכב הפרטי קצת לוותר על כיבושיו מעשרות השנים האחרונות. תתחילו בשדרות, תתחילו בפארקים, תתחילו ברחובות הרחבים במיוחד, ובבוא היום תוכלו להעביר שביל אופניים גם ברחוב הכי ראשי של העיר.

זה מוביל להתמשכות תהליכים, ולתקופת ביניים מעצבנת בה אין רשת שבילים אלא "רסיסים" עם הבטחה לא ממומשת. אבל כנראה זו הדרך היחידה להגיע לסוף המירוץ עם הישגים משמעותיים.
בהקשר זה עיריית תל אביב והתהליך שעברה (ועדיין עוברת) מאפשרת לערים אחרות לקצר את לוחות הזמנים, אבל כנראה לא ממש מספקת מקפצה ישר לשלב הסופי. לובי הרכב הפרטי מאד חזק.


2. בפוסט הזה דיברתי על העליה בדלת האחורית בקווי דן 4,5,104.
מאז עשיתי נסיעת מבחן בקו 5. עליתי המדלת האחורית וישבתי לידה כל הנסיעה.
אני רוצה לשבח את דן על המכשיר הנפלא, הנוח והמעוצב למשעי. מלווה באורות יפים וברורים על המסגרת ובלי כל מיני חוטים שמשלשלים ממנו. כל כך שונה מ"מנקבי הכרטיסיות" שאגד נהגו לתלות בדלת האחורית בקווי המהדרין בירושלים או מהמכשיר המזעזע שסופרבוס  שמה בדלת האחורית בקו 11 בבית שמש.

וכאשר החברה עושה עבודה כל כך טובה, לא פלא שיש תוצאות. במהלך נסיעתי 15 איש עלו בדלת האחורית. כולם ללא יוצא מהכלל העבירו את הרב קו שלהם. 100%.
אני לא תמים, אני מניח שבעוד חודש כשיסכמו את הפיילוט המספרים לא יהיו כל כך יפים. אבל מה שראיתי בהחלט היה מעודד. ובהחלט נותן פתח להחלת השירות הזה בכל קווי האוטובוס בארץ.

ולתוצאות האחרות. זמן העצירה בתחנות עמוסות אכן התקצר, כאשר בתחנה אחת הנהג קלט 8 נוסעים בכמה שניות. (זה לא קו עמוס במיוחד).
והיתרון הגדול ביותר הוא כנראה היכולת של אנשים שרצים לתפוס את האוטובוס בדלת האחורית ולא להרגיש עם זה לא נעים. שלושה אנשים שרצו ועלו בדלת האחורית נראו מאד שמחים מהסידור החדש שמשאיר את הדלת האחורית פתוחה כל זמן שהאוטובוס בתחנה. (קודם הנהג היה סוגר את הדלת ברגע שהנוסע האחרון היה יורד).

בקיצור שאפו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה