יום שבת, 25 בפברואר 2017

הרוכב לאוטובוסים חוגג 4


יש לי יומולדת והשמחה רבה, אני בן ארבע.
השנה הרוכב לאוטובוסים המשיך לפרוץ גבולות, לצבור קהל קוראים נאמן ואני מקווה שגם להשפיע במקומות הנכונים.

5 מהפוסטים הנקראים ביותר בכל הזמנים נכתבו השנה, מה שמעיד על החשיפה ההולכת וגדלה, כולל הפוסט השני הנקרא בכל הזמנים - למה צריך לשלם 70% מס על דלק
הפוסט הראשון הכי נקרא בכל הזמנים נכתב כבר ב-2013 - תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, ומאחר והוא ממשיך להיות פופולרי עדכנתי אותו השנה.

אני לא מנוי על גוגל אנליטיקס ולכן חסר לי מידע לגבי כמה אנשים בפועל נכנסים לפוסט (כמה IP נפרדים), אבל מהמידע החינמי שגוגל כן מספקת לי אני יודע שיש בין 500 ל-1000 כניסות ליום לאתר, ומעל ל-20,000 כניסות בחודש שזה גידול מרשים לעומת שנים קודמות.
גרף המשתמשים הראה קפיצה חסרת תקדים בקיץ השנה לשלושה חודשים ואז ירידה חדה, שהתייצבה על מספר נכנסים גבוה ממה שהיה קודם והמשיכה לטפס במגמה זהה למגמה טרם הקפיצה. מאחר ואני מאמין שחייב להיות הסבר לכל אנומליה החלטתי לחקור.

מסתבר שביולי 2016 גילו כמה בוטים את הבלוג שלי, למי שלא יודע -  בוט (בהקשר הצר שלנו) הוא כינוי חיבה לתוכנה רובוטית שסורקת אתרים פופולריים באינטרנט באופן שוטף, כדי לראות מה חדש בהם, לחפש מילות מפתח ולהציע את התוכן לגולשים המנויים על כל מיני שירותי תוכן. מסתבר שיותר מחצי מהתעבורה באינטרנט בכלל לא מבוצע על ידי אנשים אלא על ידי בוטים.
חלק מהבוטים השתעממו אחרי חודשיים ועזבו (אני כנראה לא מספיק פופולרי בשבילם...) וחלק נשארו איתנו לקרוא ולהחכים בנושאי תחבורה ציבורית. הם סורקים את האתר כל 3 שעות ובודקים אם יש משהו חדש.

עם ההסבר הזה בראש תוכלו להבין טוב יותר את הגרף הבא, שהוצאתי באמצע החודש, המציג את מספר הכניסות מדי חודש מאז תחילת הפעילות של הבלוג.

אם נתעלם מהשפעת הבוטים, הרי שקו המגמה של מספר הצופים באתר מדי חודש עולה בצורה עקבית. אני מקווה שנמשיך כך. בארבע השנים האחרונות נרשמו כמעט 600,000 כניסות לבלוג. בממוצע 400 ליום.

מה עוד היה לנו השנה?
פרסמתי את מדריך התעריפים, עדכנתי את ציר הזמן ואת הספריה, ואני גם משתדל לעדכן באופן קבוע את מדריך הרב קו הפופולרי בהתאם להתפתחויות בתחום. המלצתי במדריך האפליקציות על אפליקציית ravkavonline שניתקה אותי לחלוטין מהצורך לשלם לנהג. ואני ממשיך להמליץ על איפהבוס המצויינת שמלווה אותי ביום יום.

כתבתי פוסטים במגוון נושאים. אני משתדל לכתוב כל שבוע אבל לא תמיד זה הולך. אחרי 4 שנים ו-195 פוסטים חשבתי שיהיה לכם שימושי לראות מה הם 50 הפוסטים הנקראים ביותר. אלה אשר נספרו להם כ-2000 כניסות ומעלה.



מס"ד שם רשומה מספר צפיות תאריך פרסום
1
9431
11.11.2013
2
8835
2.3.2016
3
8310
8.12.2015
4
8237
23.7.2014
5
6007
31.8.2014
6
5265
21.7.2015
7
5263
22.9.2013
8
5197
31.3.2015
9
5135
5.5.2016
10
4990
16.2.2016
11
4964
11.1.2016
12
4710
1.8.2016
13
4667
11.1.2015
14
3986
26.10.2015
15
3654
20.10.2016
16
3170
30.3.2014
17
3097
20.9.2015
18
3083
9.3.2016
19
3074
5.8.2013
20
3063
7.7.2014
21
2977
5.4.2016
22
2923
15.7.2016
23
2835
4.4.2013
24
2790
13.5.2016
25
2789
12.6.2016
26
2764
17.4.2016
27
2741
11.11.2015
28
2701
22.6.2014
29
2419
20.3.2016
30
2388
1.9.2016
31
2366
8.3.2013
32
2356
9.10.2016
33
2322
4.1.2016
34
מה זה יעילות בתחבורה הציבורית? תלוי את מי שואלים!
2303
29.11.2015
35
2218
24.10.2013
36
2212
7.2.2016
37
2190
6.9.2016
38
2176
12.7.2015
39
2165
10.8.2016
40
2149 
6.6.2016
41
2148
23.3.2016
42
2105
25.5.2016
43
2074
9.4.2014
44
2065
23.2.2016
45
2029
11.8.2013
46
2026
17.11.2016
47
2002
6.12.2016
48
1960
7.7.2015
49
1950
2.4.2013
50
1942
1.10.2015










20 comments:

  1. אנונימיפברואר 25, 2017

    אני בודק את האתר כל 3 שעות ובודק אם יש משהו חדש,זה אומר שאני בוט??? #משבר_קיומי

    השבמחק
  2. אנונימיפברואר 25, 2017

    יישר כוח, אמיר. אני קורא אותך כבר כמה שנים, נהנה ולומד.

    השבמחק
  3. אנונימיפברואר 25, 2017

    אתה עושה עבודת קודש!!!
    תודה רבה לך!

    D! פה ועכשיו

    השבמחק
  4. קודם כל מזל טוב,
    ודבר שני, לא הכרתי את האפליקציה רבקואונליין, רק את הופ און. נראה על פניו שרבקואונליין יותר משוכללת.
    ועוד משהו, יש לך גם את הפוסט שמיועד לתיירים בנושא מדריך הישרדות בתח"צ הישראלי (או משהו בסגנון) שהוא מאד חשוב ושווה לעדכן אותו גם על בסיס קבוע. אני מפנה אליו בפרופיל הקאוצ'סרפינג שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. אם לדעתך חסר בו משהו אשמח להוסיף.

      מחק
    2. אנונימיפברואר 26, 2017

      איפה הפוסט הזה? אני זוכר שראיתי אותו בעבר אבל אני לא מוצא אותו שוב

      מחק
    3. זה לא היה פוסט אלא דף, ולמען הסדר הטוב הורדתי אותו מהלשוניות כי היו יותר מדי לשוניות ולא היו אליו הרבה כניסות.
      http://israelbikebus.blogspot.co.il/p/guide-to-israel-public-transit.html

      מחק
    4. אנונימיפברואר 27, 2017

      יש המון שגיאות דקדוק, תחביר, וניסוח בפוסט, אבל עריכה שלו בצורה מסודרת כשהוא רק דף בבלוג שלך היא קשה, האפשרות הריאליסטית היחידה היא להעתיק את כל הטקסט, לערוך, ואז לשלוח לך במייל, וכך יהיה לך קשה לראות את השינויים. למה שלא תשים אותו באיזה ויקי?

      מחק
    5. למשל כדאי לעדכן על קו שירות האוטובוסים החדש משדה התעופה.

      מחק
    6. הוספתי את קו שדה התעופה. תודה

      מחק
    7. לגבי שגיאות דקדוק ותחביר, אני לא דובר אנגלית ברמת שפת אם ולכן העברתי אותו לחבר קנדי שלי להגהה. אבל יכול מאד להיות שיש הרבה מה לתקן.

      אם תוכל להשקיע מזמנך, אשמח אם תעתיק את הכתוב לוורד ותתקן (לא צריך בעקוב אחר שינויים, אני סמוך עליך), את הוורד המתוקן תשלח לי לamirvigo@gmail.com ואשתול אותו במקום הקיים.

      מחק
    8. כדאי לעדכן בפוסט שלך באנגלית שהערך הצבור ברב קו כבר לא מוגבל לשימוש באותה חברה.

      מחק
  5. בלוג מדהים! כאחד שהתחיל לנתעסק בתחבורה ציבורית בשנה האחרונה אני לומד ומשכיל ומקבל השראה ממך. תודה רבה ותמשיך כך!

    השבמחק
  6. אנונימיפברואר 27, 2017

    מזל טוב! המשך בדרכך הטובה!

    קישור לא-קשור שאולי יעניין אותך: http://www.ha-makom.co.il/post/avigail-biton-dan-bus

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר כמובן לענות על כל סוגייה וסוגייה המועלית בכתבה.
      א. אי החזרת עודף (מהמכונות או מהנהג) היא פרקטיקה מקובלת בתחבורה הציבורית בכל העולם המערבי. האחריות על הימצאות הכסף המדויק חלה על הנוסע ולא על המפעיל, ואם לא נערכת כראוי זו הבעיה שלך. למעשה ברוב העולם גם אין יכולת לקבל זיכוי. מכונות המאפשרות החזרת עודף יקרות בהרבה גם לקנייה וגם לתחזקה ומטילות אחריות מלאה של הימצאות העודף על המפעיל (מה עושים אם יש מכונה שמחזירה עודף ובמקרה נגמר לה..., ייווצר מצב לא שיוויני בין נוסעים שונים.
      ב. משרד התחברוה מעודד כרטיסי חופשי (יומי/שבועי/חודשי) והקטין את העלות שלהם בצורה ניכרת, בעיקר של החופשי חודשי. לטובת אוכלוסיות מוחלשות שמקבלות הנחה ממש גדולה. גם הערך הצבור מספק הנחה נאה, אבל כל מטרתו היא עבור נוסעים "חצי קבועים" שלא יצטרכו להתעסק עם כסף כל פעם שהם עולים לאוטובס. לכן נקבע רף מינימום של 30 שקלים, שווה ערך לבערך 9 נסיעות בבאר שבע שבהם הנוסע לא צריך לשלוף מזומן. ההנחה מגיעה לך כי אתה נוסע הרבה ולכן אם אתה נוסע מזדמן, לא מגיע לך שום הנחה. גם זו פרקטיטקה מקובלת בעולם ולא המצאנו כלום.
      אגב, בעקבות התלונות על אי החזרת העודף, כנראה יחליפו את המכונות למכונות שמחזירות עודף, ולדעתיא ז התלונות רק יגברו. כי לא ניתן להבטיח שבכל רגע נתון למכונה יהיה עודף. זה לא משקר, זה אוטובוס עם אלפי נוסעים ביום.

      מחק
    2. אנונימימרץ 01, 2017

      הפתרון הוא כמובן מכונות נייחות בתחנות שבהן יש מספיק מקום למנגנון שממלא מחדש את מאגרי העודף מהמטבעות שהנוסעים מכניסים.

      מחק
  7. אנונימיפברואר 27, 2017

    תודה רבה!

    אתה מעורר השראה!

    השבמחק
  8. לא יודע אם זה מספר משמעותי, אבל צריך להוסיף לנתונים את המנויים שקוראים את הפוסטים במייל, בלי להיכנס לאתר.
    תודה עצומה על כל הכתיבה שלך. אני מאמין שבטווח הארוך ההיגיון-תחבורתי-להמונים שאתה מעניק לכם הרבה אנשים ישפיע לטובה, בעקיפין, על איכות הביצוע, התכנון והמדיניות בארץ.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, אני גם מקווה כך. אני יודע שחלק לא מבוטל מהקוראים הם אנשי מקצוע מהתחום ואני מקווה שאני משפיע.

      מחק

אולי תתעניין גם באלה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...