יש לי יומולדת והשמחה רבה, אני בן ארבע.
השנה הרוכב לאוטובוסים המשיך לפרוץ גבולות, לצבור קהל קוראים נאמן ואני מקווה שגם להשפיע במקומות הנכונים.
5 מהפוסטים הנקראים ביותר בכל הזמנים נכתבו השנה, מה שמעיד על החשיפה ההולכת וגדלה, כולל הפוסט השני הנקרא בכל הזמנים - למה צריך לשלם 70% מס על דלק.
הפוסט הראשון הכי נקרא בכל הזמנים נכתב כבר ב-2013 - תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, ומאחר והוא ממשיך להיות פופולרי עדכנתי אותו השנה.
אני לא מנוי על גוגל אנליטיקס ולכן חסר לי מידע לגבי כמה אנשים בפועל נכנסים לפוסט (כמה IP נפרדים), אבל מהמידע החינמי שגוגל כן מספקת לי אני יודע שיש בין 500 ל-1000 כניסות ליום לאתר, ומעל ל-20,000 כניסות בחודש שזה גידול מרשים לעומת שנים קודמות.
גרף המשתמשים הראה קפיצה חסרת תקדים בקיץ השנה לשלושה חודשים ואז ירידה חדה, שהתייצבה על מספר נכנסים גבוה ממה שהיה קודם והמשיכה לטפס במגמה זהה למגמה טרם הקפיצה. מאחר ואני מאמין שחייב להיות הסבר לכל אנומליה החלטתי לחקור.
מסתבר שביולי 2016 גילו כמה בוטים את הבלוג שלי, למי שלא יודע - בוט (בהקשר הצר שלנו) הוא כינוי חיבה לתוכנה רובוטית שסורקת אתרים פופולריים באינטרנט באופן שוטף, כדי לראות מה חדש בהם, לחפש מילות מפתח ולהציע את התוכן לגולשים המנויים על כל מיני שירותי תוכן. מסתבר שיותר מחצי מהתעבורה באינטרנט בכלל לא מבוצע על ידי אנשים אלא על ידי בוטים.
חלק מהבוטים השתעממו אחרי חודשיים ועזבו (אני כנראה לא מספיק פופולרי בשבילם...) וחלק נשארו איתנו לקרוא ולהחכים בנושאי תחבורה ציבורית. הם סורקים את האתר כל 3 שעות ובודקים אם יש משהו חדש.
עם ההסבר הזה בראש תוכלו להבין טוב יותר את הגרף הבא, שהוצאתי באמצע החודש, המציג את מספר הכניסות מדי חודש מאז תחילת הפעילות של הבלוג.
אם נתעלם מהשפעת הבוטים, הרי שקו המגמה של מספר הצופים באתר מדי חודש עולה בצורה עקבית. אני מקווה שנמשיך כך. בארבע השנים האחרונות נרשמו כמעט 600,000 כניסות לבלוג. בממוצע 400 ליום.
מה עוד היה לנו השנה?
פרסמתי את מדריך התעריפים, עדכנתי את ציר הזמן ואת הספריה, ואני גם משתדל לעדכן באופן קבוע את מדריך הרב קו הפופולרי בהתאם להתפתחויות בתחום. המלצתי במדריך האפליקציות על אפליקציית ravkavonline שניתקה אותי לחלוטין מהצורך לשלם לנהג. ואני ממשיך להמליץ על איפהבוס המצויינת שמלווה אותי ביום יום.
כתבתי פוסטים במגוון נושאים. אני משתדל לכתוב כל שבוע אבל לא תמיד זה הולך. אחרי 4 שנים ו-195 פוסטים חשבתי שיהיה לכם שימושי לראות מה הם 50 הפוסטים הנקראים ביותר. אלה אשר נספרו להם כ-2000 כניסות ומעלה.
מס"ד | שם רשומה | מספר צפיות | תאריך פרסום |
1 |
9431
|
11.11.2013
|
|
2 |
8835
|
2.3.2016
|
|
3 |
8310
|
8.12.2015
|
|
4 |
8237
|
23.7.2014
|
|
5 |
6007
|
31.8.2014
|
|
6 |
5265
|
21.7.2015
|
|
7 |
5263
|
22.9.2013
|
|
8 |
5197
|
31.3.2015
|
|
9 |
5135
|
5.5.2016
|
|
10 |
4990
|
16.2.2016
|
|
11 |
4964
|
11.1.2016
|
|
12 |
4710
|
1.8.2016
|
|
13 |
4667
|
11.1.2015
|
|
14 |
3986
|
26.10.2015
|
|
15 |
3654
|
20.10.2016
|
|
16 |
3170
|
30.3.2014
|
|
17 |
3097
|
20.9.2015
|
|
18 |
3083
|
9.3.2016
|
|
19 |
3074
|
5.8.2013
|
|
20 |
3063
|
7.7.2014
|
|
21 |
2977
|
5.4.2016
|
|
22 |
2923
|
15.7.2016
|
|
23 |
2835
|
4.4.2013
|
|
24 |
2790
|
13.5.2016
|
|
25 |
2789
|
12.6.2016
|
|
26 |
2764
|
17.4.2016
|
|
27 |
2741
|
11.11.2015
|
|
28 |
2701
|
22.6.2014
|
|
29 |
2419
|
20.3.2016
|
|
30 |
2388
|
1.9.2016
|
|
31 |
2366
|
8.3.2013
|
|
32 |
2356
|
9.10.2016
|
|
33 |
2322
|
4.1.2016
|
|
34 |
2303
|
29.11.2015
|
|
35 |
2218
|
24.10.2013
|
|
36 |
2212
|
7.2.2016
|
|
37 |
2190
|
6.9.2016
|
|
38 |
2176
|
12.7.2015
|
|
39 |
2165
|
10.8.2016
|
|
40 |
2149
|
6.6.2016
|
|
41 |
2148
|
23.3.2016
|
|
42 |
2105
|
25.5.2016
|
|
43 |
2074
|
9.4.2014
|
|
44 |
2065
|
23.2.2016
|
|
45 |
2029
|
11.8.2013
|
|
46 |
2026
|
17.11.2016
|
|
47 |
2002
|
6.12.2016
|
|
48 |
1960
|
7.7.2015
|
|
49 |
1950
|
2.4.2013
|
|
50 |
1942
|
1.10.2015
|
|
אני בודק את האתר כל 3 שעות ובודק אם יש משהו חדש,זה אומר שאני בוט??? #משבר_קיומי
השבמחקיישר כוח, אמיר. אני קורא אותך כבר כמה שנים, נהנה ולומד.
השבמחקאתה עושה עבודת קודש!!!
השבמחקתודה רבה לך!
D! פה ועכשיו
קודם כל מזל טוב,
השבמחקודבר שני, לא הכרתי את האפליקציה רבקואונליין, רק את הופ און. נראה על פניו שרבקואונליין יותר משוכללת.
ועוד משהו, יש לך גם את הפוסט שמיועד לתיירים בנושא מדריך הישרדות בתח"צ הישראלי (או משהו בסגנון) שהוא מאד חשוב ושווה לעדכן אותו גם על בסיס קבוע. אני מפנה אליו בפרופיל הקאוצ'סרפינג שלי.
תודה רבה. אם לדעתך חסר בו משהו אשמח להוסיף.
מחקאיפה הפוסט הזה? אני זוכר שראיתי אותו בעבר אבל אני לא מוצא אותו שוב
מחקזה לא היה פוסט אלא דף, ולמען הסדר הטוב הורדתי אותו מהלשוניות כי היו יותר מדי לשוניות ולא היו אליו הרבה כניסות.
מחקhttp://israelbikebus.blogspot.co.il/p/guide-to-israel-public-transit.html
יש המון שגיאות דקדוק, תחביר, וניסוח בפוסט, אבל עריכה שלו בצורה מסודרת כשהוא רק דף בבלוג שלך היא קשה, האפשרות הריאליסטית היחידה היא להעתיק את כל הטקסט, לערוך, ואז לשלוח לך במייל, וכך יהיה לך קשה לראות את השינויים. למה שלא תשים אותו באיזה ויקי?
מחקלמשל כדאי לעדכן על קו שירות האוטובוסים החדש משדה התעופה.
מחקהוספתי את קו שדה התעופה. תודה
מחקלגבי שגיאות דקדוק ותחביר, אני לא דובר אנגלית ברמת שפת אם ולכן העברתי אותו לחבר קנדי שלי להגהה. אבל יכול מאד להיות שיש הרבה מה לתקן.
מחקאם תוכל להשקיע מזמנך, אשמח אם תעתיק את הכתוב לוורד ותתקן (לא צריך בעקוב אחר שינויים, אני סמוך עליך), את הוורד המתוקן תשלח לי לamirvigo@gmail.com ואשתול אותו במקום הקיים.
כדאי לעדכן בפוסט שלך באנגלית שהערך הצבור ברב קו כבר לא מוגבל לשימוש באותה חברה.
מחקתודה, מעדכן
מחקבלוג מדהים! כאחד שהתחיל לנתעסק בתחבורה ציבורית בשנה האחרונה אני לומד ומשכיל ומקבל השראה ממך. תודה רבה ותמשיך כך!
השבמחקמזל טוב! המשך בדרכך הטובה!
השבמחקקישור לא-קשור שאולי יעניין אותך: http://www.ha-makom.co.il/post/avigail-biton-dan-bus
אפשר כמובן לענות על כל סוגייה וסוגייה המועלית בכתבה.
מחקא. אי החזרת עודף (מהמכונות או מהנהג) היא פרקטיקה מקובלת בתחבורה הציבורית בכל העולם המערבי. האחריות על הימצאות הכסף המדויק חלה על הנוסע ולא על המפעיל, ואם לא נערכת כראוי זו הבעיה שלך. למעשה ברוב העולם גם אין יכולת לקבל זיכוי. מכונות המאפשרות החזרת עודף יקרות בהרבה גם לקנייה וגם לתחזקה ומטילות אחריות מלאה של הימצאות העודף על המפעיל (מה עושים אם יש מכונה שמחזירה עודף ובמקרה נגמר לה..., ייווצר מצב לא שיוויני בין נוסעים שונים.
ב. משרד התחברוה מעודד כרטיסי חופשי (יומי/שבועי/חודשי) והקטין את העלות שלהם בצורה ניכרת, בעיקר של החופשי חודשי. לטובת אוכלוסיות מוחלשות שמקבלות הנחה ממש גדולה. גם הערך הצבור מספק הנחה נאה, אבל כל מטרתו היא עבור נוסעים "חצי קבועים" שלא יצטרכו להתעסק עם כסף כל פעם שהם עולים לאוטובס. לכן נקבע רף מינימום של 30 שקלים, שווה ערך לבערך 9 נסיעות בבאר שבע שבהם הנוסע לא צריך לשלוף מזומן. ההנחה מגיעה לך כי אתה נוסע הרבה ולכן אם אתה נוסע מזדמן, לא מגיע לך שום הנחה. גם זו פרקטיטקה מקובלת בעולם ולא המצאנו כלום.
אגב, בעקבות התלונות על אי החזרת העודף, כנראה יחליפו את המכונות למכונות שמחזירות עודף, ולדעתיא ז התלונות רק יגברו. כי לא ניתן להבטיח שבכל רגע נתון למכונה יהיה עודף. זה לא משקר, זה אוטובוס עם אלפי נוסעים ביום.
הפתרון הוא כמובן מכונות נייחות בתחנות שבהן יש מספיק מקום למנגנון שממלא מחדש את מאגרי העודף מהמטבעות שהנוסעים מכניסים.
מחקתודה רבה!
השבמחקאתה מעורר השראה!
לא יודע אם זה מספר משמעותי, אבל צריך להוסיף לנתונים את המנויים שקוראים את הפוסטים במייל, בלי להיכנס לאתר.
השבמחקתודה עצומה על כל הכתיבה שלך. אני מאמין שבטווח הארוך ההיגיון-תחבורתי-להמונים שאתה מעניק לכם הרבה אנשים ישפיע לטובה, בעקיפין, על איכות הביצוע, התכנון והמדיניות בארץ.
תודה רבה, אני גם מקווה כך. אני יודע שחלק לא מבוטל מהקוראים הם אנשי מקצוע מהתחום ואני מקווה שאני משפיע.
מחק