עודכן ב-2021, עם כניסת אפליקציות התשלום לחיינו.
בקיץ 2012 נפל דבר - משרד התחבורה סיים להמיר את כל נתוני רשיונות הקווים לפורמט פתוח (GTFS) ומפרסם אותם באופן קבוע באתר המשרד. זמן קצר אחר כך גם שוחרר המידע של ההגעה לתחנות בזמן אמת (siri) והתוצאה היא מעבר חד לעידן חדש.
בהמשך גם נולדה האפשרות לטעון את הרב-קו באפליקציה ובדצמבר 2020 התבשרנו על אפליקציות תשלום שמייתרות את השימוש ברב-קו.
לאור האמור לעיל:
קבלו את מדריך האפליקציות של הרוכב לאוטובוסים!!!
דף זה לא נבנה כדי לערוך ביקורת על האפליקציות, לשם כך יש כל מיני מגזינים טכנולוגיים, הדף הזה מתיימר לנסות להתאים לכם את האפליקציה הכי טובה בשבילכם. כל אפליקציה תוקפת את נושא הנגשת המידע לציבור בדרך שונה, ולכל אדם צרכים אחרים. ייתכן גם שלאותו אדם צרכים שונים ברגעים אחרים של חייו. אז בחר לך אפליקציה (או שתיים או שלוש) וצא לדרך.
למי שאין כוח לכל המדריך, אתחיל ישר מההמלצה שלי: איפה-בוס. תוכלו לקרוא למה בסעיפים 4, ו-6. חשוב לי רק לציין שאני לא מכיר את המתכנת ולא מקבל כסף על פרסום זה. זו פשוט האפליקציה שאני משתמש בה ביום-יום. כמו-כן אני ממליץ על ravkavonline להטענת הרב קו מהסלולרי ועל אפליקציית רב-פס מבית הופאון לתשלום בברקוד. כתבתי פוסט מפורט על כל נושא התשלום באפליקציות כאן.
מצא את עצמך
אם אתה עונה על ההגדרה המופיעה בכותרת המשנה, כנראה שהאפליקציות המומלצות בסעיף מתאימות לך. מטעמי נוחות כתבתי הכל בלשון זכר. השתדלתי לתבל בקצת הומור, אז קבלו הכל ברוח טובה.
1. אין לי סמארטפון, אני לא מבין למה אני קורא את זה בכלל...
אל דאגה, למרבית האפליקציות יש גם אתרי אינטרנט, את המידע "בזמן אמת" תקבל במשרדך או בביתך ותעשה את ההתאמות להגעה לתחנה בזמן. לדוגמה אתר איפה בוס.
מידע פשוט יותר, ללא זמן אמת, אפשר למצוא באתר הרשמי של "כל-קו", במוקד טלפוני *8787 וכן באתר הלא רשמי של bus.co.il.
והנה עדכון מעניין, בחור חרדי יצר עבור כל מי שאין לו טלפון חכם מוקד מידע אוטומטי.
מספר הטלפון הוא 1-700-70-70-50 בעלות שיחה רגילה לנייד.
המערכת נקראת קל-קו (לא לבלבל עם כל-קו של משרד התחבורה) לאחרונה נוספו בה שיפורים רבים, ביניהם היכולת לחפש לפי מספר קו בלבד ללא צורך לדעת את מספר התחנה. כמו-כן ניתן לשמוע את מיקומו של האוטובוס ולא רק מתי יגיע.
מספר הטלפון הוא 1-700-70-70-50 בעלות שיחה רגילה לנייד.
המערכת נקראת קל-קו (לא לבלבל עם כל-קו של משרד התחבורה) לאחרונה נוספו בה שיפורים רבים, ביניהם היכולת לחפש לפי מספר קו בלבד ללא צורך לדעת את מספר התחנה. כמו-כן ניתן לשמוע את מיקומו של האוטובוס ולא רק מתי יגיע.
תתקשרו, תקתקו את מספר התחנה (מופיע על השלט), את מספר הקו ו-וואלה!! תקבלו את זמן הנסיעה הבאה. פשוט, ידידותי וחוסך זמן המתנה במוקד האנושי של משרד התחבורה. מומלץ בחום.
מהתגובות למדתי שקם לו מתחרה - טלבוס - 073-3733733, 077-2222222. אבל קל-קו כנראה נשאר הכי נוח.
2. יש לי סמארטפון אבל... מה זה אפליקציה?
מהר מאד הנכדים שלך ילמדו אותך, או יותר נכון, יציפו לך את הסמארטפון במשחקים שהם יורידו. בינתיים, בהנחה שקנית את אחד המכשירים הכי נפוצים בשוק, אז סביר להניח שהוא פועל על משהו שנקרא אנדרואיד ושהוא הגיע עם האייקון ששמתי משמאל על המסך הראשי של הטלפון. תכיר את google maps. בתוכו יש גם אופציית ניווט (directions) ושם אפשר לבחור מכונית, תחבורה ציבורית, אופניים או ברגל.
בחירה באופציית התחבורה הציבורית תיתן לך תכנון מסלול ממוצא ליעד, וכל זה בלי להוריד אף אפליקציה.
למרות זאת אני ממליץ ללמוד מה זה אפליקציה, הרחבה למה ראה בסעיף 6.
3. אני רוצה לדעת רק דבר אחד, מתי האוטובוס מגיע לתחנות הקבועות שלי ואני מתבלבל כשאני רואה מפות.
האפליקציה הנוחה ביותר בהיבט המינימליסטי של המידע היא bus realtime .
אתה בוחר את התחנות והקוויםה רלוונטיים לך והיא מראה לך רק אותם. זהו.
אתה בוחר את התחנות והקוויםה רלוונטיים לך והיא מראה לך רק אותם. זהו.
4. גם אני רוצה לדעת רק מתי האוטובוס מגיע לתחנות הקבועות שלי, אבל מפות זה נחמד.
גם כאן יש כמה אפליקציות, אך הנוחה מכולן לדעתי היא "איפהבוס". כאשר אתה מקליק עליה ישר נפתחת רשימה של כל האוטובוסים העוצרים בסביבתך בחלוקה לתחנות.
המידע הזה לרוב מספיק, לחיצה על אחד מהתוצאות, תראה לך את מיקום האוטובוס בזמן אמת על גבי מפה. תוכל לבחור קווים מועדפים שיוצגו תמיד ראשונים בתחנות הקבועות שלך, ובמפה אפילו תוכלו לראות את כל האוטובוסים באזור ביחד ותראה באופן ויזואלי איפה נמצא האוטובוס הבא בכל אחד מהקווים הרלוונטיים לך. אם בא לך להתעמק, תוכל לראות גם את לוח הזמנים של הקו ולראות אם הוא עבר או לא עבר בתחנה שלך. היתרון הגדול של איפה-בוס הוא חישוב הזמן הממוצע שבו מגיע האוטובוס לכל תחנה בדיוק מרשים (הרבה יותר טוב מהדיוק של השילוט האלקטרוני).
ויש גם אתר אינטרנט נוח.
בנוסף ניתן להשתמש באפליקציית אוטובוס קרוב אשר חזרה לפעילות לאחר הפסקה ממושכת
המידע הזה לרוב מספיק, לחיצה על אחד מהתוצאות, תראה לך את מיקום האוטובוס בזמן אמת על גבי מפה. תוכל לבחור קווים מועדפים שיוצגו תמיד ראשונים בתחנות הקבועות שלך, ובמפה אפילו תוכלו לראות את כל האוטובוסים באזור ביחד ותראה באופן ויזואלי איפה נמצא האוטובוס הבא בכל אחד מהקווים הרלוונטיים לך. אם בא לך להתעמק, תוכל לראות גם את לוח הזמנים של הקו ולראות אם הוא עבר או לא עבר בתחנה שלך. היתרון הגדול של איפה-בוס הוא חישוב הזמן הממוצע שבו מגיע האוטובוס לכל תחנה בדיוק מרשים (הרבה יותר טוב מהדיוק של השילוט האלקטרוני).
ויש גם אתר אינטרנט נוח.
בנוסף ניתן להשתמש באפליקציית אוטובוס קרוב אשר חזרה לפעילות לאחר הפסקה ממושכת
5. אני מטייל המון באוטובוסים, ומוצא עצמי לעיתים קרובות בסביבות לא מוכרות.
אתה צריך סוג אפליקציה שנקרא "מסלולן".
מרבית האפליקציות לא בשבילך. הן מיועדות לנוסעים הקבועים בקווים קבועים או לפחות לכאלה שמכירים את הרשת לא רע ויודעים לתשאל כל פעם קו אחד בלבד. לכן המבחר העומד בפניך אינו גדול. המובילה העולמית בנושא זה היא גוגל מפות שייתכן וכבר מותקנת על הטלפון שלך. בעבר לא המלצתי עליה כי כיאה לאפליקציה שמנסה לעשות המון דברים, היא לא היתה הכי טובה בתחום תכנון הנסיעה בתח"צ, אבל בינתיים היא השתפרה מאד בנושא זה. האפליקציה הישראלית (שהפכה לבינלאומית) המומלצת וגם הנפוצה ביותר היא moovit שמתיימרת להיות מעין waze של נוסעי האוטובוסים. יתרון נוסף שלה הוא היכולת לשלם מהאפליקציה לברקוד, בלי צורך להוריד אפליקציה ייעודית.
לאחרונה, במסגרת אפליקציות התשלום, גם משרד התחבורה השיק אפליקציה חדשה (בשיתוף עם VIA) שנקראת "התחנה".
שכוללת גם מסלולן לא רע בכלל.
כל האפליקציות עדיין סובלות מהבעיה של המלצה על מעברים גם בין קווים לא תדירים, דבר שאומר שאתה עלול לרדת באיזשהו מקום ו"להיתקע". וזה לא נעים.
בעיה נוספת היא מעברים מיותרים, כאשר משום מה במקום ללכת עוד 100 מטר אומרים לך לקחת אוטובוס ולהחליף לאוטובוס אחר או יותר גרוע. לקחת אוטובוס ואז להחליף לאותו האוטובוס שבא אחריו. בקיצור, זה עדיין בעייתי.
6. אין לי כוח לעשרות אפליקציות, אני רוצה אחת שתכלול את כל המידע שאני צריך.
בעבר המלצתי כאן רק על איפה-בוס. כי היא בהחלט האפליקציה הכי נוחה לי. אבל אי אפשר להתעלם מכך שאי אפשר לשלם ישירות באמצעותה ושאין לה מסלולן נורמלי. מצד שני את מוביט שכוללת את האפשרויות האלה אני פחות אוהב. אבל אם אתה לא צריך את שתי הפונקציות האלה היא בהחלט בשבילך.
אבל, מאחר ואני אוהב את איפה בוס. הנה ההמלצה החמה שנתתי לה בעבר בסעיף זה.
הסופר-אפליקציה הזו היא כנראה "איפה בוס", למרות שאנשים כנראה מחפשים דברים פשוטים יותר, ולכן היא פחות
פופולרית. היא כוללת את האפשרות לחפש קווי אוטובוס במגוון דרכים, לתכנן נסיעה, למצוא זמני אמת בתחנות, לנהל יומן נסיעות ולראות את מיקום האוטובוס על גבי מפה. היא כוללת מידע טקסטואלי וגרפי ומציירת באופן יפה וברור את מסלולי הקווים (גם כולל החלפות) על גבי מפה ומשתפרת באופן מתמיד. לאחרונה גם העיצוב שלה עבר מתיחת פנים והוא מאד נעים לעין וברור, זמני האמת מופיעים באופן אוטומטי גם לאוטובוס הקרוב וגם לבאים אחריו ויש גם מדריך נחמד וברור.
בנוסף למפת הקו שהוזכרה בסעיף 4, האפליקציה כוללת גם לו"ז שבועי, רשימת תחנות ואופצייה נהדרת שנקראת "זמנים ממוצעים לקו" שאומרת לך מתי האוטובוס בדרך כלל מגיע לתחנה שלך ומה הסטייה המקובלת מזמן האמת המחושב. יש גם טאב "מפת תחנות" שמראה לך את כל התחנות בסביבתך על מפה. ויכול גם לדעת האם האוטובוס בכלל יצא מתחנת המוצא או לא.
פופולרית. היא כוללת את האפשרות לחפש קווי אוטובוס במגוון דרכים, לתכנן נסיעה, למצוא זמני אמת בתחנות, לנהל יומן נסיעות ולראות את מיקום האוטובוס על גבי מפה. היא כוללת מידע טקסטואלי וגרפי ומציירת באופן יפה וברור את מסלולי הקווים (גם כולל החלפות) על גבי מפה ומשתפרת באופן מתמיד. לאחרונה גם העיצוב שלה עבר מתיחת פנים והוא מאד נעים לעין וברור, זמני האמת מופיעים באופן אוטומטי גם לאוטובוס הקרוב וגם לבאים אחריו ויש גם מדריך נחמד וברור.
בנוסף למפת הקו שהוזכרה בסעיף 4, האפליקציה כוללת גם לו"ז שבועי, רשימת תחנות ואופצייה נהדרת שנקראת "זמנים ממוצעים לקו" שאומרת לך מתי האוטובוס בדרך כלל מגיע לתחנה שלך ומה הסטייה המקובלת מזמן האמת המחושב. יש גם טאב "מפת תחנות" שמראה לך את כל התחנות בסביבתך על מפה. ויכול גם לדעת האם האוטובוס בכלל יצא מתחנת המוצא או לא.
7. אני נוסע כמעט רק ברכבת ישראל
עבורך במיוחד פיתחה רכבת ישראל את האפליקציה שלה, שמאפשרת לך אפילו לשחק עם חבריך לקרון. היא אומנם מוגבלת לרכבת ואין בה שילוב עם אוטובוסים אבל הי, זה בדיוק מה שרצית. בנוסף יתרונה הגדול הוא בכך שהיא האפליקציה היחידה שמכילה נתוני זמן אמת של הרכבת, שעדיין לא זמינים למפתחי האפליקציות הפרטיים. אני מקווה שזה ישתנה בקרוב אבל עד אז רק רכבת ישראל תספר לך כמה רכבת ישראל לא עומדת בזמנים. עדכון 26.05.14 - הגולש שלמה כתב שגם את זה היא לא עושה כמו שצריך ואפילו איחורים שמופיעים בלוחות התחנה האלקטרוניים בזמן אמת, לא מופיעים באפליקציה.
אם אתה לא אוהב אפליקציות רשמיות נסה את "הרכבת הבאה" שמביאה לך בצורה דיגיטלית, ומשום מה באנגלית את לו"ז הרכבת, ואת "רכבת ללא הפתעות" שמנסה לעדכן את משתמשיה על איחורי רכבת בהתאם לדיווחי משתמשים אחרים.
8. מה עם אפליקציה שמשלבת אוטובוסים ומוניות?
MOOVIT, אפליקציית הניווט באוטובוסים הפופולרית ביותר שילבה כוחות עם GETT (גט-טקסי בעבר) ועכשיו אפשר להזמין מונית באמצעות GETT דרך מוביט. לא צריך להוריד את אפליקציית GETT לצורך זה.
אפליקציית איפה-בוס המומלצת מאפשרת גם להציג את המידע הגלוי על הרב-קו, איפה-בוס מוסיפה לכל הטוב גם אפשרות מעניינת נוספת להציג לך על המסך את הזמן שנותר לך במסגרת מעבר 90 דקות. להופ-און יש אפליקציית רב קו ייעודית
(לטעינה והצגה) (אוטובוס קרוב מפנה אליה), וגם באליקציית רב-פס מבית הופ-און האפשרת תשלום באפליקציות יש "מדור רב קו" (כלומר לא חייבים שתי אפליקציות אם אתה לפעמים טוען רב קו ולפעמים משתמש באפליקציה). אבל המומלצת ביותר על ידי לכל נושא טעינת הרב קו היא
אפליקציית ravkavonline המצויינת של PCENTRA, שפותחה עבור חברות האוטובוסים הפרטיות היא כוללת את כל החוזים בארץ לרבות אלה שמכובדות על ידי אגד ודן. אחרי הרשמה קצרה (כולל מתן כרטיס אשראי) תוכל למצוא בקלות את החוזה שאתה רוצה ולטעון אותו. בפעם השנייה זה אפילו יותר קל, כי אתה מצביע על החוזה שהיה לך (נניח חופשי חודשי מסוג מסוים), מזין ת"ז, וטוען אותו מחדש.
היא גם מאפשרת קניית חופשי גמיש, שחרור כסף כלוא ועוד פיצ'רים שחוסכים הגעה לעמדת רב קו.
לרוע המזל, מאחר והיא מחייבת NFC, היא זמינה רק למכשירים תומכי NFC, אבל יש לה גם אתר אינטרנט שמאפשר לעשות הכל דרכו (ראה הסעיף הבא).
10. אני רוצה לשלם דרך המחשב שלי
בכיף, אתר ravkav-online ואתר הופ-און מאפשרים טעינה דרך האינטרנט באמצעות קורא כרטיסים (דונגל). אתה תיאלץ לקנות את קורא הכרטיסים בעשרה שקלים בעמדת על הקו הקרובה לביתך, ואז פשוט תחבר אותו לשקע USB פנוי, היכנס לאתר וטען.
לא בא לך לקנות דונגל? אפשרות נוספת היא לטעון את הכרטיס שלך דרכם ולשלוח את המידע לכספונטים, ואז ללכת לכספונט הקרוב לביתך (כמעט בכל קיוסק), להכניס את הרב קו לכספונט והוא ייטען. (זה טוב כי יכולות בחירת החוזים בכספונט מוגבלות לחוזים אחרונים שהיו בשימוש). אגב, אפשר לטעון גם בהמון קיוסקים אצל המוכר.
11. מי צריך רב קו? אני יכול לשלם באמצעות הטלפון שלי?
אולי שמת לב למדבקות הברקוד על החלונות או במסך הולידטורים.
הן מאפשרות לך לשלם עבור נסיעה בודדת ללא מזומן, ללא רב קו וללא קשר עם הנהג. תסרוק את ברקוד עם האפליקציה (היא תפתח לך את המצלמה) והכסף יירד מכרטיס האשראי.
היא גם מאפשרת קניית חופשי גמיש, שחרור כסף כלוא ועוד פיצ'רים שחוסכים הגעה לעמדת רב קו.
לרוע המזל, מאחר והיא מחייבת NFC, היא זמינה רק למכשירים תומכי NFC, אבל יש לה גם אתר אינטרנט שמאפשר לעשות הכל דרכו (ראה הסעיף הבא).
10. אני רוצה לשלם דרך המחשב שלי
בכיף, אתר ravkav-online ואתר הופ-און מאפשרים טעינה דרך האינטרנט באמצעות קורא כרטיסים (דונגל). אתה תיאלץ לקנות את קורא הכרטיסים בעשרה שקלים בעמדת על הקו הקרובה לביתך, ואז פשוט תחבר אותו לשקע USB פנוי, היכנס לאתר וטען.
לא בא לך לקנות דונגל? אפשרות נוספת היא לטעון את הכרטיס שלך דרכם ולשלוח את המידע לכספונטים, ואז ללכת לכספונט הקרוב לביתך (כמעט בכל קיוסק), להכניס את הרב קו לכספונט והוא ייטען. (זה טוב כי יכולות בחירת החוזים בכספונט מוגבלות לחוזים אחרונים שהיו בשימוש). אגב, אפשר לטעון גם בהמון קיוסקים אצל המוכר.
אולי שמת לב למדבקות הברקוד על החלונות או במסך הולידטורים.
הן מאפשרות לך לשלם עבור נסיעה בודדת ללא מזומן, ללא רב קו וללא קשר עם הנהג. תסרוק את ברקוד עם האפליקציה (היא תפתח לך את המצלמה) והכסף יירד מכרטיס האשראי.
ברוח התחרות יש ארבע אפליקציות שעימן אתה יכול לשלם. אבל אחרי שעשיתי ניסוי גדול אני ממליץ על המנצחת. רב פס מבית הופאון. והיא גם מחברת אותך לקורקינטים כבונוס... וכאמור מאפשרת גם טעינת רב קו והכי חשוב, יש לה מחשבון ממש נוח כדי שתדע איך הכי משתלם לך לשלם.
אתה פותח למעשה כרטיס רב-קו וירטואלי, (אפשר גם בפרופיל מיוחד של נוער, קשיש או סטודנט), אתה נוסע ונוסע ובסוף החודש האפליקציה מחשבת לך מאחורי הקלעים כמה אתה אמור לשלם. החידוש הוא שאתה משלם לפי מרחק הנסיעה. כלומר "טבעות המחיר" נקבעות ביחס אליך ולא ביחס למפה שרירותית.
מוביט מספקת פתרון קצת פחות נוח מרב-פס לנושא התשלום באפליקציות, אבל יתרונה הגדול הוא בכך שהיא כנראה כבר מותקנת אצלך (היא הכי פופולרית בישראל). כך שאין צורך להוריד עוד אפליקציה.
זהו. יש עוד אפליקציות בשוק, חלקן לא ייחודיות בשום צורה שנגלתה לי, חלקן לא עובדות או זנוחות על ידי מפתחיהן והפכו לזבל בחנות האפליקציות, אך אני מניח שקיבלתם סקירה נרחבת על מרבית האפליקציות הפעילות בישראל ואני מקווה שתדעו לבחור את המתאימה לכם.
בהצלחה.
נקודת חוזק של איפהבוס היא שיש לה ממשק דפדפן בסיסי שיתאים לכל פלאפון-פחות-חכם עם חיבור אינטרנט.
השבמחקhttp://bustime.efobus.com
היות ומדובר בשאילתות http בסיסיות, ניתן ליצור בקלות סימניות לתחנות קבועות, ואפילו לבקש תשובות לכמה תחנות ספיציפיות, לדוגמא:
http://bustime.efobus.com/NextBuses?StationID=47537
http://bustime.efobus.com/NextBuses?StationID=47537,41477
http://bustime.efobus.com/NextBuses?StationID=6109&NearByStations=on
השאילתה הראשונה היא לתחנה קבועה, השאילתה השנייה לשתי תחנות, והשלישית לתחנה מסויימת וכל התחנות הקרובות לה.
תודה על ההרחבה
מחקאין איזה תוכנה למחשב?
מחקכפי שכתבתי בסעיף 1. יש את אתר bus.gov.il ויש גם נתונים באתר govmap ולאפליקציות מוביט ואיפה-בוס יש אתר אינטרנט
מחקBuzzjurney חוקית? נדמה לי שיש חוק שאוסר לתפעל קו מונית שירות. העבריינים הללו (חפארים) שמתפעלים קו ללא רישיון, יכולים לקבל קנס/מאסר.
השבמחקכדאי לעדכן את העמוד, נטבס הפכה לאוטוטו והיא כרגע זמינה לאייפון בלבד.
השבמחקתודה, אני מעדכן אחת לכמה זמן, אוטוטו זמינה כרגע רק לאייפון, כשהיא תהיה זמינה לאנדרואיד אוריד אותה, אבדוק אותה ואמליץ עליה בהתאם.
מחקאבל עושה רושם שהגירסה לאנדרואיד נזנחה, ולכן עדיף להוריד אותה מכאן.
מחקתודה, בדקתי והיא לא עובדת ולכן הכנסתי הערה כזו.
מחקהערה לגבי האפליקציה הרשמית של הרכבת. אני נוסע די קבוע ברכבת. עוד לא ראיתי פעם אחת שאיחור רכבת (שהופיע בצגי התחנה) הופיע באפליקציה .
השבמחקלהשוואה (אנחנו רחוקים שנות אור משם), לחברת הרכבת הגרמנית DB (bahn.de( , יש אפלקציה מעולה שמראה עדכונים של איחורים בזמן אמת ומאפשרת לתכנן מחדש את המסלול בהתחשב באיחור. היא גם מאפשרת קניית כרטיס אלקטרוני באפליקציה ועוד המון דברים, אבל זה באמת כנראה כבר מוגזם לבקש מהרכבת שלנו.
תודה, אני מעדכן את הפוסט בהתאם למה שכתבת
מחקהאפלקציה moveit טובה לקו אחד היא באמת נותנת מידע אמין מעבר לזה שילובים של מספר קווים היא מתחילה לזייף (גרמה לי למספר איחורים) חבל היא דווקא מאוד נוחה
השבמחקנכון, לצערי אפילו גוגל מזייפים בהצגת שילובים. כנראה שעדיין אין בשלות טכנולוגית לכך (או יותר נכון, איפיון קלוקל שלא מתחשבים בכל הפרמטרים שחשובים לנוסעים כמו נוחות מעבר ותדירות הקווים העוברים). רק פורום תפוז נותן הכוונה טובה כי זה לא אוטומטי אלא "מענה אנושי".
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקשלום.
השבמחקאני הבחור שפיתח את המערכת הטלפונית למידע בזמן אמת לתחבורה ציבורית 072-20-20-200,
רציתי לעדכן אותך שבתקופה האחרונה שדרגתי את השירות והשקתי אותו תחת מספר חדש
0583-222-333 בעלות שיחה רגילה לנייד.
המערכת נקראת קל-קו ונוספו בה שיפורים רבים ביניהם היכולת לחפש לפי מספר קו בלבד ללא צורך לדעת את מספר התחנה כמו"כ ניתן לשמוע את מיקומו של האוטובוס ולא רק מתי יגיע, שיפורים נוספים שניתן לשמור חיפושים מועדפים ולגשת ישר לחיפוש האחרון.
בתודה.
www.kalkav.co.il
תודה, עדכנתי
מחקתודה שעדכנת.
מחקרק נקודה קטנה, כתבת - "שזה חוסך זמן המתנה במוקד האנושי של משרד התחבורה", לא מדוייק - כי המידע שאני נותן הוא מידע בזמן אמת ממערכת SIRI בדומה לאפליקציות, המוקדנים במשרד התחבורה נותנים מידע סטטי (לוח זמנים) שהוא הרבה פחות מדוייק, ואגב שמעתי מהרבה אנשים שעל אף שיש להם טלפון חכם השימוש בשירות הטלפוני לעיתים יותר מהיר ויותר יעיל מאחר ולאפליקצייה לוקח זמן עד שהיא נטענת ועד שהיא מתמקמת על המפה באיכון GPS, דבר שיכול לקחת בערך דקה ואילו בשיחת הטלפון ניתן להקיש את הנתונים מיד ללא צורך להמתין לשמיעת כל ההודעות והמידע מגיע לערך בתוך כ- 15 שניות מתחילת השיחה.
התקשרתי עכשיו למספר 'החדש' 0583-222-333 ויש שם מענה קולי שמודיע שהמספר הוחלף ומפנה למספר 'הישן' 072-20-20-200
מחקתודה, עדכנתי
מחקיש אפליקאציה שדומה לאתר של אגד? שתראה לי את זמני האוטובוסים, התחנה,העלות וכו'?
השבמחקאפליקציית כל-קו הרשמית וגם אפליקציית bus.co.il מראות זמני אוטובוסים ורשימת תחנות בצורה נכונה וברורה. בחלק משאר האפליקציות מקבלים רשימת תחנות אחרי שבוחרים את הנסיעה שרוצים.
השבמחקבקשר לעלות לא ראיתי את זה עוד באף אפליקציה, והאמת שגם באתר bus.gov.il זה מופיע כל הזמן כנתון חסר במערכת.
שלום
השבמחקהאם יש אפליקציות שעובדות על נוקיה בכלל ועל נוקיה 208 בפרט?
אני לא מכיר את הטלפון אבל ממה שראיתי הוא עובד על מערכת הפעלה של נוקיה ולכן התשובה היא כנראה לא. אין אפליקציות מותאמות למערכת ההפעלה הזו.
השבמחקאבל יש לך פתרון, תקרא את סעיף 1 ותראה אם זה עוזר לך.
שלום
השבמחקאשמח לדעת האם אתה מכיר מחקרים מדעיים העוסקים בהשפעת האפליקציות השונות על השימוש של הציבור בתחבורה הציבורית בארץ ובעולם?
תודה!
שלום. אינני מוצאת את אפליקציית אוטובוס קרוב באפסטור? מישהו יודע למה?
השבמחקסורי, לא מבין באפל, אני פנדרואיד :-)
מחקאפליקציית אוטובוס קרוב, שהיתה מדוייקת מאוד, הפסיקה לעבוד לפני כמה ימים (למה???) ... מדכא :(
השבמחקגם אני אהבתי אותה, תודה על העדכון ואני מעדכן בפוסט שהיא לא עובדת.
מחקממליץ על איפה-בוס שמסך הפתיחה שלו נותן בדיוק את אותו מידע כמו אוטובוס קרוב, אבל יש בו הרבה אפשרויות נוספות.
תחנות היא כבר לא רק וידגטים אלא גם אפליקציה, דומה במקצת לאוטובוס קרוב ז"ל
השבמחקתודה, עדכנתי את המלל.
מחקמי המציא את המספר הזה 058-3222-333 , זה ממש עוזר
השבמחקומאיפה אתה יודע ש"זה בחור חרדי"?
האמת שאפילו התכתבתי איתו, אז אני יודע שהוא חרדי, הצורך נולד מכך שהאוכלוסייה החרדית פחות חשופה לאפליקציות האחרות המתוארות בפוסט זה.
מחקחשוב לציין שכל-קו היא אפליקציה נגישה באנדרואיד
השבמחקתודה, עדכנתי.
מחק"תיעזרו בסבלנות" - שגיאת כתיב
השבמחקבנוגע לאתר האינטרנט של מוביט,פתחתי אותו אך נראה לי שהוא אינו פעיל אלא רק כהורדת אפליקצייה לפלאפון.
השבמחקהאומנם?
בדקתי ונראה שאתה צודק. אני מעדכן את המדריך. תודה רבה. ממליץ על אתר efobus.com
מחקכמה עדכונים לגבי איפה בוס:
השבמחק1. התראה על הגעת אוטובוס - שרות זה היה מושתת על מידע זמן אמת של משרד התחבורה. בגלל אי הדיוקים ובגלל הרבה מקרים שבהם לא היה מידע זמן אמת, אנשים שהשתמשו בשרות קיבלו מידע מוטעה או שסמכו על המידע והוא לא הגיע. לכן החלטתי להפסיק את השרות בשלב זה. במידה שבעתיד המידע יהיה אמין יותר וזמין יותר, יתכן שאחזיר את השרות.
2. מידע לעיוורים - עם המעבר לגירסאות חדשות של אייפונים ושל מכשירי אנדרואיד, שבהם יש תמיכה מלאה בעברית גם ללקויי ראיה, הפכה תכונת ההנגשה לעיוורים למיותרת, ולכן תכונה זו שאף התנגשה עם המנגנונים המובנים של הטלפונים החדשים, בוטלה ולא נעשה בה שימוש.
3. משתמשים יכולים לדווח על הגעת אוטובוס לתחנה או שבזמן הנסיעה ניתן לדווח שנמצאים בקו מסויים. דיווחים אלו מוצגים לנוסעים אחרים לפי דרישה. זה מאפשר לדעת מתי האוטובוס היה בתחנות מסויימות לפני התחנה בה ממתינים. דיווחים אלו חשובים בעיקר כאשר אין זמני אמת ממשרד התחבורה או כאשר זמני האמת רחוקים מהמציאות. זה עוד כלי עזר לדעת היכן האוטובוס כרגע.
תודה משה, אני מעדכן.
מחקומתי אגד סוף סוף תוציא לאור אפליקציה משלה?
השבמחקאין צורך בכך, למעט למטרות שיווקיות של אגד. כל אתר או אפליקציה של מפעיל אחד מציגים בהגדרה מידע חלקי. המידע הנכון הוא תמיד המידע על כל המפעילים.
מחקתחנות כבר לא קיימת, הפסיקו לתחזק אותה ביולי האחרון.
השבמחקתודה, אני מעדכן
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקנהדר, תודה על שיתוף הפוסט.
השבמחקאוטובוס קרוב חזרה לפעילות, מוזמנים להוריד:
השבמחקhttps://rpwx2.app.goo.gl/busnearby
תודה - עדכנתי
מחקאין לי סמארטפון, אבל כן יש לי גישה לאינטרנט. האם ידוע לכם אם קיים אתר באמצעותו ניתן לתכנן נסיעות, באופן שייצא הכי זול? תודה
השבמחקלצורך שהעלית אתר רפורמת התעריפים הוא כנראה התשובה.
מחקhttps://www.trans-reform.org.il/
תוכל להכניס במחשבון את יישובי המוצא והיעד ולקבל את החופשי יומי/שבועי/חודשי המתאימים לצרכיך. הם לרוב הכי משתלמים כלכלית.
תוכל גם להיעזר במדריך התעריפים באתר הזה.
לגבי תכנון הנסיעות עצמן (איזה קווים), תוכל להיעזר בגוגל מפות tו באתר מוביט
https://moovitapp.com/
בנוסף לאפליקציית איפה בוס למכשירים ניידים, קיים גם אתר איפה בוס : https://www.efobus.com שם ניתן לקבל את כל המידע, בדיוק כמו באפליקציה וניתן לתכנן מסלולים באותה דרך.
השבמחקבנוסף, בניגוד למה שניכתב בסעיף 14 לגבי אפליקציה המשלבת מידע על תחבורה ציבורית עם מידע לגבי הרב קו, איפה בוס היא האפלקציה היחידה שבה ניתן לראות גם מידע על התחבורה ציבורית וגם להציג מידע אודות כרטיס הרב רב, לרבות חוזים, נסיעות והיסטוריה. יש תכונה חשובה מאוד והיא כאשר עולים לאוטובוס ומשתמשים בערך צבור, כאשר סורקים את הרב קו באיפה בוס, במסך הראשי מופיע כל הזמן מונה של הזמן שנותר לנסיעת המעבר (90 הדקות שבהן ניתן להחליף אוטובוס ללא תשלום נוסף).
תודה משה, אכן כנראה כל הדף דורש קצת עדכון. אעדכן בהתאם למה שכתבת. וכמובן אשאיר את ההמלצה החמה על איפה בוס שהיא האפליקציה האהובה עליי.
מחקסקר (אנונימי) - תחבורה ציבורית בישראל
השבמחקאנו יזמים צעירים בכיתה ח' המנסים לשפר את התחבורה הציבורית בישראל. על מנת למצוא דרך ליעל את התחבורה הציבורית בישראל, אנו צריכים לדעת מה מפריע לכם. נשמח אם תקדישו כ 2 דקות מזמנכם כדי לתת לנו תמונת מצב.
https://forms.gle/Yv7UBGUpKhftAA7X7
אהלן. סקירה יפה אבל לדעתי צריכה עוד הרבה התאמות לעידן התשלומים מהאפליקציה. בעידן התשלום מהאפליקציה, רב פס לדעתי לוקחת וגם אם לא, צריך לדבר עליה. יש בה מחשבון פשוט (מידי לטעמי) שמחשב את אופן התשלום הרצוי ובנוסף היא מייתרת כמעט לחלוטין את "אוטובוס קרוב". היא עולה מהר ואין בה יותר מדי פרסומות כמו איפה בוס, לכן בזמן אמת כשעכשיו צריך להחליט אני פותח אותה. היתרונות של "אוטובוס קרוב" הן היכולת לראות מה מצב הפקקים וכך להבין מתי באמת האוטובוס יגיע (חשוב להחלטה על תחנות ההחלפה). יתרון של איפה בוס שלא התייחסת אליו הוא החישוב של זמני הגעה ממוצעים שהוא הכי מדויק לקווים בינעירוניים ארוכים ונותן מושג אמיתי על זמן ההגעה של האוטובוס לתחנה. איפה בוס הישנה (אליה מדיעים בלחיצה מהאפליקציה החדשה) היא היחידה שמראה את האיזורים לחישוב התעריף למי שמעוניין לדעת איזה חופשי יומי לרכוש ולחשב מסלול יומי בעצמו. אני אישית מחשב מסלול במוביט שהוא עדיין הכי טוב בזה, משתמש בזמן אמת ב"רב פס" גם לתשלום וגם לזמן אמת קווים, ופותח איפה בוס במצבי קיצון לחישוב זמני הגעה ממוצעים או להצלבה כשאחת האפליקציות הופכת להיות לא אמינה (וזה קורה לכולם). פקקים אני רואה גוגל מפס או בוויז אם צריך. ההמלצה שלך על "התחנה" מעניינת נבדור את הנושא בטח כשאפשר להגיש תלונה ישירות - צורך שקורה לי לאחרונה הרבה (אותו אני מייחס לשילוב של חזרה לשגרה אחרי הקורונה ונוסעי הקיץ)
השבמחקצודק, צריך לעדכן את הדף. מקווה שאגיע לזה בקרוב.
מחקמבין האפליקציות לתשלום דווקא רבים המליצו לי על anyway, אם כי לא ניסיתי בעצמי (ניסיתי את ההתשלום דרך מוביט כמה פעמים כדי להרגיש אבל אז חזרתי לרב-קו...
אגב חוץ מקל קו יש קווי טלפון נוספים של טלבוס 0733733733 וקו נוסף 077-2222222
השבמחקבנוסף יש לציין שקל קו החליפו מספר ל1-700-70-70-50
אני אישית חושבת שקל קו הוא הקו הנח ביותר
תודה, עדכנתי
מחקאני מנצל את היותי קורא ותיק להתייעצות במקרה מוזר.
השבמחקאני נוסע מדי פעם באוטובוס ומשלם 3 שקלים. היום עליתי כמה תחנות אחרי הרגיל ורב פס חייב אותי ב-10 שקלים. מסתבר שדווקא עליה בשתי התחנות האחרונות ביישוב עולה 10,בעוד שאר עלייה בשאר התחנות עולה 3.
בהתכתבות עם רב פס הם טענו שאלה התעריפים לפי משרד התחבורה ולא נשמע להם לא הגיוני שבנסיעה קצרה יותר משלמים יותר.
האם זה אכן כך? עדיף לעלות בתחנות הקודמות?
ייתכן שהתחנה האחרונה רחוקה יותר מהיעד בקו אווירי אבל בוודאי לא במרחק נסיעה.
מה דעתך?
נשמע מוזר, אך לא לא אפשרי כי יש הרבה עיוותים ברשת התעריפים הקיימת.
מחקלא כתבת מאיפה לאיפה, אבל עולה בדעתי קווי השומרון, שמעבר לקו הירוק נהנים מהנחת ממוגן ומחוץ לקו הירוק לא.
מדובר על מקרית ארבע לעתניאל אבל אין קשר להנחה. שתי התחנות בכניסה לקרית ארבע מוגדרות במחשבון של רב פס במרחק של יותר מ-15 ק"מ ולכן המחיר הוא 10 שקלים.
מחקשאר התחנות בקריה מוגדרות במרחק של פחות מ-15 ק"מ ולכן המחיר הוא 3 שקלים.
נראה לי טעות טכנית אבל לא מצאתי למי לפנות כדי לתקן את הבעיה.
אוקי, אז אם שילמת באפליקציה זה עשוי להסביר את העיוות בשיטה של האפלקיציות (שמוכתבת על ידי משרד התחבורה, כלומר זה אמור להיות אותו דבר בכל האפליקציות).
מחקחישוב המרחק באפליקציה נעשה ברדיוס של קו אוירי. ולא על רשת הדרכים. ומאחר ויש גבול ברור בין הגבולות זה מוביל לשינוי חד במחירים, לפעמים בהפרש של תחנה בודדת אחת מהשניה.
הבעיה ידועה, אך האמירה היא שגבול שמשנה מחירים קיים תמיד, כי באוטובוסים אין היתכנות לעשות מחיר רציף כמו במונית ספיישל (כלומר יש, אבל זה מביא לאינספור עיוותים אחרים ולכן לא מומלץ ולא נפוץ נפוץ בעולם, בכל העולם משתמשים בטבעות של אזורי תעריף). ולכן נוסע חכם בודק במה נכון לו יותר לשלם, לפעמים אזורי התעריף בערך הצבור עושים שכל יותר, לפעמים במנויים היומיים ולפעמים באפליקציות. כל נוסע יבחר את מה שמתאים לו.
מה שאני מנסה לומר זה שזה עיוות ידוע, אבל הוא בא לידי ביטוי ביתר שאת באזורים הרריים, כי מהסתכלות פשוטה בגוגל מפות ראיתי שכדי להגיע לעתניאל אתה נוסע קודם מזרחה לכביש 60 ורק אז חוזר לכיוון דרום מערב. קו הגבול של הרדיוס האוירי עובר בדיוק בין התחנות שאותם בדקת, אלה בכניסה ליישוב רחוקים יותר בקו אוירי מעתניאל מאשר אלה במרכז היישוב.
הפער מועצם עקב העובדה שהאזור הוא פריפריאלי ולכן על נסיעות ברדיוס קטן מ-15 ק"מ המחיר הוא יותר זול.
אני סובל מבעיה דומה כשהבית שלי נמצא במרחק של 15.1 ק"מ מהעבודה שלי, כך שנסיעה אל שתי תחנות קודם עולה לי פחות, (ואז אני מקבל נסיעת מעבר חינם באפליקציה, כלומר שווה לי לעבוד על המערכת ולתקף עד שתי תחנות קודם, ואז לתקף שוב עבור שתי התחנות האחרונות. אצלי לפחות, במישור החוף, נשמר הגיון ליניארי. בהרים זה יותר מסובך.
כאמור אין שיטה מושלמת, אבל היצע של כמה שיטות שונות מאפשר למקסם עבור כל אחד את המחיר הנכון לו.
תודה רבה על התגובה המפורטת שנתנה לי להבין קצת על השיטה (ועדיין לחשוב שהמקרה הזה טיפשי). לא עדיף לקבוע מחיר אחיד ליישוב ולא לכל תחנה, במיוחד במקרה כזה שמדובר על יישוב קטן?
מחקאבל בפעמים הבאות אני כבר אדע באיזו תחנה עדיף לעלות.
השיטות האחרות אכן נסמכות על מחיר אחיד ליישוב, או יותר נכון ל"אזור תעריף" אבל אז נוצרת בעיה אחרת שבה נוסע שעושה מרחק קצר, אבל בדיוק עובר את הגבול (לדוגמה מרמת השרון לצפון תל אביב) משלם יותר מנוסע שעושה מרחק גדול יותר מקצה לקצה באותו מרחב תעריף (לדוגמה מצפון תל אביב ועד ראשון לציון).
מחקהפליקציות עושות גבול תעריף דינמי, המשתמש בנקודה המדויקת שבה אתה נמצא כרפרנס, בדיוק כדי להתגבר על הבעיה הזו, מה שכאמור יוצר בעיות אחרות...
בכל מקרה, קיימת כוונה לפשט את שיטת אזורי התעריפים מאד כשבחזון יהיו רק 3-4 סוגי תעריפים בכל הארץ, (אולי לא יגיעו לזה באופן מיידי אלא בשלבים). ואולי גם יכניסו איזה שכלול לשיטה באפליקציות. אבל איך שאתה לא הופך את זה, הלקוח צריך להיות חכם ולהבין איך הכי נכון לו לשלם, אי אפשר לפשט לגמרי לגמרי את הכל.