יום שני, 26 באוגוסט 2013

פרגון ל"עוד בלוג תל אביבי"



"עוד בלוג תל אביבי"  הוא כבר מזמן לא עוד בלוג תל אביבי. על הבלוג הותיק אחראי יואב לרמן, אקדמאי חוקר בתחום התכנון העירוני. ופעיל בארגונים שונים המקדמים אג'נדה של עירוניות בריאה, בינהם אציין רק את  עמותת מרחב שהוא בועד המנהל שלה.

הבלוג מתמקד בתל אביב, עיר מגוריו, אך מקדיש פוסטים רבים גם לנעשה בערים אחרות, בארצות אחרות ובתחום המחקר המדעי הצעיר והמתפתח שאקרא לו כאן "מדעי העיר" (אורבנילוגיה?).

במסגרת הבלוג עוסק יואב גם בקשר הגורדי הקיים בין תחבורה לעירוניות. תחבורה היא כמו חמצן לעיר אך התמקדות במתן פתרונות תחבורה פרטית מביא לרוב להרס העיר או חלקים ממנה. לפיכך הבלוג עוסק רבות גם בתחבורה ציבורית איכותית והשפעתה על העירוניות, כמו גם השפעתו של המבנה העירוני על היכולת לספק תחבורה ציבורית יעילה.

בין היתר יוצא יואב נגד התקנים הקיימים לעודף שטחים פתוחים ודרכים רחבות בשכונות חדשות שנבנות באופן שלא מאפשר עירוניות בריאה, נגד השכונות הסגורות שנמכרות תחת הבטחות לפארק פרטי שמתברר כפארק מאד ריק מאנשים ובעד הולכי רגל ורוכבי אופניים באשר הם ועוד.
כפי שייתכן ויואב לא יסכים איתי כשאני פולש לתחום המומחיות שלו. כך גם אני לא בהכרח מסכים עם כל תובנותיו בתחום התחבורה הציבורית, אבל חשיבות הבלוג היא בעיקר בפתיחת הדיון על הקשר הזה שבין עירוניות בריאה ותחבורה בריאה, קעקוע הנורמות הלא בריאות שהשתרשו  וניסיון להכניס קצת שכל בקודקודיהם של מקבלי ההחלטות המקובעים. ועל כך, יישר כוח.

מבחר פוסטים:
תחנות האוטובוס בתל אביב הם חרא אורבני בהתגלמותו
רשת הרחובות היא המפתח לתחבורה ציבורית יעילה
המחיר היקר של היעדר התחבורה הציבורית בשבת
לא על הדיור לבדו צועד האדם - גם על התחבורה
הולכי רגל - הרווח של כולנו
סיור על תכנון להולכי רגל
זה גדול יותר משבילי אופניים

קריאה מהנה, ותמשיכו לדפדף.
הערה: נושא הולכי הרגל קרוב מאד לליבי אך גיליתי שאני לא כותב עליו מספיק. לפיכך אני רואה בקישור לעוד בלוג תל אביבי כפרה קטנה בנושא זה.



תגובה 1: