יום שלישי, 6 באוקטובר 2015

פירגון לגיא שחר ולסדרת היו-טיוב "גוש דן ותחבורה ציבורית - מורה נבוכים"

גיא שחר הוא איש אשכולות העוסק רבות בנושאי סביבה, טיולים, תכנון, אדריכלות, עיצוב וצילום. האתר שבנה מקסים וכולל מצגות ומידע. אי אפשר שלא להתרשם הן מאיכות החומר המובא, השימוש במקורות רשמיים והמקצועיות מצד אחד, ומהפשטות בה מועבר החומר לקהל הצופים/קוראים מצד שני, תוך שימוש בעזרים גרפיים איכותיים במיוחד הדורשים עבודה רבה מצידו אך מייצרים סיפור מרתק וקל להבנה.

פוסט פירגון זה בנוי בצורה אחרת מפוסטי פירגון קודמים. גיא שחר הוציא לאחרונה תחת ידו סדרת סרטוני יו-טיוב קצרים (כל פרק 3-4 דקות) המנתחים את מצב התחבורה בגוש דן. אני מעלה כאן קישור לפרק הראשון ושולח אתכם בהמשך לדף הסידרה באתר של גיא לשאר הפרקים.



לצפיה בשאר הפרקים כנסו לאתר של גיא ללינק זה.

עוד באתר של גיא שחר:

סקירה טכנית על הכרמלית

שדרוג תחנה מרכזית טבריה

חיפה שחוברה לה יחדיו

שביל חיפה







4 תגובות:

  1. תמיד כיף לראות פוסטים של פירגון.

    D! פה ועכשיו

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. מאוד אהבתי את הסרטונים המקצועיים והמושקעים.
    עם זאת, לא יכולתי שלא להתעצבן מהביטול של אופציות טובות וזולות יותר ממטרו - בי-אר-טי ורכבת קלה. אני חושב שבמדינה כמו שלנו שבה גם מערכת בי-אר-טי דורשת שנים של עבודה אפשר "להסתפק" בפתרונות זולים ופשוטים יותר כמו אלה שגיא פסל.

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא לא קיבלתי את הרושם שהוא פסל אותם. גיא חושב (כמוני) שפתרון תחבורה ציבורית שלא כולל כלל את הרובד של רכבת תחתית לא מספיק לגוש דן, אך בכל הדוגמאות שהביא הוא מצביע על מערכות משולבות שכוללות בנוסף לתחתית את כל הרבדים האחרים והזולים יותר, לרבות בי-אר-טי, הרחבת רובד מוניות השירות ויצירת רשת שבילי אופניים. המסקנה שלו היא שב"עיר" של שלושה מליון תושבים הסתמכות רק על הפתרונות האחרים לא מספיקה, אך לדעתי הוא תומך בכך שכל הפתרונות לירושלים לא כוללים רכבת תחתית ושהפתרון למטרופולין חיפה מבוסס על BRT. ושגם בגוש דן צריך כמה מסדרונות BRT. (בנוסף לרכבת התחתית ולא במקום).

      מחק