מפות תדירות

ג'ארט ווקר מחבר הספר והבלוג human transit לא מפסיק להלל את התדירות, גם במחיר פגיעה קטנה בכיסוי וביצוע מעברים. בין היתר הוא דוגל בגישת הצגת מפות מבוססות תדירות, בהן מוצגים רק הקווים החזקים ביותר לציבור. בזכות מפות אלה נמנע גודש כרטוגרפי ונוצרות מפות קלות להבנה. הוא קורא לזה: seliing what's matter

החלטתי לבדוק את התיאוריה.
לקחתי את 19 הקווים בגוש דן שזכו אצלי למדליית זהב והעליתי אותם על מפה.
להלן התוצאה (מעודכן ל-15.9.14):




מה שבולט מיד הוא שאני לא מעצב גרפי, אבל מיד אחרי זה בולטים עוד דברים:

  • מרכז תל אביב עמוס מאד בקווים תדירים וכבר עכשיו ברור שהוא צריך להיות מוצג במפה נפרדת וממוקדת מכל גוש דן.
  • מרבית ערי הגוש המרכזי משורתות על ידי לפחות קו תדיר אחד, בטבעת השניה המצב כבר פחות טוב, כאשר כפר סבא, הוד השרון, אלעד, שוהם, רמלה, לוד, באר יעקב נס ציונה ורחובות לא נהנות מרמה כזו של שירות. קיימת אפשרות גם להעלות את הקווים שזכו אצלי למדליית כסף, אבל רק אחרי שתיפתר בעיית מרכז תל אביב.
  • כמובן אין זה אומר שאין לערים שלכאורה לא מכוסות במפה הזו שירות טוב סביר, הוא רק ממוקד יותר. לדוגמה מכפר סבא לתל אביב יש הרבה שירות בבוקר וכנ"ל בחזור אחה"צ, אך הוא מפוצל לשני קווים תדירים (149+567) שנותנים מענה לאזורים שונים בגוש דן (זה בסדר), והא ממוקד בבוקר לכיוון תל אביב ואחה"צ לכיון כפר סבא. מאחר ולמי שרוצה להגיע מתל אביב לכפר סבא בבוקר אין שירות כל 15 דקות באף אחד מהקווים הנ"ל, הם לא קיבלו מדליית זהב ולא מופיעים ברשימה, אבל הם נותנים שירות טוב לכל הדיעות.
  • בעקבות ההערות הרבות על קווי המזלג, מפה מבוססת תדירות אכן יכולה לצבוע את הקווים האלה בצבע אחד ולהראות את המסלול המאוחד כ"מסלול של קו אחד", שה יקל על בעיית הגודש הכרטוגרפי ויספק יותר מידע.

למפה איכותית יותר ומפורטת יותר, ראו באתר telavivbusmapa



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה