יום רביעי, 18 בפברואר 2015

מצע התחבורה של המפלגות השונות


אנחנו פחות מחודש לפני הבחירות, מצב התחבורה לא מונח על סדר היום הבוער של הבוחרים והנבחרים ואני די בטוח שאין הרבה מתלבטים שיכריעו בין מפלגות על סמך מצע התחבורה שלהם, אבל מאחר וזה נושא בלוג זה, חשבתי לבחון מה כותבות המפלגות על תחבורה.

במעין תקציר מנהלים, למי שאין כוח לקרוא הכל אעשה ספוילר, בהתחלה אף מפלגה לא דנה ברצינות בתחום התחבורה למעט כולנו ומרצ. בעדכון שעשיתי ב-01.03.15 התברר כי לאחר שארגון תחבורה היום ומחר וארגונים נוספים פעלו להעלות את הנושא על סדר היום, התעוררו גם יש עתיד והעם איתנו של אלי ישי ויצרו מצע לא רע. בולט חסרונו של מצע אצל הליכוד, כנראה שכשאתה בשלטון אתה יכול להרשות לעצמך לא להגיד כלום לגבי העתיד למעט "האיום האיראני"...

סידרתי את המפלגות על פי הגודל החזוי להן בסקרים האחרונים, כדי לא להטות ימין ושמאל בתהליך הקריאה,השתדלתי להישאר א-פוליטי כמה שאפשר כשמדברים על פוליטיקה.

המחנה הציוני
לא מצאתי באתר שלהם את המילה "מצע" אך כל האתר הוא למעשה תמצית של מצע. לא מצאתי בו שורה אחת שמוקדשת לתחבורה.

עדכון 01.03.15
בפוסט אחר באותו נושא שהועלה על ידי ארגון תחבורה היום ומחר מפורט המצע הבא: (באתר המחנה הציוני המצע המלא הועלה רק ב-10/03/15).

פתרונות תחבורה ציבורית ותשתיות: קווים למוקדי תעסוקה ושיפור השירות והכרטוס גם בטווח הזמן המיידי. זאת בנוסף לתכניות ארוכות טווח שמקודמות כיום, אותן יש לזרז ולייעל משמעותית.
המחנה הציוני יפעל להנהגת תחבורה ציבורית בימי המנוחה בהיקף מצומצם, תוך התחשבות מרבית בזכויות העובדים בענף ובמאפיינים הדתיים והתרבותיים של כל יישוב. הסדרי התחבורה הציבורית בימי המנוחה יקבעו בשיתוף הרשויות המקומיות.

מאד תמציתי ולמעשה לא שם את התחבורה הציבורית על סדר היום.
מספיק בקושי

לאחר פרסום הפוסט קיבלתי תגובה, כנראה מפעיל העבודה, שהמצע המפורט פשוט עוד לא פורסם. נמתין בסבלנות.

הליכוד
 לליכוד אין מצע, ומסתבר שגם בבחירות הקודמות לא היה לו מצע, כך שאין מה לדבר על תחבורה. בהתאם המצע מבחירות 2009 לא ממש מעודכן ולא כולל שום דבר על אתגר התחבורה של גוש דן ושום דבר על תחבורה ציבורית למעט פיתוח עוד ועוד מסילות רכבת לפריפריה ופיזור אוכלוסיה באמצעותה למגורים בפריפריה.


לא מספיק

הבית היהודי
לבית היהודי יש  מצע מתומצת, ויש בו אפילו שורה שלמה המתייחסת לתחבורה. בסעיף איכות הסביבה נכתב כך:
 "נוביל את חשיבות השמירה על איכות האוויר, עידוד השימוש בתחבורה ציבורית, התייעלותה והוזלתה". 
את חוסר ההבנה בנושא אולי ניתן לראות בשורה אחרת במצע המתייחסת ל"עידוד הבניה במגזר הכפרי" שכמובן משליכה באופן ישיר על תחבורה גרועה.


לא מספיק



יש עתיד

עדכון 01.03.15
באתר יש עתיד העלו סוף סוף את המצע אבל לא מצאתי בו התייחוסת לתחבורה ציבורית.
בפוסט אחר באותו נושא שהועלה על ידי ארגון תחבורה היום ומחר מפורט המצע הבא:
תכנית התחבורה הציבורית של  'יש עתיד' תרשת את כל הארץ בקווי תחבורה ציבורית מסוגים שונים, המסונכרנים ביניהם מבחינת נקודות המוצא ומבחינת לוחות הזמנים, באופן שיספק מענה מושלם לנסיעה, ויחולל מהפכה בהרגלי התחבורה של הציבור בישראל.
התכנית תגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה ציבורית איכותית, זולה ונוחה, ותצמצם את מספר הנוסעים בתחבורה פרטית; תעודד מעבר אזרחים לפריפריה הגאוגרפית בזכות תשתית מפותחת של תחבורה ציבורית; תשמור על רמת נסיעה איכותית ונגישה תוך הקפדה על מחיר נסיעה נגיש; תייצר סנכרון מדויק בין כלי התחבורה הציבורית השונים כך שיספקו מענה מושלם תוך צמצום משך זמן וכמות המעברים; והכל תוך קיום תרבות נהיגה המצמצמת את מספר תאונות הדרכים, יישום תכניות להפחתת זיהום האוויר ופיקוח מוניציפאלי.
מעבר לתרומה הטבעית בשיפור התחבורה הציבורית בישראל, השקעת המדינה בתשתיות לתחבורה ציבורית תביא להקטנת מספר תאונות הדרכים, לצמצום פערים חברתיים, תייצר מקומות עבודה, תגביר את השמירה על איכות הסביבה ותפחית את זיהום האוויר.
• תשתיות לרכבות הנעות במהירות של 200 קמ"ש ומעלה
כיום, תשתית הרכבות בישראל מתאימה לנסיעה במהירות של עד 160 קמ"ש. מפלגת 'יש עתיד' תפעל להקמת תשתית נוספת, המתאימה לרכבות הנעות במהירות של 200 קמ"ש ומעלה, בנתיבים רלוונטיים, ובכך תקרב את הפריפריה הגאוגרפית למרכז.
פיתוח התשתית לרכבות מהירות העולות על 200 קמ"ש ייעשה בשיטת ההקמה (BOT) הדומה לזו שננקטה בכביש 6.
• הרחבת קווי הלילה
קווי לילה הינם קווי תחבורה ציבורית הפועלים מאזורי המגורים אל מוקדי הבילוי ובחזרה, מחצות ועד 04:00 לפנות בוקר. הנסיעה בקווי הלילה היא בעלות של נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית. 
קווי הלילה נוצרו בכדי לספק מענה לצעירים החוזרים מבילוי בשעות מאוחרות, מבלי להסתכן בנהיגה בשכרות, התנהגות מסוכנת בדרכים, לקיחת טרמפים ומבלי להוציא סכומי כסף נכבדים על דלק, מוניות וחניה. הרחבת קווי הלילה תאפשר נגישות למקומות בילוי, תצמצם משמעותית את תופעת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול, ותוביל להפחתת מספר תאונות הדרכים.
• תחבורה ציבורית בשבת
נפעל בכדי לאפשר תחבורה ציבורית בשבת באזורים חילונים. תחבורה ציבורית תופעל בשבת לפי הצרכים ותוך התאמת צירי התנועה ותדירותה לנסיבות. תישקל הפעלת התחבורה הציבורית בשבת בידי זכיינים מיוחדים ובאמצעות כלי רכב קטנים (כגון מיניבוסים). [1]
• סלילת נתיבי תחבורה ציבורית והגברת האכיפה
רק אם התחבורה הציבורית תקבל עדיפות על הכביש, יהיה לה עבור המשתמש יתרון יחסי על הרכב הפרטי. על כן יש לקדם הוספת 50 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית בכל שנה, תוך השלמת התכנית המטרופולינית לפריסת נתיבי תחבורה ציבוריים בגוש דן.
ללא אכיפה, נתיבי התחבורה הציבורית לא יתפקדו ביעילות, ועל כן יש להעביר את תיקון החקיקה שכבר הותנע, להוספת סמכויות אכיפה בנתיבים הציבוריים לפקחי הרשויות המקומיות ולהצבת מצלמות אכיפה.
• קווים מהירים לאזורי תעסוקה
יצירת קווי תחבורה ציבורית מהירים לאזורי תעסוקה, בתזמונים ובתדירות המספקים מענה לשעות עבודה משתנות, תהווה פתרון אפקטיבי עבור העובדים בהגעה ממקום מגוריהם לעבודה ולהפך.
• קידום התחבורה השיתופית
תחבורה שיתופית תאפשר לנהגים פרטיים להשתתף בכוח העבודה כנהגים גם עבור נוסעים אחרים ובכך תיצור עבורם אפיק הכנסה נוסף אשר יתרום לרווחתם הכלכלית.
המודל מבוסס על שימוש בטכנולוגיות מידע ורשתות חברתיות. מודל זה יתרום להפחתת יוקר המחיה באמצעות אספקת שירותי הסעה זמינים ובמחירים נמוכים מאלה הנהוגים כיום, וכן להרחבת התחרות בתחום שירותי ההסעה.
• עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית
ציבור האזרחים הוותיקים בישראל מסתייע רבות בשירותי התחבורה הציבורית. כיום מקנה חוק האזרח הוותיק הנחה של 50% מעלות הנסיעה בתחבורה הציבורית. נפעל להגדלת ההנחה כך ששירותי התחבורה הציבורית יינתנו לאזרחים הוותיקים בחינם. הנחה זו תהווה הקלה משמעותית ביוקר המחיה עבור ציבור הקשישים בישראל המתקיים בצמצום.
ההטבות המוקנות לסטודנטים בתעריפי התחבורה הציבורית כפופות לא פעם למגבלות והגבלות על סוג הנסיעה, ולמעשה מקשות על הסטודנטים. הצעת חוק של ח"כ בועז טופורובסקי מבקשת להסיר את המגבלות הללו ולאפשר מתן הנחה לסטודנטים המשתמשים בתחבורה הציבורית בכל הקווים.

טוב מאד

רשימה ערבית משותפת
אמנם לא מצאתי אתר לרשימה המשותפת (אולי כי חיפשתי בעברית) אבל באתר חד"ש מפורסם המצע של הרשימה המשותפת בעברית, שבאופן לא מפתיע לא כולל מילה אחת על תחבורה.

למפלגת חד"ש עצמה אגב, יש מצע מפורט יותר.
בתחום הגנת הסביבה נכתב כך:
  1. מתן עדיפות ברורה לתחבורה הציבורית על חשבון צמצום השקעות בכבישים;
  2.  הבטחת שירותי תחבורה ציבורית ברמה גבוהה ליישובי הפריפריה וליישובים הערביים;
  3. הפסקת ההפרטה של התחבורה הציבורית והבטחת איכותה וזמינותה;
  4. פיתוח תחבורה מסילתית והפחתת מחירי הנסיעות ברכבת;
  5. פיתוח שבילי אופניים בערים; עצירת המשך הפיתוח של פרויקט "כביש חוצה ישראל" ופרויקטים דומים של הפרטת כבישים, שהם אסון חברתי ואקולוגי;
  6. תכנית ארצית למלחמה בתאונות דרכים
מאחר והציון ניתן לרשימה המשותפת ולא לחד"ש

לא מספיק

כולנו
מפלגת כולנו של כחלון מקבלת ניקוד על המצע הכי יפה והכי נגיש לקורא, מבחינת פירוט והתייחסות לתחבורה ציבורית הם לא רעים

תחת "עידוד תעסוקה והגברת הצמיחה" מופיעה פסקה שלמה המובאת פה במלואה.

3. שיפור תשתיות התחבורה והנגשת התחבורה הציבורית

אנו מאמינים כי לכל אזרח בישראל יש את הזכות לתחבורה ציבורית הולמת, בין אם הוא חי במרכז הארץ ובין אם הוא חי בצפונה או בדרומה של ישראל. זמינות קוים, סנכרון בין אמצעי תחבורה שונים, מידע ושקיפות, הם אבן יסוד בשירות התחבורה לאזרח עליו מפקחת מדינת ישראל. נפעל על פי עקרונות שביסודן תחבורה ציבורית המאפשרת לאדם העובד שירות תחבורה ציבורי ראוי ויעיל ונמקד את הפעילות באיזורי הפריפריה, הנמצאים כיום בחיסרון משמעותי מבחינה זו:
א. נפעל להקמת 4 רשויות מטרופוליניות (צפון, מרכז, דרום, ירושלים), כמקובל בעולם, והעברת סמכויות תחבורתיות נרחבות לרשויות אלה, כדי ליצור מערכת תחבורה ציבורית מסועפת, זמינה נוחה ויעילה לחיבור המטרופולינים הגדולים לערים ולפרברים סביבם.
ב. נפעל בפריפריה להנגשת התחבורה ‘מהבית למקום העבודה’, תוך התרכזות במרכזי תעסוקה, כדי להביא להגדלת אפשרויות התעסוקה.
ג. נשפר את הסנכרון בין שירותי התחבורה השונים בפריפריה על מנת לצמצם את זמני הנסיעה הארוכים.
ד. נשקיע בפיתוח תשתיות תחבורתיות כדי לשחרר דירות ‘תקועות’ לשוק הדיור. יותר מ- 200 אלף דירות מתוכננות, אינן נבנות, בין היתר, בשל העדר התשתיות הנדרשות בקרבתן. חלק משמעותי מהתשתיות הנדרשות הינו בתחום התחבורה. נעדיף להשקיע בפיתוח התשתיות התחבורתיות הנדרשות כדי לאפשר הוצאתם לפועל של פרויקטי דיור.

טוב מאד



יהדות התורה

ליהדות התורה מצע קצר ולעניין, ואין בו אף מילה על תחבורה ציבורית וזאת למרות חשיבותה ספציפית למגזר זה. כנראה שהכל בסדר.


לא מספיק


העם איתנו
עדכון 01.03.2015
לאתר העם איתנו יש פרק שלם שמוקדש לתחבורה הציבורית שהועלה רק לאחרונה.
אגב, בלוגו חדש הם מופיעים כ"אחדות ישראל", כדי לא לבלבל אני משאיר את הישן.

צפיפות •
הפחתת הצפיפות באוטובוסים ("תופעת הסרדינים") ובכבישים באמצעות תגבור השירות, ויסות נסיעות בקווי שירות ריקים ודרכים יצירתיות אחרות. יישום תוכניות לעידוד הגעה ירוקה לעבודה.
זמנים •
קיצור זמני הנסיעה באמצעות מתן עדיפות דרך ברמזורים, בנת"צים (בדגש על אכיפה) והגברת השילוביות בין אמצעי התחבורה הציבורית.
תעריפים •
תיקון מהיר של עיוות תעריפי הנסיעה ובחינת מודלים חדשים לתמחור תעריפי הנסיעה. הקמת מסלקה ארצית וחישוב מחיר הנסיעה לפי נקודת המוצא ונקודת היעד ללא תלות במספר אמצעי הנסיעה הנדרשים להגיע ליעד. תיקון הליקויים והתקלות הרבים בכרטיסי הרב-קו. השוואת אחוז ההנחה של מקבלי הבטחת הכנסה להנחת סטודנטים. בחינת נסיעות חינם לבני נוער בקווי הלילה.
תכנון •
שיתוף מסיבי של הציבור ביוזמות התכנון השונות של מסלולי הקווים. התכנון יכלול גם בחינת ביקוש סמוי (במקומות בהם אין שירות) באמצעות סקרי עומק. שכונות וכבישים חדשים - בכל תכנון שכונה או כביש חדש יש להביא בחשבון את נושא התחבורה הציבורית בהם. פריפריה - קידום התחבורה הציבורית להתיישבות הכפרית באמצעות אפליה מתקנת וגמישות תפעולית, והמשך מגמת החיבור התחבורתי ביישובי מיעוטים. חיילים - התאמת השירות באופן שיהלום את צורכי החיילים ויתר כוחות הביטחון.
שבת •
תיקון של חריגות שנעשו בשנים האחרונות תוך הבטחה שלא תהיה חריגה מהוראות החוק ומהסטטוס-קוו במגמה לצמצם ככל הניתן את חילולי השבת הציבוריים. פעילות למען הגדלת השירות במוצאי שבת.
תשתית •
בניית ותחזוק תשתיות תחבורה ציבורית לרבות מסופים ותחנות מרכזיות, תחנות שיתאימו לתנאי מזג האוויר ומפרצי חניה. אכיפה מחמירה על משחיתנות (ונדליזם) במתקני תחבורה ציבורית. דגש על יותר תקציבים לתחבורה ציבורית ופחות לתשתיות כבישים, בדומה למדינות המתקדמות.
שירות •
הנגשת כל המידע בזמן אמת לציבור, לרבות במוקדי מידע שיהיו פתוחים 24 שעות ביממה בימי חול. קידום טיפול נאות בתלונות נוסעים שיכלול רף פיצוי מוסכם. מוקדים עירוניים ברשויות מקומיות וחברות תחבורה ציבורית שיקבלו תלונות יחויבו לדווח עליהן למשרד התחבורה שיוודא כי הנוסע קיבל טיפול כנדרש. עידכון הנוסעים שבוע מראש על שינויים מתוכננים בכל האמצעים האפשריים.
נהגים •
העלאת מעמד הנהג באמצעות קביעת רף מינימום לשכר, תנאי העסקה נוחים והבטחת זכויות באופן שיעודד תעסוקה בענף.
פיקוח •
פיקוח אוטומטי באמצעות מערכת ממוחשבת על חריגות מרשיון הקו והטלת קנסות על איחורים ועל אי-ביצוע נסיעות.
מוניות •
פתיחת הענף לתחרות ומתן רשיונות חדשים לקווי שירות באזורי ביקוש.
אופניים •
קידום הכשרת שבילי אופניים והסרת חסמים המקשים עליהם להשתלב בנסיעה, בהתאם לכללי הבטיחות ולהנחיות התכנון.
הרכבת הקלה בגוש-דן •
פרויקט הכרחי שיש לבחון מחדש האם התכנון הנוכחי שלו, כד שיהיה מותאם לביקוש הצפוי בעוד 30 שנים.

מאד ענייני אך כולל כמה עיזים כמו דחיית הרכבת הקלה בגוש שדן בעוד כמה עשרות שנים, ואני מודה שקשה לי לתת ציון גבוה למפלגה שחורטת על דגלה שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת. (בעיקר כעת כשהיא כבר לא פונה רק למגזר החרדי).

טוב

מר"צ

למרצ יש מצע של 60 עמודים, כך שהכל נכנס בו. אמנם בתקציר לא מוזכרת תחבורה אך בתוך המצע המפורט מתגלה עולם ומלואו.
כך למשל - תחת חברה וכלכלה בסעיף תמריצים סביבתיים מופיע המניפסט הבא

• הוספת נתיבי תחבורה ציבורית בכניסה לערים הגדולות והרחבת מיסי הגודש.

• העתקת מודל הנתיב המהיר לתל אביב, הכולל מערכת תחבורה ציבורית יעילה ומפותחת, לכניסות המזרחיות והצפוניות לתל אביב והפעלת מודלים דומים בכניסה לירושלים ולחיפה.

• צמצום ההקלות לליסינג – לא ניתן יהיה להכיר בדלק ששולם לעובד כהוצאות תאגיד ללא הגבלה על סך הקילומטרים שנוסע העובד.


בסעיף מאבק באבטלה יש גם:
• יצירת פתרונות תחבורה להגעה למקומות העבודה

בסעיף זכויות לאזרחים ותיקים יש גם
• נסיעה בתחבורה ציבורית חינם לאזרחים ותיקים.

בפרק "מרצ בסביב"ה בסעיף שטחים פתוחים ומדיניות תכנון מופיע הסעיף הבא:
על מדיניות התכנון להיות ארוכת טווח, ולהתייחס לקרקע כמשאב ציבורי, השייך באופן שווה לכלל הציבור בישראל. יש לשמור על עקרונות תמ"א 35, לצופף מרכזים עירוניים, לעודד בנייה רוויה, בנייה לגובה ובנייה ירוקה, ולפעול לצמצום הבנייה צמודת הקרקע.
• הפרבור הוא בעיה משמעותית שמתבטאת בבזבוז משאבי קרקע, בהגדלת התלות בתחבורה, בתשתיות ועוד. יש לפתח מרכזי שירותים ותעסוקה בכל גוש יישובים, על מנת לאפשר לכל האזרחים נגישות טובה לשירותים ציבוריים, מסחריים וקהילתיים, במרחק הליכה או נסיעה קצרה מהבית. על התכנון לקחת בחשבון היבטים סביבתיים, חברתיים, תחבורתיים ובריאותיים. על כל תכנון לאפשר ניידות באמצעים בני קיימה – בראש ובראשונה הליכה ברגל, רכיבה על אופניים ותחבורה ציבורית יעילה ושימושית. בכל תכנון עירוני יש לקחת בחשבון הקצאת שטחים ירוקים בהתאם לחוק ולתקנות.
• בהתאם להחלטות עבר של ממשלת ישראל ושל מוסדות התכנון, לא יוקמו יישובים חדשים בישראל. איסור זה יעוגן בחוק. תחת זאת, התכנון יתמקד בחיזוק ועיבוי יישובים קיימים, לרבות יישובי הפזורה הבדואית בנגב.

בסעיף תחבורה ובטיחות בדרכים
תחבורה ציבורית מגוונת ומפותחת, כולל מסילתית, היא מרכיב מפתח בתפיסה הסביבתית. היא מהווה תנאי הכרחי לניוד אוכלוסיות מהפריפריה למרכזי ערים, להקטנת פערים, לצמצום זיהום האוויר ולשימוש חסכוני ומושכל בקרקע. הקטל בדרכים בישראל גובה מחיר גבוה שיקטן ככל שתפותח מערכת תחבורתית ציבורית יעילה ונוחה. מרצ תפעל לקידום הנושאים הבאים:
• העדפה משמעותית לתחבורה הציבורית והשקעה מסיבית בתשתית התחבורה הציבורית, בעיקר המסילתית. הנחת מתקני תשתית אלה תיעשה בצורה מחושבת על מנת לחסוך בכספי ציבור, להגביר יעילות צפויה ולמנוע פגיעה בערכי טבע נדירים (כמו נחל יתלה). עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, תוך הקצאת משאבים הולמים, הגברת תדירויות וזמינות, מערך מודיעין וכרטוס משולב. מחירי התחבורה הציבורית יסובסדו בשיעור של 80% לזקנים, ילדים, סטודנטים ואנשים עם מוגבלות.
• הפעלת תחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, כבסיס לשיפור וקידום אוכלוסיות מוחלשות, לקירוב פריפריה למרכז ולצמצום השימוש ברכב הפרטי על השלכותיו השליליות לסביבה. לכל אדם בישראל הזכות לתנועה בכל עת. מניעת תחבורה ציבורית בשבת וחג, מונעת את האפשרות להסתמך על תחבורה ציבורית ועל כן היא בעלת השלכות סביבתיות וחברתיות חמורות ומחייבת רבים להחזיק ברכב פרטי.
• קידום הקמת רשויות מטרופוליניות לתחבורה, שתראינה לנגד עיניהן את המפה התחבורתית הכוללת במטרופולין, לצד הצרכים של אוכלוסיות התושבים במטרופולין. הרשות המטרופולינית לתחבורה תקדם מערך תחבורה ציבורית במטרופולין, על בסיס תכנון משותף לרשות המטרופולינית, למשרד התחבורה ולתושבים המקומיים, ולא על פי רצונותיה של מפעילת התחבורה הציבורית.
• עידוד ההתניידות הבלתי ממונעת, כמו אופניים או הליכה ברגל, על-ידי יצירת מסלולים בטיחותיים, הרחבת אפשרות להטענת אופניים בתחבורה ציבורית, מאבק בגניבות האופניים, מערך השכרת אופניים, מקלחות במקומות העבודה ועוד.
• צמצום הנסיעה הפרטית באמצעות הפחתה בייבוא כלי רכב, הורדת כלי רכב ישנים מהכביש, הגדלת הקנסות, ההיטלים, האגרות והמסים הכרוכים בהחזקת רכב, מס מוגדל על רכב שני למשק בית, צמצום ההשקעה בכבישים חדשים ובמקומות חניה.
• צמצום ההקלות לליסינג – לא ניתן יהיה להכיר כהוצאות תאגיד, בגין דלק ששולם, באם אין הגבלה לסך הק"מ שעובד נוסע ברכב התאגיד.
• נתיבי תחבורה ציבורית בכניסה לערים הגדולות והרחבת מיסי הגודש. מודל הנתיב המהיר לתל אביב, אשר כולל מערכת תחבורה ציבורית יעילה ומפותחת צריך להיות מועתק לכניסות המזרחיות והצפוניות לתל-אביב ומודלים דומים צריכים להיות מופעלים בכניסה לירושלים ולחיפה.
• רכב שיושבת ליום קבוע בשבוע יקנה הטבות כלכליות לבעליו.
• הטבות למקומות עבודה שיעודדו שימוש בתחבורה ציבורית או באמצעים לא ממונעים (אופניים וכו'), וכן כאלה שיעודדו נסיעות משותפות לעבודה (car sharing).
• מדיניות שלא מעודדת ייבוא כלי רכב חדשים ורכישתם. במקרה של רכישת רכב חדש, תהיה עדיפות ברורה לכלי רכב שאינם בזבזנים ופולטים פחות זיהום וגזי חממה (לדוגמה כלי רכב "היברידים").
• תכנית לריסון טיסות לחו"ל על-ידי חברי הכנסת והממשלה, תוך הצגת דוגמה אישית לציבור: מעבר למכסה שנתית שתיקבע בחוק, כל שר או חבר כנסת שיטוסו יאלצו לקזז את המחיר הסביבתי של טיסתם באמצעות תרומה מכיסם למטרה סביבתית לאומית.
• הקפאת התכניות להעברת שדות תעופה אזרחיים ופתיחת שדות תעופה חדשים ברחבי הארץ, בעיקר במועצות אזוריות חקלאיות כמו מנשה או מגידו, עד שיתקיים דיון ציבורי מקיף בנושא, בו קולם של תושבי האזור יהיה בעל המשמעות המכרעת.
• יישום התכנית הלאומית הרב שנתית למאבק בתאונות הדרכים (על בסיס דוח שיינין עם שינויים מתבקשים למניעת הגדלת נפח התנועה), כולל השקעת המשאבים הדרושים לביצועה.
• ביסוס הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כרשות עצמאית.
• הגברת החינוך וההסברה לתרבות הבטיחות בכל המגזרים בישראל.

ואחרון - בפרק "הפרדת הדת מהמדינה בסעיף שבת ומועדי ישראל מופיע המשפט שכולכם חיכיתם לו
• הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, תוך התחשבות באופי האוכלוסייה במקום ובצרכיה.

מצוין

ישראל ביתנו
לישראל ביתנו אין מצע אך יש חזון, המתחיל בהסבר מפורט למה מצע זה דבר לא רלוונטי (והאמת, הפוסט הזה מראה שהם צודקים), בכל מקרה, החזון שלהם לא כולל טיפול בבעיות תחבורה. זה כלל לא מאוזכר.

לא מספיק

ש"ס
כתובת אתר האינטרנט של ש"ס מפנה לדף פייסבוק, ולא מצאתי שם מצע כלל.

לא מספיק







עלה ירוק
כדי לא לעשות עוול לחבר,ה החמודים האלה שאפילו פעם שקלתי להצביע להם
הנה האמירה שלהם בנושא תחבורה ציבורית:

הקמת מערכות תחבורה ציבורית המבוססת על אוטובוסים חשמליים ומתן עדיפות מוחלטת בכבישים לתחבורה ציבורית. עידוד מערכות שיתוף בהון בתחום התחבורה, כדוגמת אפליקצית UBER, אפליקציות טרמפים, CAR2GO ועידוד תחרות בתחום זה.

מספיק בקושי

7 תגובות:

  1. אנונימיפברואר 18, 2015

    זה שבעבודה אפילו לא טרחו לעסוק גזור הדבק מהמצע הקודם שלהם מראה בעיקר על עצלנות.

    כולנו פורסים סיסמאות. הם טובים בזה. השאלה איך הם ינסו לפתור את הסיסמאות האלוהיא החשובה ועלולה להיות גרועה יותר מהקיים. כמו רוב המצעים האחרים שהבאת.

    D! פה

    תכנית לריסון טיסות לחו"ל על-ידי חברי הכנסת והממשלה, תוך הצגת דוגמה אישית לציבור. רק בשביל זה הייתי שוקל מחדש להצביע מרץ.

    בקיצור, בגדול, רוב המפלגות שמות עלינו ז*ן, והשאר אלו או סיסמאות או מפלגה שהסיכוי שלה לשפיע משמעותית שואף לאפס.

    השבמחק
  2. מצע המחנה הציוני עדיין לא פורסם. נשמח אם תעדכן לכשיצא

    השבמחק
    תשובות
    1. הכנסתי הערה ברוח זו לפוסט

      מחק
    2. המצע פורסם. נראה די סבבה... בסיסי יחסית, אבל גם זה משהו.

      מחק
    3. הוספתי לינק למצע המלא של המחנה הציוני, תודה.

      מחק
  3. מה עם תחבורה ציבורית חינם לנכים?
    בהרבה ממדינות אירופה זה קיים, רק כאן נותנים להם 10% בנסיעות בין עירוניות וכרטיסיות 33% הנחה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מנחש שתהיה על זה הסכמה פוליטית רחבה, זה רק צריך לעלות על סדר היום הציבורי

      מחק