tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post995240610551709987..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: תוכנית חירום לפקקיםהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger27125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-85948993462625432302018-06-21T07:46:09.086-07:002018-06-21T07:46:09.086-07:00מקווה שתחזור בהקדם,אני מאד נהנה מהבלוג שלך!מקווה שתחזור בהקדם,אני מאד נהנה מהבלוג שלך!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-23940115569100212152018-06-14T13:43:11.343-07:002018-06-14T13:43:11.343-07:00רק עכשיו שמתי לב שכתבת שאתה יוצא להפסקה. כבר כמה ו...רק עכשיו שמתי לב שכתבת שאתה יוצא להפסקה. כבר כמה וכמה חודשים שאני נכנס פעם בשבוע לאתר, לבדוק אם יש עדכון, עוד פוסט, עוד משהו מעניין ויפה כמו שאתה כותב. מחכים לך כשתחזור!אפרת עמנואלhttps://www.blogger.com/profile/01962124644258122336noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-19132636833051918642018-06-10T09:04:09.276-07:002018-06-10T09:04:09.276-07:00הפסקה ללא תאריך חזרה? אני פוחד. אני מקווה שתחזור ב...הפסקה ללא תאריך חזרה? אני פוחד. אני מקווה שתחזור בקרוב.<br /><br />רק מהתגובות פה יש יותר משישה קוראים.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30825043226821520372018-05-31T02:17:21.276-07:002018-05-31T02:17:21.276-07:00תודה יואל, אחרי חמש שנים הרגשתי שאני צריך הפסקה, ו...תודה יואל, אחרי חמש שנים הרגשתי שאני צריך הפסקה, ואולי מתישהו אחזור לכתוב.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-36405448280063785462018-05-29T10:47:48.478-07:002018-05-29T10:47:48.478-07:00למה אין עוד פוסטים?
אין שום מקור מיידע אחר על תחום...למה אין עוד פוסטים?<br />אין שום מקור מיידע אחר על תחום התחבורה בארץAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/13387712486975207633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-17397955944537124462018-05-15T02:58:40.616-07:002018-05-15T02:58:40.616-07:00הרוכב לאוטובוסים היקר, אתה חסר! ואני מכיר באופן אי...הרוכב לאוטובוסים היקר, אתה חסר! ואני מכיר באופן אישי חמישה אחרים שקוראים אותך, אז כנראה שיש לך יותר משישה קוראים ;)ליאורnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-72379020916869323422018-03-31T15:24:53.440-07:002018-03-31T15:24:53.440-07:00אני כל יומיים נכנס לראות אם יש חדש...
חג כשר ושמח
...אני כל יומיים נכנס לראות אם יש חדש...<br />חג כשר ושמח<br />אחד מהששתםhttps://www.blogger.com/profile/15295986715334447570noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-79983206032693876972018-02-26T00:47:08.136-08:002018-02-26T00:47:08.136-08:00ולמה לא מקדמים? זו שאלה טובה. אבל יכול הליות שהתשו...ולמה לא מקדמים? זו שאלה טובה. אבל יכול הליות שהתשובה היא שדווקא כן מקדמים, אבל לאט מדי. פתרונות "עאלק-שיתופיים" כמו אובר שעושים יותר נזק מתועלת שואבים הרבה אנרגיה, כיב רור שפתיחה פראית הרגולציה לא תעזור ואף תזיק ולכן פותחים אותה בזהירות. אפשר לראות את זה ברשות שניתנה למוניות לאסוף יותר מנוסע אחד (בהזמנות נפרדות באמצעות טלפון או אפליקציה), זה פותח פתח למוניות ספיישל גם להפוך למיניואנים היכן שמשתלם. הפרסומים על הרפורמה במוניות השירות מדברים עלה הרחבה משמעותית של סוג השירות הזה ואולי גם תשלום ברב-קו, ובעתיד יתאפשר להכניס גם אפליקציית איסוף גמישה (אגב, זה כמו שהמוניות לשדה התעופה פועלים). איפשרו לאנשים פרטיים לאסוף נוסעים ולקבל את החזר העלות עבורם. וייתכן ולאט לאט יסירו עוד חסמים.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-17977334896056585822018-02-26T00:41:25.813-08:002018-02-26T00:41:25.813-08:00אני איתך.
ואבהיר - כל שירות שיתופי שמתבסס על יותר...אני איתך.<br /><br />ואבהיר - כל שירות שיתופי שמתבסס על יותר מנוסע אחד+נהג הוא מבורך בעיניי ואני גם מקווה שפתרונות כמו VIA או שאטלים משותפים אחרים ייכנסו לארץ. <br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-70363610379751290332018-02-25T05:08:17.686-08:002018-02-25T05:08:17.686-08:00לפי דעתי הפתרון הוא דווקא כן תחבורה ציבורית שיתופי...לפי דעתי הפתרון הוא דווקא כן תחבורה ציבורית שיתופית, ובכלל לא צריך לחכות בשביל זה לרכב אוטונומי. אפשר לעשות את זה כבר עכשיו, והאמת היא שאני לא מבינה איך לא דוחפים את זה בכל הכוח, ולמה זה לא הפתרון בהא הידיעה לבעיית הפקקים.<br />וזה הרעיון: כבר היום יש שאטלים של חברות פרטיות לעובדים שלהם שמסיעים אותם עד מקום העבודה. לפי דעתי השאטלים האלה צריכים להיות מוצעים לכל עובד על ידי שמוש בטכנולוגה של תחבורה שיתופית. העובד יכניס לאפלקציה את מיקום האיסוף וההורדה המבוקשים והאפליקציה תחשב מסלול אופטימלי. כך שהעובד יצטרך ללכת מינימום זמן לשאטל שלו. <br />אני אספר על המקרה שלי כדי להדגים: אני עבדתי בשפיים ונסעתי בתחבורה ציבורית ממרכז תל אביב. במקום שתהיה מונית שרות\מיניבוס מרחוב מרכזי בתל אביב לשפיים שיאסוף את כל הנוסעים. נאלצתי לכתת רגליי לנסוע לרכבת מרכז ומשם לתפוס מונית שרות לשפיים. באותו זמן בדיוק יצא שאטל של חברה פרטית בשפיים , חצי ריק, ואסף את העובדים שלו ממרכז תל אביב לשפיים. הייתי מסתכלת בעיניים כלות על השאטל הזה ולא הייתה לי אפשרות לעלות עליו. איזה בזבוז של משאבים שטכנלוגיה שיתופית יכולה לפתור בקלות. אני בטוחה שכל יום נוסעים המון אנשים שהיו קופצים על המציאה. זה שדרוג ענק לאוטובוס הרגיל. אני בטוחה שאפשר להוציא כל יום שאטלים מלאים שעוברים בלב תל אביב ומגיעים להרצליה פיתוח, רמת החייל ולכל איזורי התעשייה המבוקשים ולוקחים במסלול אופטימלי כמה שיותר נוסעים בכמה שפחות זמן. הטכלוגיה השיתופית צריכה לשדרג משמעותית את השירות שנותנים האוטובוסים ולאסוף נוסעים ביעילות בלי כל התחנות המסורבלות. לפי דעתי זה צריך להתחיל משאטלים לעבודה.<br />אז למה לא מקדמים פתרון כזה? הרוכב , אולי אתה יודע למה?אנונימיhttps://www.blogger.com/profile/01705866478775534368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-39126319190862110902018-02-13T00:01:30.514-08:002018-02-13T00:01:30.514-08:00אני לא מזלזל בכלל ביכולות של מיניבוס אוטונומי ואתה...אני לא מזלזל בכלל ביכולות של מיניבוס אוטונומי ואתה מוזמן לקרוא את הפוסט על כך:<br />http://israelbikebus.blogspot.co.il/2017/02/blog-post.html<br />וגם את הפוסט על רכב אוטונומי שבו נקודת המפתח היא שהוא ייהיה יעיל רק אם יהיה בכלי רב קיבולת כדוגמת מיניבוס. <br />http://israelbikebus.blogspot.co.il/2014/10/blog-post_12.html<br /><br />הצרה היא שכאשר גורמים שמטרתם היא מכירת יותר ויותר מכוניות הם הגורמים הדומיננטיים בפיתוח הרכב האוטונומי, אתה יכול להיות בטוח שהרכב האוטונומי השכיח יהיה פרטי. יהיה לו מקום ל-5 אנשים אבל הוא יסיע בן אדם אחד בכל פעם. בדיוק כמו מכונית פרטית.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20829537545981818552018-02-12T00:45:47.992-08:002018-02-12T00:45:47.992-08:00נראה לי שאתה מזלזל מהר מדי ביכולות של רכבים אוטונו...נראה לי שאתה מזלזל מהר מדי ביכולות של רכבים אוטונומיים. במדינה שרוב האיכלוסיה מחובר במיוחד לסמארטפונים, המיני-בוס האוטונומי יהפוך מהר מאוד לכלי תחבורה הגמיש ויעיל ביותר. הוא גם ישרת לחבר נוסעים לתחבורה ציבורית כבדה ויעילה עוד יותר -- לדומגא, להסעות לרכבת.Richie Sevrinskyhttps://www.blogger.com/profile/15153879406043879145noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-56166241296907144792018-02-10T22:19:30.429-08:002018-02-10T22:19:30.429-08:00ישנה התקדמות אדירה גם בעבודת המפע"תים על התחב...ישנה התקדמות אדירה גם בעבודת המפע"תים על התחבורה הציבורית<br />אבל אין ספק שאתה צודק וזה עדיין אל בראש סדר העדיפויותהרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-79864934598636415422018-02-09T17:23:49.918-08:002018-02-09T17:23:49.918-08:00צוואר בקבוק (ושלא באשמתם) בקידום חלק ניכר מן הנושא...צוואר בקבוק (ושלא באשמתם) בקידום חלק ניכר מן הנושאים שציינת (כגון נתצ בשול) הוא באחריות המפעתים המחוזיים. כל זמן שאלו קורסים בעיסוקם בהזרמת תנועת הרכב בפרטי ואישורי תכניות למינהם, ולא שמים את התחבורה הציבורית על ראש שמחתם, גלגלי הבירוקרטיה מקשים על קידום התהליכים. ואין ספק ש"שליפתו" של אגף התכנון מתחת כנפי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית היא אבן דרך (שלא לומר אבן נגף) בהאטת המסלול לקידום הפרויקטים הללו. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-87250991293152104742018-02-04T23:58:47.147-08:002018-02-04T23:58:47.147-08:00חחח... תודהחחח... תודההרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-33797057920655531622018-02-04T00:40:01.865-08:002018-02-04T00:40:01.865-08:00אני בטוח שיש לך יותר מ-6 קוראים נאמנים. במדגם מקרי...אני בטוח שיש לך יותר מ-6 קוראים נאמנים. במדגם מקרי בבית שלי, 50% מהמבוגרים הם קוראים נאמנים..דורוןhttps://www.blogger.com/profile/15049065380902086407noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-48625876240017641942018-01-29T23:28:53.106-08:002018-01-29T23:28:53.106-08:00למה קורס? המצב מעולם לא היה טוב יותר, אם כי יש עוד...למה קורס? המצב מעולם לא היה טוב יותר, אם כי יש עוד הרבה עבודה... זה היה ונשאר המוטו של הבלוג.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-32943063225363085022018-01-29T10:37:34.981-08:002018-01-29T10:37:34.981-08:00עכשיו מפסיקים?!? כשהכל קורס?? לאאאאאעכשיו מפסיקים?!? כשהכל קורס?? לאאאאאאירית לבהר גבאיhttps://www.blogger.com/profile/02834841006130141080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-43988386362975276752018-01-29T08:31:13.479-08:002018-01-29T08:31:13.479-08:00תודה רבה.תודה רבה.Ronenhttps://www.blogger.com/profile/05887576764149351260noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-89867449612587716702018-01-28T23:41:51.936-08:002018-01-28T23:41:51.936-08:00תודהתודההרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-48887687294120148902018-01-28T23:04:10.650-08:002018-01-28T23:04:10.650-08:00פוסט מצויין כרגיל - בשפה פשוטה מעביר נושאים לא פשו...פוסט מצויין כרגיל - בשפה פשוטה מעביר נושאים לא פשוטים. (גם אני קורא נאמן)Sergeihttps://www.blogger.com/profile/12714980228744011192noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67487018654021437612018-01-26T08:16:58.263-08:002018-01-26T08:16:58.263-08:00הפסקה??? לאאאאאאאאאהפסקה??? לאאאאאאאאאAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/17914955736519207437noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-76370356257746528952018-01-26T00:19:03.741-08:002018-01-26T00:19:03.741-08:00מספר החניות לכל מקום עבודה בגוש דן גהוה משמעותית מ...מספר החניות לכל מקום עבודה בגוש דן גהוה משמעותית ממטרופולינים אחרים בעולם המערבי ולכן מחיר החניה זול יחסית. תקן החניה החדש יתקן זאת לאט לאט כי חשוב לזכור שהיצע חניות נרחב תורם גם הוא את חלקו לגודש. (חפשי פוסט בשם הו הו מה קרה תקן חניה חדש).<br />לגבי שכפול הנתיבים המהירים. ב-2025 כנראה ייחנכו נתיבים מהירים בין רשלצ ושפיים לתל אביב עם חניוני ענק, וזמן זמן אחריהם גם בכביש 5. הרעיון ישוכפל, אבל מאד לאט.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-68384188739139881402018-01-25T13:16:03.658-08:002018-01-25T13:16:03.658-08:00בערים הגדולות בארה"ב אין אגרת גודש, אבל מחירי...בערים הגדולות בארה"ב אין אגרת גודש, אבל מחירי החניה במרכז העיר גבוהות באופן מפתיע, לפעמים מעל 20$ לשעה. עבדתי במרכז בוסטון למשך שנה, ובניגוד להרבה משרדים בת"א, עובד מן המניין בחברה לא קיבל אוטומטית מקום חניה בחינם. כמעט כל העובדים הצעירים יותר הגיעו בתח"צ או לפעמים באובר/ליפט. מעניין אם יש דרך להעלות את מחירי החניה באזורי המשרדים או אפילו להחשיב מקום חניה מטעם מעסיק כהכנסה שיש לשלם עליה מס.<br />במקביל לנת"צים, בטווח הקצר כדאי גם לשקול לבנות מוקדי חנה וסע בעוד מקומות ולפרסם אותם אגרסיבית. נראה שהחניה בכביש 1 ליד שפירים היה מוצלח ואולי אפשר לשכפל אותו באזורים אחרים, לדוגמא לאורך כביש 5 או ליד תחנת רכבת ראשל"צ-משה דיין בכביש 20. <br />שיפיnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-7470391156681088142018-01-25T03:14:34.628-08:002018-01-25T03:14:34.628-08:00אגרת גודש היא אכן פתרון (לא נפוץ אך קיים בכמה ערים...אגרת גודש היא אכן פתרון (לא נפוץ אך קיים בכמה ערים) שיעמוד גם לעיני מקבלי ההחלטות בקבינט התחבורה לו יוקם. אם כתבתי שלפתיחת נת"צים אין גב ציבורי אז על אחת כמה וכמה לאגרת גודש. ישר תועלה הטענה שכל עוד אין רכבת תחתית מדהימה ברפיסה מטורפת אין אלטרנטיבה בעצם לרכב הפרטי ולכן זה סתם אמצעי לחליבת אזרחים נוספת. אני כמובן לא מסכים עם הטענה הזו אך אני מתקשה לראות את מקבלי ההחלטות מתעלמים ממנה ולכן לדעתי זה לא ישים כלל וכלל. <br />אבל בעקבות תגובתך אני מוסיף לפוסט את זה, כדי לספק תמונה מלאה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.com