tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post937004725670298198..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: הפרדיגמה השלטת לתכנון שבילי אופניים בישראל פשוט לא נכונה.הרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger23125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-78111964036593967912018-05-28T16:37:20.943-07:002018-05-28T16:37:20.943-07:00הכי טוב שנתיב אופניים יהיה בנפרד מהכביש או מסומן ב...הכי טוב שנתיב אופניים יהיה בנפרד מהכביש או מסומן בכביש בצד ימין אם יש מקום, אבל לדעתי הכי טוב זה השביל אופנויים ביחד עם המדרכה, ככה הרוכבים יכולים לעקוף אחד את השני בבטחה.<br />בכביש רוכבי אופניים הרבה פעמים נוסעים לאט מידי או עקום.anonhttps://www.blogger.com/profile/07254486972198350704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-42406250673561783042016-08-30T03:08:19.810-07:002016-08-30T03:08:19.810-07:00בטיחות בדרכים היא לא עניין של דעה. אם אני נוהג זה ...בטיחות בדרכים היא לא עניין של דעה. אם אני נוהג זה לא הופך אותי למומחה לתאונות דרכים ואם אני רוכב זה לא הופך אותי למומחה לתאונות אופנים. חד משמעית מעבר בצומת כאילו היית הולך רגל מסכנת אותך הרבה יותר לעומת רכיבה עם התנועה. (לדוגמה מניעת קופליטק של רכב שפונה ימינה עליך) רוכב הוא לא רוכב אופניים הוא מהיר ממנו פי 3 עד פי 5 ובהתאם לכך אין לנהג זמן להבחין ברוכב ולרוחב אין זמן להבחין בנהג בחציית מעבר חציה. <br /><br />התנהגות לא טובה מתקנים על ידי קמפיינים, חינוך, תשתיות. לא טוב לבנות תשתיות עקומות בגלל התנהגות לא טובה - אחר כך אי אפשר לתקן . הרבה רוכבים מתנהגים בצורה לא טובה להם ולא מתחשבת באחרים כי לא הסבירו להם אחרת או בגלל שזה נורמה (ברת תיקון). הנורמה הכי קשה לתיקון היא העדפת המכונית הפרטית. כל השאר זה קל יותר. חוצמזה אם יש מסה קריטית של רוכבים מולך זה לא נעים לרכוב נגד הנתיב. אפשר גם מיני תשתיות שיקשו על רכיבה נגד הכיוון. דרורhttps://www.blogger.com/profile/17396575176173288001noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-56447583115664428652016-08-30T03:02:18.736-07:002016-08-30T03:02:18.736-07:00א. הערה נכונה העירו כאן בתגובות - נתיב אופניים הוא...א. הערה נכונה העירו כאן בתגובות - נתיב אופניים הוא על הכביש, בלי הפרדה. שביל אופניים יכול להיות במפלס הכביש, המדרכה, בין לבין עם הפרדה פיזית בינו לבין הכביש - לכן במשה דיין זה שביל. (ראה הנחיות משרד התחבורה לשבילי אופניים בעיר לטרמינולוגיה). <br />ב. לא כדאי לערבב בין שדרות אופניים או שרווז לבין נתיב אופניים. נתיב אופניים הוא הפרדה בין האופניים למכוניות ובשרווז הם נוסעים ביחד בלי הפרסה ועם מיתון תנועה. הנתיב מתאים ברחובות פחות שקטים ועדיין עם מהירות של 50 קמ"ש לא ראשיים. מעל זה שביל אופניים מחוייב. מתחת לזה שדרת אופניים. דוגמה לשדרת אופניים זה מה שצילמת בבורקלין. <br />ג. בעיה רצינית של שביל נגד כיוון התנועה (וגם של שבילים שנגרמים בצומת ומעודדים את הרוכב לעלות למדרכה ) לפי כל המחקרים שאני ראיתי עד כה הרבה יותר מסוכן לחצות את הצומת כאילו היית הולך רגל מאשר כאילו היית מכונית (כל עוד אין תשתית של צומת ידידותי לאופניים - הכי טוב). בחציה במעבר חציה הסיכון גבוה פי 3 בגלל שיש קונפליקטים (לדוגמה רכב שפונה ימינה ופוגע ברוכב שחצה במעבר חציה) שהיו נמנעים לגמרי אם הרוכב היה נוסע עם התנועה. ברכיבה נגד התנועה בצומת כאילו היית הולך רגל, הסיכון גדל פי 11 לעומת רכיבה על הכביש עם התנועה. <br />דרורhttps://www.blogger.com/profile/17396575176173288001noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-59927346718748520382016-08-21T01:36:58.395-07:002016-08-21T01:36:58.395-07:00על אף שאתה צודק, בוא נשתדל להיות אופטימיים, מספר ה...על אף שאתה צודק, בוא נשתדל להיות אופטימיים, מספר הניסעות באופניים לצרכי תחבורה (לא פנאי) הולך ועולה, ובמקומות מסויימים כמו מרכז תל אביב כבר רואים אפילו ניצנים של מסה קריטית, הדרך ארוכה אבל המגמה סה"כ חיובית.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-64453872315909660812016-08-19T22:07:45.011-07:002016-08-19T22:07:45.011-07:00האמת למדינה לא כל כך איכפת מתחבורה בכלל אז לא נראה...האמת למדינה לא כל כך איכפת מתחבורה בכלל אז לא נראה שיהיה לה איכפת מתחבורת אופניים בפרט.<br /><br />גרתי כמה שנים בעיר בגרמניה בשם kiel, עיר מנומנמת של כ200,000 איש שזה כולל את הפרברים מסביב. <br />הכל מרושת בנתיבי אופניים, עם רמזורים, עם אספלט ולרוב בגובה המדרכה עם אבני הפרדה בין השניים.<br /><br />התפיסה של האנשים שם שזה כלי תחבורה. לא פנאי כמו פה, אלא כלי תחבורה לכל דבר. הם ממש לוקחים אותו בתור שיקול בקניית רכב למשל ושוקלים קניית אופניים וציוד טובים כחלק מהאלטרנטיבות להגיע לעבודה. לכן כמו כלום, הם יכולים לקנות אופני ב10 אלף יורו, תיק רכיבה נגד גשם ב150 יורו, פנס ב50 יורו ועוד. לרוכב מקצועי זה נשמע אולי לא הרבה אבל לרוכב שם הוא מחשב את עלות הציוד והאופניים מול קניית רכב וביטוח (ואצלנו בארץ רוכב מקצועי זה לרוב רוכב שטח או כביש שעושים זאת בתור ספורט/הנאה).<br /><br />עד שהתפיסה לא תשתנה, לא יקרה פה כלום.<br /><br />הבעיה שזו ביצה ותרנגולת - צריך רוכבים כדי לבנות תשתיות יקרות וצריך תשתיות כדי להביא רוכבים.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30390019520540011872016-08-10T07:54:36.675-07:002016-08-10T07:54:36.675-07:00רוב מקבלי ההחלטות רכבו על אופניים בפעם האחרונה בגי...רוב מקבלי ההחלטות רכבו על אופניים בפעם האחרונה בגיל 16.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30424298876111828072016-08-05T08:16:51.125-07:002016-08-05T08:16:51.125-07:00הרוכב לאוטובוסים, אנא שים לב לכך שמגיבים כאן שני א...הרוכב לאוטובוסים, אנא שים לב לכך שמגיבים כאן שני אנונימיים שונים. אני זה שקישר לסרטון ההולנדי, וחושב שהאנונימי השני טועה ואתה הצודק.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-29896585353897895232016-08-03T12:09:40.550-07:002016-08-03T12:09:40.550-07:00האמירה שלי אולי מקוממת, אבל מגובה בניסיון. איפה לא...האמירה שלי אולי מקוממת, אבל מגובה בניסיון. איפה לא נסעו מולי בנתיב אופניים חד סטרי (איכותי! אפילו), <br />בבלוך? נסעו. <br />בפנקס? נסעו. <br />באבן גבירול? נסעו גם נסעו (כל יום כמה פעמים. תעשה ניסוי בעצמך ותראה). <br />הרוכב הישראלי בשביל לקצר חציה אחת יסע נגד הכיוון. זה גם נובע מהתפיסה שרכיבה על אופניים מבחינת נגישות דומה להליכה ברגל (וכמובן שאין דבר כזה מדרכות חד סטריות...). <br />אני גם לא רואה את המשטרה אוכפת נסיעה כזו לתקופה ארוכה. <br />לגבי ההסדר בצמתים - אני חושב שיותר בטוח לרוכבי האופניים להשתלב במדרכה בצמתים ולחצות כהולכי רגל רכובים. הם צריכים להיות מנומסים ולהזהר מלפגוע בהולכי הרגל. זו דעתי. בכל מקרה, ברור שהסדרים מיוחדים יתאפשרו רק באמצעות שבילים חד סטריים. <br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-5466521094041245892016-08-03T10:10:03.103-07:002016-08-03T10:10:03.103-07:00אני חושב שהסרטון שהבאת מוכיח לחלוטין את טענתי.
שי...אני חושב שהסרטון שהבאת מוכיח לחלוטין את טענתי.<br /><br />שים לב שבסרטון כל נתיבי האופניים הם חד סיטריים, בגובה הכביש. דבר שמאפשר הסדרים בצומת. גם את הפתרון הפחות בטיחותי שהוצג בתחילת הסרטון וגם את הפתרון ההולנדי שמוצג בהמשך הסרטון.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-42610431495260102592016-08-03T03:01:53.784-07:002016-08-03T03:01:53.784-07:00אתה טועה בקשר לצמתים, הרוכבים לא מאטים וזה מאוד לא...אתה טועה בקשר לצמתים, הרוכבים לא מאטים וזה מאוד לא בטוח.<br /><br />צריך ללמוד מההולנדים איך לתכנן שבילי אופניים וצמתים, ראה כאן:<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=FlApbxLz6pAAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-58948576880618372352016-08-03T02:04:37.077-07:002016-08-03T02:04:37.077-07:00סביר להניח שזה שיקול לגיטימי בעיני המתכננים, אבל ה...סביר להניח שזה שיקול לגיטימי בעיני המתכננים, אבל השאלה היא מה המטרה?<br />א. לתת לרוכבי האופניים את החוויית הרכיבה הטובה ביותר האפשרית, כדי שבאמת יסעו יותר באופניים במקום ברכב פרטי<br />ב. לסמן V על עוד ק"מ בדו"ח התקדמות שבילי אופניים ולעזאזל אם הם מעודדים שימוש או לא.<br /><br />לצערי כנראה רוב מקבלי ההחלטות עדיין עובדים לפי סעיף קטן ב.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-57603943034811255412016-08-03T02:02:18.870-07:002016-08-03T02:02:18.870-07:00האמירה "אי אפשר לסמוך על רוכב האופניים הישראל...האמירה "אי אפשר לסמוך על רוכב האופניים הישראלי" מקוממת, בסופו של דבר התשתיות, כאשר הן בנויות טוב, נותנות לרוכבים תנאים אופטימאליים ואז הם שמחים לציית לחוקי התנועה. ותשתיות בנויות טובות הן תשתיות שלא נגמרות לפני צומת וממשיכות אחריה אלא המשכיות גם בתוך הצומת ואת זה פשוט לא ניתן להשיג עם שבילים דו סיטריים בגובה המדרכה אלא רק עם נתיבים בגובה הכביש.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-52605178662197585702016-08-02T11:06:15.929-07:002016-08-02T11:06:15.929-07:00מעניין מאד. נראה לי שגם יש משמעות לחסכון ברוחב ש&q...מעניין מאד. נראה לי שגם יש משמעות לחסכון ברוחב ש"מתבזבז" (ה-over head). כשעושים שני נתיבים נפרדים, אחד בכל צד של הרחוב, מפסידים פעמיים את רוחב ההפרדה בין נתיב האפניים למדרכה/כביש. נתיב כפול לשני הכיוונים, בצד אחד של הרחוב, חוסך כמה עשרות ס"מ. יש מקרים שזה משמעותי (למשל, מאפשר עדיין חניית רכבים בצד הדרך).ירוןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-33617238368337142522016-08-02T11:02:26.572-07:002016-08-02T11:02:26.572-07:00לדעתי ברחובות ראשיים לפעמים יש הצדק לתכנן שבילי או...לדעתי ברחובות ראשיים לפעמים יש הצדק לתכנן שבילי אופניים דו סטריים משני צידי הרחוב. אי אפשר לסמוך על הרוכב הישראלי, גם באבן גבירול נוסעים הרבה נגד הכיוון. אולי אחרי שהקו הירוק יחנך, אפשר יהיה להפוך נתיב אחד (לרכב פרטי כמובן, לא את הנת"צ...) לטובת שביל אופניים דו סטרי (משני הצדדים) באבן גבירול. <br />לגבי הצמתים: אני דווקא חושב שזה טוב שהשביל נפסק קצת לפני צומת וחוזר למפלס המדרכה. זה אומר לרוכב - פה תרכב לאט יותר, ותתחשב בהולכי הרגל. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-34978826383815418122016-08-02T06:46:32.125-07:002016-08-02T06:46:32.125-07:00תודה, אני מוסיף את זה לפוסטתודה, אני מוסיף את זה לפוסטהרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-18149982505585697602016-08-02T05:49:50.910-07:002016-08-02T05:49:50.910-07:00כמו שכתב מישהו לפניי, אחד המאפיינים היותר פתטיים ש...כמו שכתב מישהו לפניי, אחד המאפיינים היותר פתטיים של השבילים הנוכחיים הוא כאשר המתכננים נאלצים, משיקולים כאלה ואחרים, להעביר אותם ממדרכה אחת למדרכה הנגדית. כדוגמה בלבד, ברח' יפו בירושלים בקטע הקצר שבין בניין שערי העיר לשוק מחנה יהודה יש שביל כזה, שמפזז בין שתי המדרכות (במקומות שהוא מסומן בכלל) משהו כמו 4-5 פעמים. כלומר מצפים מהרוכב לעמוד ברמזור 4-5 פעמים כדי להמשיך לנסוע על מסלול שכלל לא משרת אותו (וכמעט תמיד גם חסום במכוניות שחונות על המדרכה). איזה בר דעת יטרח להשתמש בכזה דבר?איתמרhttps://www.blogger.com/profile/17782457608731648414noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-3466322647154102852016-08-02T02:35:43.774-07:002016-08-02T02:35:43.774-07:00המאמר בהחלט סוקר את הסוגיה בצורה מקיפה. לדעתי קיימ...המאמר בהחלט סוקר את הסוגיה בצורה מקיפה. לדעתי קיימת סוגייה נוספת שקשורה לגורמים המאשרים בעירייה. מי שנותן את האישור בפועל לתכניות השבילים הם אנשי התנועה שאינם מאמינים באמת בתחבורת האופניים. שתי תפיסות (חלקן בתת מודע) שיכולות להסביר את הבחירה בסלילת שבילים דו סטריים בגובה המדרכה:<br />1. במילא לא יסעו על השביל- לכן לא כדאי לבזבז חלק מהכביש. אם זה יהיה בגובה המדרכה לפחות הולכי הרגל יוכלו להנות מהמדרכה הרחבה. (אם זה בגובה הכביש, זה חייב להיות מופרד פיזית מהכביש.<br />2. שבילי אופניים זה לילדים- לא כדאי שילדים יסתכנו על הכביש בנסיעה מהירה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-76468461177251854082016-08-02T00:14:36.689-07:002016-08-02T00:14:36.689-07:00תודה על ההרחבותתודה על ההרחבותהרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-123335392417984262016-08-02T00:08:10.495-07:002016-08-02T00:08:10.495-07:00התייחסתי לסיבה הזו בפוסט, כמובן לדעתי המסקנה הזו ל...התייחסתי לסיבה הזו בפוסט, כמובן לדעתי המסקנה הזו לא נכונה ובטח לא משקפת את כיוון ההתקדמות הרצויהרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-79569442837684000452016-08-01T13:54:02.458-07:002016-08-01T13:54:02.458-07:00כתבת יפה. יש לי כמה מילים להוסיף, ברשותך.
בוא נדב...כתבת יפה. יש לי כמה מילים להוסיף, ברשותך.<br /><br />בוא נדבר רגע על ההבדל בין bike path ל bike lane לפי הטרמינולוגיה שאני מכיר (איניני יודע אם היא "נכונה", אבל היא הגיונית בשבילי):<br /><br />bike path או בעברית שביל אופניים, הוא שביל אופניים כחלק מפארק, או בחתך הרחוב כחלק נפרד מהמסעה של הכביש - בחו"ל הם בד"כ מופרדים עם אבן שפה, אבל נמוכים יותר מהמדרכה כדי שהולכי רגל לא "יזלגו" לשביל ורוכבי אופניים לא "יזלגו" למדרכה - להדגיש לכל אחד מהם את המקום שלו ובכך לשפר את הבטיחות.<br /><br />bike lane - נתיב אופניים, הוא נתיב (בד"כ צר) על המסיעה שנועד לאופניים. הוא לפעמים מופרד מהמסעה עם bollards, באמפר זעיר או מכוניות חונות (במשה דיין יש גם את הבאמפר הזעיר וגם את המכוניות החונות) אבל הוא עדיין חלק מהמסיעה של הכביש. לעיתים מצופה שאת הנתיב יחלקו אופניים ותח"צ, ואז זה bike&bus lane.<br /><br />ברוב המקרים בארץ אנחנו מדברים על bike path , וסוג גרוע במיוחד שלו. יש שלושה סוגים עיקריים שנתקלתי בהם (בתוך רחובות, לא מדבר עכשיו על פארקים)<br />1) שביל אופניים על שדרה, דוגמה בשדרות רוטשילד. זה שביל *מאוד* לא איכותי בהשקעה מינימלית. באותו מפלס של המדרכה עם סימון דהוי שהולכי רגל מתעלמים ממנו, וריבוי מכשולים. דומה מאוד לסוג מספר 2<br /><br />2) שביל אופניים מצוייר על המדרכה... התירוץ העלוב באבן גבירול שאין דרך לתאר אותו חוץ מ"בדיחה מסוכנת", ואני בטוח שכל קוראי הבלוג הזה יודעים למה. אם אתם *לא* יודעים למה, מספיק שתלכו כמה דקות באבן גבירול, ואז נסו לדלג מעל ה"שביל" הזה כדי לתפוס אוטובוס בלי להידרס ע"י רוכב ממהר.<br /><br />3) הסוג הנפוץ ביותר, שביל אופניים צמוד מדרכה. השביל הזה מתקרב לאיכות של שביל אופניים בחו"ל - הוא עשוי אספלט, ולא בטון או אבן מדרכה, לכן הרכיבה חלקה יותר. ברור יותר להולכי רגל שאסור להם ללכת עליו, אבל הם עדיין עושים זאת לפעמים.<br />אז מה הבעיות? הדו סיטריות שלא מאפשרת ממשק עם צמתים היא אכן בעיה אחת, שלא תיפתר בקרוב כי העירייה ממשיכה לבנות כאלו ולא מתכוונת לשנות שוב חתכי רחובות שהם שיפצו רק לאחרונה...<br /><br />אז הנה הבעיות:<br />1) בניגוד למצב בחו"ל, ברוב המקרים שבהם השביל הזה מממומש בארץ, הוא באותו גובה של המדרכה. ההיגיון כנראה הוא לאפשר לרוכב לסטות למדרכה כשבא מולו רוכב אחר, כי למרות שהנתיבים האלו דו סיטריים, הם לא רחבים מספיק לשני רוכבים בו זמנית בלי שאחד מהם פולש לשטח המדרכה במקצת. גובה זהה למדרכה הוא בעיה גדולה! לא רק שזה מעודד זליגה של הולכי רגל לשביל האופניים ורוכבי אופניים למדרכה, הוא מעודד זליגה של *רכב פרטי* לשביל האופניים, כי כמו שהם עולים על המדרכה כשמתחשק להם, ככה הם עולים גם על שבילי האופניים! לעומת זאת כשהשביל נמוך יותר כל משתמש דרך יודע את המקום שלו. כדי להיות עוד יותר בטוחים, אפשר להוסיף עמודים (bollards) כדי לדאוג שכלי רכב לא יעלו על השביל.<br /><br />2) הם לא צבועים בצבע אחיד (ראה http://telavivinf.com/blog/%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%A8%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%9C%D7%99-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%AA%D7%90 ) סטנסיל של אופניים זה לא מספיק - צריך לצבוע את השביל בירוק או כחול, כמו בחו"ל. זה מאפשר לרוכבי האופניים לראות מרחוק היכן השביל נגמר ולאן הוא פונה, במקום שישתלב בצבע של המסיעה או המדרכה.<br /><br />3) השביל נעלם ומופיע באופן בלתי צפוי ובלי אזהרה מוקדמת (כשמישהו נוסע במהירות 20 קמ"ש על שביל אופניים, השלט הזעיר והבלתי ברור שיש מטר לפני שהשביל נעלם לא מספיק טוב) במקרים של צמתים, או תחנות אוטובוס, או ריהוט רחוב אחר.<br /><br />4) העיריות בונה שבילים כדי להגיד "תראו בנינו שבילים" אבל אין רשת. אני לא מדבר על זה שדו הסיטריות גורמת לשבילים האלו להיות מסוכנים בצמתים (בעיקר קטנים ולא מרומזרים של יציאה מחניונים, כמו שאפשר לראות הרבה בקלאוזנר, שם נהגים לפעמים לא שמים לב שהם חוצים שביל אופניים ביציאה מהחנייה), אלא על זה שיש שבילים קטנים וקצרים שמפוזרים בכל מיני מקומות בעיר, אבל בסופו של דבר כדי להגיע מנקודה א לנקודה ב הרוחב צריך לרדת לכביש יותר מדי פעמים. לפעמים בונים שביל אופניים במקומות שבהם ברור שלעולם לא *תהיה* רשת, למשל השביל הזעיר שנבנה בימים אילו מול תחנת הרכבת בבני ברק, באורך קצר כל כך שבסיבוב או שניים של הפדלים אפשר להגיע לסוף השביל... ואז יורדים לכביש צר ומסוכן ולעיתים גם עמוס. זה נראה כאילו מי שמתכנן את כל השבילים האלו מעולם לא ניסה לרכב על אופניים בעיר בעצמו.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-73575044524993633842016-08-01T08:41:13.799-07:002016-08-01T08:41:13.799-07:00סיבה נוספת ששמעתי היא ש"הישראלים" ממילא ...סיבה נוספת ששמעתי היא ש"הישראלים" ממילא לא שמים על כיווני התנועה, אז ניתן להם שביל שיאפשר להם תנועה בשני הכיוונים. הטעות כאן היא שמצפים שאותם אלה שלא שמים על כיווני התנועה יתייחסו בכלל לשביל...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-23309678200961908142016-08-01T05:18:48.385-07:002016-08-01T05:18:48.385-07:00שביל אופניים (bike path) ונתיב אופניים (bike lane)...שביל אופניים (bike path) ונתיב אופניים (bike lane) שניהם מונחים לגיטימיים ונפוצים בעולם. הבעיה שאצלנו תמיד חושבים על הראשון.איתןhttps://www.blogger.com/profile/17995050947612578992noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-43660462500460206492016-08-01T04:12:21.153-07:002016-08-01T04:12:21.153-07:00הסימון של שביל אופניים על הכביש הוא גאוני! כל כך ה...הסימון של שביל אופניים על הכביש הוא גאוני! כל כך הרבה פעמים שאני נוסע במרכז הכביש כי מסוכן לנסוע בצד(כבישים צרים, מכוניות חונות) התשובה הישראלית היא צפצוף חריף והצמדות מסוכנת, שלא לדבר על ניסיונות עקיפה שהם על גבול הפלילי.<br /><br />חסר התייחסות בכתבה לנתיבי אופניים דו סטריים במרכז הכביש שמתאימים במיוחד לרחובות ארוכים ומשאירים את הצדדים לתחבורה ציבורית ולמכוניות חונות. לצערי אין כאלה בארץ.רוכב אופנייםhttps://www.blogger.com/profile/13574043345921938404noreply@blogger.com