tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post8675343960237377136..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: תחבורה ציבורית חכמה - ההייפ ושברוהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-3031798763057757582022-12-24T01:34:46.692-08:002022-12-24T01:34:46.692-08:00אני נוסע במינימום 2 אוטובוסים (לעיתים מחליף אל של...אני נוסע במינימום 2 אוטובוסים (לעיתים מחליף אל שלישי כדי לחסוך במרחק וזמן) ועדיין באבל היה איטי יותר ב-15 ועד 60 דקות יותר מהאוטובוסים למרות ההחלפות. <br /><br />איחורים ענקיים באיסוף. איחורים ענקיים בנסיעה עצמה כי המערכת החליטה לאסוף או להוריד נוסעים במסלולים של הפקקים הכי נוראיים באיזור, שכל נהג רכב פרטי יודע להימנע מהם אם יש לו ברירה.<br /> חוסר אמינות משווע. <br /><br />יחסית לבאבל אוטובוסים זה הדבר הכי אמין שיש. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-4582055551939710452022-12-17T01:08:30.071-08:002022-12-17T01:08:30.071-08:00תוספת ספציפית על סאטון:
אם תגגל
London Borough ...תוספת ספציפית על סאטון: <br /><br />אם תגגל<br /> London Borough of Sutton <br />במפות גוגל ותפעיל את טאב התח"צ תראה שהמועצה תולוייה ברכבות הפרברית ושהמערכת המסילתית של TFL בקושי עוברת בה. <br /><br />תחנת Morden בקצה הדרומי של הקו הצפוני נמצאת כמייל מגבולות סאטון.<br /><br />תחנת West Croydon בקצה הדרומי של קו האוברגראונד לקרויידן נמצאת גם היא מייל מגבולות המועצה. <br /><br />לרק"ל Tramlink שתי תחנות ממש בפינה הצפון מזרחית של המועצה וזה שיא הגישה לאמצעים מסילתיים עירוניים תדירים שם.<br /><br />אז - תחבורה לפי דרישה בשטח המועצה לא יכלה לחבר לתח"צ מסילתי עירוני תדיר. <br /><br />לגבי הרכבת הפרברית במועצה: תחנת Sutton עצמה היא מוצא כפול של לולאת הטמזלינק, נוסע שם יכול לעלות על רכבת שחוצה את מרכז העיר מדרום לצפון פעם ברבע שעה. הבעיה היא שהלולאה פועלת בשני כיוונים ולכן בתחנות הביניים לפני איחוד הלולאה לקו יחיד ב Streatham יש תדירות חצי שעתית. בקווים הפרבריים האחרים לויקטוריה ולונדון ברידג' אני מניח שתמצא תדירויות חצי שעתיות ואולי של פעם ברבע שעה במקרה הטוב. במונחים של עיר שהרכבת התחתית מסוגלת להעביר רכבת פעם ב 2 דקות אלו זמני המתנה ארוכים. אם האמצעי לפי דרישה לא יכל לנסוע כמה מיילים צפונה, מזרחה או מערבה מגבולות המועצה אז הוא לא יכל להתחרות אפילו עם הקישוריות המוגבלת של רשת הרכבת הפרברית ורשת האוטובוסים שנוטה לנסוע לפי צירים תוך התעלמות מגבולות עירוניים פנימיים. אף מועצה לונדונית לא עומדת בפני עצמה. הן קיימות בקונטקסט של עיר ובשכנות למרכזי משנה במועצות שכנות. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-17117303053751939652022-06-12T23:15:24.901-07:002022-06-12T23:15:24.901-07:00יש לי פוסטים אחרים על אובר, חפש. אבל בתגובה רק אגי...יש לי פוסטים אחרים על אובר, חפש. אבל בתגובה רק אגיד שללא קשר ללחץ הפוליטי של נהגי המוניות יש המון בעיות עם אובר וזה ממש לא נחשב לפתרון קסם. אם נתמקד רק בבעיה התחבורתית, אובר מגדילה את הפקקים במרכזי הערים וזה הוכח בשלל מחקרים. זה קורה בגלל הנסיעות הריקות שכל רכב עושה כדי לאסוף נוסע. בעצם אתה מוריד את מקדם המילוי של כל רכב מ1.1 (נהג שהוא גם נוסע ולעיתים רחוקות עוד מישהו באוטו איתו), ל-0.7 (הנהג לא נספר כי הוא לא נוסע לשום יעד מוגדר, ולעיתים הוא נוסע לבד ולעיתים הוא נוסע עם אדם אחד ורק לעיתים נדירות עם יותר מאחד). זה קורה כמובן גם במוניות ספיישל, אבל מספרן מוגבל. כל הקטע של אובר הוא שזה לא מוגבל). בקיצור, אובר הוא פתרון שמייצר גם בעיות.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-34480117826329009962022-06-12T10:10:43.990-07:002022-06-12T10:10:43.990-07:00גם בארץ באבל ימות במוקדם או במאוחר. הפתאון בגוש דן...גם בארץ באבל ימות במוקדם או במאוחר. הפתאון בגוש דן הוא UBER - דוקא עכשיו יש הזדמנות לאשר את הפעילות שלהם בארץ, כשמרגז הליכוד לא בשלטון.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-24193935365490143522022-03-20T01:38:22.130-07:002022-03-20T01:38:22.130-07:00כל נושא הביקוש לעומת ההיצע הוא סוג של פרדוקס. אם ב...כל נושא הביקוש לעומת ההיצע הוא סוג של פרדוקס. אם באבל היה לא מצליח מבחינת הביקוש הוא היה נותן שירות יותר טוב לנוסע הבודד, בגלל שכן יש ביקוש ער, אז זה מתורגם להרבה סירובי מערכת וזמני המתנה ארוכים, אבל לצערי לא מצליח להיות מתורגם לאיסוף הרבה נוסעים.<br /><br />זה שירות "קצפת". והוא בהחלט עוזר לייעל את השימוש בתח"צ בקשרים מסוימים (לדוגמה בין גבעתיים לאוניברסיטת תל אביב), אפשר ללמוד ממנו על קשרים שחסרים בתח"צ הרגיל ולהשלים אותם. הוא בהחלט פונה לפלח אוכלוסיה שנמצא איפשהו באמצע בין משתמשי אוטובוסים למשתמשירכב פרטי וחלקם כמו שציינת לא יעילו על אוטובוס אבל כן יעלו על באבל.<br />מצד שני לשירות הקצפת הזה יש תג מחיר מאד מאד גבוה, חלקו מתורגם לעלות למשתמש הבודד וחלקו מתורגם לסובסידיות מאד גבוהות ביחס למשתמש התח"צ הרגיל. ומאחר והוא שירות נישה הוא מסיע מעט מאד אנשים בעלות מאד גבוהה. מישהו צריך להגיד אם המדינה מוכנה להשקיע את הסכום הגבוה הזה בשביל לתת תרומה מעטה יחסית להיקף השימוש בתח"צ. כל עוד אתה מקבל החלטה כזו כשאתה יודע את זה אז סבבה, בחנת יתרונות וחסרונות ובכל זת החלטת ללכת על זה. אבל אם אתה מקבל החלטה כזו על סמך הייפ תקשורתי מוגזם שטוען שהבאבל הוא המענה לכל הבעיות עלי אדמות אז זו בעיה. כי הוא ממש לא. הוא רק עוד רכיב ממש קטן ויקר בעוגת הפתרונות שאינם רכב פרטיהרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-4826416344626091282022-03-20T01:31:05.861-07:002022-03-20T01:31:05.861-07:00נכון, וזה בדיוק מה שמשתקף גם ממה שקרה במקומות אחרי...נכון, וזה בדיוק מה שמשתקף גם ממה שקרה במקומות אחרים. היכולת לתת מענה איכותי באמצעות איגום נוסעים בתוך העיר נופלת מהשירות הסדיר שקיים גם ככה. היא בהחלט טובה לחלק מהנוסעים, אבל היא ממש לא פתרון קסם.<br />לכאורה בעתיד הקרוב ינתקו את הקשר בין באבל לתחנות אוטובוס, מה שיאפשר לאלגוריתם קצת להשתפר מבחינת הסיבובים שהוא עושה, אבל כנראה זה לחא יהיה "שובר שיוויון". הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-55765519315499100822022-03-20T01:27:05.594-07:002022-03-20T01:27:05.594-07:00אין שום מידע פתוח על באבל, אבל ממה שאני קורא וחווה...אין שום מידע פתוח על באבל, אבל ממה שאני קורא וחווה (גם בעצמי כי ניסיתי את השירות וגם ממשתמשים אחרים שאני מדבר איתם), זה כנראה אותו דבר. איינשטיין אמר פעם שאין טעם לחזור על אותו ניסוי שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-59080855951016785412022-03-18T01:57:47.719-07:002022-03-18T01:57:47.719-07:00הבאבל עושה מלא סיבובים כדי לאסוף עוד נוסעים ולא נו...הבאבל עושה מלא סיבובים כדי לאסוף עוד נוסעים ולא נוסע בדרך ישירה, והוא עולה פי 3 מנסיעת אוטובוס. זה לא מונית בעלות אוטובוס. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-78638739234540213462022-03-18T00:47:24.625-07:002022-03-18T00:47:24.625-07:00בארץ יש תרבות של שיתוף מוניות. בחו"ל יש מדינו...בארץ יש תרבות של שיתוף מוניות. בחו"ל יש מדינות בהן זה לא קיים למעט במקרי קיצון כמו שביתות תח"צ או נוסעים מאותו המלון. כשהציבור לא רגיל לא למוניות שירות ולא ל"אתה מוכן שאעצור לו?"ומצפה שמונית תהיה מרחב פרטי פלוס נהג קשה למכור לו מוצר ביניים חדש בין הפרטי לציבורי. <br /><br />לגבי unscaleabke- המילה scale משמעותה קנה מידה אבל יש גם תת משמעות של גודל ( On an industrial scale ). הייתי מתרגם "בלתי ניתן להגדלה". <br /><br />לגבי לונדון: אני מתרגם את שמן של יחידות השלטון המקומי, ה Local councils כ"מועצות מקומיות". בארץ זה שם לשלטון במרחב הכפרי אבל באנגליה זה שם לעירייה המקומית שאינה עיריית גג. קנה המידה של המועצות בלונדון הוא כזה שהן גדולות מדי מכדי שכף רגלך תדרוך באזורים אחרים במועצה שלך, אבל הן קטנות מדי מכדי שהן יכסו את מרחב המחייה היומיומי שלך. כל מועצה מורכבת מ 2-3 מועצות קטנות יותר שאוחדו למסגרות הקיימות ב 1966. מקור הגבולות באזורי הכיסוי של כנסיות אזוריות (כיום מדברים על 5% ומטה שהולכים לכנסייה ביום א' אך במאות ה 16 עד ה 18 היו חוקים שכפו נוכחות שבועית בכנסייה האנגליקנית) ולכן במקרים רבים הגבול בין מועצה למועצה הוא באמצע רחוב ראשי. מבחינת תושב יתכן מאד שהצד השני של ה High Street שלו יהיה במועצה השניה, וכך גם הסופרמרקט הקרוב, סניף הבנק או המרכז המשני הקרוב ואפילו תחנת התחתית שבמרחק הליכה. לא מפליא אותי ששירות שמוגבל לתחומי מועצה אחת כשל משום שאלו אינם גבולות המאפשרים פעולות יומיומיות כלשהן למעט חינוך ובריאות. לא בכדי השירות לנכים מחולק לאזורים גדולים יותר (אני זוכר כ 5-6 אזורים בפרסומות על הרכבים שלהם, אחד במרכז והשאר בערך בכיווני המצפן, אולי חלוקה ל5 חיצוניים במקום 4. ל Dial a ride היה חיסרון של הזמנה טלפונית 24 שעות מראש, אבל אני מניח שהטכנולוגיה כיום מאפשרת הזמנה בטווח קצר יותר באמצעות אפליקציות. <br /><br />גורם לונדוני פרברי נוסף שיתכן שאינך מכיר הוא תחנת המיניקאב המקומית שליד תחנת הרכבת. למוניות המיניקאב אסור להעלות נוסעים ברחוב. הן חייבות או להגיע למיקום הנוסעים (בדרך כלל בית אבל גם לסופר) בהזמנה מראש או להסיע נוסעים מהמשרד שלהן. מסיבה זו בתחנות פרבריות רבות יש משרד מיניקאבס ממש בצמידות לתחנת הרכבת. המחיר לא זול בהשוואה לאוטובוס משלים - אולי £5 למייל אחרון - אבל לזוג, קבוצת חברים או משפחה זה משתלם. המיניקאבס לא מוגבלות במרחק או גבולות עירוניים שרירותיים. <br /><br />באופן כללי - במקומות שיש בהם היסטוריה ותרבות של שיתוף מוניות יש לדעתי היתכנות גדולה למיחשוב התחום והצלחתו. במקומות שיש בהם גבול מאד חד בין מונית פרטית לאוטובוס ציבורי ישנה רתיעה תרבותית מפני חציית הגבול בין הפרטי למשותף במרחב קטן כל כך. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-36314108489146825202022-03-17T16:20:42.677-07:002022-03-17T16:20:42.677-07:00בטח שיש ביקוש, זה מונית בעלות של אוטובוסבטח שיש ביקוש, זה מונית בעלות של אוטובוסGuyhttps://www.blogger.com/profile/08075776294838915955noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-49853453407999582232022-03-17T12:37:04.124-07:002022-03-17T12:37:04.124-07:00פוסט מצוין. תודה רבה.
הרשות לתחבורה בהלסינקי מצטי...פוסט מצוין. תודה רבה.<br /><br />הרשות לתחבורה בהלסינקי מצטיינת לא רק בתחבורה אלא גם בשקיפות (ובפרסומים באנגלית). ככל הידוע לי אין שום מידע דומה על נסיעות באבל. Davidhttps://www.blogger.com/profile/12035857132580594626noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-33020210106112359932022-03-17T11:27:27.694-07:002022-03-17T11:27:27.694-07:00עובדה שהשירות של באבל מאוד מבוקש כתור מי שמשתמש:
כ...עובדה שהשירות של באבל מאוד מבוקש כתור מי שמשתמש:<br />כיום יש כמות כל כך גדולה של אי ביצועים ואיחורים שאתה לא יודע אם האוטובוס שלך יגיע או לא. באבל אתה יודע מתי יגיע.<br />הוא עוזר מאוד במסלולים שלא נוח לעשות אותם בתחבורה ציבורית. או שאין קישור ישיר וההחלפות לא נוחות ולא תדירות, או שיש אוטובוס שעושה את המסלול אך בצורה איטית. <br /><br />וכן באבל נוסע יותר מהר מכל אוטובוס, הבאבל עשה מסלול ארוך בקילומטר מהאוטובוס שהביא אותי ליעד, ועדיין הגיעו פחות או יותר באותו זמן. <br /><br />יש אנשים שלא יעלו על אוטובוס אבל כן על באבל. בעיקר אם הם רוצים לחסוך חיפושי חניה בתל אביב. וחבל שלא מפעילים את השירות גם בימי שישי (נניח עד 14:00 בשעון חורף ו-16:00 בקיץ) כי ביקוש לכך יש. Anonymousnoreply@blogger.com