tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post8443576437757704601..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: רשומות מבוסטון חלק ב' - הולכי רגלהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-51908366333545962512016-07-31T03:44:21.449-07:002016-07-31T03:44:21.449-07:00לצערניו אנחנו יודעים מהארץ איך נראים מבני ציבור בל...לצערניו אנחנו יודעים מהארץ איך נראים מבני ציבור בלב אזור עירוני כשהצורך באבטחה משפיע עליהם. בגדול זה משפיע בעיקר על מספר הכניסות המורשות לבניין. האדריכל תכנן 10 כניסות, אבל אחראי האבטחה מנקז את כולם לכניסה אחת כדי להקל על עלויות האבטחה. ולכן הקשר עםה רחוב אכן עלול להיפגע. במקומות מסוימים שבהם כמה מבנים חולקים חצר משופצת שכיום פתוחה לרחוב קיים חשש לגידור החצר. אבל אני לא חושב שהם יתחילו לעבור לקמפוסים סגורים חדשים לגמרי במקום אחר בעיר.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-24843528041612483972016-07-31T03:41:20.130-07:002016-07-31T03:41:20.130-07:00פחות או יותר לזה התכוונתי, נדיר לראות מבנה "ה...פחות או יותר לזה התכוונתי, נדיר לראות מבנה "הלניסטי" בלי השפעות מודרניות יותר, או מבנה שהושפע מאירופה הקלאסית בלי השפעות רומאיות, אני לא אדריכל אבל זה הזכיר לי את המבנים שבתל אביב הקטנה (אם כי כמובן ההשפעות שהאדריכלים הביאו איתם הן לא "כנעניות" ולא לבנטיניות" אלא אירופאיות).הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-17241018165024659272016-07-30T01:03:29.934-07:002016-07-30T01:03:29.934-07:00לא קשור לנושא המרכזי, אבל - מאחר שנכנסנו לעידן שיש...לא קשור לנושא המרכזי, אבל - מאחר שנכנסנו לעידן שיש בו בעיות אבטחה רציניות ברוב העולם וגם בארה"ב, מעניין אם ואיך זה ישפיע על אופן ההשתלבות של הקמפוסים במרכזי הערים. חוסר ההפרדה, יחד עם העובדה שהקמפוסים שם כמעט תמיד אוסרים על נשיאת נשק בתחומם (רק על-ידי שומרי חוק, כמובן) הופכת אותם למטרה אטרקטיבית מאוד מבחינת כל החשודים המיידיים. שיפור האבטחה בלי לשנות את אופי הקמפוס הוא אתגר גדול.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-74482350344691570222016-07-28T16:19:02.643-07:002016-07-28T16:19:02.643-07:00אחלה פוסט, ממש עושה חשק לטוס...
משהו קטן בקשר לאדר...אחלה פוסט, ממש עושה חשק לטוס...<br />משהו קטן בקשר לאדריכלות: מה שמכונה "אדריכלות אקלקטית" בתל אביב זה לא מגוון הסגנונות שיש בעיר אלא סגנון מאוד מסויים ששילב מוטיבים וקישוטים ממגוון תרבויות וארצות. אפשר לקרוא עוד בויקיפדיה:<br />https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A1%D7%92%D7%A0%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%90%D7%A7%D7%9C%D7%A7%D7%98%D7%99_%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%A5_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C Unknownhttps://www.blogger.com/profile/11441148565138297674noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-14067148068811049082016-07-28T03:37:12.122-07:002016-07-28T03:37:12.122-07:00אני בעד שילוב של שתי השיטות בצמתים בהם בוודאות יש ...אני בעד שילוב של שתי השיטות בצמתים בהם בוודאות יש המון הולכי רגל. הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-51852021695515888582016-07-28T03:06:12.025-07:002016-07-28T03:06:12.025-07:00צמתים מרכזיות בלונדון עוברות בשנתיים האחרונות לשיט... צמתים מרכזיות בלונדון עוברות בשנתיים האחרונות לשיטת הרמזורים שתיארת בבוסטון (הצומת של אוקספורד-סירקס הייתה בין הראשונות לעבור את המהפך) ןזה נועד בעיקר כדי לאפשר חצייה באלכסון. בינתיים נראה שהניסויי בלונדון מצליח לצמצם את עומס תנועת הולכי הרגל בצמתים האלו, שהתאפיין ב"פקקים" של אנשים המחכים לרמזור להתחלף. השינוי בתזמון הרמזורים כולל, בנוסף למעבר החצייה האלכסוני, גם שעונים המראים כמה זמן נשאר להולך הרגל לחצות. לעיתים יש שילוב בין שתי השיטות - בצומת של דולסטון-ג'נקשיין יש לך *גם* ירוק לחלק ממעברי החצייה בזמן שחלק מכיווני הנסיעה באדום/ירוק, ו*גם* פעם בכמה דקות עצירה בו-זמנית של כל כיווני הנסיעה ומתן ירוק להולכי הרגל בכל הכיוונים (כולל אלכסונים). <br /><br />***הכינור של הכינרת הוא בעצם נבל, וזה יותר קל לדמיין.Shaihttps://www.blogger.com/profile/10728132957090818641noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-14011232606985930222016-07-25T23:33:24.486-07:002016-07-25T23:33:24.486-07:00תודה, תיקנתי.תודה, תיקנתי.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67024159002336896792016-07-25T12:25:17.196-07:002016-07-25T12:25:17.196-07:00״הנהר נוקה וכיום הוא הנקי ביותר בחוף המערבי״ - צרי...״הנהר נוקה וכיום הוא הנקי ביותר בחוף המערבי״ - צריך להיות המזרחי?<br /><br />״ברקלי״ - אולי יעזור להסביר שמדובר בברקלי קולג׳ אוף מיוזיק (Berklee), ולא באוניברסיטת ברקלי (Berkeley) בקליפורניה.<br /><br />״קיימברידג׳״ היא העיר שבה נמצאות חלק מהאוניברסיטאות (הרוורד, MIT) ולא אוניברסיטה (אוניברסיטת קיימברידג׳ נמצאת באנגליה כמובן).<br /><br />למיטב ידיעתי בבוסטון יש עדיפות מוחלטת להולכי רגל על מכוניות מבחינת שימוש בדרך (לפחות דה פקטו). זה אומר שאין שום אכיפה על חצית כביש באור אדום או לא במעבר חציה והנהגים אמורים להזהר ולחפש הולכי רגל. קצת דומה לניו יורק, חוץ מזה שבניו יורק נוהגים באטרף אז צריך להיזהר יותר.Anonymousnoreply@blogger.com