tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post8310965184960924642..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: מוניות ספיישל VS טרמפים VS אוברהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-39101488981328154372016-01-26T02:29:06.410-08:002016-01-26T02:29:06.410-08:00אם מתקיפים אותך בצורה לא עניינית, אל תתרגש. זה פשו...אם מתקיפים אותך בצורה לא עניינית, אל תתרגש. זה פשוט עוד זרוע של איש יחסי הציבור משה גלוהפט שמייחצן בין היתר את נפתלי בנט ומייצג גם את אובר. על השיטות שלו לזרוק בוץ ולקוות שזה ידבק אפשר לקרוא כאן - מאיר עיניים. <br /><br />http://www.haaretz.co.il/magazine/1.2563237דרורhttps://www.blogger.com/profile/17396575176173288001noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-23702333640486364922016-01-17T01:10:39.680-08:002016-01-17T01:10:39.680-08:00תודה עמיעד, הוספתי את הקישור לסוף הפוסט (שיהיה קיש...תודה עמיעד, הוספתי את הקישור לסוף הפוסט (שיהיה קישור חי) ועוד פסקה.<br />בעקבות הקישור ששמת אני באמת פחות נחרץ.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-6797452921406122012016-01-16T23:45:51.956-08:002016-01-16T23:45:51.956-08:00והנה מאמר שסובר הפוך:
http://mida.org.il/2015/12/0...והנה מאמר שסובר הפוך:<br />http://mida.org.il/2015/12/06/%D7%94%D7%91%D7%93%D7%99%D7%97%D7%94-%D7%94%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%A9%D7%99%D7%92%D7%A2%D7%94-%D7%9C%D7%A0%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%91%D7%95%D7%A7/עמיעדhttps://www.blogger.com/profile/01593003366305757546noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-19682169289782276292016-01-14T11:25:02.275-08:002016-01-14T11:25:02.275-08:00אתם צריכים להבין שהבעיה בשוק נעוצה בזה ששוק המוניו...אתם צריכים להבין שהבעיה בשוק נעוצה בזה ששוק המוניות נשלט על ידי המדינה, והיא קבעה כמעט כל דבר בו, ועכשיו נכנסת חברה שלא נמצאת תחת החוקים שלו, ויכולה לעשות מה שבא לה כיביכול. אם היה פה שוק חופשי אמיתי מה שהיה קורה שהמדינה לא הייתה בכלל נותנת רישיון למונית, אלא הייתה קיימת חברה מוניות שהייתה צריכה להוכיח את האיכות שלה אחרת אף אחד לא היה עולה איתם בחשש שיחכה להם איזה אנס. בשלב מסויים יכול להיות שכל המוניות במדינה יהיו תחת אותו חברה ככה שתוכל לזאת אותם בלי הרישוי של המדינה. אם המחירים יהיו מוגזמים, תיכנס חברה נוספת לתחום וככה תישמר רמת המחירים.<br />אני דוגל בשוק קפיטליסטי והמצב היום בשוק המוניות לדעתי הוא על הפנים. במצב שכמה פקידים במשרד התחבורה קובעים כמה מוניות יהיו בשוק זה לא שוק חופשי.aeahttps://www.blogger.com/profile/02326938445238756221noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-46391968764984094702016-01-14T01:49:37.044-08:002016-01-14T01:49:37.044-08:00זה לגמרי שוק חופשי מכיוון שאף אחד לא מכריח אף נוסע...זה לגמרי שוק חופשי מכיוון שאף אחד לא מכריח אף נוסע להשתמש באובר ואף אחד גם לא מכריח שום נהג להיות נהג.<br />אם מחיר הנסיעה גבוה מדי, יהיו פחות נוסעים או שיקומו מתחרים. מדובר פה בסה"כ באפליקציה שאין קושי ממשי לפתח אותה ולהפוך אותה לרווחית - בוודאי ברמה של עיר. אם התמורה לנהג תהיה גם כן נמוכה מדי הנהגים יתחילו לצאת מהענף.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20395245789501969362016-01-14T01:47:55.639-08:002016-01-14T01:47:55.639-08:00תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-62544028538678354652016-01-12T04:13:42.718-08:002016-01-12T04:13:42.718-08:00זה לא היצע וביקוש. קרא בבקשה את הקישורים שקישרתי א...זה לא היצע וביקוש. קרא בבקשה את הקישורים שקישרתי אליהם בתגובה שלי. יש תמיד יותר נהגים מנוסעים, ואובר מעלה את המחיר באופן מלאכותי כי היא יכולה. <br /><br />זה לא שוק חופשי. זה לא היצע וביקוש. זה יותר קרוב לקומוניזם מהבחינה הזו כי המחיר נקבע ע"י צו מגבוה ולא ע"י כוחות השוק.<br /><br />במקרה של אובר, זה גרוע מאוד, בגלל שאחרי שאובר נכנסים לערים והורגים בהם לחלוטין את ענף המוניות, לנוסעים אין ברירה אלא להשתמש באובר. כשאין להם ברירה הם חייבים להסכים למחיר של אובר. גם אם המוניות הרגילות עדיין פעילות (בסאן פרנסיסקו הקו-אופ הגדול ביותר של נהגי המוניות כבר פשט את הרגל, זה רק עניין של זמן עד שייעלמו האחרות) יש הרבה פחות מהן כי נהגים מעדיפים לעבור לאובר (בגלל שיותר נוסעים באובר) ואז יוצא שרק אובר מחליטים על המחיר.<br /><br />במקרה הספציפי שמסופר שם, על נסיעות שעלו כמו טיסה טרנס-אטלנטית, הנוסעים היו שיכורים אחרי חגיגות ערב השנה החדשה ולא שמו לב למכפלה הגבוהה.<br /><br />בגלל מקרים כאלו צריך רגולציה ממשלתית על המחיר.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-34278177442220889902016-01-11T11:41:34.174-08:002016-01-11T11:41:34.174-08:00כמובן שהנוסעים בשעות העומס מעדיפים לשלם מחיר גבוה ...כמובן שהנוסעים בשעות העומס מעדיפים לשלם מחיר גבוה יותר מאשר לחכות למונית שלא תבוא.<br />אם הם לא מוכנים לשלם את המחיר הגבוה, לא יהיה שירות. היצע וביקוש.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-77862841088544887782016-01-10T00:59:03.775-08:002016-01-10T00:59:03.775-08:00אשמח כמובן להתבדות.
ולגבי עשבים שוטים כמו הנהג שאת...אשמח כמובן להתבדות.<br />ולגבי עשבים שוטים כמו הנהג שאתה מתאר, זה יכול לקרות וקורה דה פקטו גם באובר-X.<br />ולפי התגובה הארוכה של האנונימי מלמעלה, באובר-X המחיר בשעות השיא עשוי לעלות על המצב הקיים.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-61785737099376269692016-01-07T07:20:29.319-08:002016-01-07T07:20:29.319-08:00קודם כל ברור לי שאתה לא אינטרסנט בסיפור של אובר.
ש...קודם כל ברור לי שאתה לא אינטרסנט בסיפור של אובר.<br />שוק המוניות לא עובד בצורה היעילה ביותר מכיוון שאת הכסף הגדול עושים מספר מקושרים שמחזיקים במספרי מונית ומשכירים אותם לנהגים קשי יום. זוהי תופעה פחות צודקת מהעובדה שמספר אנשים בעמק הסיליקון עושים בוכטות של כסף משיפור השירות לציבור.<br />ההנחה שלך לפיה המחיר בסופו של דבר יהיה גבוה יותר מהמחיר כיום, לא נשענת על אף עובדה כלכלית. מה שאנחנו רואים כיום באיזורים בהם השירות פעיל הוא שקל יותר לתפוס מונית, במחיר נמוך יותר (לא באופן קיצוני) והרוב המוחלט של הסכום הולך לנהג. אם יהיה עומס של נהגים, מה שיקרה הוא, שנהגים שיש להם שימושים יעילים יותר בזמן שלהם יצאו מהענף ויעבדו בתחום עם תפוקה גבוהה יותר, קוראים לזה "יתרון יחסי". גם השירות בזמני עומס או ימים גשומים משתפר כתוצאה מהאלגוריתם של אוברx שמעלה את המחיר ומושך נהגים נוספים.<br />עניין הבטיחות נמצא בראש מעיינותיה של אובר ולכל נהג יש זהות מוכרת והוא חייב להיות בעל רקע נקי במשטרה. להבדיל ממוניות שבהם קשה הרבה יותר למצוא נהג שברח לך עם המזוודה (סיפור אמיתי:תייר צרפתי יצא במונית מירושלים לבני ברק. הנהג הוריד אותו בכניסה ליישוב שלי - קרית יערים וברח עם המזוודה שלו).אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20340303369210703022016-01-05T08:03:52.771-08:002016-01-05T08:03:52.771-08:00צודק בדבריך על Uber. עוד סטארטאפ ליברטראיני שמנצל ...צודק בדבריך על Uber. עוד סטארטאפ ליברטראיני שמנצל אוכלוסיות חלשות כדי להכניס המון כסף לבחורים לבנים מעמק הסיליקון.<br /><br />הבעיות שלהם גדולות יותר מלעשות עומס על תשתית הכבישים, יש שם בעיות רציניות של זכויות עובדים. הנהגים שלהם נחשבים מבחינתם "קבלנים", ולפיכך אובר לא מתחייבת לשלם להם שכר מינימום. בהפחתת הבלאי והדלק, יוצא שהרבה נהגים של אובר בחו"ל מרוויחים פחות משכר מינימום. מספיק ששניים או שלושה נוסעים ידרגו את הנסיעה בדירוג של פחות מ5 כדי שאובר "יכבו" את הנהג - מילה מכובסת לפיטורין - בלי פיצויים ובלי נעליים.<br /><br />ברגע שהשוק יוצף, נהגי מוניות רגילים ימצאו עצמם חייבים לעבור לעבוד במחירים של אובר, מה שימנע גם מהם להתפרנס בכבוד.<br /><br />וזה עוד מהזווית של הנהג. בזווית של הנוסע, אובר משתמשים בטכניקה שנקראת surge pricing כדי להגדיל את המחיר בזמנים של ביקוש כבד כביכול כדי לשכנע עוד נהגים לעלות על הכביש, אבל בפועל (מוכח מחקרית) התופעה לא מגדילה את היצע הנהגים ופוגעת קשות בנוסעים, לראייה:<br />https://twitter.com/BuzzFeedNews/status/683007053598732288<br />https://twitter.com/vogon/status/683019788189188097<br />https://twitter.com/vogon/status/683021427402870784<br /><br />כן, מחיר שנקבע ע"י ישות מרכזית בלי להתחשב בדרישות השוק. בזמנים של דרישה גבוהה המחיר עלול לעלות בעשרות מונים על מחיר של מונית רגילה.<br /><br />אוקיי, אז זה מהזווית של המחיר, אבל מה עם בטיחות הנוסעים... ובכן, נהגי אובר נוסעים ברכבים פרטיים ללא ביטוח מתאים להסעת נוסעים בתשלום, וללא הכשרה בעזרה ראשונה, ואובר לא מבצעת בדיקת רקע לנהגים - כל מה שצריך זה טלפון חכם ורכב פרטי. נשמע מסוכן? בטח ובטח שמסוכן, בעיקר במדינה כמו שלנו, אבל גם בארה"ב. אובר מנערת מעצמה כל אחריות מנזק שנגרם ע"י נהגיה, וטענה בבית משפט "אנחנו לא חברת תחבורה, אין לנו נהגים. סתם יש לנו אפליקציה".<br /><br />כבר היו מקרים של נהגים שחטפו נוסעים, נהגים שאנסו נוסעות, וכו' וכו'. ואובר מסירה מעצמה כל אחריות כלכלית - כי מה איכפת לה.<br /><br />אז התוצאה היא פגיעה בפרנסה של בעלי מוניות, אנשים שמנסים להתפרנס מהסעת נוסעים אבל בהרבה מקרים מרוויחים פחות משכר מינימום, עודף מכוניות על נוסעים, סביבה לא בטוחה לנוסעים, מחירים יקרים מדי בצורה שרירותית לחלוטין, וחברה אמריקאית אחת שמכניסה לכיסה כסף רב מעמלות.<br /><br />ושלא תחשבו שגט טקסי הרבה יותר טובים מהם, הם מחייבים את הנהגים בתשלום של כמה מאות שקלים בחודש על הטאבלט שלהם, והיה כבר סיפור על כך שהם גנבו "עמלה" גבוהה מאוד מהטיפים של הנוסעים.<br /><br />מוניות זה כלי שצריך שיהיה, אפליקציות לתיווך בין נהג לנוסע זה דבר חשוב, אבל צריך גם רגולציה. על אובר אין רגולציה בכלל וזו בעיה גדולה לכולנו. לא סתם בישראל הם לא פועלים, ולא סתם בהולנד משטרת התחבורה והרכבות (הגוף המקביל לFBI בהולנד) פשטה על המשרדים שלהם אחרי שהם פעלו שם באופן לא חוקי.<br /><br />הדרך של כל הסטארטאפים הנוראיים האלו כמו אובר ואייר-בי-אנד-בי זה לפעול בצורה לא הכי חוקית ולשכנע את הציבור שהם לטובתם, ותוך כדי זה לשחד פוליטיקאים, כדי לשנות את הרגולציות לטובת אותו סטארטאפ. המרוויח האמיתי הוא לא האזרח הקטן, והוא לא הנהג שת'כלס עושה את העבודה, אלא חבורה של נצלנים בסאן פרנסיסקו עם אפליקציה והרבה כסף.<br /><br />לטובת כולנו, אני מקווה שלא יאשרו לUberX לפעול בישראל. אבל לפי הנתונים שביידי הלוביסטים שלהם כבר עובדים קשה בכנסת ושיכנעו לא מעט ח"כים, אז זה רק עניין של זמן עד שישנו את הרגולציות וענף המוניות בישראל יקרוס ויהפוך לכאוס חסר שליטה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-29853249844258747892016-01-05T04:47:38.719-08:002016-01-05T04:47:38.719-08:00זו דעתי האישית, כל שאוכל להבטיח לכם זה שאין לי שום...זו דעתי האישית, כל שאוכל להבטיח לכם זה שאין לי שום אינטרסים בתחום. ולהחשיד אותי ב"טעמים לא ברורים" שבגללם אני נגד אובר איקס רק מוכיח את טענתי.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-18637888646618006462016-01-04T23:54:25.231-08:002016-01-04T23:54:25.231-08:00מסכים לצערי עם תמיר. הפסקה האחרונה ובה הההתקפה על ...מסכים לצערי עם תמיר. הפסקה האחרונה ובה הההתקפה על אובר איקס לא משכנעת כלל. למה לקפוץ ישר לתסריט אפוקליפטי של דמי חסות וכדומה, אם אפשר לשער באותה מידה שהאפליקציה פשוט תקל על החיים של אנשים?איתמרhttps://www.blogger.com/profile/17782457608731648414noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-25616147517656085642016-01-04T23:27:16.478-08:002016-01-04T23:27:16.478-08:00מוניטין הוא דבר חשוב. לא ברור לי למה אתה מסכן את ה...מוניטין הוא דבר חשוב. לא ברור לי למה אתה מסכן את המוניטין של בלוגך שהוא כל כך טוב, למען מתקפה מופרכת כל כך על אובר. זה נראה כאילו ענף המוניות והרגולציה החונקת ששולטת בו יקרים לליבך מטעמים לא ברורים.Anonymousnoreply@blogger.com