tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post7681623498787171329..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: צריך להתמקד בטיפול בעומסים - זה פותר הכל.הרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-81539800064739565712020-02-05T23:25:51.128-08:002020-02-05T23:25:51.128-08:00לגבי הסיבה אתה צודק וגם כתבתי את זה בפוסט.
לגבי המ...לגבי הסיבה אתה צודק וגם כתבתי את זה בפוסט.<br />לגבי המגזר הכפרי, כאשר אתה אוסף מליארדי נתונים מדי שנה, יש לך עקרונית את היכולת להוציא נתונים גם על מגזרים דלילים, אבל אתה צודק שהמשקל הכבד ביותר (שמכתיב את הנתונים התמציתיים שהועברו), הוא של הנוסעים השכיחים במערכת שהם, תמיד, הנוסעים העירוניים. (75% מהנוסעים בארץ הם נוסעים בקווים עירוניים).הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-26550591131128248512020-02-05T05:54:52.702-08:002020-02-05T05:54:52.702-08:00תודה!
האם למוביט יש איזושהי דרך לבדוק את ההרגלים ש...תודה!<br />האם למוביט יש איזושהי דרך לבדוק את ההרגלים של מי שלא משתמש בשירותיה? אני משער שלא, ולכן נראה לי שהנתון לישראל מייצג בעיקר את הערים (והקווים ביניהן), ופחות את המגזר הכפרי, שלא נוסע הרבה באוטובוסים ולכן לא ממש משתמש במוביט).<br /><br />הסיבה שמפרידים למטרופולינים היא, לדעתי, שבכל מטרופולין מתפרסם קובץ GTFS נפרד, בעוד שבישראל מתפרסם קובץ אחד גדול לכל המדינה. רואים את זה גם כשמנסים לשנות עיר במוביט (ישראל מופיעה כעיר).<br /><br />יאירhttps://www.blogger.com/profile/01853868084222948328noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-56666676965565655962020-01-29T23:28:03.963-08:002020-01-29T23:28:03.963-08:00כמוני - כמוך.
התפיסה הכללית של אנשי המקצוע "ה...כמוני - כמוך.<br />התפיסה הכללית של אנשי המקצוע "הרכביסטים" היא שמי שנוסע בתחבורה הציבורית הוא "נוסע שבוי", כלומר אין לו ברירה ואם רק היתה לו ברירה הוא היה קונה רכב פרטי.<br /><br />אני, אתה ועוד רבים שבוחרים לא להחזיק רכב (או רכב שני), למרות שעקרונית יש לנו את האפשרות לעשות זאת, מוותרים על "הזכות לבחור" מדי יום ביומו כי ויתרנו על האופציה של רכב שממתין בחניה, אבל אנחנו ממש לא נוסעים שבויים. בבחירה בין מגרעות הנהיגה ברכב פרטי לעומת יתרונותיו לבין מגרעות התחבורה הציבורית לעומת יתרונותיה. בחרנו בתחבורה ציבורית. אני שמח על הבחירה הזו שלי.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-80550634492269473342020-01-21T12:35:37.951-08:002020-01-21T12:35:37.951-08:00אין חולק על כך שבארץ חסר באופן משווע הרובד הגבוה י...אין חולק על כך שבארץ חסר באופן משווע הרובד הגבוה יותר של תחבורה ציבורית, אבל אני חושב שאתה קצת מגזים בתיאור הבלגן ברשת האוטובוסים. יש בעיות והן רבות, אבל רוב האנשים (ובכללם אני, כנוסע), לא חיים בפחד יומיומי שהיום אני לא אגיע לעבודה.<br />אתה צודק שבמערכת היררכית ברורה, ממועטת קווים בתדירות גבוהה קל יותר לכוון לרמת שירות גבוהה, אבל המטרונית מוכיחה שזה לא מספיק. (בעיקר בכל הקשור לכירטוס המזעזע אבל לא רק).הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-70442011611382999802020-01-21T03:55:40.269-08:002020-01-21T03:55:40.269-08:00דברים שלא מופיעים בדו"ח אבל משפיעים על חווית ...דברים שלא מופיעים בדו"ח אבל משפיעים על חווית הנוסע:<br />1. בגלל שאנחנו נשענים על אוטובוסים, האמינות בארץ נמוכה מאוד. אני יודע שאני לא יכול לסמוך על התחבורה הציבורית כשאסור לי לאחר לעבודה. תופעות כמו - אוטובוסים שלא עוצרים בתחנה, נסיעות שלא יוצאות, אוטובוסים שמאחרים, הן חלק משמעותי מחווית הנסיעה.<br /><br />2. חווית הנסיעה עצמה - בזמן שהרכבת מספקת חווית נסיעה ברמה גבוהה, באוטובוסים יש ג'ונגל: נהגים שומעים מוזיקה בקול, מקשטים את האוטובוס עם מגוון בובות פרווה וצעיפים של קבוצות כדורגל, אין רגולוציה על בקרת האקלים באוטובוס, או על החלונות (נעילת חלונות), וזה נתון לתחושת הנהג. ניתן להוסיף לזה את הבלאגן שיש היום עם התשלום, כשלא ברור אם המכונה עובדת או לא, אם עולים מאחורה או מקדימה וכו', וכמובן את רמת השירות הנמוכה - זלזול בלקוח, ובאופן כללי תחושה שהם עושים את המינימום הנדרש.<br /><br />כל הדברים האלו הם, בין השאר, תוצר על המדיניות למקסימום כיסוי שציינת במאמר. אי אפשר לתכנן ולשלוט במגוון כה רחב של אוטובוסים, לעומת מערכת כמו הבמטרונית שבה יש סטנדרטיזציה גבוהה יותר, ועל כן רמת שירות גבוהה יותר.<br /><br />אני מניח שככל שנתקדם למערכת שנשענת יותר על כלי תחבורה רבי-קיבולת כמו רכבות קלות ומטרו, והשימוש באוטובוסים ייטה יותר לתווך הבין עירוני / המייל האחרון, נראה שיפור ברמת השירות הכללית, וכמו כן בתפיסה של התחב"צ.אלוןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-64116695216413044182020-01-20T05:03:38.578-08:002020-01-20T05:03:38.578-08:00אבל זה הורס את המנטרה של כתבים רבים וגם של הציבור ...אבל זה הורס את המנטרה של כתבים רבים וגם של הציבור "התחבורה הציבורית בארץ היא בין הגרועות בעולם המערבי"<br />[ציניות]<br />מה שמספק להם תירוץ לקטר ולנסוע לבד ברכב פרטי.Anonymousnoreply@blogger.com