tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post7096867611385177801..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: כמה זמן זה הרבה זמן?הרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-83370928102912942562016-03-14T02:52:20.071-07:002016-03-14T02:52:20.071-07:00דבר ראשון כתבתי 230 ולא 250.
230 היא המהירות המקס...דבר ראשון כתבתי 230 ולא 250. <br />230 היא המהירות המקסימלית של רכבת "רגילה". אבל כדי להגיע לכך אכן צריך קטרים חזקים, קרונות מותאמים, חישמול, ומסילה מיושרת ופנויה. זו בדיוק המהירות המתוכננת הן בקו המהיר מחיפה לתל אביב (בשתי מסילות חדשות שייבנו) והן בקטע הערבה של המסילה לאילת. ברור שבקטעים אחרים המהירות תהיה איטית יותר ולכן המהירות הממוצעת תהיה איטית יותר.<br /><br />לרכבות מהירות יותר (מעל 230 קמ"ש), כבר דרושים חישמול אחר, מסילה באיכות אחרת וקטרים וקרונות אחרים. הכל הרבה יותר יקר וגם כנראה לא מתאים לארצנו הקטנטונת.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-27302065492623002322016-03-11T09:00:46.379-08:002016-03-11T09:00:46.379-08:00מהירות של 250 קמ"ש נראית כמו קשקוש בלבוש כי א...מהירות של 250 קמ"ש נראית כמו קשקוש בלבוש כי אף אחד מהציוד הנוכחי של רכבת ישראל לא יגיע אליה, ישנן בארץ רכבות נוסעים שמשתמשות בקטרי משא מסוג EURO 4000 שמוגבלים ל130 קמ"ש(אבל מאיצים מהר וזה הופך אותם לשכיחים בנוסעים). והציוד הכי מהיר, קרונועי הIC3 מסוגלים בפועל 180 אבל מותר להם 160(גם לקטרי EURO 3200 מותר 160 למרות שהם מסוגלים להגיע ל167 לפני שהכוח מתנתק)איתי מרקמןhttps://www.blogger.com/profile/16845400073392357074noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-27854497400722921902016-03-10T06:46:05.793-08:002016-03-10T06:46:05.793-08:00ושכחתי לציין דבר חשוב. בניגוד לקרן, אתה נוסע עם כי...ושכחתי לציין דבר חשוב. בניגוד לקרן, אתה נוסע עם כיוון הפקקים. כל הזרקור לשיפור שירות צריך להיות מופנה אליך. כלומר אמור להיות אינטרס ענק לשפר לך את חוויית הנסיעה. וחבל שזה לא כך.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-60086504230144038152016-03-10T06:44:10.627-08:002016-03-10T06:44:10.627-08:00כואב הלב כמה שאתה צודק. אבל מאחר ואני אדם אופטימי ...כואב הלב כמה שאתה צודק. אבל מאחר ואני אדם אופטימי אנסה לתת אור קטן בקצה המנהרה.<br />עד כמה שידוע לי, במסגרת פרויקט הארכת נתיבי איילון מתוכננת יציאה מערבית לתחנת רכבת הרצליה, שתחסוך לפחות גשר אחד ולפחות 5 דקות להולכי הרגל. אני מקווה שמתכווננים. לצערי אני לא יודע על תאריך יעד.<br />כבר עכשיו מכפילים את הרציפים בתחנה, כהכנה לגידול הצפוי במספר הרכבות עם השלמת מסילת השרון ב-2017 והמסילה לירושלים ב-2018.<br />ייתכן ושני פרויקטים אלה יהפכו את תחנת הרצליה לתחנה כל כך חשובה, שתתקבל החלטה להתייחס אליה כמו אל תחנות תל אביב, כלומר, כלומר, שהרכבות המהירות מחיפה יעצרו בה. אני בהחלט רואה את זה קורה. (בעידן החישמול עצירה תיקח פחות זמן).<br />לטווח הרחוק יותר מתוכננת רכבת מהירה של 230 קמ"ש בין חיפה לת"א, וגם אם היא תדלג על הרצליה, יהיו בתחנת האוניברסיטת הרבה יותר רכבות כדי לחזור אחרוה וזמן ההמתנה יתקצר.<br />ולגבי תיאום אוטובוסים עם רכבות. אני מציע לך לכתוב למשרד התחבורה עם פירוט מדויק, הזזה של 5 דקות בקו אוטובוס היא די קלה לביצוע.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-80904322464791481882016-03-10T05:14:30.701-08:002016-03-10T05:14:30.701-08:00אני נתקלתי במצב דומה לקרן, ועשיתי נאליזה של הבעיה....אני נתקלתי במצב דומה לקרן, ועשיתי נאליזה של הבעיה. ולא, אני לא מסכים שאי אפשר לעשות כלום :)<br />אני גר במרכז חיפה ובוחן את האפשרות לעבוד באיזור התעשיה הרצליה. זמן הנסיעה בתחבורה ציבורית הוא 1:44 לפי גוגל, בפועל לא יצא לי אפילו פעם אחת לנסוע את זה בפחות משעתיים (זמן הנסיעה ברכב הוא כשעה אם אין פקקים).<br />מדובר במרכז עיר גדולה עם תחבורה ציבורית סבירה (חיפה) ואיזור תעשיה שוקק חיים עם כמות גדולה מאוד של חברות ומקומות בילוי (הרצליה). המרחק הוא בערך 80 ק"מ - לא משהו בלתי נשמע.<br />אם נחלק את זמני הנסיעה מביתי למקום העבודה יוצא הדבר הבא:<br />אוטובוס בתוך חיפה: 0:30 <br />רכבת חיפה - הרצליה: 1:15<br />רכבת הרצליה - עבודה: 0:20<br />זה ביחד מתחבר לאותם שעתיים, אבל לא הכל פה סביר.<br /><br />1. תחנת הרכבת בהרצליה מזעזעת. בשביל תחנה כל כך חשובה, היא מאורגנת בצורה נוראית. מרחק אווירי בין התחנה לבין העבודה הוא בערך 300 מטר, אבל אין דרך לעשות אותו בפחות מ-20 דקות. התשתיות להולכי רגל לא קיימות, לא נוחות, יש צורך לעלות לשני גשרים, לעבור בסמוך לכביש, לעמוד ברמזורים וכד'. לאומת זאת, האוטובוס עושה את אותה הדרך בפרק זמן דומה כי עומד בכל הפקקים ואין גישה ישירה לתחנת הרכבת, אלא יש צורך לנסוע עד לקניות 7 הכוכבים ואז לחזור בחזרה. <br /><br />2. זמן המתנה. גם זה זמן שהוא לא סביר. כל החלפה לוקחת בממוצע 20 דקות. אז נכון שאין רכבת ישירה מחיפה להרצליה (דבר שהיה ישר מוריד 20 דקות), אבל ההחלפה המוצעת בבנימינה או לייף האק עם החלפה בתל אביב גורמות לזמן המתנה מיותר של 10-15 דקות שהוא באמת לא מוצדק. <br />גרוע מזה, אין תאום בין אוטובוסים לרכבות לא בחיפה ולא בהרצליה. בהרצליה יש לחכות כ-20 דקות לאוטובוס שהלו"ז שלו לא מותאם לזמני הרכבות (וזה נכון, ד"א, גם לגבי השאטל) ובחיפה אפילו האוטובוסים שעבורם תחנת רכבת היא התחנה הראשונה, לא מתאימים את הלו"ז לשעות של הרכבת.<br /><br />כל זה נטו תכנון לקוי וזילזול, וזמן המבוזבז על הבעיות האלה הוא זמן מיותר שמתווסף לנסיעה. לפי החישובים שלי, אילו הליקויים האלה היו מתוקנים (ולא מדובר פה בעבודה ענקית או השקעה כספית עצומה), זמן הנסיעה היה יורד לבערך 1:30 שהם סבירים יותר או לפחות תחרותיים עם הרכב הפרטי. בסוף התכנון הלקוי הזה דוחף או לקניית רכב והצטרפות למערך העומדים בפקק, או לצבא של האנשים שנאלצים לעבור למרכז וכך לגרום לעוד עומס על המרכז והתמוטטות של הפריפריה. במקרה הספציפי שלי, אני כנראה אוותר על העבודה הזאת על אף שמאוד הייתי רוצה לקחת אותה.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00773916745454319683noreply@blogger.com