tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post6263107412379388474..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: רפורמת "דרך שווה" ואניהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger51125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-79951351447068210132022-08-24T10:01:37.255-07:002022-08-24T10:01:37.255-07:00אני אשלים את דבריו של הרוכב, שדווקא בקרב ה-97% הנו...אני אשלים את דבריו של הרוכב, שדווקא בקרב ה-97% הנוסעים השבויים של התחבורה הציבורית, הם ממש לא עובדים בעבודות המאפשרות מודל היברידי אלא להפך. רובם עדיין עובדים בעבודות עם שעות הגעה קשיחות ו"מסורתיות". כך למשל, לפי ניתוח העומסים של האוטובוסים, מול שעות של עומסי תנועה של רכבים פרטיים, נוסעי תחבורה ציבורית מתחילים ומסיימים את יום העבודה מוקדם יותר. כך עדיין נפוצות בקרב נוסעי התחצ שעות עבודה שמתחילות בין 7 ל-9 בבוקר וחזרה בין 15 ל-18. לעומת נוסעי רכב פרטי שחלקם הגדול מתחיל ומסיים את יום העבודה שלו מאוחר יותר. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-91451913994203167272022-08-07T22:17:22.759-07:002022-08-07T22:17:22.759-07:00אלה בדיוק העיוותים שנבעו מכל מיני שיטות שונות שאמו...אלה בדיוק העיוותים שנבעו מכל מיני שיטות שונות שאמורים עכשיו להסתדר.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-39563832392191947412022-08-06T21:47:32.525-07:002022-08-06T21:47:32.525-07:00האמת בתור אחת שנסעה הרבה מקרית גת לקרית מלאכי למשל...האמת בתור אחת שנסעה הרבה מקרית גת לקרית מלאכי למשל אחד הדברים המגוכחים<br />זה שאם אני יסע באגד אני ישלם 8 ש"ח על נסיעה ואם אני יסע במטרופולין אני ישלם 6.5 ש"ח ואם אני יסע בדן בדרום אני ישלם 6 ש"ח.<br />זה עוד קטע ההבדל הלא מוסבר בין החברות בזמן שהם מרוויחות לפי ק"מ ממשרד התחבורה ולא לפי המחיר שאנחנו משלמיםAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-27642056242087689702022-08-03T00:00:04.041-07:002022-08-03T00:00:04.041-07:00נכון, כל הקונספט של הכללת מוניות השירות ברב-קו די ...נכון, כל הקונספט של הכללת מוניות השירות ברב-קו די כשל מבחינת מוניות השירות. (הן מרוויחות משחור...) והן לא רצו להיות חלק מהאפליקציות, ובגלל שהן לא מסובסדות לא היה אפשר להכריח אותן. <br />לגבי הסוגיה הראשונה, גם אני נתקלתי בזה. אפשר להסתכל על זה כהתחשבות במי שמבצע מעבר, וגם כפתח לגמישות כלשהו למי שנוסע מרחק שהוא "על הגבול" וידע לנצל זאת. מסכים שזה מבלבל.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-66619995217541506562022-08-02T11:57:13.998-07:002022-08-02T11:57:13.998-07:00יש שני עיוותים חדשים בתמחור החדש:
1. בשיטה החדשה נ...יש שני עיוותים חדשים בתמחור החדש:<br />1. בשיטה החדשה נסיעה אחת ארוכה (מעל 15 ק"מ) עולה יותר משתי נסיעות קצרות (שכל אחת פחות מ15 ק"מ) למרות שהמוצא והיעד הסופי אותו דבר.<br />2. מוניות שירות לא כלולות באפליקציה. כך שאם אני משתמש אפילו רק מידי פעם במונית שירות אני לא יכול לבנות על שימוש באפליקציה ש"מחשבת תמיד את החוזה המשתלם ביותר".דודhttps://www.blogger.com/profile/02074861633131735113noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67028488846480656412022-07-31T23:00:32.668-07:002022-07-31T23:00:32.668-07:00אין לי תשובה טובה לזה למעט זה כשאתה מותח קו גבול כ...אין לי תשובה טובה לזה למעט זה כשאתה מותח קו גבול כלשהו תמיד יש דרך לעשות את זה אחרת, ותמיד תוכל למצוא את הדוגמאות של הדומים שקיבלו יחס שונה. במובן הזה דרך שווה הקטינה את התופעה הזו אבל לא הצליחה להעלים אותה לחלוטין. אני חושב שבית שמש היא מרכז להרבה יישובי פריפריה סביבה בעוד ביתר עילית ומודיעין עילית לא, אבל לאני א יודע אם זה היה חלק מההחלטה. ואם נהיה ציניים, הכללת בית שמש (שתהיה העיר עם הריכוז החרדי השניה בגודלה אחרי ירושלים עוד מעט מאד שנים), שומטת את הקרקע מכל טיעון של אפליה על רקע דתי (אם כי גם הריכוזים החרדיים בערד, נתיבות טבריה, צפת וכו' מפריכים את הטיעון הזה).הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-69327493276410970332022-07-31T00:15:57.057-07:002022-07-31T00:15:57.057-07:00הופתעתי לראות שהעיר בית שמש כלולה באזור 1 (התעריף ...הופתעתי לראות שהעיר בית שמש כלולה באזור 1 (התעריף המופחת). באיזה מאפיין רלוונטי היא שונה מביתר עילית או מודיעין עילית?שעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/13479466979679383640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-85175247165338058462022-07-19T02:48:54.311-07:002022-07-19T02:48:54.311-07:00בשוויץ יש כרטיס שנקרא Flexi Pass, שמאפשר רכישת שימ...בשוויץ יש כרטיס שנקרא Flexi Pass, שמאפשר רכישת שימוש למספר ימים שאינם עוקבים בתוך חודש.<br />יכול להיות שיש יותר הייפ ממה שאנחנו חשים באופן אישי, אבל אני מציע לבדוק זאת ביחס לאותם האנשים שכיום נוסעים ברכב פרטי ושאנו מבקשים לשנות את הרגליהם. אני רואה שהעבודה ההיברידית (גם לעבודה יום אחד מהבית אני קורא היברידי) מתפשטת לתחום של האדריכלים והמתכננים, עורכי דין ורואי חשבון וממש לא מוגבלת להייטקיסטים.שעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/13479466979679383640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-25213211181788229142022-07-16T23:31:57.422-07:002022-07-16T23:31:57.422-07:00אעדכן. תודה.אעדכן. תודה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-65122100397477870002022-07-14T05:01:07.037-07:002022-07-14T05:01:07.037-07:00לגבי מודיעין עילית כתבת שאמנם הנסיעה הפנימית תתייק...לגבי מודיעין עילית כתבת שאמנם הנסיעה הפנימית תתייקר ביותר מפי 3 אבל אחוז הנסיעות למטרופולינים הקרובים גבוה מאד ושם המחירים ייחתכו בחצי.<br />העובדות: נסיעה כיום ממ"ע לי-ם מחירה 11 ש"ח בערך צבור. ממ"ע לת"א מחירה 12 ש"ח בערך צבור, לאחר הרפורמה המחיר יעלה ל2 המטרופולינים האלו, ויעמוד על סך 12 ש"ח ללא ערך צבור.<br />לעומת זאת בחפשי חדשי למטרופולינים הקרובים שכיום מחירו 292 ש"ח אכן ירד ל-225 ש"ח. לא ייחתך בחצי. ירידה של כ-70 שקלים. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-17486482870721489142022-07-11T23:56:00.732-07:002022-07-11T23:56:00.732-07:00זה רעיון מעניין אבל אני לא בטוח שילכו לכיוון, אני ...זה רעיון מעניין אבל אני לא בטוח שילכו לכיוון, אני גם לא מכיר את זה ממקומות אחרים בעולם. ההשפעות של המודל ההיברידי עוד נלמדות אבל אחת המסקנות היא שהוא גורם לנו לעשות נסיעות מגוונות יותר (אבל לא בהכרח פחות נסיעות). כלומר 3 ימים אסע למשרד, אבל בימים שאני עובד מהבית אולי אסע באמצע היום לסידורים בעיר שלי. זה כמובן משפיע גם על ההתניידות של בעלי המכוניות אבל גם על התניידות בתח"צ וכמובן עבור רבים שיש להם מכונית אבל הם עמדיפים אל להיכנס איתה לתל אביב, ולכן בימים שהם עובדים מהבית הם מבצעים יותר נסיעות קצרות במכונית שקודם לא בוצעו. בקיצור זה מורכב. אבל מה שמעניין הוא שהפקקים נשארו איתנו למרות שלכאורה בגלל המודל ההיברידי יש פחות מכוניות בשעת שיא.<br /><br />תוסיף לזה את העובדה שנרצה או לא, יש רבים במקצועות עתירי כוח אדם שהמודל ההיברידי פחות רלוונטי להם (מאבטחים, מנקים, עובדי מסעדות, מורים, חיילים, עובדי מערכת הבריאות, ותבין שההשפעה של העבודה מהבית, שאתה (וגם אני) מרגישים מאד חזק בסוג העבודה שלנו, משפיעה על המשק בכללותו קצת פחות מההייפ שסביבה.<br /><br />וחוץ מזה, בקרב המעסיקים גם אני רואה שמחפשים סוג חדש של איזון. אצלנו לדוגמה מתירים רק יום אחד בשבוע של עבודה מהבית באופן גורף ואם אתה רוצה יותר זה כבר ברמת הבקשה האישית.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-75861886447231680052022-07-11T00:40:34.876-07:002022-07-11T00:40:34.876-07:00אמנם הזכרת זאת בחצי שורה, אבל מפאת חשיבות הענין חש...אמנם הזכרת זאת בחצי שורה, אבל מפאת חשיבות הענין חשוב לי להתעכב על זה.<br />עולם העבודה נע למודל היברידי. אני למשל עובד רק 4 ימים בשבוע. אשתי עובדת 3 ימים בשבוע מהבית ויומיים במשרד. אני רואה זאת המון מסביבי, ולא מדובר רק על הייטקיסטים.<br />חייבים לאפשר מודל של חופשי חודשי גמיש. כך לשם הדוגמא כרטיס של 20 ימים שאותם יש לנצל בתוך 40 יום (כדי שזה לא יהפוך דה פקטו לקניית שימושים מזדמנים מראש בהנחה לכמות). שעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/13479466979679383640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-14733486500672945012022-07-05T00:20:56.233-07:002022-07-05T00:20:56.233-07:00ואיך שלא תהפכי את זה, גם אם כל תושבי מצפה רמון נוס...ואיך שלא תהפכי את זה, גם אם כל תושבי מצפה רמון נוסעים פעמיים בחודש לתל אביב, עדיין מבחינת היקף הנסיעות זה בטל בשישים לעומת תושבי ערים במרכז שנוסעים אפילו פעמיים בחודש לתל אביב וגם להם המחיר עולה (אם כי בפחות), מבחינה כספית הם תמיד יממנו אותך ולא להיפך, גם אחרי שהמחיר עולה ולכן זו ממש דמגוגיה זולה. בסופו של דבר לעובדה שאת נוסעת 200 ק"מ לכיוון יש מחיר והוא צריך להיות מגולם במחיר הכרטיס.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-60530315539357523582022-07-03T00:36:34.239-07:002022-07-03T00:36:34.239-07:00ראשית, לרגע לא טענתי שאין נפגעים מהרפורמה. טענתי ש...ראשית, לרגע לא טענתי שאין נפגעים מהרפורמה. טענתי שהפגיעה היא עדיין בגבול הסביר. <br />שנית, למיטב ידיעתיאת צריכה לשלם היום את החופשי יומי הארצי שעולה 58.5 כי אין חופשי יומי שכולל את גוש דן עם מצפה רמון אבל אולי אני טועה. המחיר של הארצי היה אמור לעלות ל-64 שקל באפריל ולא בוצע בגלל הרפורמה. <br />אבל בואי נניח שאני טועה ואת אכן משלמת 39 ש"ל לחודש והמחיר היה אמור לעלות ל43 ש"ח. ועכשיו את תשלמי 54 פעמיים בחודש. 11 ש"ח יותר כל פעם או 22 ש"ח נוספים בכל חודש. אני טוען שזה עדיין בגבול הסביר. ואם תסעי ברכבת (הגיוני סה"כ, למרות שיש קו ישיר ממצפה רמון לתל אביב), אז תשלמי 62 ש"ח יותר כל חודש לנסיעה מאד ארוכה.<br /><br />מצפה רמון ייחודית בכך שהחופשי חודשי ב-99 ש"ח למרחק 40 ק"מ תורם לה פחות מלערים פרירפיאליות אחרות, אבל היא באמת היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-48417973034383432652022-07-02T01:10:30.500-07:002022-07-02T01:10:30.500-07:00היי, אז אני גרה במצפה רמון. המרכז העירוני הקרוב הו...היי, אז אני גרה במצפה רמון. המרכז העירוני הקרוב הוא במרחק 70 ק״מ (באר שבע). כרגע נסיעה פנימית במצפה רמון עולה 3 ש״ח. אלו נסיעות בקווים מאספים שיוצאים או חוזרים ממצפה לבאר שבע ודימונה. אין אוטובוס פנימי ליישוב, כך שאין עלות נוספת לתפעול של הקווים האלה. אני יוצאת ממצפה רמון פעמיים בחודש לתל אביב. חופשי יומי עולה 39 ש״ח. עם הרפורמה זה יעלה 54 ש״ח. עם רכבת - 74 ש״ח. אני, כתושבת הפריפריה, המאוד רחוקה יש לציין, לגמרי מממנת לתושבי המרכז את הנסיעות, בניגוד לאינטרסים גם שלי וגם של המדינה. תסביר לי איך זה הגיוני.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-82245321935777243152022-06-25T23:42:38.009-07:002022-06-25T23:42:38.009-07:00פעם אחרונה שבדקתי לפני איזה חודשיים, השימוש באפליק...פעם אחרונה שבדקתי לפני איזה חודשיים, השימוש באפליקציה הולך ומטפס והגיע כבר אל כ-8%, כאשר בגוש דן כמובן החדירה מהירה יותר מהפריפריה. אגב יש הרבה תגובות חיוביות דווקא של חרדים לאפליקציה (כי בניגוד למה שאנחנו החילונים אוהבים להכליל, יש הרבה מאד חרדים שמסתובבים עם טלפון חכם ושוטטים בו ויודעים איך למקסם את השימוש בכל אמצעי שנותנים להם הרבה יותר טוב מהחילונים).<br />אחוז החדירה הזה תואם במדויק את התחזיות להיקף החדירה של האפליקציה שנעשה עבור השנתיים הראשונות להפעלתה. וכאמור מגמת המשך החדירה נמשכת ואין שום סיבה שתפסיק בעתיד הנראה לעין, אבל אין התנפלות על זה. בגדול מי שהתרגל להשתמש באפליקציה ממש מרוצה ממנה, אבל הרב קו כל כך נוח שיש הרבה אנשים שבכלל לא טורחים לנסות וזה טבעי. האפליקציה היא האמצעי הכי נוח עבור משתמשים חדשים (וכל שנה יש צעירים שנכנסים למעגל התח"צ בדיוק כמו שכל שנה יש מבוגרים שיוצאים ממנו). לכן עתיד השימוש באפליקציות עוד לפניו.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-70592139442840675622022-06-23T15:35:35.171-07:002022-06-23T15:35:35.171-07:00בדיעבד נראה שהאפליקציות ביו בלון ניסוי לשיטת מחירי...בדיעבד נראה שהאפליקציות ביו בלון ניסוי לשיטת מחירים החדשה. הן איפשרו להריץ אותה מבלי לשנות את השיטה הרגילה ואז להפוך את האלטרנטיבה לנורמה בזכות ההיכרות הציבורית עם האפליקציות. מעניין מה היתה ההיענות לאפליקצוית מול האחוזים שנשארו ברב קו ואם המדיניות נוהה אחרי בחירה של מיעוט קטן או תנועה גדולה של נוסעים שבחרו בשיטה של האפליקציות.<br /><br />אני מניח שברב קו מזוהה אפשר ללכת על אלמנט של cap יומי וחישוב חודשי משום שהכרטיס מקושר למספר הזהות של בעליו. יתכן שיהיה צורך באיזה חשבון רב קו מקוונן ואולי גם רישום כרטיס אשראי לחשבון. באויסטר קיימת אופציה לחיבור אשראי שמאפשרת למשתמשי ערך צבור להגדיר תשלום מסויים לחשבון כל פעם שהערך הצבור יורד אל מתחת ל £5. יתכן שברב קו אנונימי ההתחשבנות צריכה להיות תלוייה באיזה פיקדון מראש והאכיפה יכולה להיות באמצעות חסימת כרטיס שחרג מהמסגרת.Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67380214631695116602022-06-22T09:59:43.380-07:002022-06-22T09:59:43.380-07:00אולי אפרט בפורום על ה"כישוף". בארץ יש מצ...אולי אפרט בפורום על ה"כישוף". בארץ יש מצב די שונה של מערכת אוטובוסים פרבריים ובינעירוניים המבצעים תפקיד של רכבות פרבריות ומטרו. מהבחינה הז המשתתפים בפורום יכולים לדון בקווי אוטובוסים ארציים ואזוריים המוכרים לכל מי שמתעניין בתח"צ בארץ, בעוד שבין משתתפי "סניף לונדון" בפורום יכלנו לדון בפרטים של קווי רכבת כאלו ואחרים בעיר אבל להסכים שאין סיכוי שנדע זה על קווי האוטובוס של האחר. חלק מה"כישוף" הוא ההבדל בין מערכת ראשית קלה לזכירה ומערכת משנית מורכבת ומסובכת. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67251804655385936952022-06-22T04:55:58.043-07:002022-06-22T04:55:58.043-07:00בקונטקסט של רכבת 2025 או 2030 לא משנה לי לאן תמשיך...בקונטקסט של רכבת 2025 או 2030 לא משנה לי לאן תמשיך הרכבת הישירה מרעננה לאיילון.<br /><br />משנה לי שתהיה רכבת כזו שתגיע מתחנות רעננה לאיילון ב 20 דקות ומטה, רכבת שעם אוטובוס משלים אליה תהיה מהירה יותר מהאוטובוסים באחוזה. <br /><br />אין לי בעיה עם הרעיון שנוסע בינעירוני שיעדו אינו בתל אביב יחליף רכבות באיילון. <br /><br />הבעיה שלי היא שהחיבור המסילתי קיים, קיימות מספר רכבות במספר קווים במסילות 1-2 המסתיימים בהרצליה, ולא ממשים את האופציה לבצע שירות ישיר. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-57946482372049947282022-06-22T04:30:27.010-07:002022-06-22T04:30:27.010-07:00בעולם אכן מקובל שרכבת יותר יקרה מאוטובוס מהסיבות ש...בעולם אכן מקובל שרכבת יותר יקרה מאוטובוס מהסיבות שססייקליסט ציין. אציין שגם בארץ נוסע ברכבת מסובסד באופן כבד יותר מנוסע באוטובוס וזה בסדר. יש מקומות בעולם שבהם גם מקובל שבשעות שיא ברכבת אתה משלם יותר משעות השפל אבל לזה לא נכנסו ברפורמה הנוכחית.<br /><br />אוסיף גם שלרכבת יש כוח משיכה "מכשף", ואנשים פעמים רבות בוחרים ברכבת גם כשהאלטרנטיבה באוטובוס טובה יותר להם. הפתרון הזה הוא לא לדחוף נוסעים לאוטובוס כמו שציינת, אלא פשוט לעשות התאמה קלה לטובת האוטובוס שאותו יותר קל להתאים לקיבולת הנדרשת במהירות מאשר רכבת.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-82891309561758207192022-06-22T04:25:33.579-07:002022-06-22T04:25:33.579-07:00כן, האפליקציה למעשה משלבת את הטוב של ערך צבור לנוס...כן, האפליקציה למעשה משלבת את הטוב של ערך צבור לנוסע המזדמן עם הטוב של חופשי יומי/חודשי לנוסע הקבוע. למעשה הרפורמה מעתיקה את מנגנון האפליקציות גם למנגנוני התשלום האחרים. הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-47902337973611626422022-06-22T01:02:32.334-07:002022-06-22T01:02:32.334-07:00כתבת:
אבל עכשיו עומדת לפניי בחירה קשה, האם להחליט ...כתבת:<br />אבל עכשיו עומדת לפניי בחירה קשה, האם להחליט מראש שאני רוצה את האופציה של נסיעה ברכבת? יש אנשים שברור להם שכן ויש אנשים שברור להם שלא אבל אני עדיין מתלבט. אם אחליט שכן אז אשלם 255 שקל כל חודש ואקבל חופשי חודשי ארצי באוטובוסים שכולל גם רכבת עד טווח של 40 ק"מ . לכאורה אשלם 17 שקל יותר כל חודש. זה לא יפתור לי את הנסיעות לירושלים או לחיפה שעליהם עדיין אשלם בחופשי יומי נפרד פעם בחודש, אבל אם במקרה תהיה לי נסיעה לחדרה אז הרווחתי.<br /><br />השאלה מה יהיו האפשרויות באפליקציות במקביל<br />האם האפליקציה תעבוד על אותו עיקרון של תעריף ורק יעשה לי את החשבון בסוף יום / חודש?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-64462730420736294382022-06-21T12:31:44.804-07:002022-06-21T12:31:44.804-07:00רכבת היא הרבה יותר מנהג. בניגוד לאוטובוס שנוסע על ...רכבת היא הרבה יותר מנהג. בניגוד לאוטובוס שנוסע על הכביש הכללי שנועד לכל התנועה הרכבת נוסעת על רשת מסילות ייעודית שתחזוקתה מהווה הוצאה ניכרת. מאחורי כל רכבת יש צוותי תחזוקה, צוותי תחנות, על הרכבת עצמה יש לא רק נהג אלא גם אנשי צוות נוספים. <br /><br />כתוצאה - ברוב המדינות שנסעתי בתח"צ שלהן - מחיר כרטיס הרכבת יקר יותר ממחיר האוטובוס. המחיר משקף הן את העלות הגבוהה יותר של הרכבת והן את יתרון הזמנים שלה על פני האוטובוס.Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-85920737961468338582022-06-21T07:54:49.306-07:002022-06-21T07:54:49.306-07:00אני לא מבין למה רוצים לדחוף נוסעים לאוטובוס במקום ...אני לא מבין למה רוצים לדחוף נוסעים לאוטובוס במקום רכבת. רכבת היא בהרבה מקרים נוחה ומהירה יותר לנוסע (במקרים שזה לא ככה, השאלה של מדיניות לא חשובה כי לא משפיע על בחירת הנסיעה), גם זולה יותר למדינה (1000 נוסעים לכל נהג במקום 40), גם מזהמת פחות מאוטובוס. ברוב שעות היום אין עומס ברכבת, בשעות שיש עומס למה לא לתת לכל נוסע לבחור האם לסבול את העומס או לא. ובמקביל להגדיל קיבולת ברכבת כדי שנוסעים לא יצטרכו לבחירה זו.אשרnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-73565764128457618302022-06-21T06:30:48.428-07:002022-06-21T06:30:48.428-07:00חישמול קו רחובות - אשקלון יתן אופציות נוספות, אבל ...חישמול קו רחובות - אשקלון יתן אופציות נוספות, אבל בשלב הנוכחי מדובר בשני קווים מחושמלים המסתיימים ממילא בהרצליה. <br /><br />מסילות 1-2 באיילון פועלות בשיא הקיבולת הנוכחית של דיזל - איתות והמסילה השלישית פועלת במגבלה של קטע חד מסילתי. <br /><br />היעדר חיבור ישיר מכפ"ס ורעננה לאיילון זו חבלה מכוונת במסלול יוממים מתבקש ומהיר שיכול להיות קו חזק במיוחד. <br /><br />הדרך הקלה ביותר לאפשר את החיבור היא בהמשך רכבות קיימות של מסילות 1-2 אל מסילת השרון וממנה. זה פתרון עדיף מחיוג בת"א מרכז על רציפי המסילה השלישית או על פיצול לולאת השרון ל 2 רכבות בענף בשעה, 2 לירקון (הפסד של 2 רכבות בשעה) ו 2 לשרון. <br /><br />מדרום חישמול קו רחובות והכפלת הקטע החד מסילתי שם יאפשר תדירויות גדולות יותר לאיילון ולקו הפרברי, כאשר מעבר ל 5 רכבות חשמליות במסילות 1-2 לפי הלו"ז הקיים ישחרר פוטנציאל נוסף של סלוטים. <br /><br />כל עוד החישמול מתבצע רק עד חיפה אין סיבה לסנדל מודל תפעולי 5 שנים קדימה או אפילו יותר מכך. עד שהחשמל יגיע לכרמיאל יהיו שלל אופציות להפעלת קישור ישיר מהשרון לאיילון. <br /><br />אני לא דורש רכבת מרעננה לירושלים עד אחרית הימים אלא אומר שאם פותרים את בעיית החיבור הישיר באמצעות חיבור קווים זהו החיבור המתבקש ברשת הקיימת. אני בטוח שחוסר האיזון בין 7 הענפים שמדרום לאיילון ו 4 הענפים שמצפון לו יגרום למסילת השרון להיות אופציה טובה לסיום אחד הקווים שמדרום. זהותו המדוייקת לא חשובה כמו הקישור הישיר מתחנות רעננה לת"א מרכז ולשלום ב 15-20 דקות. Ccyclistnoreply@blogger.com