tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post5273066869203700718..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: למה צריך לשלם 70% מס על דלק?הרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-61527214946520722382021-12-12T05:20:37.985-08:002021-12-12T05:20:37.985-08:00יש המון מה לשפר, זה נכון. אבל הטענה היא בעיקר שאם ...יש המון מה לשפר, זה נכון. אבל הטענה היא בעיקר שאם אתה מחזיק רכב פרטי אתה ממש לא חייב לנסוע בו כל יום. יש מקומות שאליהם עדיף להגיע בתח"צ (מרכז ת"א לדוגמה) ויש מקומות וימים כגון טיול בסופ"ש בהם יישאר הרכב. הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-65392077538056404772021-12-12T05:19:21.410-08:002021-12-12T05:19:21.410-08:00תגובתך דורשת מענה רציני.
ראשית זה בלוג ולא מחקר אק...תגובתך דורשת מענה רציני.<br />ראשית זה בלוג ולא מחקר אקדמי, וכן זה בלוג עם אג'נדה לא מוסתרת בכלל בשם שלו. אז לא צריך להתעצבן. הבאתי מגוון של מקורות, וגם המקורות שהבאתי כויקיפדיה ואקו-ויקי נסמכים על מקורות אחרים. אני לא מרגיש שעשיתי צ'רי-פיקינג. <br />2. הנקודה שאתה מעלה היא נקודה נכונה. וגם על זה יש מחקרים רבים אבל היא לא בהכרח קשורה לנושא הפוסט שזה המיסים שמוטלים על הרכב הפרטי ולמה זה כן הוגן להטיל אותם. הבעיה העיקרית עם הסתמכות על רכב פרטי היא שהופך מהר מאד ממותרות ל"אין ברירה" כי אם בגלל שהמליכו את הרכב הפרטי על המרחב אין תחבורה ציבורית (יעילה או בכלל), אז מי שאין לו רכב פרטי באמת נשאר מאחור. תחבורה ציבורית היא גורם הממתן את זה, אבל היא נזקקת לרקמה שלמה של שימושי קרקע שתומכים בתחבורה ציבורית יעילה, בדיוק הריקמה שנעלמת כשאתה מתכנן בהתבססות על רכב פרטי. בארה"ב קיים מושג שנקרא drive 'till you qualify. כלומר אם אתרע מזלך ואתה גר בעיירה קטנה ללא עבודה, אז תסע מאות ק"מ ביום עד למקום הראשון שיעסיק אותך. החופש הזה שמקנה הרכב הפרטי הופך לנטל כשבגללו לא מתפתחת תעסוקה בעירך. זה גם נכון לנושא הלימודים והחוגים של הילדים. כי כשהעיריות לא טורחות לבנות בית ספר ומתנ"ס בכל שכונה כי "ההורים יקפיצו", אז אלה שלא יכולים להקפיץ לא מסוגלים להסתכל לילדים שלהם בעיניים.<br />3. השטחים החקלאיים והטבעיים בסכנה גדולה שנובעת לא רק מהמחלפים הבזבזניים בשטח אלא גם מהבנייה הפרברית הבזבזנית בשטח, ולא רק של המגורים אלא גם של התעסוקה. ואפילו לא רק של מגורי הוילות אלא גם של מגורי המגדלים עם החניות הענקיות באמצע. בישראל אין קרקע ללא סוף וצריך לאכול מהשטחים הפתוחים בצורה חכמה ככל האפשר. הרכב הפרטי מושך את השמיכה לכיון שימושי קרקע בזבזניים וגם על זה יש עשרות מחקרים.<br />4. אכן על מערכת הכבישים יש גם רכבים ציבוריים, אבל מספרם בטל בשישים לעומת הרכבים הפרטיים ונמדד בעשרות אלפים לעומת מליונים. יש מקום להרחבת כבישים בינעירוניים לשני נתיבים בכל כיוון עם מפרדה בשם בטיחות ונסיעה רציפה עם עקיות בטוחות, כל מה שמעל זה (שלושה נתיבים ומעלה ומחלפים רשום אך ורק על שמו של הרכב הפרטי. גם בעיר יש נטיה לעשות רחובות עירוניים עורקיים שהרכבים הציבוריים ממש לא צריכים וגם הם מבזבזים קרקע רק בשם הרכב הפרטי. בינתיים העלות הכי גדולה שנוצרת לאותם נותני סחורות ושירותים היא העמידה בפקק ביחד עם נהגי רכב פרטי שמעולם לא בדקו אפילו אם יש אלטרנטיבה. בכל מקרה הפוסט הזה ובכלל הבלוג הזה קורא בדרך כלל לחשיבה מאוזנת ולא דטרמיניסטית. יש אנשים שחייבים את הרכב הפרטי ואף אחד לא מדבר על עולם ללא רכב פרטי לחלוטין, רק על איזון קצת יותר טוב של המשוואה הקיימת. קצת פחות הישענות על רכב פרטי וקצת יותר הישענות על תחבורה ציבורית. זה הכל.<br />5. הטיעון הזה ממש מפגר. מדינה דמוקרטית מערבית היא מוסד מאורגן שמטרתו לאפשר חיים טובים לחיים בה, בין היתר על ידי הטלת הגבלות כדי שלא כל אחד יעשה מה שהוא רוצה כמו במערב הפרוע. ההגבלות צריכות להיות מאוזנות והן גם שונות במידה מסוימת ממדינה למדינה (לדוגמה הזכות לשאת נשק שבארה"ב כמעט לא מוגבלת ובישראל כן), לפיכך יש לך זכות לנסוע ברכב פרטי בישראל, אבל הזכות הזו באה עם חובות כגון מיסוי, טסט, ביטוח, קורסי נהיגה וכו'. אנחנו חלוקים בנושא המיסוי. לדעתי אתה לא משלם מעל ומעבר, (אם כי ייתכן ואגרות גודש יניבו מיסוי "נכון יותר"). ולדעתך אתה כן. בסדר. נסכים שלא להסכים. אבל אין לך שום זכות לנסוע ברכב פרטי חינם פשוט כי את זה המדינה לא נתנה לך. ולמעשה גם אין לך שום זכות חוקית לחניה חינם (או בכלל) בכל מקום שאתה חפץ בו למרות שאתה חושב כך, ואין לך שום זכות חוקית לתשתית שמעדיפה מהירות נסיעה על פני ערכים חשובים יורת כגון חיי אדם. מה גם שפקקים זה פשוט משהו שאי אפשר לפתור על ידי זה שבונים יותר כבישים וגם על זה יש יותר מחקרים ממה שאתה רוצה לדמיין. <br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-19723950771216677132021-12-11T11:42:05.736-08:002021-12-11T11:42:05.736-08:00עד שלא תהיה תחבורה ציבורית נורמלית ולא כמו היום שי...עד שלא תהיה תחבורה ציבורית נורמלית ולא כמו היום שיש כ70 אחוז אי-התאמה בין אוטובוסים לרכבת בזמנים ומסלולים מסועפים. האוטובוס והרכבת מגיעים אחריי ואני עומד בפקקים והכי גרוע, גם אין תחבורה בשבת. מה שאומר שבארץ לא יעזבו את הרכב הציבורי בלית ברירה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-43535124084753191242021-12-10T02:40:01.758-08:002021-12-10T02:40:01.758-08:00מפאת קוצר זמן אתייחס רק לחלק מהטענות הבעתיות בפוסט...מפאת קוצר זמן אתייחס רק לחלק מהטענות הבעתיות בפוסט הזה שרובו סימון המטרה מסביב לחץ.<br />1. אתה מגייס נתונים ממקורות מפוקפקים שמוטי אג'נדה, תאר לעצמך שאביא נתונים על פשיעת שחורים באמריקה מאתר של ה kkk, מילא ויקיפדיה שזה בקושי מקור אמין אבל אקו ויקי?<br />2. אתה מתעלם מהתועלת הכלכלית של הרכב הפרטי, עם כל היתרונות של תחבורה ציבורית יכולת התמרון של רכב פרטי מהווה במקרים רבים אמצעי לשיפור רמת החיים ומוביליות חברתית, ניקח לדוגמה אנשים עם מוגבלות שצריך להתרוצץ בין מטפלים או הורה יחדיני שצריך לפזר שלושה ילדים לבתי ספר לאסוף אותם לחוגים וכו' אולי יש כמה יחידי סגולה שיכולים להתנהל כך בתחבורה ציבורית, שלא לדבר על למשל מצב בו אדם זקוק לטיפול רפואי דחוף, או סתם בנאדם שיש חו יותר ממשרה אחת וצריך לתמרן בינהן.<br />3. הכותב קובל על השטח של המחלפים, מומלץ להסתכל בגוגל ארץ על השטחים הפתוחים הארץ, כמות השטח שתופסים מחלפים היא זניחה, אגב גם הפרברים הם לא תופסי השטח הגדולים אלא השטחים החקלאיים.<br />4. הכותב מתעלם מהעובדה שעל מערכת הכבישים רוכבים מלבד גם תחבורה ציבורית שדורשת השקעה מלבד עצמה בתשתיות (הכותב גם מתעלם מהשקעות של מיליארדים בתשתיות שמיועדות רק לתחבורה ציבורית, מדובר בסכומי עתק שלא מגולמים כלל בעלות הנסיעה, וכמובן גם הם יזדקקו לתחזוקה ויהרסו בשלב מסויים) איך בדיוק לדעתו של הכותב אמורים נשנעי סחורות,חומרי גלם ונותני שירותים להתנייד?<br />5. הכותב מתעלם מהעובדה הפשוטה שאזרחי ישראל רוצים להשתמש ברכב פרטי וזו זכותם, מכל משתמשי הדרך הם משלמים עבור השימוש ברכב הפרטי מעל ומעבר וזה בלי להתחשב בעובדה שהם משלמים גם אינספור מסים אחרים שבעבורם הם זכאים לשירותים מהמדינה, בין השאר תשתיות.<br />לסיכום: בין כל אוסף הטענות כאן יש מעט טענות נכונות אבל קשה לברור את המוץ מהתבן מרוב הבלים ומשאלות לב חסרות עיגון במציאות, בפועל סדר היום הזה הוא הרסניו ומושתת על תפיסת עולם אנוכית, ילדותית ופטרנליסטית על גבול הפשיסטית, אם קובעי מדיניות יישמו את משאלות לב של אוטופיסטים כאלה זאת תהיה בכיה לדורותAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-57990279522861533592016-05-05T02:48:58.991-07:002016-05-05T02:48:58.991-07:00תתעלם, זו תגובה פרסומית לחברת דלק קטנה (האמת ששקלת...תתעלם, זו תגובה פרסומית לחברת דלק קטנה (האמת ששקלתי למחוק אותה ובסוף החלטתי שלא).הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-24122520447023794532016-05-04T04:21:07.483-07:002016-05-04T04:21:07.483-07:00יוני מנסים להסביר לך שהתשלום על הדלק הוא חלקי מזער...יוני מנסים להסביר לך שהתשלום על הדלק הוא חלקי מזערי מהעלות האמנתי של שיטת התחבורה הפרטית ואתה חושב יל איך לקבל 10 אגורות לליטר?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13387712486975207633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-79944877989386105902016-03-15T08:30:34.090-07:002016-03-15T08:30:34.090-07:00במקום לשלם כל כך הרבה צריך שיהיו מבצעי דלק משתלמים...במקום לשלם כל כך הרבה צריך שיהיו <a href="http://www.10ten.co.il/" rel="nofollow">מבצעי דלק</a> משתלמיםיוניhttp://www.10ten.co.il/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-12694170491632944692016-03-14T02:56:12.247-07:002016-03-14T02:56:12.247-07:00הפוסט נועד להוכיח בדיוק ההפך, המדינה מפסידה משימוש...הפוסט נועד להוכיח בדיוק ההפך, המדינה מפסידה משימוש ברכב הפרטי על אף המיסוי הגבוה. לדעתי גם סוף סוף משרדי האוצר והתחברוה מבינים את זה, אבל ייקח שנים למחוק פיגור של שישים שנה בהקמת תשתיות תח"צ.<br />קוריטיבה לצערי היא דוגמה לעשייה יפה, אבל לא בהכרח מודל שאפשר להעתקי אותו. כשקוריטיבה עשתה את המהפכה שלה רמת המינוע בה היתה מאד נמוכה. לזה צריך להוסיף את העובדה שקוריטיבה היא "עיר חדשה" שנבנתה עם תשתיות רחבות שאפרו החדרה של ה-BRT בקלות. לכן, אף שאני בעד לאמץ את המודל של קוריטיבה, נקודת הפתיחה שלנו די שונה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30201739580877109072016-03-10T08:14:35.545-08:002016-03-10T08:14:35.545-08:00עד שמצב התחבורה הציבורית בישראל, אני מחרימה את חבר...עד שמצב התחבורה הציבורית בישראל, אני מחרימה את חברות הדלק המונופוליסטיות ומקפידה לתדלק רק בתחנות טן, שם מתדלקים בשרות מלא בתעריף מופחת מהתעריף בשרות עצמי http://healworlds.blogspot.co.il/2016/01/blog-post_52.htmlketurne massalahttps://www.blogger.com/profile/07810785784720096135noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-50267473375366769032016-03-10T08:12:05.829-08:002016-03-10T08:12:05.829-08:00הבעיה היא שלמדינה יש אינטרס לא לקדם את שיפור התחבו...הבעיה היא שלמדינה יש אינטרס לא לקדם את שיפור התחבורה הציבורית כי מס הבלו וההכנסות הגבוהות שהיא מקבלת ממיסוי רכבים חדשים... עם תכנון אורבני נכון שמטרתו לצמצם שימוש ברכב פרטי וקידום התחבורה הציבורית שדורשת השקעה של מליארדי שקלים בשיפור תשתיות והשקעה בתכנון עירוני לא תקרה, גם לא הרכבת הקלה. העיר קורטיבה בברזיל, מדינת עולם שלישי, יכולה לשמש דוגמא מעולה לתכנון נכון של תחבורה ציבורית http://healworlds.blogspot.co.il/2011/02/blog-post_7.htmlketurne massalahttps://www.blogger.com/profile/07810785784720096135noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-68698549090411166202016-03-09T10:30:10.472-08:002016-03-09T10:30:10.472-08:00פוסט מצוין. הייתי מוסיף בסוף עוד אלטרנטיבה לרכב הפ...פוסט מצוין. הייתי מוסיף בסוף עוד אלטרנטיבה לרכב הפרטי : אופניים !! <br />אביhttps://www.blogger.com/profile/09587075175215837960noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-32669999822641564952016-03-06T03:47:43.903-08:002016-03-06T03:47:43.903-08:00תודה, הוספתי בסוף הפוסטתודה, הוספתי בסוף הפוסטהרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-45082613504215875452016-03-06T02:59:48.462-08:002016-03-06T02:59:48.462-08:00לנושא בנייה ותחזוק גשרים וכבישים-יש מערכון של ג...לנושא בנייה ותחזוק גשרים וכבישים-יש מערכון של ג'ון אוליבר שמדבר בדיוק על זה.<br />מעט ארוך כהרגלו, אבל מצחיק מאוד: https://www.youtube.com/watch?v=Wpzvaqypav8<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00408896116131635268noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-79157397641250992642016-03-04T00:49:20.855-08:002016-03-04T00:49:20.855-08:00צודק. בישראל כל ההכנסות הולכות למאגר מרכזי. משם מש...צודק. בישראל כל ההכנסות הולכות למאגר מרכזי. משם משרד הבטחון לוקח חצי והשאר מתחלקים בשאר. על רכב ודלק יש מיסוי גבוה כי יש לזה ביקוש קשיח. בדיוק כמו סיגריות. מצד שני, אם נוריד את המס על הדלק נצטרך להעלות מיסים אחרים. או לעשות קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה לרבות משרד התחבורה. מה שישפיע גם על היכולת להמשיך לתחזק כבישים או לבנות תחבורה ציבורית טובה. מאחר ומדובר במס מוצדק בו מי שעולה למדינה יותר משלם יותר, אני חושב שלא צריך להוריד אותו.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-91533246275488944502016-03-03T09:42:35.874-08:002016-03-03T09:42:35.874-08:00מיסוי הרכב הממוצע באירופה לא קרוב לזה שבישראל, במי...מיסוי הרכב הממוצע באירופה לא קרוב לזה שבישראל, במיוחד אם משווים ביחס להכנסה. ההשוואה בין איכות התשתית וההשקעה בה מתבססת על ההנחה המוטעית שההשקעה בה מבוססת על הכנסות ממיסוי התחום, זה רחוק מהמציאות.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-58205394716495725152016-03-02T07:25:45.319-08:002016-03-02T07:25:45.319-08:00פוסט מעולה.פוסט מעולה.Anonymousnoreply@blogger.com