tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post4963221848350833438..comments2024-03-16T06:53:27.471-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: הדרך שנסללת לרכבת תחתית אמיתיתהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger35125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-49652109066115125152017-11-11T22:39:24.227-08:002017-11-11T22:39:24.227-08:00אין לי מידע עדכני ואני נסמך כמוך על פרסומים שונים....אין לי מידע עדכני ואני נסמך כמוך על פרסומים שונים.<br />נכון לעכשיו נתע מפרסמת שהיא עומדת בזמנים, והעתונים מדווחים על כל מיני בעיות. בפרויקט בסדר גודל שכזה לא מן הנמנע שיהיו עיכובים, אך את הנתיב הקריטי קשה לזהות כעת. אני מניח שיהיו עיכובים כי זו מנת חלקו של כל פרוקיט כזה, אבל הקו האדום יחל לנסוע ב-2022.<br /><br />לגבי המטרו, אין לי מושג איפה זה עומד. נקווה שיקדמו את זה מהר. אני מניח שלנת"ע יש אינטרס "לעלות על הקרקע" עם הקווים הירוק והסגול (2018) לפני שיתחילו את הדיונים המשמעותיים על התכנון המפורט של התת קרקעי.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-83064190365402448362017-11-09T15:28:07.203-08:002017-11-09T15:28:07.203-08:00כיוון שראיתי שיש לך מידע בנושא הרק"ל וה"...כיוון שראיתי שיש לך מידע בנושא הרק"ל וה"מטרו",רציתי לברר את אתה יודע איפה נמצא הפרויקט של המטרו בשלב זה. ומה עם הקו האדום? האם הוא יסתיים בזמן או שידחה?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-87062895079028534322017-03-27T22:32:34.209-07:002017-03-27T22:32:34.209-07:00אני לא יודע. כמובן שקיימות תוכניות מאושרות (הרי מד...אני לא יודע. כמובן שקיימות תוכניות מאושרות (הרי מדובר בפרוקיט בביצוע) אבל אני לא יודע היכן אפשר לראות אותם. מציע לשאול ב"פורום תחבורה ציבורית" באתר תפוז.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-1545313618386067672017-03-27T14:09:06.583-07:002017-03-27T14:09:06.583-07:00שלום לך,
אני יודע שזה לא קשור ישירות לפוסט הזה אבל...שלום לך,<br />אני יודע שזה לא קשור ישירות לפוסט הזה אבל רציתי לשאול אם אתה יודע איך מתוכננת הרכבת הקלה ברחוב אורלוב בפתח תקווה? האם היא תהיה במרכז הכביש במקום האי תנועה, האם בצד בצפוני\דרומי, וכמה נתיבים לרכב ישארו? <br />תודהAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-75003961478891745122016-11-13T23:50:18.578-08:002016-11-13T23:50:18.578-08:00נראה שיש לך מידע רב יותר ממני על הנעשה בעולם, ואני...נראה שיש לך מידע רב יותר ממני על הנעשה בעולם, ואני מזמין אותך לכתוב פוסט אורח, אם תרצה להרים את הכפפה תוכל לשלוח לי אותו ל- amirvigo@gmail.com <br /><br />לכל מערכת יש את המאפיינים שלה, האקדמיה נוטה לעשות אבחנות דיכוטומיות שלא קיימות באמת במציאות כפי שעולה מהדוגמאות שהצגת. מה שחשוב הוא ראיה כוללנית ואכן מה שבולט בארץ הוא בעיקר חוסר התיאום בין הגופים המתכננים השונים שנובע מזה שאין רשות מטרופולינית. אכן יש לנו דרך ארוכה עוד לעבור.<br /><br />לגבי הקו הלינארי שלא מגיע ליפו (באמת טעיתי בתגובה הקודמת), מה שצויר הוא רק מסדרונות ביקוש לצורך מכרז שיתחיל תכנון פרטני יותר, כך שלא הייתי מתייחס לתוואי המצוייר כ"תכנון". מאד יכול להיות שבתכנון מפורט עוד יעשו שינויים כאלה ואחרים לרבות הקישוריות הנוספת לקו האדום באזור יפו שאתה מציע.<br /><br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-73982873258279404572016-11-13T06:00:09.214-08:002016-11-13T06:00:09.214-08:00150 ק"מ זה רכבת בינעירונית, לא פרברית. בפריז,...150 ק"מ זה רכבת בינעירונית, לא פרברית. בפריז, קווי ה-RER הם ברובם ברדיוס בערך 40 ק"מ. בברלין, 20-30 ק"מ. המרחק הממוצע בין תחנות בתוך ברלין הוא קילומטר; בפריז בערך 2 ק"מ, אבל רק כי קו A נבנה בתור קו אקספרס מקביל לקו מטרו 1 המאסף. התדירות במרכז העיר גבוהה, כל 5 דקות או כל 3:20, כי הענפים משתלבים. גם בפריז וגם בברלין מדובר בקטעים משולבים ארוכים, של 10-20 ק"מ, עם תדירות גבוהה כמו במטרו.<br /><br />בלא מעט קווי מטרו, מקומות הישיבה הם 2+2, למשל בפריז וסטוקהולם. מצד שני, בקווים הפרבריים בטוקיו וסיאול, מקומות הישיבה הם בספסלים כמו במטרו מתוקן. קווים פרבריים עמוסים, גם כשהם 2+2, יש בהם הרבה מקום עמידה ליד הדלתות, למשל בקו A בפריז ברכבות הקומותיים.<br /><br />תחנות הן במרכז העיר גם וגם. הרעיון של RER זה לחבר קווים פרבריים דרך המרכז. בישראל עשו את זה עם מסילת איילון, אבל עדיין מתכננים את הרכבות הפרבריות ואת הרכבת התחתית בנפרד. בפריז, ציריך, וכו' יש גם נטיה לבנות קווים פרבריים חדשים שמגיעים למרכזים חדשים שנבנים בפרברים. בישראל זה אומר לבנות מנהרות קצרות שמחברות את הקווים הבינעירוניים למרכז נתניה ואשדוד, וקו עילי קצר בראשון דרך המכללה למנהל. נתניה היא ברדיוס 30 ק"מ ואשדוד 40, שזה בסדר בקו אחד בנוסף לכמה שהם יותר קצרים, כגון לכפר סבא ורחובות. מה שישראל עושה, כלומר לבנות קווי רכבת שלא נכנסים לתוך הערים, זה בדיוק ההיפך ממה שמדינות אירופאיות מתוקנות עושות.<br /><br />במדינות עוד יותר מתוקנות מצרפת וגרמניה, כלומר שוויץ, אפשר אפילו להשתמש ברכבות בינעירוניות לצרכים פרבריים מסוימים. בציריך, חלק נכבד מהרכבות שמחברות את מרכז העיר ושדה התעופה הן בינעירוניות; כרטיס רכבת הוא קביל גם בפרברית וגם בבינעירונית. בברלין ופריז יש יותר הפרדה בין S-Bahn/RER ורכבות פרבריות שעוצרות פחות בתוך העיר ומגיעות לפרברים יותר רחוקים, אבל בפריז יש טרנד להעביר קווים פרבריים מהסוג השני ל-RER כל פעם שפותחים מנהרה חדשה.<br /><br />הקו שמתחבר לקו האדום בבת ים הוא הקו המעגלי. הקו שאני מדבר עליו הוא רדיאלי 3, זה שנוסע מזרח-מערב ומגיע כמעט ליפו ולהתחברות שניה עם הקו האדום.Alonhttps://www.blogger.com/profile/17267294744186811858noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-59328748320125155232016-11-12T22:31:34.832-08:002016-11-12T22:31:34.832-08:00יש הבדל גדול בין רכבת פרברית, שמגיעה לשוליים הכי ר...יש הבדל גדול בין רכבת פרברית, שמגיעה לשוליים הכי רחוקים של המטרופולין (בעולם מקובל שעד 150 ק"מ זה עוד עשוי להיקרא פרברית...), ויש לה יחסית מעט תחנות, ומשתמשת עד כמה שאפשר בצירים פתוחים על פני השטח (גם במחיר של תחנות בשולי הבינוי העירוני ולא במרכזו ומיועדת ליוחמות יחסית ארוכה של שעה פלוס ולכן יש בה הרבה מקומות ישיבה) ומנגד התדיורת שלה טובה אבל לא היסטרית (כל עשר דקות במקסימום)), לבין רכבת תחתית, שנחפרת בצירים הצפופים ביותר, ולרוב יש לה תחנה כל קילומטר. היא מיועדת לנסיעות עמוסות ולא ממושכות ולתחלופה גבוהה ולכן הקרונות מציעים יותר מקום בעמידה ופחות ספסלים ולרוב היא לא מגיעה עד לשולי המטרופולין אלא רק עד לטבעת השניה. (במקרה שלנו, רחובות ולא אשדוד, כפר סבא ולא נתניה). והתדירות שלה היסטרית (כל 2-5 דקות).<br /><br />אלה שני כלים שונים לחלוטין שמטרתם להביא אנשים למרכזי המטרופולין, תמיד תתקיים בינהם חפיפה כלשהי ככל שמתקרבים למרכז, וחשוב להסתכל עליהם כמכלול, אבל תוך הבנת הבדלי התפקוד.<br /><br />יש לרכבת ישראל תוכניות לתגבר את ה-s-bahn שלנו, שהוא בעצם קו הרכבת בינימינה רחובות, קו הרכבת למודיעין וקו הרכבת מערי השרון עד אשדוד ויש יגידו גם מבית שמש דרך רמלה ולוד. (וכן, רכבת ישראל עוד לא עשתה הפרדה טובה בין השירות הפרברי לבין השירות הבינעירוני וזה מבלבל). התוכניות האלה כוללות מנהרה מטורפת מאזור שפיים מתחת לכל האיילון ועד שפירים שיאפשרו הגדלת תדירות משמעותית. המטרו לא חופף לה אך רוצה אותה במקומות נבחרים וכאמור יספק צרכים אחרים לאנשים אחרים ויש מקום לשניהם.<br /><br />לגבי מסילות באמצע אוטוסטראדות, כתבתי על זה בעבר פוסט, אני נגד הגישה הזו, אבל כרגע זו הגישה השולטת בישראל.<br /><br />ולגבי הקו הרדיאלי, הוא מתחבר לקו האדום, אבל באזור בת ים ולא באזור יפו. אני לא רואה עם זה בעיה גדולה. בת ים היא אזור מגורים צפוף, ומשם הקו הרדיאלי עובר דרך המגורים הצפופים בחולון לאזור תהעשיה של חולון וזה ייעודו (חיבור מגורים בטבעת השניה עם תעסוקה בטבעת השניה, כך הוא גם ממשיך). יפו היא לא מוקד תעסוקה חשוב. ולכן מי שבכל זאת ירצה להגיע אליה יעשה זאת עם מעבר אחד וזה בסדר.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-53552125171806306922016-11-12T15:19:12.448-08:002016-11-12T15:19:12.448-08:00מה שאני לא מבין זה איך זה שאין תוכנית לבנית רכבת פ...מה שאני לא מבין זה איך זה שאין תוכנית לבנית רכבת פרברית מודרנית סטייל S-Bahn בעולם דובר הגרמנית או RER בעולם דובר הצרפתית. יש תקציב לחישמול הרכבות בישראל, ולקנית קרונועים. עם כל התשתית הזאת, כדאי לתגבר את התדירות בקווים הפרבריים בתל אביב, ולתכנן את הרכבת התחתית בצורה שתעבוד ביחד עם הרכבות הפרבריות.<br /><br />ז"א, הקו הצהוב במפה, קו רדיאלי 1 ו-2, צריך להיות חלק ממערכת רחבה של רכבות פרבריות, עם הרבה ענפים, וכמה קווים חדשים. לדוגמה, קו עילי בראשון שיחבר את ראשונים ואת הקו לבת ים דרך המכללה למנהל, ולא דרך כביש 431 - בכלל, מדינות מתוקנות כמעט ולא בונות קווי רכבת באמצע כבישים מהירים; בכל פריז אני יודע על רק קו אחד שמתוכנן לאמצע כביש, והרבה שהם תת-קרקעיים או עיליים ברחובות רגילים. (וזה לא רק קווים מהמאה ה-19, אלא גם קווים שנבנו בארבעים שנה האחרונות או מתוכננים לעתיד הקרוב.)<br /><br />אגב, למה הקו השחור, כלומר רדיאלי 3, לא מתחבר ליפו העתיקה והקו האדום?Alonhttps://www.blogger.com/profile/17267294744186811858noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-5895447271829242702016-11-05T23:48:29.968-07:002016-11-05T23:48:29.968-07:00התחנה אכן נפתחה במוצ"ש 5/11/16 אבל בלו"ז...התחנה אכן נפתחה במוצ"ש 5/11/16 אבל בלו"ז חסר תועלת. הרכבות הפרבריות של בנימינה לא עוצרות בה, אלא רק אלה של נתניה, וההחלפה לא מתוזמנת (למעלה מעשרים דקות).<br />במצב הזה כבר יותר קצר לעמוד בפקק.<br />בברכה, אפרת המאוכזבתAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-44799375921459734382016-11-01T01:22:04.784-07:002016-11-01T01:22:04.784-07:00ההחלטה להישאר חצי אנונימי (עיסוקי ככותב הבלוג היא ...ההחלטה להישאר חצי אנונימי (עיסוקי ככותב הבלוג היא לא סוד לכל מי שמכיר אותי) היא רק שלי וללא סיבה מיוחדת. <br /><br />לגבי שאלתך אני שמעתי על ה-06.11.16 (דחייה קטנה מהתאריךה ראשוני שהיה ה-26.10.16).<br />ואני לא יודע מה יהיה הלוז. מומלץ לשאול בפורום תחבורה ציבורית בתפוז.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-16087295566709967282016-10-30T04:33:17.088-07:002016-10-30T04:33:17.088-07:00הייתי רוצה שבעל הבלוג יהיה קצת פחות אנונימי כי יש ...הייתי רוצה שבעל הבלוג יהיה קצת פחות אנונימי כי יש לי שאלה בנושא רכבות ואין מידע באתר הרכבת... נראה שמדובר על בעל מקצוע שמעורה בחומר, ונמצא בקשר עם הרשויות, אבל משום מה מתבייש לכתוב את שמו.<br />השאלה, בכלאופן, היא מה הלו"ז הצפוי של תחנת נתיה-ספיר?! באתר הרכבת כולבים שהיא תתחיל לפעול בנובמבר 2016 (מתחיל מחרתיים) אבל אין לו"ז.<br />תודה, אפרתAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-61014261886315910532016-10-27T04:13:53.495-07:002016-10-27T04:13:53.495-07:00אמנם לא כתבתי על כך בפוסט זה, אך התייחסתי לכך בעבר...אמנם לא כתבתי על כך בפוסט זה, אך התייחסתי לכך בעבר בכמה פוסטים. <br />אכן האמצעי ה"חדש" הזה (קיים משנות ה-70) מסעיר את המוח ונראה מדהים בהדמיות, וציינת יפה את יתרונותיו, אך יש לו גם חסרונות לא מעטים ובראשם הקמת התשתית היעודית שאמורה לרחף מול חלונות בתים ותמיד במציאות נראית הרבה יותר מגלומנית מאשר בהדמיות וגם עולה יותר (כי הם אף פעם לא לוקחים בחשבון דברים פעוטים כמו המקום הנדרש במדרכות או בשטחים פרטיים לתחנות, תביעות בגין ירידת ערך ושאר מרעין בישין), ולרוב גם מחשבים את עלות ההקמה בצורה פשטנית מאד ולא ריאלית). <br />כתוצאה מכך, הטכנולוגיה "המדהימה" הזאת מעולם לא הצליחה להתרומם מעבר לשתיים-שלוש תחנות בתוך קמפוס של אוניברסיטה או שדה תעופה ומעולם ב-45 שנות קיומה, לא ייצרה דוגמה אחת ליכולות שמוצהרות על ידי מתכנניה. <br /><br />בסופו של דבר, היכולות המוצהרות האלה מוטמעות ברכבים האוטונומיים שנמאים בפיתוח, ושיסעו על כבישים במפלס הקרקע ללא צורך ברשת כבישים חדשה בשמיים שגם אם תוקם בקנה מידה נרחב היכנשהו, קיימות לגביה רק שתי אפשרויות.<br />1. היא תסיע באופן נהדר מספר נוסעים קטן.<br />2. היא תמשוך קהל נוסעים גדול, ואז תסבול בדיוק מאותם בעיות של רכב פרטי (גודש על המסילות שיביא לצורך בהקמת מחלפים מסילתיים יקרים וכו') כי רכב פרטי זה רכב פרטי, גם אם מחשב נוהג בו. יותר מדי רכבים פרטיים שווה רמת שירות גרועה.<br /><br />והקיבולת שלה תהיה בהגדרה נמוכה עשרות מונים מהקיבולת של מערכת רכבות תחתיות, כך שההשוואה לעלויות של רכבת תחתית פשוט לא נכונה. האמת היא שצריך להשוות את עלות המסילה העילית לעלות של עוד נתיב בכביש ואז, תנחש מה? היא יוצאת יותר יקרה...<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-83654224058620471032016-10-27T03:55:32.143-07:002016-10-27T03:55:32.143-07:00תודה על הכתבה המעניינת,
הזכרת כמה וכמה אמצעי תחבור...תודה על הכתבה המעניינת,<br />הזכרת כמה וכמה אמצעי תחבורה ציבורית שונים, אבל לא התייחסת לתחבורה ציבורית אישית, בין אם היא עוברת מתחת לקרקע או על עמודים (כדוגמת skytran).<br />נראה שיש לאמצעי תחבורה מהסוג הזה יתרונות רבים:<br />1) קרונות קטנים ואישיים שמספקים פרטיות.<br />2) אפשרות להזמין מראש קרונית לנקודת המוצא שתבטל את הצורך לחכות בתחנה.<br />3) משפחה יכולה להזמין כמה קרונות שיסעו באותו מסלול.<br />4) הקרונית לא עוצרת באף תחנת ביניים מה שמאפשר לנסוע במהירות ממוצעת לפחות פי 3 מאוטובוס או רכבת קלה בתוך עיר.<br />5) מפאת גודלו הקטן של הקרון, אפשר לבנות תחנות ישירות בתוך מגדלי משרדים / קניונים ושכונות מגורים.<br />6) חסינות מפני מתקפות טרור בניגוד לאוטובוסים עם התקהלות רבה של אנשים בכלי רכב אחד.<br />7) עלות בנייה זולה יחסית לקילומטר מסילה.<br />8) ניתור מדויק של מסלולי הנסיעה מה שמאפשר לאסוף סטטיסטיקת נסיעות מדויקת יותר ולגבות תשלום הוגן יותר לפי אורך המסלול.<br /><br />אני באמת שלא קשור בשום צורה לאף חברה שמייצרת אמצעי תחבורה כזה, אבל כשהתוודיתי לזה פשוט השתכנעתי ביעילות השיטה.נוסע תמיםnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20732595565343574802016-10-26T06:29:27.487-07:002016-10-26T06:29:27.487-07:00א. זה רק שרטוט של מסדרונות ביקוש, התוכנית הסופית ע...א. זה רק שרטוט של מסדרונות ביקוש, התוכנית הסופית עשויה עוד מאד להשתנות.<br />ב. לגבי חדירה למרכז תל אביב, הקו הריוק כהה עושה את זה. מאחר ואנשים נוטים להישאר בתוך מערכת מטרו הם כנראה יעברו מהצהובים לירוק כהה כדי להיכנס למרכז תל אביב<br />ג. אחת החלופות, שלא הספקתי להרחיב עליהן מדברת על ארבעה קווי מטרו. כך שבמקום קו צהוב עם שני מזלגות (מזלג בכל צד) יש שני קווים עם צבעים נפרדים, אחד דרך ציר מקביל איילון והשני דרך ציר במרכז תל אביב. ייתכן וזו התוכנית שתתקבל בסוף. <br />ד. לגבי הקו הרדיאלי, זה מה שמושך את הכי הרבה אש בתוכנית הזו, כי זה כנראה ממש לא אינטואיטיבי לנו. אבל לאחר שקראת את כל בחינת החלופות שעשו אני דווקא די רגוע איתו.<br />לקו 2 מטרות:<br />1. קישור אזורי מגורים צפופים בטבעת הראשונה של המטרופולין עם אזורי תעסוקה משניים גדולים בטבעת הראשונה של המטרופולין<br />2. קישור כל שולי המטרופולין הצפופים הרחוקים יותר לאותם אזורי תעסוקה משניים בביצוע מעבר אחד (בתוך מטרו המעבר פחות מורגש) ללא צורך בכניסה עד תל אביב.<br /><br />1. הקו האדום מתחיל מבת ים וחולון הצפופים, עובר דרך אזור תעסוקה חולון שיש לו עתודות פיתוח כמעט בלי סוף, עובר בשכונות החדשות שייבנו באור יהודה הן בין העיר הקיימת לכביש 4 והן מצפון לכביש 471 (תוכנית "צל תל השומר"), ממשיך לתל השומר שמוגדר כמוקד בעל חשיבות ארצית (וגם מרכז תעסוקה גדול) ועכשיו גם נבנית לידו, בין תל השומר לבר אילן שכונה בצפיפות גבוהה,עובר באוניברסיטת בר אילן ובגבעת שמואל הצפופה. באזורי התעסוקה רמת סיב וקרית אריה שכבר היום ממצבים את פתח כעיר התעסוקה הרביעית בגודלה בישראל ושיש בה עוד עתודות פיתוח כמעט בלי סוף, ממשיך לאזור תעסוקה רמת החייל, לשכונות עבר הירקון בצפיפות משתנה (הצפיפות שם גדלה באופן מהיר גם עקב פינוי בינוי מסיבי בקרית שרת ובעתיד הקרוב גם בהדר יוסף וגם עקב שכונות חדשות כדוגמת נווה גן של רמת השרון) וממשיך משם לציר של פי גלילות שם רמת השרון מתכננת שכונה צפופה במיוחד ואחרי כביש 2 בואכה הים עיריית תל אביב מתכננת בינוי בצפיפות גבוהה.<br />רוצה לומר, כל השטחים הריקים שאתה מכיר היום ייבנו עוד לפני המטרו ויהיו מאד צפופים. וגם התעסוקה שם תצטופף.<br />2. הקו הרדיאלי מאפשר לכל מי שרוצה להגיע מכפר סבא והוד השרון לאזור התעסוקה הענק בפתח תקווה, שירות במעבר אחד, שנחשב לשירות טוב ברכבת תחתית, וזאת בלי להעמיס על הדרך עד תל אביב ועל הקו האדום מתל אביב חזרה לפתח תקווה, כדוגמה הפוכה הוא מאפשר לתושבי בת ים להגיע לאזור התעסוקה של נס ציונה. בקיצור, הוא עושה די הרבה שכל כשמנסים לדמיין את המטרופולין הבנוי של 2040.<br /><br /><br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-73875200049228493672016-10-26T06:04:32.853-07:002016-10-26T06:04:32.853-07:00תודה. קישרתי אליו בגוף הפוסט. בהתחלה.תודה. קישרתי אליו בגוף הפוסט. בהתחלה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-22923838542117325502016-10-26T06:01:50.269-07:002016-10-26T06:01:50.269-07:00אין ספק, יש המון מנגנונים להורדת העלויות למדינה. ל...אין ספק, יש המון מנגנונים להורדת העלויות למדינה. לא אתפלא אם המערכת תיבנה כאוטונומית לחלוטין ללא נהגים. זה כר כמעט הסטנדרט של קווים חדשים, גם באירופה (שני קווים בפריז, קופנהגן), גם בקנדה (ונקובר), וגם כמו שציינת בסאו פאולו. מעניין לציין שבלונדון המערכת יכולה לפעול ללא נהג אבל בגלל הסכמי "הסתדרות" עדיין יש בה נהגים.<br /><br />משרד האוצר "מימן" את העלות הנוספת של שיקוע הקו הירוק באבן גבירול באמצעות דרישה להגדלת זכויות בנייה לאורך קווי הרק"ל, לא מן הנמנע שמנגנונים דומים יהיו בשימוש גם בקווי המטרו, לרבות מסחר בתחנות. עם זאת, עדיין יהיה צורך בהשקעה גדולה כי העלויות לבניה בעולם המערבי פשוט גדולות מאד.<br /><br /><br /><br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-84559675597286516412016-10-26T04:50:23.852-07:002016-10-26T04:50:23.852-07:00תודה על עוד פוסט מחכים!
הקו הטבעתי מוזר, הוא מחבר...תודה על עוד פוסט מחכים!<br /><br />הקו הטבעתי מוזר, הוא מחבר בין שום מקום לשום מקום. הוא לא עובר בשום מרכז עירוני: הוא עוקף את פתח תקווה, קרית אונו ואור יהודה ממערב, עוקף את תל אביב מצפון ואת הרצליה מדרום. הוא עובר קרוב מדי לכביש 4 שלאורכו אולי תהיה פעם מסילת רכבת. לא ברור לי למה הוא לא עובר מזרחית יותר - דרך מרכז קרית אונו ומרכז פתח תקווה.<br /><br />זה שהקווים הצהובים לא נכנסים למרכז ת״א יוסיף עוד עומס עד הקו הסגול והאדום של הרק״ל, כי הנוסעים ירצו להגיע למרכז ת״א איכשהו. הקו הסגול לא יצליח להתמודד עם זה ויהיה עמוס מאד בקטע שבין רכבת ההגנה לאלנבי, כמו שהיום קווים 16, 204, 104 עמוסים שם מאד. התכנית לא נותנת שום מענה לעומס הזה. חייבים להכניס את המטרו למרכז ת״א.Ilya Koganhttps://www.blogger.com/profile/13901919554274984332noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-88206868206016453202016-10-26T02:20:55.349-07:002016-10-26T02:20:55.349-07:00יש מקרים שבהם טראם לא עומד בעומס ומוחלף ע״י רכבת ת...יש מקרים שבהם טראם לא עומד בעומס ומוחלף ע״י רכבת תחתית. זה קורה לדוגמה בווינה עם קו U5 החדש שעומד להחליף כמה קווי טראם שהגיעו לגבול הקיבולת שלהם.Ilya Koganhttps://www.blogger.com/profile/13901919554274984332noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-29558232347226210952016-10-26T01:58:43.335-07:002016-10-26T01:58:43.335-07:00אוקיי, מצאתי, באתר של נת"ע:
http://www.nta.co...אוקיי, מצאתי, באתר של נת"ע:<br />http://www.nta.co.il/tender/1482אירית לבהר גבאיhttps://www.blogger.com/profile/02834841006130141080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-81615371628057488602016-10-26T00:23:33.752-07:002016-10-26T00:23:33.752-07:00הי אמיר,
רוצה הלבין: יצא (בעבר) או ייצא (בעתיד) מכ...הי אמיר,<br />רוצה הלבין: יצא (בעבר) או ייצא (בעתיד) מכרז לתכנון מערכת המטרו?<br />אם יצא, איפה אפשר לראות אותו?<br />אם ייצא, מתי?אירית לבהר גבאיhttps://www.blogger.com/profile/02834841006130141080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-65356739115197063152016-10-25T04:45:28.018-07:002016-10-25T04:45:28.018-07:00מאמר מעולה!
אני עכשיו מתכוון לצלול אל שני הקבצים ש...מאמר מעולה!<br />אני עכשיו מתכוון לצלול אל שני הקבצים שצירפת... תודה רבה על הניתוח ועל הבאת החומר הזה למודעות הציבור שעוקב אחריך (הגעתי דרך הפורום בתפוז)<br /><br />גיא רוזנבלום<br />סטודנט לגיאוגרפיה, אוני' ת"אגיא ר.https://www.blogger.com/profile/10490410577322867982noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30934167979199099662016-10-25T04:03:30.012-07:002016-10-25T04:03:30.012-07:00כלכלית המטרו יכול להיות. תלוי איפה. בהונג קונג שיש...כלכלית המטרו יכול להיות. תלוי איפה. בהונג קונג שיש מלא משתמשים חלק מהתחנות הם מרכזי קניות. ככה שבא נגיד 50 אלף אנשים עוברים בתחנה מדי יום, זה קונים פוטנציאלים(אטמנם שונה מהקונספט של קניון, שאנשין באים במיוחד לקנות) כמו בחנויות ברחובות מרכזיים. <br />בסאן פאולו העיר הגדולה והצפופה ביותר בדום אמריקה, ובכל חצי הארץ התחתון, יש קו מטרו(קו 4) שהוא כולו אוטנומי, והמפעיל הוא חברה פרטית. הבניה נעשת בשיתוף פעולה עם השלטון, ככה שזה מוריד את כל העלויות הגבוהות של ההקמה. <br />אבל כלכלית אפשרי, זה בעיקר כל הקטע של נדל"ן,פרסומות ופחות העניין של הסעה בפני עצמה.Shlomohttps://www.blogger.com/profile/09034103637959979792noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-26911052639216173042016-10-25T04:03:07.872-07:002016-10-25T04:03:07.872-07:00בחלופה המשולבת C3 (הנבחרת) מופיע קו מטרו מראש העין...בחלופה המשולבת C3 (הנבחרת) מופיע קו מטרו מראש העין דרך דרום פתח תקווה. <br />יש גם את קו הטבעת שעובר במערב פתח תקווה. מכיוון שזאת רשת, יש אפשרות לגמישות, נוסעים יוכלו לבחור להחליף קווים בתחנות מסוימות כדי להימנע מצפיפות.<br /><br />מתוכננת הרחבת המסילה המזרחית שיכולה לתפקד בפועל כקו טבעת נוסף- כרכבת פרברית (שילוב של המסילה המזרחית, הקו המקביל ל531, מסילת החוף ומסילה דרומית כלשהי כמו זו העוברת בנתב"ג). בתוכנית מוזכרת שילוביות- חיבור תחנות רכבת ומתע"ן.<br /><br />כמו שממשיכים לתכנן כבישים חדשים, סביר להניח שיתכננו עוד קווים בעתיד בהתאם לצורך ו/ או ישדרגו את הקווים (האדום הנבנה ו-2 האחרים) של הרק"ל.<br />סביר להניח שנכנס ללופ: רשת תח"צ מתפקדת תאפשר לצופף את גוש דן, שיעלה את השימוש בתח"צ, יידרשו פתרונות תח"צ נוספים, שיאפשרו לצופף יותר וכך הלאה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-27382827416638059462016-10-23T10:09:32.432-07:002016-10-23T10:09:32.432-07:00א. הוא ללא נהג.
ב. בונים דלתות מסונכרנות כמו במעלי...א. הוא ללא נהג.<br />ב. בונים דלתות מסונכרנות כמו במעלית וקיר הרציפים כך שאין התאבדויות ונפילות.<br />ג. הtbm זו כבר המצאה די ותיקה. אבל היא מאד מקלה על התהליך של החפירההרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-82854334674588541002016-10-23T10:07:06.533-07:002016-10-23T10:07:06.533-07:00המטרופולין כולו.המטרופולין כולו.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.com