tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post4066758356733649099..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: בגנות המגדליםהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-12153329916899129372018-01-09T04:27:16.159-08:002018-01-09T04:27:16.159-08:00תודה על הפוסט
זה קשור לבילבול בין שני מונחים דומי...תודה על הפוסט<br /><br />זה קשור לבילבול בין שני מונחים דומים אבל מאוד שונים - רמת חיים ו-איכות חיים. <br /><br />הנטיה היא לכרוך אותם יחד, אבל בפועל כמו שציינת כאן, רמת חיים (שניתן לכמת בקלות לפי המיקום במאיון) איננה שוות ערך לאיכות חיים. זה דבר ששווה הרחבה (מקוה להגיע לזה) אבל העיקר הוא זה- <br />איכות חיים היא משאב חיוני, שקשור ישירות לדגש שיש כיום אצל ממשלות (נאורות) לרווחתם *המנטאלית* של האזרחים, מה שנקרא בד"כ 'האושר'. אם אכן המדינה שואפת לשפר את מדד האושר של האזרחים, אז כדאי שהיא תתחיל לחקור איך להעלות איכות חיים, ולא רק רמת חיים.<br />y welishttps://www.blogger.com/profile/14436634064635878780noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-61305360476453769902017-09-09T10:57:24.193-07:002017-09-09T10:57:24.193-07:00זו אכן התובנה העיקרית שאני חותר אליה בפסקה האחרונה...זו אכן התובנה העיקרית שאני חותר אליה בפסקה האחרונה. ניתן לתכנן מגדלים, ואפילו שכונות של מגדלים בצורה טובה, אך זה לא קורה. חזית מסחרית היא חשובה, אך היא לבדה לא מספיקה, וגם לא באמת כל בניין צריך חזית מסחרית. מה שצריך זה צפיפות עירונית בדמות מגרשים קטנים יותר, עם יותר רחובות קטנים שייצרו הרבה יותר צמתים בכל רחוב, גובה אנושי של 3 קומות (שמעליו יכול להתנשא מגדל בנסיגה) ועכן, גם חזית מסחרית בעורקים נבחרים. מחשבה על הולכי הרגל ולא על המכוניות, עצים גדולים ועוד. בקיצור. צריך לשחזר את ההצלחות משנות ה-40, רק בשילוב מגדלים. במקום זאת משחזרים את מבנה היישוב עומר, רק עם מגדלים. זה לא עובד.<br /><br />ולגבי הטענה על הנתק מהעיר. ג'יין ג'ייקובס דיברה על זוגות העיניים הנוספות, שאולי לעולם לא יוצרות קשר עין, אבל בכל זאת משרות תחושת ביטחון אישי גדולה יותר. הפסיכולוגיה האנושית היא דבר מורכב. ומספיק שפעם אחת בעשר שנים שבה פתחת חלון ככשמעת אזעקה של אמבלונס כדי שתרגיש מחובר יותר לעיר. וכמובן שיש את האנשים המחוברים יותר שבקומה שנייה יהיו מאד מעורבים בחיי הרחוב, אבל בקומה עשירית פשוט לא יוכלו לעשות זאת גם אם בא להם.<br /><br />בקיצור, גם אם זה לא טיעון חזק במיוחד, לא הייתי פוסל אותו על הסף.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-3591915414829405192017-09-07T20:27:22.923-07:002017-09-07T20:27:22.923-07:00מגדלים יכולים לתרום לעירוניות, אבל רק אם הם נבנים ...מגדלים יכולים לתרום לעירוניות, אבל רק אם הם נבנים עם חזית מסחרית בצמוד, לאורך ובגובה הרחוב. מה שהורג את הרחוב הם מגדלים שמנותקים ומרוחקים מחיי הרחוב באמצעות כיכרות שוממות כמו שנוהגים לבנות את רוב המגדלים כיום בארץ.<br /><br />לגבי הטענה שאדם שמתגורר בקומה שלישית יותר מחובר לרחוב מאשר אדם שמתגורר בקומה 20, זה קשקוש, ברגע שמישהו נועל את עצמו בדירה, הוא לא מתקשר עם הרחוב, לא משנה באיזו קומה הוא. זה לא שאם אני נמצא בדירה שלי בקומה השלישית אני יושב ליד החלון ומדבר עם האנשים שלמטה או מאפשר להם להציץ לי לתוך הדירה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-52642959411587948312017-08-19T22:26:39.360-07:002017-08-19T22:26:39.360-07:00דעתי כדעתך, הייתי שמח לאמץ את הגישה הניורקית שמתאי...דעתי כדעתך, הייתי שמח לאמץ את הגישה הניורקית שמתאימה את גובה הבניינים לרוחב הרחוב. לו זה היה נעשה בפולרנטין לא היו מאשרים 9 קומות (אולי למעט בחזיתות הפונות לסלמה). וברחובות כאבן גבירול כן יאשרו.<br />אגב, העירייה כבר אישרה את זה. למיטב ידיעתי במסגרת התכונית הכוללת לתמ"א 38 אני חושב שמותר עד 9 קומות לאורך אבן גבירול. וקיימת חובת השארת הקולנדה והחזית המסחרית.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-80150222327178618832017-08-18T16:00:26.491-07:002017-08-18T16:00:26.491-07:00אישית אני חושב שלמרכז ת"א למשל היו מתאימים בנ...אישית אני חושב שלמרכז ת"א למשל היו מתאימים בנייני מגורים בני 6 עד 8 קומות, וכמובן כמה שיותר מסחר במפלס הרחוב. לכל הבניינים הנמוכים ברחובות מרכזיים כמו אבן גבירול צריך להוסיף עוד 3 קומות לפחות.<br /><br />ושכונות מגדלים כמו אם המושבות בפ"ת הן זוועה, מכוערות ומנכרות וגורמות לתחושת אי נוחות.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-90385607773856422892017-08-16T23:06:05.236-07:002017-08-16T23:06:05.236-07:00התייחסתי לזה בפסקה האחרונה.
יש הבדל בין מגדלים שצמ...התייחסתי לזה בפסקה האחרונה.<br />יש הבדל בין מגדלים שצמחו באופן אורגני בעיר שהחלה כפחות צפופה, לפבי בנייה מראש של שכונות חדשות של מגדלים. מגדל בעיר אורגנית מציית בלית ברירה לרשת הרחובות שנקבעה לפניו ולבניינים הנמוכים יותר משני צידיו (שאולי יום אחד יתרוממו גם כן) וכך הקשר עם הרחוב והתכסית הצפופה נשמרים.<br /><br />גם כתבתי שמשרדים צריכים להיות במגדלים ואכן חלק גדול מאד מהמגדלים במנהטן הם של משרדים. בנייני המגורים לעומת זאת מגוונים הרבה יותר, תוכל למצוא גם במנהטן רחובות שלמים של בניינים בני 2-3 קומות בלבד, הנוף השכיח באזורי המגורים הוא דווקא של 4-8 קומות וכמובן שיש גם מגדלי מגורים. למעשה הגובה המותר לבנייה במנהטן נגזר מרוחב הרחוב. בשדרות מותר לבנות גבוה וברחובות נמוך יותר, פועל יוצא מתקנות מחמירות שדואגות לכך שקרני השמש לא ייחסמו ויגיעו למרכז הרחוב. (זו גם הסיבה לפירמידות בקצה רבים מהמגדלים).<br /><br />מנהטן התחילה כאזור של צמודי קרקע, ואפילו אחוזות לאורך ברודוויי, הצטופפה לבניינים בגובה 2-5 קומות ועם התקדמות הטכנולוגיה עברה ועדיין עוברת עוד תהליך עיבוי של בניית מגדלים. רשת הרחובות שאתה רואה לא נבנתה עבור מגדלים והם באו אחר כך. .<br /><br />בנוסף, מאחר והיה לי העונג לגור שבוע בקומה ה-32 בשדרה השניה ולטייל בכל רחבי מנהטן, אני דווקא יכול להעיד שמה שכתוב פה נכון עבור אזורי המגדלים. לרבות הניכור משכניך. ועבור הולך הרגל תחשות הקלסטורוביה הקלה וחוסר היכולת לקלוט את המגדלים מגובה הרחוב. אזור וולסטריט לדוגמה ממש קלסטרופובי.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-26641079896352829212017-08-16T04:25:15.029-07:002017-08-16T04:25:15.029-07:00יש דוגמה פשוטה שסותר את רוב הטענות פה - מנהטן.יש דוגמה פשוטה שסותר את רוב הטענות פה - מנהטן.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-40017354538652372162017-08-15T08:52:59.225-07:002017-08-15T08:52:59.225-07:00המאמרים האלה מדגישים את הנקודה החשובה שהמגדלים הם ...המאמרים האלה מדגישים את הנקודה החשובה שהמגדלים הם רק סימפטום לתפיסה עירונית מעוותת המצפה לתת לתושב העיר איכויות של כפר אך לא מצליחות בכך, תוך השמדת איכויות המגורים בעיר.<br />לפי התפישה הרווחת בקרב המתכנים הרחוב הוא אמצעי למעבר בלבד ולא מקום בפני עצמו, מה שמוביל לאוסף של קופסאות מגורים מעל לחניונים בלי שום גיוון סביבתי.<br /><br />אגב, לצערנו לא מעריכים בארץ מספיק את האיכויות שיש לשכונות השיכון הישנות מבחינות רבות והורסים אותן למען מגדלים מנותקים במקום לצופף אותן יותר על בסיס הבינוי הקיים. תודה שהארת את הנקודה הזו.דרורnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-68865158209585341522017-08-15T06:28:18.018-07:002017-08-15T06:28:18.018-07:00תודה רבה!
ובעניין קרוב:
http://bit.ly/2vY2OWl
http...תודה רבה!<br />ובעניין קרוב:<br />http://bit.ly/2vY2OWl<br />http://bit.ly/2wM7tsaדרורnoreply@blogger.com