tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post388710049496478632..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: איך הקורונה משפיעה על התחבורה הציבורית?הרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger20125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-5112102091227814242020-10-19T22:36:59.690-07:002020-10-19T22:36:59.690-07:00מוזמן לחפש את הפוסטים על ההשפעה של רכבים אוטונומיי...מוזמן לחפש את הפוסטים על ההשפעה של רכבים אוטונומיים. תראה שגם שם ההשפעות ממש "צולבות" ולא מובנות מאליהן.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-8439966162728472262020-10-19T14:06:49.127-07:002020-10-19T14:06:49.127-07:00תענוג של פוסט.
יצא לי לחשוב על הכיוונים המנוגדים ...תענוג של פוסט.<br /><br />יצא לי לחשוב על הכיוונים המנוגדים שהעלית. קודם כל הצלחת לתאר את כל הכוחות ואת הניגודים ביניהם בצורה נפלאה.<br />לעתי האופטימיות שלך במקום. האסימון של התח"צ נופל לאט לאט אצל כולם.<br />אם תוסיף לזה את מהפכת הנהיגה האוטונומית שצפויה בעשורים הקרובים, בעיות של חניה יראו כמו בעיית גללי הסוסים ברחובות.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07477806411886213634noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-36383349671332782712020-10-03T06:24:42.989-07:002020-10-03T06:24:42.989-07:00מבט אחד על הבורסה בוול סטריט ויש די והותר הון שנוצ...מבט אחד על הבורסה בוול סטריט ויש די והותר הון שנוצר בשנים האחרונות כדי לקנות נכסים תיירותיים במחירי אפס ולהצליח איתם אחרי המגיפה. שוק הדירות לטווח קצר מניב סכומים גדולים בהרבה מהשכרה חודשית אז אני בספק אם דירות כאלו יעברו מלכתחילה לשוק לטווח הארוך (האיבזור לא מתאים והוצאתו מחייבת איחסון) ואם כן - כמה זמן הן ישארו בו. בשווקי התעופה והספנות יש כנראה אינטרסים אסטרטגיים של המדינות השונות בתחומים האלו הן למטרות שלום, תיירות ומסחר, והן למטרות מלחמה אז אני מניח שתהיה תמיכה ממשלתית או גישור ממשלתי כלשהו. הגל של אחרי המגיפה יהיה הזדמנות וההפסד יהיה של מי שיפסיד אותו. כמו כן כוח הקניה של הציבור יהיה נרחב כגל אך מצומצם בקנה מידה של כל תייר ותייר כך שהפקעות מחירים יסיטו את הדרישה למקומות זולים יותר שיהנו ממנו. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-60151037826468673522020-10-03T04:54:56.664-07:002020-10-03T04:54:56.664-07:001. התהליך של העברת שירותים לאוןנליין החל לפני הקור...1. התהליך של העברת שירותים לאוןנליין החל לפני הקורונה ורק נדחף בעזרתה קדימה. כך שנקודת היציאה שלו אחרי הקורונה תהיה גבוהה יותר ומשם הוא ימשיך להתקדם.<br />2. לגבי ההחלטות בסדר אני מעדיף לא להיכנס אליהם, אבל אין ספק שמשחק עם המפרקיות והעברתם למקומות הנכונים יכול מאד לעזור.<br />3. דדוקא נשצע לי שאתה מסכים איתי. ציינתי שהמגמה אכן קיימת ובעיקר בתל אביב בזכות התשתיות. (וכפעיל "מסה קריטית" לשעבר אני יכול להעיד שהתשתיות הן אכן ביצה ותרנגולת ורוכבים גם מביאים תשתיות. אני סגם לא רואנה שום דבר רע בחשמליים למינהם., כל עוד כמובן נוסעים בבטחה ובהתאם לחוק.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20904961556694598962020-10-03T04:49:45.952-07:002020-10-03T04:49:45.952-07:00אכן, ההנחה בפוסט שאתה מחזק בתגובתך היא שאנשים יחזר...אכן, ההנחה בפוסט שאתה מחזק בתגובתך היא שאנשים יחזרו ל"שגרה", רק שהיא לא תהיה בדיוק אותה שגרה. תהליכים כמו קניות אונליין שהחלו הרבה לפני הקורונה צברו תאוצה בעזרתה (והתהליך הנגדי של גסיסת קניונים כמובן גם יעצים). <br /><br />נושא הדרישה האצורה מאד מעניין, אם ניקח בחשבון שבסופו של תהליך גם יהיו פחות מקומות לינה (לדוגמה דירות מאייר בי אנד בי שחזרו לשוק ההשכרה הרגיל ואולי גם מלונות שיפשטו רגיל, ויהיו גם פחות טיסות מאותן סיבות (מטוסים שהוסבו למטען חברות שפשטו רגל וסתם כאלה שיתקשו להחזיר קווים על סף הרווחיות בגלל תקופת ההפסדים). אז בשנה הראשונה אחרי הקורונה הגל הגדול יפגוש שוק מצומצם. מה שיביא לעליות מחירים עד להגעה לאיזון חדש. יהיה מעניין לעקוב אחרי ענף התיירות ביציאה מהקורונה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-79311419208754069922020-10-01T08:41:37.724-07:002020-10-01T08:41:37.724-07:00ממה שאני רואה באנגליה חלק ניכר מההשפעה יהיה בתחום ...ממה שאני רואה באנגליה חלק ניכר מההשפעה יהיה בתחום המכירות המקווננות וצימצום הקניות הפיזיות. חלק מהעניין קשור לקורונה אבל חלק אחר קשור לנוחות הקנייה האינטרנטית. כבר יצא לי להיות בקניון, לא למצוא את מבוקשי בחנויות הרלוונטיות, לצאת ולשבת על איזה ספסל ולהזמין בדיוק את מה שרציתי מאמאזון. אנשים התרגלו לקלות שבה מקבלים למחרת לביתם את המוצר שהזמינו בלי לבזבז זמן על נסיעה נוספת. בניגוד לחיי חברה ובילויים שאני חושב שיתחדשו כרגיל אחרי הוירוס אני חושב שקניות וסידורים ימשיכו בצורה המקווננת שהמעבר אליה הוחש במגיפה. בערוץ העסקים CNBC טוענים שהוירוס האיץ את אימוץ השירותים השונים ברשת ב 5 שנים. <br /><br />אישית לא רכבתי על אופניים בעת המגיפה הן מכמה סיבות: אני זקוק לקיבולת של המכונית כדי לעשות קניות, אני די נמנע ממרכזי הערים אז אין לי סיבה לרכב על הכבישים אליהן, והטיילות שבאזורי עמוסות מדי לרכיבה ללא מסיכה (לא הייתי רוצה לרכב עם מסיכה). מצד שני הרשות המקומית אצלי הפכה שורת מקומות חנייה על עלייה די תלולה לשביל אופניים וזה צעד חיובי, אבל בגלל שזה נעשה עם כוחות חירום וללא התהליך הרגיל השמרנים רוצים לבטל את השינוי המבורך. מבחינתי מקומות החנייה האלו היו צריכים להיות בנתיב הנגדי, של הירידה, ולא להכריח את הרוכבים לצאת אל תוך התנועה כשהטופוגרפיה מחלישה ומאיטה אותם. בבריטניה רוכבים על אופניים רגילות והחשמליות הן עניין למיעוט ואולי לפנסיונרים. <br /><br />תחום שלא זכה להתייחסות בפוסט היה תחום המוניות ואפליקציות ההסעה נוסח אובר. התחום הזה לא עושה כאן כותרות משום שעדיין מדובר בישיבה בטווח קצר מאדם זר, אבל כאמצעי שמאפשר חריגה ממגבלות המסלולים ולוחות הזמנים יש לו עתיד מעניין. <br /><br />שמתי בתפוז פוסט על חברת אוטובוסים שהעבירה מספר מכונות למסלולים על פי דרישה, אך אינני בטוח אם השירות היה כלכלי או אם מדובר בשירות שעדיף המסעות תפעוליות ריקות כדי שהמכונות לא יחלידו. <br /><br />בגדול אני חושב שאחרי הוירוס אנשים יחזרו לאורח החיים שלפניו למעט חידושים שיתבררו כנוחים יותר או חוסכי זמן. יש גם דיבור על דרישה אצורה, בייחוד בתחום התיירות. המגיפה מנעה מאנשים לנסוע וכלאה אותם בביתם. ההנחה היא אחרי המצב אנשים ירצו לממש את כל הדברים שנאלצו לדחות. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-61283597378480662372020-09-30T07:43:31.065-07:002020-09-30T07:43:31.065-07:00כמה נקודות בנוגע למה שהעלת:
1. צריך לראות איך גופי...כמה נקודות בנוגע למה שהעלת:<br />1. צריך לראות איך גופים ממשלתיים כמו ביטוח לאומי, שירות התעסוקה ורשות האוכלוסין וההגירה יעבדו בכל הנוגע לקבלת קהל בעידן הפוסט-קורונה. במיוחד שקהל היעד שלהם לרוב נסמך תח"ץ.<br />2. מתצפיות שלי, כל הקווים בגוש דן ירדו מאוד במהלך הקורונה. הקווים שהכי "נפגעו" הם הקווים לאוניברסיטאות באופן טבעי, אך גם הקווים לא"ת רמת החייל ירדו מאוד בתפוסה שלהם מאז הקורונה. אם רוצים להקל על הצפיפות במיוחד בימים אלה, "דן" יכולה להעביר מפרקיות לקווים שגם בתקופת הקורונה הם עמוסים יחסית (כמו 61,239,240) ע"ח קווים מפרקיים שהנפח התנועה בהם מאוד ירד (25,40,42 אני לא יודע אם אפשר להעביר את 189 לקצרים, אבל בעידן הקורונה אוטובוס רגיל בהחלט יכול להספיק בו) <br />3. לגבי האופניים לא מסכים איתך, בגלל שאין תחבורה ציבורית נורמלית בגוש דן, הרבה צעירים (וגם אני) מתניידים באופניים וקורקינטים חשמליים. אם הייתה פה מערכת להסעת המונים נרחבת, לא היו לך פה המוני אופניים וקורקינטים חשמליים. שבעיקר בזכותם חל שיפור ניכר בתשתיות האופניים בתל אביב. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-32492465927663973972020-09-29T05:05:07.075-07:002020-09-29T05:05:07.075-07:00בתור נוסע קבוע בתח"צ לא נותר לי אלא לאמר שאתה...בתור נוסע קבוע בתח"צ לא נותר לי אלא לאמר שאתה מצייר תמונה מאד חלקית.<br />1. אין לי ספק שיש אנשים שלא יודעים איך לשלם או איך לטעון. אבל אלה מתי מעט. רוב מוחלט של הנוסעים בתחבורה ציבורית הם נוסעים קבועים. רובם הוציאו רב קו לפני שנים, רובם מכירים את הכללים, רובם יודעים קרוא וכתוב כדי לחפש את המידע הנדרש על הדרכים השונות לטעון ולהשתמש ברב קו. ויש רבות כאלה (אם כי תמיד אפשר לשפר, ויכול להיות שהרעיון שלך של טעינה עם עמלה אצל הנהג הוא רעעיון ששווה לבחון אותו).<br /><br />לכן כל פעם שמגלים שבקו מסוים אחוז הלא משלמים הוא גבוה מאד (עשוי להגיע למעל 20%) אי אפשר להגיד שזה בגלל שכולם לא מבינים מה המשרד רוצה מהם. אחוז גבוה מאד מהלא משלמים עושים זאת בידיעה גמורה.והן עושים זאת בידיעה שאין בקרה מספקת ואין אכיפה נשכנית. הרי אם היתה כזו (כמו למשל ברק"ל בירושלים) כולם היו משלמים כמו ילדים טובים, או להבדיל לא מבצעים את הנסיעה.<br /><br />דוגמה טובה היא מתחום הטיסות. הרי הרבה יותר מסובך להזמין כרטיס טיסה. אבל מאחר שבלעדיו אין שום אפשרות לעלות למטוס אנשים לומדים איך לעשות את זה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-26458914516140477472020-09-29T02:49:44.758-07:002020-09-29T02:49:44.758-07:00לגבי סעיף ה. אנשים לא משלמים בגלל שמותר לעלות מכל ...לגבי סעיף ה. אנשים לא משלמים בגלל שמותר לעלות מכל הדלתות, אלא בגלל שאין להם איך לשלם, הטענת הרב קו לא זמינה, אי אפשר גם לדעת את היתרה ברב קו לפני שעולים, וכשכבר עלית לאוטובוס וגילת שאין לך לשלם, אז כל מה שנותר לך זה פשוט לא לשלם...<br />היה יותר הגיוני שהיו נותנים טעינה תמורת עמלה נוספת אצל הנהג. וגם לחשוב על רעיונות יותר יצירתיים איך עוזרים לאנשים לגלות מראש שאין להם כסף, כמו לשלוח הודעה כשהיתרה מתקרבת לסיום.<br />ואם אין שם אנשים מספיק יצירתיים, אז הם יכולים לפנות לציבור, מסתבר ששם יש אנשים יצירתיים.אלעזרhttps://www.blogger.com/profile/04952081821274633948noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-65038015765797379312020-09-28T14:56:32.217-07:002020-09-28T14:56:32.217-07:00אהבתי את הביטוי 'בין הסגרים'.
פוסט נהדר, א...אהבתי את הביטוי 'בין הסגרים'.<br />פוסט נהדר, אני אישית אפילו התחלתי לרכב על אופניים בזכות הקורונה.מוישיhttps://www.blogger.com/profile/04191170993969156830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-45600183150657934172020-09-26T13:09:40.403-07:002020-09-26T13:09:40.403-07:00זה מזין את עצמו, עד שזה הופך לתל אביב.
החניה בסוף...זה מזין את עצמו, עד שזה הופך לתל אביב.<br /><br />החניה בסוף נגמרת, ההיצע שניתן כמעט תמיד לא מספיק וכל חניון חדש מתמלא חיש מהר.<br /><br />פתרונות החניה מייצרים יותר עומסי תנועה וזמן הנסיעה לעבודה מתארך.<br /><br />אז אנשים לוחצים, ראשי רשויות דואגים לפתרונות חניה ומתהדרים בכך בדפי הפייסבוק שלהם ומתיישהו הם מפנימים שאין עוד מקום. אז חלק יממנו קרוסלות תת קרקעיות, חלק יפעלו לאיתור חניונים של מרכזים מסחריים וכו' שיאפשרו חניה בשעות הערב לתושבים, זה בסופו של דבר טיפה בים.<br /><br />עידוד הציבור לשימוש ברכב פרטי על ידי הקמת תשתיות רבות לרכב פרטי, מעודדות אותו לבצע שימוש רחב יותר ברכב פרטי ולרכוש כלי רכב נוספים. ולכן הביקוש גובר אך ההיצע לא גובר באותה המידה.<br /><br /><br />התוצאה היא אחת משתיים - היעדר חניה או זמן נסיעה ארוך.<br /><br />קרי, או שתחפש חניה במשך כ-45 דקות בשגרה או שזמן הנסיעה שלך לעבודה לכל כיוון יעמוד על שעה וחצי לכיוון. במוקדם או במאוחר זה מה שיהיה בלא מעט מקומות.<br /><br />וכשזה יקרה, יחל תהליך נטישה של היישוב.<br /><br />כל אלו מובילים למקום אחד: מעבר לעיר ומעבר לתחבורה ציבורית.<br /><br />כל שנותר הוא להפעיל תחבורה ציבורית איכותית, ברשת קווים יעילה (לא רק קווי אוטובוס כמובן), היכן שניתן להפעיל רשת איכותית,אפילו יותר איכותית מהמצב כיום בחלק מהערים.מיכאלhttps://www.blogger.com/profile/04291691299554163349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-16150371896309214742020-09-26T07:49:35.715-07:002020-09-26T07:49:35.715-07:00אתה מתעלם מהתופעה ההפ]וכה. ככל שיותר קשה למצוא מקו...אתה מתעלם מהתופעה ההפ]וכה. ככל שיותר קשה למצוא מקום כך אנשים לוחצים ש"יסדרו להם" מקום חניה. תל אביב אמנם מסרבת לאחרונה, אבל רק אחרי שבנתה עשרות אלפי מקומות חניה ציבוריים. כל שאר ראשי הרשויות ממש לא שם. בירושלים ראש העיר מוסיף עוד ועוד קרוסלות חניה מכוערות, חוק ה"מותר לנכה לחנות על מדרכה רחבה" הוא דוגמה ללחץ הזה. כל פרויקט תמ"א 38 או פינוי בינוי מתמקד בראש ובראשונה ביצירת פתרונות של חניה פרטית. אפילו ברחוב שלי ברעננה צמצמו מדרכה כדי להוסיף 3 חניות.<br />לטווח הארוך, בזכות תקן המקסימום נראה לידי צירי הסעת המונים פחות חניות, אבל זה ממש לא יקרה בקרוב ולא קשור כל כך לקורונה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-25823289170558558292020-09-26T07:44:11.148-07:002020-09-26T07:44:11.148-07:00כן, גם אני שמעתי את הדיווחים האלה. השאלה כמה מהם י...כן, גם אני שמעתי את הדיווחים האלה. השאלה כמה מהם יישארו במחסן אחרי הקורונה...הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-1726887441838862792020-09-26T07:42:39.946-07:002020-09-26T07:42:39.946-07:00התייחסתי לזה כאל אחד וחצי...
למרות שאם מתקטננים, א...התייחסתי לזה כאל אחד וחצי...<br />למרות שאם מתקטננים, אז "הקו הכתום" שהוא למעשה הכלאה תפעולית בין הירוק לאדם (ושעוד לא בטוח שייקרה) גם בעצם בבניה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-62691383465543068512020-09-26T07:02:15.118-07:002020-09-26T07:02:15.118-07:00התוצאה תהיה שימוש מוגבר בתחבורה הציבורית. הסיבה לכ...התוצאה תהיה שימוש מוגבר בתחבורה הציבורית. הסיבה לכך מאד פשוטה, ככל שאנשים יעברו ליותר שימוש במכוניות, המקום לחנות אותן יקטן יותר ויותר. הדבר ישפיע גם על מחזיקי רכב וותיקים יותר.<br /><br />יותר ויותר תושבים ברחבי המדינה דורשים מדרכות פנויות ממכוניות שחונות עליהן. לרשויות בסופו של דבר לא תהיה ברירה אלא להתחיל אכיפה נרחבת.<br /><br />כתוצאה מכך, היתרונות של הרכב הפרטי תקטנה בהיעדר יכולת לאחסן אותו בקלות.<br /><br />דבר זה מוביל כבר כעת לויתור על המכונית עבור אמצעי תחבורה אחרים, מעבר למגורים קרובים לעבודה וכו'.מיכאלhttps://www.blogger.com/profile/04291691299554163349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-44281868056519375192020-09-26T07:00:50.858-07:002020-09-26T07:00:50.858-07:00התוצאה תהיה שימוש מוגבר בתחבורה הציבורית. הסיבה לכ...התוצאה תהיה שימוש מוגבר בתחבורה הציבורית. הסיבה לכך מאד פשוטה, ככל שאנשים יעברו ליותר שימוש במכוניות, המקום לחנות אותן יקטן יותר ויותר. הדבר ישפיע גם על מחזיקי רכב וותיקים יותר.<br /><br />יותר ויותר תושבים ברחבי המדינה דורשים מדרכות פנויות ממכוניות שחונות עליהן. לרשויות בסופו של דבר לא תהיה ברירה אלא להתחיל אכיפה נרחבת.<br /><br />כתוצאה מכך, היתרונות של הרכב הפרטי תקטנה בהיעדר יכולת לאחסן אותו בקלות.<br /><br />דבר זה מוביל כבר כעת לויתור על המכונית עבור אמצעי תחבורה אחרים, מעבר למגורים קרובים לעבודה וכו'.מיכאלhttps://www.blogger.com/profile/04291691299554163349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20757689840562168772020-09-26T06:44:12.563-07:002020-09-26T06:44:12.563-07:00עדיין בלוג התחבורה הטוב בישראל.
לגבי האופניים- אין...עדיין בלוג התחבורה הטוב בישראל.<br />לגבי האופניים- אין עדיין נתונים רשמיים בנושא (עוד לא ראיתי ספירות אופניים עדכניות), אבל לפי מה שאני מבין מחנויות האופניים, הם פשוט לא עומדים בקצב מבחינת המכירות. חלק מהן זה באמת אופניים לפנאי, מאחר שאופניים הם ספורט מוצלח לתקופת הקורונה, אבל אין לי ספק שיש עלייה משמעותית גם ברכיבת היוממות בישראל, גם מחוץ לתל אביב.jabberwockyhttps://www.blogger.com/profile/16521641030153654973noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-64239939937352232722020-09-26T00:38:05.259-07:002020-09-26T00:38:05.259-07:00תודה רבה על הפוסט, שמח שחזרת לכתוב. רק הערה אחת: ב...תודה רבה על הפוסט, שמח שחזרת לכתוב. רק הערה אחת: בירושלים כרגע יש שני קווי רקל עובדים עליהם. גם ההארכה של האדום וגם הירוק. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-28541569535635353282020-09-26T00:33:57.815-07:002020-09-26T00:33:57.815-07:00ניתוח נהדר למצב וראייה עתידית נכונה אני בעד מה שאת...ניתוח נהדר למצב וראייה עתידית נכונה אני בעד מה שאתה מצפה נכון יהיה פער עצום אחרי הקורונה למה שהיה לפני ואני חושב שתהיה עליה במחירים זה גם קשור לעליה במיסים וכמות הנוסעים תהיה תלויה במצב המיתון בארץ והמצב הכלכלי יכול להיות שיש הרבה מובטלים יהיו פחות נוסעים גם כשיש פחות שימוש ברכב פרטי יעברו לתחבורה ציבורית אז תהיה לזה השפעה על כמות נוסעים הרי גם רכישת מכוניות חדשות הינו בספק בגלל המצב הכלכלי גם הלמידה מרחוק לגבי הסטודנים שהם חלק גדול ממשתמשי תחבורה ציבורית מה שציינת לגבי פרויקטים ומכרזים נכון מאוד ולגבי סיום הפרק אני איתך בניחוש התוצאה אני גם בעד שאנשים כמוך יהיו משפיעים ובעלי תפקידים בתחבורה ציבורית בארץ Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-17382468272218476412020-09-25T19:04:15.485-07:002020-09-25T19:04:15.485-07:00כתיבה נהדרת! אחת ההשפעות הכי טובות של הקורונה זה ש...כתיבה נהדרת! אחת ההשפעות הכי טובות של הקורונה זה ש-2020 הייתה שנה פעילה יותר בבלוג מצדך.<br /><br />יש כאן איזון טוב בין התרחישים השונים אבל אישית אני אפילו יותר אופטימי ממך. אני קצת פחות דואג ממעבר משמעותי לרכב וחושב שהסטטוס קוו בזירה הזו ישמר (עד לשינויי העומק שהזכרת עם הפרויקטים הגדולים) והמעבר לעבודה מהבית ומגמות כאלו משפיעות באופן שווה על המשתמשים או על עשירונים עליונים עם שימוש נמוך יותר בתחב"צ.<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.com