tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post3755418914698678265..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: על הקשר החלש בין תוספות שירות לגידול במספר נוסעיםהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-70438841211290054702016-06-02T01:59:44.657-07:002016-06-02T01:59:44.657-07:00אכן.
אמנם קיים קשר חזק בין בעלות על רכב לבין שימוש...אכן.<br />אמנם קיים קשר חזק בין בעלות על רכב לבין שימוש בו, אך אירופה מוכיחה כי ניתן לעשות שימוש מושכל ברכב גם אם הוא מחכה לך בחניה ליד הבית.<br />לכן הטיעון של היעדר תחבורה ציבורית בשישיבת הוא נכון, אבל הוא לא חזק כל-כך. הגורם המשפיע ביותר על ההחלטה האם להשתמש ברכב או לא בבוקר, הוא העדיפות שמקבלת התחבורה הציבורית על פניו בפקקים, בין אם על ידי רכבות תחתיות/קלות/פרבריות ובין אם על ידי נת"צים שנאכפים. <br />במנהטן יש שיעור בעלות על רכב גבוה מאד, ואכן משתמשים בו בעיקר בסופי שבוע וערבים. בנוסף במנהטן יש המון אנשים שמסתדרים בלי רכב בכלל בחזקתם, והחיים שלהם הרבה יותר פשוטים בזכות זה שיש גם תחבורה ציבורית בהיקפים יפים בסופ"ש (שבת-ראשון, כ-40% מהתח"צ מופעלת). <br /><br />לשם אנחנו צריכים לשאוף, דבר ראשון שאנשים עם רכב יחליטו לשנות את הרגלי השימוש בו, דבר שני שיהיה יותר קל לחיות גם בלי רכב. שתיהן מטלות שקשה מאד לקדם, כל אחת מסיבותיה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67930900256068859882016-06-01T02:21:27.094-07:002016-06-01T02:21:27.094-07:00גם הרוב באירופה לא מוותר על הרכב. רמת המינוע בעיר ...גם הרוב באירופה לא מוותר על הרכב. רמת המינוע בעיר אירופית טיפוסית גבוהה בהרבה מבישראל. Davidhttps://www.blogger.com/profile/12035857132580594626noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-40747432697823588532016-06-01T02:10:52.743-07:002016-06-01T02:10:52.743-07:00גם הרוב באירופה לא מוותר על הרכב. רמת המינוע בעיר ...גם הרוב באירופה לא מוותר על הרכב. רמת המינוע בעיר אירופית טיפוסית גבוהה בהרבה מבישראל. Davidhttps://www.blogger.com/profile/12035857132580594626noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-39939587776907898752016-05-29T05:33:24.750-07:002016-05-29T05:33:24.750-07:00לא מדובר על שיקולים כלכליים קצרי טווח, להפך, בעקבו...לא מדובר על שיקולים כלכליים קצרי טווח, להפך, בעקבות המטרונית הוסיפו שירות לאגד כי כמו שכתבתי פה קווים מזינים הם דווקא "בזבזניים" יותר מקווים תפורים. אבל השיטה ההיררכית (קווים מזינים+מטרונית) אמורה להיות יותר יעילה לנוסע כי היא מאפשרת לכל המערכת לפעול בתדירויות יותר גבוהות ובתזמון יותר נוח.<br />לפי מספרי הנוסעים בכלל המערכת החיפאית, השיטה הזאת הוכיחה את עצמה בגדול, אנשים לא אוהבים לעשות מעברים אבל בסוף שיטה של מעברים בין קווים בתדירות גבוהה עובדת טוב יותר משיטה של המון קווי ספגטי בתדירות נמוכה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30238166324402119532016-05-29T05:29:45.838-07:002016-05-29T05:29:45.838-07:00לא, גם למיטב הבנתי קירוי האיילון ייעשה בהרבה שלבים...לא, גם למיטב הבנתי קירוי האיילון ייעשה בהרבה שלבים, אז אין טעם לבחון זאת כבר עכשיו. כשחסר הרבה חומר רקע לגבי מה יהיה בנוי בצידי האיילון כשקירוי האיילון יושלם.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-7446967835879829142016-05-27T15:26:33.185-07:002016-05-27T15:26:33.185-07:00לפני בערך עשור התקיימה תחרות לתכנון המתחם, שאמור ל...לפני בערך עשור התקיימה תחרות לתכנון המתחם, שאמור לכלול כמיליון מ"ר של שטח בנוי, מתוכם 450,000 מ"ר משרדים. אני מניח שמחכים עם הבינוי מחדש של כל המתחם עד לפתיחה של הקו האדום, כי שינוי משמעותי של האזור יכלול גם שינויים משמעותיים במסוף 2000, שיגרמו לשיבושים קשים בתחבורה הציבורית.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-86455441350727162142016-05-27T07:18:03.458-07:002016-05-27T07:18:03.458-07:00כחלק מהזמינות ומהידע שאתה מדבר עליו שהנוסע יודע ש&...כחלק מהזמינות ומהידע שאתה מדבר עליו שהנוסע יודע ש"עוד 10 דקות יעבור אוטובוס" (כן, כן, כאדם שמתגורר בעיר מרכזית בשרון אני יודעת בוודאות שבדר"כ זה לא יקרה תוך 10 דקות גם אם לוח הזמנים המפורסם אומר שכן), על התחבורה הציבורית לפעול בשישי-שבת וחג. כל עוד זה לא קורה, לעולם לא תהיה לרוב בישראל סיבה לוותר על הרכב.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-25375001583003294992016-05-27T03:04:31.816-07:002016-05-27T03:04:31.816-07:00תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00896514501499228676noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-84699899926883367472016-05-27T02:16:19.837-07:002016-05-27T02:16:19.837-07:00פוסט מעניין מאד !
שאלה בנושא - האם לדעתך נכון היה ...פוסט מעניין מאד !<br />שאלה בנושא - האם לדעתך נכון היה לבטל כ"כ הרבה קווים בקריות בעקבות הפעלת המטרונית או שמדובר על שיקולים כלכליים קצרי-טווח בלבד?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00896514501499228676noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-1533993428278577702016-05-26T14:28:04.980-07:002016-05-26T14:28:04.980-07:00הייתי היום בארלוזורוב ואני תמה האם מתוכנן שמה חניו...הייתי היום בארלוזורוב ואני תמה האם מתוכנן שמה חניון תת קרקעי גדול לרכבים פרטיים כמו שנניח יש בתחנה הראשונה של הרק"ל בירושלים מכיוון הר הרצל? השטחים העצומים שמבוזבזים על חניונים במיקום כל כך מעולה מעצבני אותי. היה צריך לקום שם עזריאלי ב' או מתחם כמו מתחם הבורסה בצד השני של האיילון.<br />גם צריך להתחיל כבר עם קירוי האיילון, הוא פשוט קורע את העיר.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30563198414831531612016-05-26T05:58:14.076-07:002016-05-26T05:58:14.076-07:00הרוכב,
האם עשית כבר פוסט על קירוי איילון? איך זה ...הרוכב, <br />האם עשית כבר פוסט על קירוי איילון? איך זה משפיע על הרכבת והאוטובוסים?<br />על הביקוש הצפוי לתחבורה על התוואי וכו' Anonymousnoreply@blogger.com