tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post2804928576872081530..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: למה המכוניות החשמליות (לבדן) לא יצילו את העולםהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-17426566382860292902021-07-28T09:24:04.745-07:002021-07-28T09:24:04.745-07:00התפוסה של 100 היא לשיגור למאדים ומסע חלל בן כמה חו...התפוסה של 100 היא לשיגור למאדים ומסע חלל בן כמה חודשים שיצריך חללי איכסון נכבדים. בהסבה לטיסה לגבול החלל ההערכה היא שהסבת חללי האיכסון למושבים תאפשר תפוסה של כ 400 נוסעים בטיסה בת פחות משעה מניו יורק לטוקיו, סידני, קייפטאון או כל יעד אחר. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-79102243742371161292021-06-19T13:25:58.544-07:002021-06-19T13:25:58.544-07:00לפני כמה ימים ראיתי משהו בנושא ביוטיוב. החישוב הרג...לפני כמה ימים ראיתי משהו בנושא ביוטיוב. החישוב הרגיל לזיהום של הרכב הפרטי הוא מרגע הצתת הדלק במנוע, ואינו כולל את הזיהום הנחוץ לשינוע הנפט סביב העולם וזיקוקו בבתי הזיקוק. לפי האיש ביוטיוב כחצי מהזיהום של הדלק קורה לפני שהוא יוצא מהמשאבה בתחנת הדלק למיכל הדלק ברכב. יתכן שזה חא מדוייק לחלוטין, אבל התהליך שהדלק עובר דורש מהבאר למשאבה דורש אנרגיה. <br />Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-26599050523302180062021-05-18T22:51:23.715-07:002021-05-18T22:51:23.715-07:00רק שכרגע מדברים ברקטה על תפוסה של 100 איש...
ועוד ...רק שכרגע מדברים ברקטה על תפוסה של 100 איש...<br />ועוד משהו, מטוס מזהם בהתאם למרחק, רקטה מזהם פחות או יותר אותו דבר בלי קשר למרחק.<br />לכן מניו-יורק לסידני זה פחות או יותר best case scenario. רוב היעדים הטרנסאטלנטיים (אפילו מניו-יורק לטוקיו, שזו הדוגמה שאילון מאסק השתמש בה, קצרים יותר.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-55678641429796015652021-05-11T04:31:07.561-07:002021-05-11T04:31:07.561-07:00מאמר ארוך וקצת מייגע שלפיו טיסת רקטה למרחק ארוך בר...מאמר ארוך וקצת מייגע שלפיו טיסת רקטה למרחק ארוך ברת השוואה מבחינת זיהום אוויר לטיסת מטוס: <br /><br /><br />https://everydayastronaut.com/rocket-pollution/amp/<br /><br />ההשוואה היא בקנה מידה של טיסה מניו יורק לסידני, תפוסה של כ 400 נוסעים והמסקנה היא שרמת הפליטות פר נוסע דומה. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-83568910276653759712021-05-02T03:58:44.141-07:002021-05-02T03:58:44.141-07:001. כל פיזיקאי יוכל לחשב מאחר וכל הנתונים ידועים (מ...1. כל פיזיקאי יוכל לחשב מאחר וכל הנתונים ידועים (מתוכננת תפוסה של 100 איש לכל חללית והרכבי הדלק והפליטות שלו הם לא בדיוק סוד. מרבית הפליטות הן כמובן בשיגור וחלקן בנחיתה ומעט מאד בעת המסע מעל האטמוספירה. אני לא פיזיקאי אז אני לא יודע... <br />2. נכון, לא ציינתי את הקובלט ואני בטוח שלא ציינתי עוד הרבה דברים. אבל מעניין לציין שלטסלה יש גם טכנולגיית סוללות נטולת קובלט וניקל. היא פחות יעילה ויותר כבדה ולכן הם משתתמשים בה רק ברכבים הכי פשוטים שלהם. (המודל הבסיסי9.<br />3. בהחלט. שמעתי את זה, אני בעד.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-22032281833329748482021-04-28T06:00:46.859-07:002021-04-28T06:00:46.859-07:00שמח לקרוא אותך שוב
1. לגבי טיסות הרקטות של SpaceX...שמח לקרוא אותך שוב<br /><br />1. לגבי טיסות הרקטות של SpaceX אשמח לדעת אם יש הערכה של שיעור הזיהום הצפוי לנוסע?<br />2. מענין לחשב מה יהיה שיעור הזיהום מרכבים חשמליים אם הם יצרכו את האנרגיה ישירות מרשת (בין אם עילית ובין אם תחתית). במקרה כזה הרכבים יכולו להסתפק בסוללות קטנות בהרבה. אגב, שכחת לציין את הבעיה המוסרית שנלווית לצריכת סוללות הליטיום שמיוצרות ברובן עם קובלט שנכרה באפריקה בתנאים מזעזעים של תעסוקת או עבדות ילדים.<br />3. בנוגע לזיהום מצריכת חלבון מן החי, בדיוק האזנתי לפודקאסט מענין של "עושים טכנולוגיה" על גידול וצריכת חגבים כמקור לחלבון בריא ונקי מבחינה סביבתית.<br />אברהם רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/00429115791239641300noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-12591011735512616692021-04-22T03:32:02.841-07:002021-04-22T03:32:02.841-07:00לגבי שקיות - מבחינתי קיץ 2018 וחורף 2019 זה די &qu...לגבי שקיות - מבחינתי קיץ 2018 וחורף 2019 זה די "היום" או לפחות הנורמאליות ששואפים לחזור אליה. לגבי "חובת" התשלום - אפילו בבריטניה ההרגשה היא שהחנויות יעדיפו שתשלם על שקיות כסוג של עונש. לקח כמה שנים בין יישום החוק לשלב שהמוכר בחנות שואל אותך אם יש לך שקיות, וגם זה לא באמת מתוך כוונה שתשיב בחיוב. בארץ לעומת זאת המוכרים בחנויות פתחו שקיות חד פעמיות באוטומט. <br /><br />גם כיום אין בבריטניה היערכות לכך שהלקוח באמת יביא שקיות משלו. כל רשתות השיווק הגדולות יצרו שקיות בד ממותגות ואלגנטיות שנדחסות לפינת השקית בכדור שנסגר ע"י שרוך ייעודי. עדיין - הדלפק שליד הקופה נוטה להיות עמוס במוצרים למכירה כך שאין מקום להתעסק עם הוצאת שקיות ופתיחתן, או לצידה נוספת אם יש לך איזה תיק גב קטן או שקית מחנות אחרת אם אתה במסע קניות עירוני קטן. <br /><br />בכל מקרה, שנה ושני שליש שהרכב שיושב לי בחנייה מוטען עד לנקודה שהגדרתי (60% ביום-יום, 90% ערב נסיעה ארוכה) ולמעט שטיפת רכב הקשר שלי לתחנות הדלק חזר להיות מה שהיה לפני שהיה לי רישיון, כלומר שזה סוג של קיוסק קצת יקר שפתוח שעות נוספות. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-86768896568579731832021-04-22T02:15:05.071-07:002021-04-22T02:15:05.071-07:00טוב, זה פוסט שמטרתו לעורר מחשבה ולא לסקור את כל הנ...טוב, זה פוסט שמטרתו לעורר מחשבה ולא לסקור את כל הנושא המורכב הזה.<br />אבל אתה צודק, חוץ מהתוואי למכוניות חשמליות 100%, גם יש תוואי די ברור לייצור חשמל נקי 100%, וזה יגיע לשם במקומות מסוימים מהר יותר ובאחרים לאט יותר.<br />לגבי טבעול, גם אני גדלתי עליו ואוהב אותו, אבל טבעול לא מיועד לחובבי הבשר שמחפשים תחליף. הוא שונה מדי.<br />והיום בארץ בחלק מהמקומות אכן השקית היא כבר לא מובן מאליו. ולא רק בגלל חובת התשלום (הדי זניחה). הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-57179507271053923232021-04-21T09:25:52.194-07:002021-04-21T09:25:52.194-07:00כמי שגר במדינות עם 42% ו 53% חשמל ממקורות ירוקים ה...כמי שגר במדינות עם 42% ו 53% חשמל ממקורות ירוקים הטסלה שלי לא מזהמת כמו טסלה שתלויה בחברת החשמל בארץ. אציין גם שטסלה עוסקת לא רק בייצור מכוניות אלא גם בייצור רעפים סולריים, מערכות גיבוי חשמל ביתיות (power wall) שמאפשרות לאגור חשמל בתעריפי שפל ולהחזיר אותו לרשת החשמל בשעות השיא במקום שיופעלו תחנות גיבוי. טלסה מייצרת גם מערכות גיבוי גדולות בסדר גודל של עיירות ואיים שאיפשרו למקומות מסויימים לעבור ל 100% אנרגיה מתחדשת או לוותר על הקמת תחנת כוח שניה. ל power walls שלה טסלה משתמשת בטכנולוגיית בטריות דומה לזו שבמכוניות והיא מתכוונת למחזר בטריות רכב ישנות למאגרים האלו. <br /><br />באנגליה עברנו לספק ירוק שמנסה להשיג כמה שיותר חשמל ממקורות מתחדשים. בספרד חשבון החשמל נמוך יותר עם הטסלה משום ששמנו בידוד על התקרה בסלון והחום בחורף לא בורח. <br /><br />באירופה תחום הרכבות המהירות (300 קמ"ש) אכן מכה את שוק הטיסות למרחק של שעה. כשמוסיפים את זמן הנסיעה לשדות התעופה ומהם, ואת כל הטירטור שם, מגיעים לזמני נסיעה דומים בין לונדון לפריז או בין מאלגה למדריד. האיחוד בין KLM לאייר פראנס יצר מזמן מצב שמכלילים את Thalys בעסק במקום טיסות קונקשן בין פריס לאמסטרדם או בריסל. <br /><br />אישית נסענו כבר פעמיים מבריטניה לספרד וחזר בטסלה, סיפור של 2,500 ק"מ לכיוון או 5,000 הלוך - חזור. עם הטייס האוטונומי זה מאד נוח על האוטוסטרדות וצריך ממש להתרכז רב בהשתלבויות השונות. מבחינת מטען ויחס (היעדר עמידה ממושכת בתורים) זה הרבה יותר נוח מלטוס. המחיר הוא כמובן שבין כל שתי נקודות טעינה מעבירים זמן של טיסה ישירה אחת בת שעתיים פלוס. מצד שני לא צריך לשכור רכב בספרד.<br /><br />לא ציינת פרישת נקודות טעינה כעניין הנוגע לרכב חשמלי. אישית הטעינה הציבורית היחידה שעשינו היתה בנסיעות ארוכות, הנסיעה לסקוטלנד ב 2019 שסיקרתי בפורום תח"צ והנסיעות לספרד. ביום יום אין סיבה לטעון טעינה ציבורית וזה כולל גם נסיעות של שעה וקצת. <br /><br />בסגר הקורונה בספרד היה יתרון נוסף לטסלה: הימנעות מביקורת משטרתית. כדי להמנע מפקקים וחסימת צירי אספקה המשטרה בספרד אימצה שיטה של מישטור הנהגים בתחנות הדלק. נהג שבא למלא דלק היה צריך להראות כל מני מסמכים ולהצדיק את נסיעתו. לקראת ההקלות הראשונות בסגר הראשון נסעתי לתחנת דלק קרובה כדי לנקות את האוטו ובכניסה לחנות התחנה ארבו 4 שוטרים. במקום להסתבך המשכתי בנסיעה.<br /><br />לעניין הטיסה: יש דיבורים על סילון חשמלי שיחמם אוויר לפלזמה באמצעות מיקרוגל. אי אפשר לצפות שהטיסה תחזור לעידן המדחף.<br /><br />לעניין השיגורים: מאסק ממחזר את הרקטות, דבר שהסוכנויות הלאומיות לא עשו. מבחינתן כל רקטה היתה חד פעמית. השימוש במתאן אמנם מזהם אבל הוא בר חידוש, שלא כמו הסתמכות על דלקי מאובנים. אם יהיו טיסות תת-היקפיות מהסוג שמאפשר לחצות חצי עולם בחצי שעה אז רוב זמן הטיסה יהיה מחוץ לאטמוספרה או בשוליה ויחסך הזיהום של טיסה בת 24 שעות בתוך האטמוספרה. הזיהום הרב השיגור ובנחיתה צריך להיות מאוזן מול זיהום של טיסה ארוכה. <br /><br />לגבי צמחונות: טבעול קיימים כבר משנות השמונים ואם כמו מרבית האוכלוסייה אתה יכול לאכול גלוטן אז אתה יכול לאכול אותם. אני לא יכול בגלל הגלוטן אבל יש מוצרים אחרים בחו"ל שמבוססים עד דברים שאני יכול לאכול כמו סויה או מיקרו פטריות ( Quorn , מותג די גדול בבריטניה). שניצל טבעול בפיתה זה מאכל קפיטריות שאני מכיר מהארץ עוד משנות התשעים ובקונטקסט של שמירת כשרות היתרון של מנה עיקרית צמחונית היא שמותר לאכול קינוח חלבי. טבעונות קיצונית מדי לטעמי וממילא רוב הבעיות נובעות מבשר. לא צריך ללכת עד למעבדות כדי להמעיט בצריכת בשר, אפילו חביתה או פלאפל רגילים מאפשרים חלבון ללא כל הדילמות של תעשיית הבשר. לגבי תעשיית החלב והביצים - אני מודע לבעייתיות, אבל כצמחוני מזה 20 שנה לא אקבל הטפות מאוכלי בשר או מטבעוניים לרגע. <br /><br />לגבי פלסטיק חד פעמי: בפעמים האחרונות שהייתי בארץ הייתי צריך ממש לסרב לשקיות חד פעמיות. באנגליה יש לא רק שקיות רב פעמיות חזקות לקניות גדולות בסופר אלא גם שקיות בד קטנות שנכנסות לכיס או לתיק ומתאימות לקניות קטנות בחנויות עירוניות כמו באחוזה. הרעיון של להוציא שקית כזו מהתיק היה זר לחלוטין למוכרים והייתי ממש צריך לסרב לשקיות הפלסטיק. עכשיו כשיש לישראל שלום עם האמירויות אפשר להבין, אבל בזמנו הנפט היה בעיקר תוצר של מדינות אוייב. אישית אני נגד המיסוי על השקיות, בברלין של סוף המאה ה20 היתה שיטה טובה יותר: לא הציעו שקיות לקונה, הקונה היה צריך לבקש אותן, עצם הצורך לבקש גרם לצרכנים ולעסקים למחזר שקיות.<br /><br />כמו כן, בבריטניה הפסיקו לייצר קשיות מפלסטיק ויש מעבר מסויים לצלחות חד פעמיות מנייר וסכו"מ חד פעמי מעץ ברשתות כמו מארקס אנד ספנסר'ס שמוכרות מזון "רטוב" כמו סלטים וקינוחים ליוממים בתחנות הרכבת הגדולות.Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-86363126313386121002021-04-19T22:22:32.055-07:002021-04-19T22:22:32.055-07:00תודהתודההרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-27206768000627358312021-04-19T13:13:01.668-07:002021-04-19T13:13:01.668-07:00אהבתי
גם את החלק השני למרות שאין קשר לתחבורה!
אהבתי<br />גם את החלק השני למרות שאין קשר לתחבורה!<br />מוישיhttps://www.blogger.com/profile/04191170993969156830noreply@blogger.com