tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post2190575043709791148..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: אוטובוסים לא מזהמים - מתי?הרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-61577829396055239462020-08-24T22:52:17.399-07:002020-08-24T22:52:17.399-07:00הי אתי. ככלל אין הבדל ברמת הזיהום בעת הנסיעה, וזאת...הי אתי. ככלל אין הבדל ברמת הזיהום בעת הנסיעה, וזאת מאחר והאגזוז מופנה כלפי חוץ.<br />ריבוי רכבים עם מנוע בעירה פנימית, בעיקר אם הם עומדים בפקקים או סתם נוסעים לאט ברחובות עירוניים משפיע על איכות האויר הכללית לרעה, ואין זה משנה אם את בתוך הרכב או מחוץ לו ולא משנה באיזה רכב.<br />יחד עם זאת, הולכי הרגל ורוכבי האופניים ברחובות הראשיים נמצאים ממש במוקד הפליטה של האגזוזים ושם הזיהום גדול יותר. במקרים כאלה רחובות עם ריבוי אוטובוסים כמו אלנבי בתל אביב יהיו מזוהמים יותר להולכי רגל מרחובות אחרים. ולכן מאמץ החישמול מופנה למקומות האלה. <br />מאחר וכל נוסע בתחבורה הציבורית הוא גם הולך רגל (מהתחנה ואליה ובעת ההמתנה בתחנה) אז הוא חשוף יותר לזיהום הזה שנגרם מכל סוגי הרכבים, וגבוה יותר במקומות עם המון אוטובוסים.<br /><br />מנגד, אם המסלול הקבוע של הרכב הפרטי כולל גם חניה בחניון תת קרקעי, הרי שזה אחד המקומות המזוהמים ביותר, גם להליכה הקצרה ברגל מהחניה במעלית וגם הוא משפיע על איכות האויר הכוללת ברכב מרגע שפתחת את הדלת ועד שהתנעת וסגרת הכל והדלקת מזגן. כלומר כל הנסיעה הביתה תהיה בחלל מזוהם קצת יותר מבדרך כלל. <br /><br />בכל מקרה יש לציין שמדובר בפערים זניחים ביחס לאיכות האויר הכוללת בעיר מגורייך. לא משהו שאמור להשפיע על ההחלטה איך לנסוע. על אף הרגישות כשמדובר בתינוק.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-38994475184589389892020-08-24T02:14:53.140-07:002020-08-24T02:14:53.140-07:00רשמת בתחילת הכתבה "אוטובוס לא מזהם פי 30 מרכב...רשמת בתחילת הכתבה "אוטובוס לא מזהם פי 30 מרכב פרטי, גם לא פי 10. לכן בבחינת רמת הזיהום לנוסע, אוטובוס מזהם פחות באופן משמעותי."<br />השאלה שלי, אם אני נוסעת באופן קבוע עם התינוק שלי באוטובוס או ברכב פרטי, מתי הוא חשוף פחות לזיהום אויר? באוטובוס או ברכב?אתיhttps://www.blogger.com/profile/11593776717113537666noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-73304029664955590632017-02-04T23:31:31.201-08:002017-02-04T23:31:31.201-08:00א. תודה
ב. עוד אין ממש מה לעדכן בצורה מסודרת. אבל ...א. תודה<br />ב. עוד אין ממש מה לעדכן בצורה מסודרת. אבל הנה מה שאני יודע.<br />1. לאחר שהפיילוט של האוטובוס החשמלי בדן הצליח (לצערי לא ראיתי דוח מסודר, זה יותר משמועות), הם הזמינו עוד עשרה אוטובוסים, השאיפה היא לרכז אותם בקווים שנוסעים באלנבי (כמו קו 4) כדי להביא שם למסה קריטית של תחושת שינוי. אבל זה עדייןב גדר פיילוט.<br />2. אושר תקן לאוטבווס מונע גז בארץ. הראשונים שיהיו בשימוש שוטף צפויים דווקא בביתר עילית, כחלק ממכרז שעכשיו מתחיל שלבי יישום (חברת "קווים"). הבעיה העיקרית היא מערכת הולכת הגז הלא בשלה, ולכן הם כנראה ייכנסו אחרונים בעוד יותר משנה מעכשיו, אבל בסוף התהליך חצי מהצי העירוני של ביתר עילית אמור להיות מונע בגז.<br />3. לפי הנחיות המשרד לאיכות הסביבה, עד 2018 3% מהצי של החברות הגדולות ביותר במשק (אוטובוסים ומשאיות) אמור להיות באנרגיה תחליפית (גז, חשמל, או משהו אחר). מבחינת התחברוה הציברוית אלה רק שלושת הגדולות, דן, אגד וקווים. דן נערכת לזה בפיילוטי החשמל, ו"קווים" (הלישית בגודלה מבחינת אוטובוסים) כאמור רוכשת מונעי גז עבור ביתר עילית. דווקא אגד, הגדולה ביותר, לא נערכת לזה למיטב ידיעתי.וחבל. <br />4. המטרונית בחיפה כללה שש מפרקיות היברידיות כפיילוט (היברידי שווה שילוב של סולר וחשמלי). לא ראיתי שום ניתוח של הפיילוט והאם הוא נחשב להצלחה או לא, ואני גם לא מכיר שם אמירה להמשכיות שלו.<br />5. באשדוד בונים מסלולים לאוטובוסים והאמירה כרגע היא שהאוטבוסוים החדשים שיירכשו בסוף העבודות בעוד כשנתיים יהיו באנרגיה תחליפית. כנראה בגז.<br />6. השנה יפורסם מכרז בית שמש שכנראה יכלול גם הוא דרישה לאחוז כלשהו מהצי באנרגיה מתחדשת. אם לשפוט לפי מכרז ביתר, סיכוי סביר שהמציעים יציעו גז. צפי להפעלה - במהלך 2019.<br /><br />ברמת העיקרון, האוטובוסים המחויבים ליורו 6 (כל החדשים שנקנים) מזהמים מעט מאד. אוטובוסים מונעים בגז מזהמים עוד פחות, אבל בקנה מידה שכמעט ולא מורגש. לכן רבים טוענים שעדיף להתמקד בחשמל ולשמור את הגז לתחנות הכוח (גז לעומת פחם משיג שיפור משמעותי הרבה יותר מאשר גז לעומת סולר ביורו 6). הגיל המקסימלי של אוטבוסים בשירות בארץ הוא 12 שנה והממוצע 8 (בחברות החדשות קרוב יותר ל-6), כך שהתחלופה מדגמים ישנים לדגמים חדשים די מהירה. <br />חשמל כמובן לא מזהם בכלל (אם לא סופרים את הזיהום המוגבר מתחנות הכוח ואת הזיהום ממצברים כשהאוטובוס מסיים את חייו. והוא גם שקט יותר. מנגד האוטובוסים מאד יקרים (בגלל המצברים), ונדרשת התאמה תשתיתית של עמדות טעניה מהירה וכו'. הם גם מתאימים רק לשירות עירוני. אבל לדעתי שם העתיד.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-51357074572081143062017-02-02T18:01:14.237-08:002017-02-02T18:01:14.237-08:00שלום,
האם תוכל לכתוב עדכון למצב החשמול של האוטובוס...שלום,<br />האם תוכל לכתוב עדכון למצב החשמול של האוטובוסים?<br />איפה אפשר לראות במקום כלשהו איזה קווים עברו לחשמלי? ומה הצפי לשנים הקרובות.<br />אשמח אם בכלל תוכל להתייחס למצב הזיהום מאוטובוסים. מה הגיל של האוטובוסים הישנים שניתן לראות, השוואה בין זיהום של אוטו לזיהום של אוטובוס חדש וישן<br /><br />תודה!<br /><br />נ.ב מתה על הפוסטים שלך!!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-45965964223916374262014-02-09T02:26:52.507-08:002014-02-09T02:26:52.507-08:00רק אוסיף ששני הנתונים לא כוללים את "הקצוות&qu...רק אוסיף ששני הנתונים לא כוללים את "הקצוות" (ללא רכבת ישראל מחד וללא מוניות שירות מאידך) אך כן כוללים את הרכבת הקלה בירושלים מחד ושירותים אזוריים דלילים במיניבוסים מאידך.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-86348659375198233532014-02-09T02:19:48.051-08:002014-02-09T02:19:48.051-08:00אפשר לעשות חלוקה גסה של מספר הנוסעים באוטובוסים בי...אפשר לעשות חלוקה גסה של מספר הנוסעים באוטובוסים ביום (כ-2.5 מליון נוסעים), למספר הנסיעות שעושים אוטובוסים, (כ-70,000) ומקבלים ממוצע של כ-35 נוסעים לנסיעה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-74452756462673246532014-02-09T01:36:27.584-08:002014-02-09T01:36:27.584-08:00פוסט מעניין. תודה.
מאין הנתון ש"באוטובוס נוס...פוסט מעניין. תודה.<br /><br />מאין הנתון ש"באוטובוס נוסעים בממוצע כ-35 נוסעים"?Davidhttps://www.blogger.com/profile/12035857132580594626noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-28938283584213394402013-08-07T03:18:15.392-07:002013-08-07T03:18:15.392-07:00והנה השינוי מגיע, אפילו מוקדם מהמצופה.
היום החלה ד...והנה השינוי מגיע, אפילו מוקדם מהמצופה.<br />היום החלה דן להפעיל אוטובוס חשמלי ראשון בקו 5. כפיילוט לשנה שבעקבותיו יוחלט בתקווה על המשך ההצטיידות.<br />המטרונית כבר מריצה שישה אוטובוסים היברידיים כניסוי מבוקר (גם זה דן).<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-11594242457367849612013-07-02T00:50:57.660-07:002013-07-02T00:50:57.660-07:00סיכום יפה של המצב הקיים, נקווה לראות אותו משתנה לא...סיכום יפה של המצב הקיים, נקווה לראות אותו משתנה לאט לאט לכיוון האופטימיטווסhttps://www.blogger.com/profile/18390096451574994113noreply@blogger.com