tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post1997657904254158729..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: אמינות ביי דיזיין - רשת 2025הרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-5851637774027626902022-02-05T05:07:28.623-08:002022-02-05T05:07:28.623-08:00כירושלמי לשעבר קשה לי לראות בכבישים ובצמתים האלו &...כירושלמי לשעבר קשה לי לראות בכבישים ובצמתים האלו "חומות". פתח מפה לשכונות שהתגוררתי בהן - גילה וניות. הן מופרדות ומחוברות לרצף העירוני בכבישים ראשיים. המכשול הגדול היה דווקא בגישה לעמק רפאים שחייבה החלפה בצומת פת. השכונות תמיד נשענו על המסחר והמוסדות במרכז העיר לצרכים רבים שלא נענו בשכונות עצמן.<br /><br />לא באתי לרעננה לנופש אלא כדי לעזור למארחיי בחיי השגרה מול מספר ארועים. כתוצאה גיליתי למשל שהעיר אינה עומדת בפני עצמה אלא תלוייה במספר מוסדות ממשלתיים בכפ"ס שהגישה אליהם בקווי אחוזה - וויצמן נוחה יחסית. לפני פתיחת תחנות הרכבת בעיר הגישה הרכבתית היעילה אליה היתה בהרצליה אם כי החיבור האוטובוסי משם לעיר ב 29-39 לא היה הכי מהיר, כחצי שעה מהתחנה לאחוזה. הגענו למשל לקניון רננים ולרמי לוי שבאזור התעשייה לקניות סיטונאיות גדולות מדי לאחוזה. <br /><br />בתוך כל זה חשבתי שאיזה ביקור בים יהיה הפוגה טובה, 6-7 ק"מ בקו אווירי, אולי 10 ק"מ בגלל הפניות הרבות של מערכת הדרכים, בהערכה גסה 20-30 דקות לכיוון. מארחיי אמרו לי שאין טעם בגלל שלוקח שעה להגיע לשם, הרצתי חיפוש במפות גוגל מול קווים 29/39 ואכן הסיבובים הרבים במסלוליהם הניבו זמן נסיעה של כ 45 דקות. במקביל בדקתי את זמן הנסיעה של הקו לכרמלית (247?) ולפי הלו"ז זמן הנסיעה לאזור אלנבי / נחלת בינימין בתל אביב מעל לכיכר האופרה היה זהה. עניין של הפסקה קטנה לפנאי והנאה באמצע ביקור עמוס סידורים ועשייה הפך לעניין של שעה וחצי בדרכים, אולי שעתיים עם המתנות, אז וויתרנו על התענוג. הים לא חסר לאף אחד מהצדדים, אולי אפרט בפרטי. ברכב זה עניין של רבע שעה. אם התח"צ השתפרה מאז זה חיובי. <br /><br /><br />במפת 1940 ב Govmap וויצמן ממשיך ככביש מקווקוו עד סידנא עלי, חבל שדרך זו לא פותחה לכביש מודרני והתפתחות עירונית של רעננה לעבר צפון מערב הרצליה. <br /><br />בעתיד, עם פיתוח אזור תע"ש, יש פוטנציאל לשדרה חשובה דרומה בצד הדרומי של מחלף בן גוריון וחיבור מערב-מזרח בין הוד השרון להרצליה שייצור ציר אזורי עם פוטנציאל להיות "אחוזה" שני בלב גוש השרון. פיתוח כזה יאפשר קווים תדירים דרך קרן היסוד לרננים והשכונות על וויצמן בחיבור צפון - דרום טבעי יותר מהחיבורים המאולצים כיום (את קו 4 אני מכיר היטב, אפילו נאלצתי לבטל מנות שהתעכבו במסעדה ברננים בגלל התדירות הנמוכה שלו). אגב במפת 1940 ציר 554 האלכסוני מצפון מזרח לצומת רעננה חוצה אותה לדרום מערב לתוך תע"ש של ימינו וממשיך כדרך מקווקוות עד לרמת השרון. חידוש הדרך ההיסטורית עם פיתוח אזור תעש יכול לחזק את הקישוריות של גוש השרון, למרות שהיא תהיה עיר "ובליבה מחלף". Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-57360275257575099192022-02-02T23:22:45.135-08:002022-02-02T23:22:45.135-08:00לגבי השכונה שלי, היתה הצעה להארכת רחוב התקווה אל כ...לגבי השכונה שלי, היתה הצעה להארכת רחוב התקווה אל כביש כפר נחמן שכללה ריסה של שני גני ילדים ש"מפריעים" והגינה הקטנה, והיא זכתה להתנגדות חריפה של תושבי השכונה ולמיטב הבנתי ירדה מהפרק לפני שהבשילה להצעה קונקרטית. היא אולי תשוב לשולחן אם יבשילו פרויקטי פינוי בינוי גדולים בשכונה והלחץ על היציאה הנורמלית היחידה יגדל. ואם זה יקרה אכן זה פותח פתח לקו אוטובוס "מתפתל אבל פחות". לצערי מהשכונה לכיוון לב הפארק אין שום פתרון אפשרי פיזית. <br /><br />הצרה הראשונה שלנו היא רשת הדרכים שמתוכננת לרכב פרטי, היא מראש מגבילה אותנו בפתרונות תחבורה ציבורית איכותיים. הצרה השניה היא שבתוך המגבלות האלה כנראה לא עשינו עבודה מספיק טובה עד עכשיו ואת זה רשת 2025 באה לתקן.<br /><br />רעננה וכפר סבא מופרדות בינהן בכביש 4, עם רק שני חיבורים בינהם (שלושה אם תספור גם את 531), רעננה והרצליה מופרדות ב-531 עם רק חיבור אחד בינהן (ואחד מוצע כמו שאמרתי במסגרת התוכנית לפינוי שדה תעופה הרצליה). הוד השרון מנותקת מכפר סבא על ידי כביש 531 עם ארבעה חיבורים בינהן שזה עוד טוב, אבל מנותקת מהרצליה ורמת השרון על ידי כביש 4 עם אפס חיבורים בינהן, כאשר כל פרויקט הבינוי במתחם תע"ש יוסיף למיטב הבנתי חיבור אחד בלבד. אפילו אם תסתכל על הרצליה ורמת השרון תראה שלמרות שזה נראה כמו מרקם עירוני מתמשך, בפועל יש מעט מאד חיבורים מאשר היית מצפה, וכך גם בין רמת השרון לתל אביב באזור נווה גן/תל ברוך. <br /><br />בגלל ה"חומות האלה" לצערי יש מקום גם לקווים פנימיים שלא יוצאים משטחי הערים, פשוט כי החיבורים בין הערים מאד מאולצים. רשת 2025 מקטינה את המקום שלהם לעומת הרשת האזורית יותר אבל לא תוכל לבטל אותו. <br /><br />זה לא נגמר כאן, בתוך הערים יש חומות בשם "דרכים עירוניות עורקיות" ואני טוחן את זה הרבה. קו לאורך וויצמן בכפר סבא ואחריו אחוזה ברעננה ולאחריו סוקולוב בהרצליה הוא מאד מוצלח (29) אבל קו מקביל לחלוטין בבן יהודה בכפר סבא ואחריו בוויצמן של רעננה ואחריו בבריגדה בהרצליה, ייסע לאורך קטעים נרחבים מדי ליד גדרות אקוסטיות וחזיתות אטומות. בהקשר הזה הגריד כמו שהוא נראה מהמפה ממש לא מספר את כל הסיפור. <br /><br />ואגב, לא יודע מה בדיוק בדקת בהקשר של "הדרך לים", אם חיפשת את חוף השרון (שלושת הקשתות) אז כן, ק 29 עד יוני 2021 היה דוגמה מצוינת לרשת של פעם ולקח לו המון זמן להגיע לשם. בינתיים הוא יושר ועכשיו הוא מגיע לחוף הנכים הצמוד למרינה בלי לטייל בהרצליה ב' ופיתוח. (אגב, לדעתי זה חוף טוב יותר מחוף השרון). אבל 29 עדיין משרת את מרכז הרצליה וזה בסדר מבחינתו.<br />כבר אז היה את 39 שהגיע מהרצליה למרינה תוך דילוג על מרכז הרצליה (משרת את הבינתחומי במקום) ולכן הוא יותר קצר, וגבולות השכונה שלי יש את 213 למרינה באותו מסלול של 39 (כלומר בצומת בית לוינשטיין יש לך תדירות יותר טובה בשירות המהיר). אני יכול להבטיח לך שהוא יותר מהיר מהגעה לחוף בתל אביב.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-85626688657471229762022-02-02T10:36:58.740-08:002022-02-02T10:36:58.740-08:00הכוונה שלי בחיבור מערבי היא לכביש פרברי פנימי של ג...הכוונה שלי בחיבור מערבי היא לכביש פרברי פנימי של גוש השרון לכפר שמריהו והרצליה. אם תהיה כניסה חדשה לרעננה מכביש 2 זה רק יביא לעומסי תנועה ארציים. יש כבר את כביש 531 המחובר לכביש 20. <br /><br />לגבי החיבור בין השכונות: הסתכלתי בסטריט וויו. אולי הפתרון הוא בחיבור סביב השדות והפארק הקטן שם לרחוב התקווה. השכונה צריכה גם חיבור דומה לנווה זמר או שקווי הספגטי של היום יהפכו לקווי הנחש של מחר. <br /><br />מבחינתי כל ניסיון לתכנן את השרון כערים נפרדות מועד לכישלון משום שהוא יפצל תשומות ויתעלם מתפקיד האזור כאגד פרברים במטרופולין. אם ישנה "תוכנית לכפר סבא" משמעות הדבר היא שהחשיבה עדיין לא עברה לחשיבה אזורית. בעת ביקורי ברעננה התפלאתי שלפי הלו"ז נסיעה לחוף הים בהרצליה לוקחת בדיוק אותו הזמן כמו נסיעה לחוף הים בתל אביב. כל עוד ממשיכים לחשוב על הגוש כערים נפרדות במקום מכלול האבסורדים האלו ימשיכו להתקיים והתושבים יצביעו ברכב שלוקח לו שליש מהזמן בתוך הגוש. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-46333452592945403302022-02-02T09:22:04.256-08:002022-02-02T09:22:04.256-08:00השירות הפנימי ברעננה הוא ממש לא נושא הפוסט, אבל הנ...השירות הפנימי ברעננה הוא ממש לא נושא הפוסט, אבל הניתוח שלך די נכון, רק אגיד שרשת 2025 "מטפלת" בו בצורה די נכונה (פחות קווים, אבל יותר תדיריםף יותר חיבוריות בין הערים השונות בשרון, פחות פיתוליות גם בקווים "פנימיים" וכו'), וזה כי אני במקרה נחשפתי לתוכנית הזו. היא כנראה מוטמעת במכרז השרון החדש שהולך להתפרסם בקרוב. ובדיוק בשביל זה יש אותה. <br /><br />לגבי ההצעות שלך, לא כל חיבורבמפה בין שתי שכונות הוא חיבור עביר לאוטובוס (בומקרה של התקומה רימלט גם לא למיניבוס), מה לעשות. לפעמים זה ככה.<br /><br />לגבי הקצה המערבי של רעננה, תשמח לשמוע שזה מתוכנן, במסגרת פרויקט חניון הנתיב המהיר של רשפון-שפיים אמור להיות גם כביש מקצה רעננה אליו, וממנו כמובן לכביש 2. יש גם תוכנית לעוד כביש מחבר לכיוון הרצליה בתוך התוכנית לפיתוח אזור שדה התעופה. זה יפתח פתח לכל מיני שינויים אפשריים בשירות, וזה עקרונית גם יתוכלל במסגרת רשת 2025 ופרויקט הנתיבים המהירים (שניהם באחריות נתיבי איילון).<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-72471712322342087752022-02-02T04:11:58.084-08:002022-02-02T04:11:58.084-08:00כמו שקרוב שזימנתי מירושלים לרעננה לפני כמה שנים &q...כמו שקרוב שזימנתי מירושלים לרעננה לפני כמה שנים "זה כמו לבקר בארץ זרה". <br /><br />הגאוגרפיה הירושלמית תמיד כפתה דרכי רכס רציפות שאיפשרו קווים ישירים יחסית או בעלי כיוון ברור לעבר מרכז העיר וממנו גם אם היו בהם פיתולים. גם המערכת הפרברית של גוש דן למרכז המטרופולין שונה מאד מהמערכת לערי הלווין שמסביב לירושלים. בירושלים יש שכונות עם כביש גישה או שתיים (גילה כדוגמה לכך) או שכונות על דרכים משניות המתייחסות לכביש ראשי שלידן (ניות או גבעת מורדכי ביחס לציר הרצוג) אבל "בלונים" של ממש כמו בדוגמה של השכונה שלך - אין. <br /><br />פתחתי במפות גוגל את מפת הקווים מתחנת גאולה/פרץ שבלב השכונה כדי לראות את המערכת בקונטקסט גדול יותר וגיליתי ספגטי אחד ענק שעיקרו מסתובב סביב עצמו בכל רחבי רעננה. הקווים, אם נקרא להם כך, מצליחים לחצות את רעננה בריבועי ענק הכוללים 4 צירי אורך ו 3 צירי רוחב. כפי שציינת הקווים נוסעים בשכונת הבלון השכנה לב הפארק וכשנווה זמר תקבל תח"צ כנראה שהקווים שלך יטיילו גם שם. יש רק קו אחד לכפ"ס, פתרון שהיה יכול להיות בסיס לחיבורים אזוריים ישירים יותר בגוש השרון. הקווים התדירים דרך הרצליה עוברים במסלולים די סיבוביים במרכז העיר. <br /><br />אחד הפתרונות המיידיים לבעיית הבלון של השכונה היא להמשיך אותם מקריית שרת ללב הפארק ברחובות התקומה ורימלט במקום להוציא ולהחזיר אותם מוויצמן. המרחק שיחסך הוא כקילומטר, הזמן שיחסך מהורדת שני צמתים בוויצמן מהמסלולים יתווסף לחיסכון הגאוגרפי והתוצאה תהיה קווים מהירים יותר בציר פנימי פתלתל המקביל לוויצמן. האינטראקציה עם קווי וויצמן תישאר ברחובות יאיר וגאולה. פתרון כזה של שירות מקומי בצירים מקבילים במקום תלות בצירים ראשיים די מקובל בערים אחרות שגרתי בהן, אני יכול להראות דוגמאות דומות הן מירושלים (18 בקטע שעדיין קיים בקטמונים מול 4 ההיסטורי / 77 בבן זכאי) והן מלונדון (כל מני צירים מקבילים שאי אפשר לצפות שתכיר, אבל העיקרון דומה - ליד כל ציר ראשי יש דרכים משניות באוריינטציה דומה עם קווים באוריינטציה דומה. בצמתים עיקריים שהדרכים מתפצלות זו מזו הקווים המקבילים מתפצלים מהציר הראשי לדרכים המשניות). <br /><br />קשה למצוא מקבילות למערכת האוטובוסים האזורית של גוש דן כי היא ממלאת תפקיד של רכבת פרברים. בניגוד לרכבות תמיד אפשר ללחוץ על אוטובוסים להכנס לעוד שכונה עם עוד חלופה. במערכת פרברית יתכן מאד ששכונה כמו שלך היתה נהנית מתחנה או שתיים בקצותיה (בעבר - כשכונה מנותקת בלב השדות היא היתה מקום אידאלי למקם סביבו מסילה היקפית) אז ההיררכיה שאתה מכיר לפיה וויצמן ומסוף לב הפארק הם נקודות הגישה למערכת הפרברית היא תוצר של המצב הייחודי לארץ ולא בהכרח המצב במערכות פרבריות מסילתיות. <br /><br />לרעננה ככלל חיסרון בולט מאד בקצה המערבי של העיר - אין כביש המחבר אותה מערבה. אם היה כביש כזה אז היו גם קווים לכפר שמריהו והרצליה מבלי לעשות את הסיבובים הרבים של 39 ו 29. <br /><br />כמו בתגובה על הצורך ליצור גוש אחד ברמלוד + באר יעקב כך צריך שיהיה גוש אחד בשרון. חלק ניכר מהספגטי בשרון נובע מתיכנון נפרד לכל עיר ועיר במקום לראות את האזור כמכלול. ראייה כוללת יכולה ליצור מגוון מסלולים מהירים וישירים יותר שיתנו שירות לשכונות בזכות פיתולים פחות מורגשים מסיבובי הספגטי הגדולים הנהוגים כיום. למשל - שירות בלוני מאזורך לרננים ולאיזו שכונת בלון בצד המרוחק של בן יהודה כפ"ס ירגיש כמו קו ישיר גם אם יהיו לו מספר בלונים בקצוות וסיבוב אחד באמצע המסלול. Ccyclistnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-91979649053319510712022-02-01T22:26:17.474-08:002022-02-01T22:26:17.474-08:00התוכנית הארצית הגדולה היא די שלדית ואני גם חושב שה...התוכנית הארצית הגדולה היא די שלדית ואני גם חושב שהיא צריכה להיפתח לעיון הציבור. כשיורדים לפרטים (התוכנית מיושמת כל פעם באזוזור אחר) אז תמיד מערבים את הרשויות המקומיות, חלקן תורמות יותר וחלקן פחות. למיטב ידיעתי גם יש סשנים של שיתוף ציבור. בנהריה לדוגמה ישיבת המועצה שבה הוצגה הרשת החדשה שודרה און -ליין והיה רצון כנה של העירייה להגיע לכמה שיותר תושבים לקבל השגות, חודשים לפני שזה קרה. וכמובן במאמץ מרוכז בשבועיים שלפני (עוד אפשר היה להשפיע קצת) עדיין יש אנשים שנחשפו לתוכנית רק ביום שבו האוטובוסים ששינו את מסלולם כי לא כולם מתעניינים בנושא ואז כל הפרסום חולף להם ליד העיניים בלי שהם קוראים אותו. לכן גם אחרי שעשיצת שינוי גדול אתה ממשיך לעקוב ובמידת הצורך לתקן, אם כי ממש לא מומלץ לחזור ממש אחורה בפניקה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-59605215361566672972022-02-01T22:21:29.358-08:002022-02-01T22:21:29.358-08:00אתה צודק.
באופן כללי תכנון תחברוה ציבורית נכון צרי...אתה צודק.<br />באופן כללי תכנון תחברוה ציבורית נכון צריך להתעלם מגבולות מוניציפליים רשמיי כאלה ואחרים. זה לא אומר שלא יהיו קווים פנימיים "רק של לוד" או "רק של רמלה" אבל רק אם זה נכון תפקודית ולא בגלל צורך פוליטי כזה או אחר. <br />למיטב הבנתי זה כן אחד העקרונות של עיצוב הרשת, בהנחיות העקרון הזה נקרא "מרחב עירוני" והוא ממש שם על גבי מפה את היישובים העירוניים שצריך להסתכל עליהם כמקשה אחת ולא בנפרד.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-38575380632447770902022-02-01T05:54:21.366-08:002022-02-01T05:54:21.366-08:00אני מציע שהתכנית תיפתח לעיון הציבור בשלב שלפני קבל...אני מציע שהתכנית תיפתח לעיון הציבור בשלב שלפני קבלת החלטות סופיות. כלומר, שתינתן לציבור האפשרות לספק משוב. לצד התלונות הצפויות על ביטול קו מתחת לבית שלי, יתכן מאוד שיוצפו נקודות חשובות שידרשו חשיבה מחודשת.אברהם רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/00429115791239641300noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-13278536404455217342022-02-01T05:52:59.125-08:002022-02-01T05:52:59.125-08:00תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.אברהם רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/00429115791239641300noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-23016533923887317512022-01-31T23:17:57.237-08:002022-01-31T23:17:57.237-08:00בלוד יש צורך ליצור גוש אחד עם רמלה ואולי גם עם באר...בלוד יש צורך ליצור גוש אחד עם רמלה ואולי גם עם באר יעקב (ובכלל זה קווים במתחברים לרשת הקווים של ראשל"צ, נס ציונה ורחובות)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10304663442839763209noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-40715842490601561392022-01-31T09:53:45.506-08:002022-01-31T09:53:45.506-08:00תודה.
למיטב הבנתי השינוי שהיה שבוע שעבר באשדוד הוא...תודה.<br />למיטב הבנתי השינוי שהיה שבוע שעבר באשדוד הוא למעשה יישום של הרשת, בנהריה זה דווקא שינוי שלא קשור לפרויקט רשת 2025 כי היא עוד לא הוכנה בצפון, אבל הוא מסתמך על אותם עקרונות.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-935026568393151272022-01-31T06:37:30.591-08:002022-01-31T06:37:30.591-08:00גם נהריה, אשדוד, ראשון לציון ונתניה פרסמו. לוד בעב...גם נהריה, אשדוד, ראשון לציון ונתניה פרסמו. לוד בעבודה מתקדמת.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10815467700133240223noreply@blogger.com