tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post1827999448715634034..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: החברה המשעממת של אלון מאסקהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger22125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-76276794083796160702019-03-02T23:35:23.521-08:002019-03-02T23:35:23.521-08:00ראשית, תודה, הוספתי את הקישורים לסוף הפוסט.
שנית, ...ראשית, תודה, הוספתי את הקישורים לסוף הפוסט.<br />שנית, אני לא חושב שעשיתי לאלון מאסק חיים קלים. ההקבלה של הרעיון "הנפלא" שלו לפרויקטים הכושלים של PRT/GRT לא מוסיפה לו נקודות. כרגע מדובר ברעיון מעניין, וגם אחרי שייחנך הפרויקט הראשון תישאל השאלה אם זה יישאר קוריוז נקודתי או יתפתח מעבר לכך. כצפוי מפרויקט PRT, אני חושב שזה יישאר קוריוז נקודתי.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-70634165681129572332019-03-02T01:21:06.556-08:002019-03-02T01:21:06.556-08:00הבלוג פוסט של אלון לוי מציג כמה וכמה כשלונות מהותי...הבלוג פוסט של אלון לוי מציג כמה וכמה כשלונות מהותיים ברעיון של מאסק:<br />https://www.youtube.com/watch?v=4dn6ZVpJLxs<br />מדובר בסרטון של 40 דקות, אבל אם אתה מוכן לצפות בסרטון של כמעט שעה של מאסק מסביר את הרעיון שלו, ראוי שתקשיב גם לצד השני.<br /><br />הסרטון מבוסס באופן ניכר על הבלוגפוסט של אלון לוי בנושא:<br />https://pedestrianobservations.com/2017/12/15/elon-musks-ideas-about-transportation-are-boring/Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-46237329437788872572019-01-14T22:40:28.680-08:002019-01-14T22:40:28.680-08:00מה דעתך לכתוב פוסט אורח על החזון שלך?
אם בא לך תוכ...מה דעתך לכתוב פוסט אורח על החזון שלך?<br />אם בא לך תוכל לשלוח לי ל:<br />amirvigo@gmail.comהרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-62915805564439692392019-01-13T23:52:45.560-08:002019-01-13T23:52:45.560-08:00באיחור קל...
אז כן, לא התייחסתי לסוגיית התח'&#...באיחור קל...<br />אז כן, לא התייחסתי לסוגיית התח''צ כי אני לא באמת מאמין בתח''צ. תחבורה בכלל היא רק אמצעי להגיע מנקודה A לנקודה B, ואין לראות בה מטרה בפני עצמה. כיום, בשביל למזהר נזקים סביבתיים, בטיחותיים ואסתטיים אנחנו רוצים לעודד תח''צ שממזהרת את הנוכחות של כלי רכב ממונעים בחיים שלנו.<br />בעיר האוטופית שאני מדמיין הולכי הרגל הם המלכים והם אלו שהולכים (יחד עם רוכבי האופניים) באוויר הצח, באור יום ובלי לרדת ולעלות קומה נוספת. מרחב ציבורי פנוי מרכבים יעודד משמעותית את הניידות והשוטטות בלי רכבים ממונעים. לצורך נסיעות ארוכות יחסית אנשים (או לפחות חלקם) ככל הנראה ירדו אל מפלס מינוס אחת ויעלו על כלי רכב זעיר, חשמלי ואוטונומי ויסעו ישירות ליעדם ללא שום פקקים וללא כל חיכוך עם הולכי רגל. <br />טביעת הרגל הפחמנית של הרכבים הללו תהיה קטנה משמעותית מזו של כלי הרכב שאנחנו מכירים בגלל מספר פקטורים. <br />1. הרכבים יהיו ברובם זעירים - מושב אחד או שניים. <br />2. כאשר לא יהיו עוד תאונות דרכים ניתן יהיה להקטין משמעותית את המסה של שלדת הרכב. <br />3. כאשר הרכב נוסע ומתדלק את עצמו קל יותר יהיה להפוך את כלי הרכב לחשמליים ולהטעין אותם בשעות הלילה ולסייע לבעיית המחזוריות של ייצור החשמל.<br />4. נסיעה חלקה ויעילה יותר מבחינה אנרגטית.<br /><br />בנוגע לההערה על הערים בבריטניה, שימו לב שאני מציע מצב הפוך. הולכי הרגל שולטים במרחב הפתוח והנעים, בעוד שכלי הרכב נדחקים לתת הקרקע (או יותר נכון לקומה התחתונה).אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-13459054024528990962018-12-25T00:16:16.444-08:002018-12-25T00:16:16.444-08:00אני אמנם לא גר בכפר סבא הירוקה, אבל ההתרשמות שלי ה...אני אמנם לא גר בכפר סבא הירוקה, אבל ההתרשמות שלי היא פחות שחור ולבן.<br />1. אתה כמובן צודק במה שתיארת, יש רחובות רחבים ומעוטי צמתים שמגבילים את הולכי הרגל לגשרים, שכמובן נמצאים יחסית בצמצום, ויש חניה בשפע בכל בניין, מה שמאפשר להחזיק בקלות שני רכבים ועוד חניה ברחוב ובמגרשים פנויים וחניה עצומה בהיקפה בקניון הסמוך, וציר עורקי מהיר שמחלק את השכונה לשניים בלי שום חזיתות אליו וגשר יחיד ארוך מאד ולא נעים שמחבר בין שני חלקי השכונה.<br />2. בראיית מיקרו יותר, מקווה ההליכה ברגל ללא חציית כבישים מבניינים רבים למוסדות השכונה (בי"ס, מרכזים מסחריים, גני ילדים, גני משחקים וכו') גדול יותר. והעובדה שלא מדובר בגשרים שצריך לטפס אליהם אלה בהמשך של "ציר ירוק" באותה מפלס, מביאים לכך שלפחות כשאני הייתי שם ראיתי פעילות ערה באזורי הולכי הרגל, שקשורה גם לזה שזו עדיין שכונה צעירה עם ילדים רבים. יותר מאשר בשכונה שלי (לב הפארק ברעננה) בה יש פחות גשרים והם דרושים טיפוס די מייגע. <br />3. אני מניח שכשאברהם ישעיה רוזנבלום יבקר בכפר סבא הירוקה הוא יגדיר אותה כ"עדיין לא זה" לעומת החזון שלו. וחשוב לציין שעד עכשיו הוא באמת לא התייחס לסוגיית החיבור לרשת תחבורה ציבורית כשכל הרכבים בתת הקרקע. זה, במקרה הטוב לא נעים ולא נוח, ובמקרה הרע לא אפשרי.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-49951074439945631722018-12-24T09:20:04.412-08:002018-12-24T09:20:04.412-08:00כששמים את הכבישים מתחת להולכי הרגל ונותנים להולכי ...כששמים את הכבישים מתחת להולכי הרגל ונותנים להולכי הרגל גשרים מקבלים מרחב ציבורי שמעודד שימוש ברכב פרטי - כי אפשר לנסוע מהר בלי להסתכן בהולכי רגל שייקפצו לכביש, ואפס נגישות לתחבורה ציבורית כי האוטובוסים תמיד יהיו במפלס הרכבים והניסיונות האלו נכשלו בכל העולם בשנות השישים.<br /><br />הערים החדשות שנבנו בבריטניה אחרי המלחמה כמו מילטון קינס או סטיבנג' מוכיחות את זה יותר מהכל - יש להם רשת של מנהרות הולכי רגל ושבילי אופניים עם הפרדה מלאה מהכבישים, וכמעט אף אחד לא משתמש בהם כי פשוט כל כך קל לנהוג במקומות האלו.<br /><br />אני בטוח שגם בכפר סבא הירוקה לא תראה הרבה הולכי רגל, ושכל ההורים מפזרים את הילדים בגנים באמצעות רכבים פרטיים.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-77472108517327194872018-12-23T03:35:07.893-08:002018-12-23T03:35:07.893-08:00אני מקווה שמטה המאבק נגד מעבר הרכבת הקלה ברחוב עמק...אני מקווה שמטה המאבק נגד מעבר הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים לא ישמע על המיזם של מאסק. הם עוד עלולים לדרוש לחכות ולתת לבחור צ'אנס מתחת לפארק המסילה...אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-61670441371349928052018-12-23T03:28:53.166-08:002018-12-23T03:28:53.166-08:00לא הכרתי את השכונה הזו. נשמע כמו מקום שאני חייב לב...לא הכרתי את השכונה הזו. נשמע כמו מקום שאני חייב לבקר. תודה.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-63968022103087382022018-12-22T23:13:48.036-08:002018-12-22T23:13:48.036-08:00כבר ניהלנו את הדיון הזה בעבר, וזה אכן אפשרי.
בתור ...כבר ניהלנו את הדיון הזה בעבר, וזה אכן אפשרי.<br />בתור סנונית ראשונה אני מזמין אותך לשכונת כפר סבא הירוקה, בה מערכת הולכי הרגל ושבילי האופניים נמצאת "בקומה 1" ומערכת כבישים "בקומה 0". התוצאה היא שגשרי הולכי הרגל ורוכבי האופניים לא דורשים טיפוס אליהם.<br />לגבי צפיפות - לפחות בארץ תקבל אותה כשתפסיק לתת הנחות ליזמים ותפסיק לאשר בכלל חניה במפלס הקרקע. כדי לחסוך לו חפירת עוד קומת חניון. היום החניונים אלה הם הגורמים העיקריים למרחק העצום בין בניינים חדשים, יותר מאשר הרחובות. הם כמובן יצעקו שזה יעלה את מחירי הדיור. אבל אם תבנה צפוף יותר תוכל להכניס יותר יחידות לדונם ולכן עלות ערך הקרקע מעלות הדירה תרד. הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-69584600449552718912018-12-22T23:08:02.275-08:002018-12-22T23:08:02.275-08:00אכן, ניתוח מדויק. אוסיף רק שכבר עכשיו בתוכנית העסק...אכן, ניתוח מדויק. אוסיף רק שכבר עכשיו בתוכנית העסקית של הבורינג קומפני הם מציעים שלושה סוגי מנהרות<br />1. מנהרת התחבורה המדוברת<br />2. מנהרת מים<br />3. מנהרת תשתיות<br /><br />אם החזון שלהם לכריית מנהרה בקצב של הליכה ברגל יתממש (גם חצי מזה יהיה מדהים), הרי שאת קו המים השביעי לירושלים יהיה הרבה יותר קל וזול לחפור... בנוסף, לפחות חלק מהפיתוחים שלהם יהיו ניתנים ליישום במכונות כרייה של רכבות תחתיות ואני די בטוח שהחברות שמפתחות את המכונות האלה נלחצות ומתחילות להזרים כספים למחלקות המחקר והפיתוח שלהן. כך שכולנו נרוויח מזה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-28310479998326238862018-12-22T23:03:51.657-08:002018-12-22T23:03:51.657-08:00תלוי מה ייושם בסוף, יישום של GRT עם 12-16 אנשים בק...תלוי מה ייושם בסוף, יישום של GRT עם 12-16 אנשים בקרונית, יהיה נדבך נוסף על התחבורה הציבורית ובדומה לרכבל או שירות מיניבוסים הוא יעזור להגדיל דווקא את רובד המשתמשים בתחבורה הציבורית, אם כי כנראה השפעתו תהיה מעטה הן בגלל שהוא לא מיועד למספר נוסעים גבוה (לפחות כל עוד אין תשתית בפריסה פנטסטית), והן בגלל שמרבית הנוסעים בו יבואו מאמצעי תחבורה ציבורית אחרים (יותר יעילים ברמה הכלכלית אך פחות יעילים בעיני המשתמש הבודד). לשיפור התח"צ למשתמשים קיימים יש ערך בפני עצמו אך זו לא מהפכה.<br /><br />אם יישום פתרון ה-PRT (רכב פרטי במנהרה), באופן מלא או חלקי (משולב עם GRT), הרי שזה רק יעודד שימוש יתר ברכבים פרטיים, יגביר את יתרונם לעומת התחבורה הציבורית, ובסופו של דבר יגביר את הגודש בכבישים בכלל המערכת. במנהרה אולי תיסע מהר אבל בדרך אליה וממנה תיסע לאט יותר. זה מה שאוטוסטראדות עושות, ובצורה קצת שונה זה מה שחניוני ענק עושים וזה מה שאובר וליפט עושים. <br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-21876383121946598782018-12-22T09:30:48.997-08:002018-12-22T09:30:48.997-08:00לגבי החזון של תחבורה פרטית ואוטונומית בתוך העיר, א...לגבי החזון של תחבורה פרטית ואוטונומית בתוך העיר, אני סבור שהבשורה תהיה בערים או שכונות חדשות (ויהיו אלפים כאלו ככל שהאנושות תגדל ותמשיך לעבור לערים) הם ניתן יהיה במקום לרדת לתת הקרע, פשוט לעלות קומה. כלומר, שהמרחב הציבורי של הולכי הרגל ורוכבי האופניים יהיה מעל לכבישים שיהיו כולם או מקורים במרחב הציבורי או מתחת לבניינים. כך ניתן יהיה לצמצם את המרחק בין הבניינים ולייעל את ניצול השטח.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-15181533094345508622018-12-22T09:26:50.526-08:002018-12-22T09:26:50.526-08:00אני סקפטי לגבי החזון של מאסק, מפני שהעלוית יהיו עצ...אני סקפטי לגבי החזון של מאסק, מפני שהעלוית יהיו עצומות גם אם הוא יצליח להוזיל את עלויות הכריה והקמת התחנות לעשירית.<br />עם זאת, אני ממש מקווה שהוא יפרוץ דרך בתחום הכרייה מפני שעדיין יש צורך בכריית מנהרות והוזלת ההקמה וקיצור ההליך יעשה לנו רק טוב, ויהפוך את המינהור לישים בהרבה מקומות בהם אין חולק שמינהור יתרום לסביבה.<br />אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-31534527955504161972018-12-21T02:47:58.349-08:002018-12-21T02:47:58.349-08:00האם זה לא יעודד אנשים עוד יותר להשתמש ברכב פרטי?האם זה לא יעודד אנשים עוד יותר להשתמש ברכב פרטי?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-54895234828413162722018-12-20T12:25:59.377-08:002018-12-20T12:25:59.377-08:00כל כך מוזר שכל כך הרבה כסף פרטי/ציבורי (בצורת הטבו...כל כך מוזר שכל כך הרבה כסף פרטי/ציבורי (בצורת הטבות מס ו/או הקצאת תשתיות) הולך בלי השוואה רצינית. דוגמה בוערת מהזמן האחרון - אוטו-תל. הייתי מצפה מהמשקיעים של סקיי-טראן למשל להזמין ממכון חיצוני מחקר השוואתי. הייתי מצפה שיהיה כבר איזה כלי קוד פתוח כללי להשוואה של מודלים שונים של תחבורה שישמש כבנצ'מארק מקובל להשוואה. אבל אם היה כזה בטח היית יודע. תודה!Sergeihttps://www.blogger.com/profile/12714980228744011192noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-13803825982042229372018-12-20T00:47:00.851-08:002018-12-20T00:47:00.851-08:00סביר להניח שיש, אבל אני לא מכיר. חשוב להבין שסימול...סביר להניח שיש, אבל אני לא מכיר. חשוב להבין שסימולציות "מטעם" הן לא רק מטעם יזמים אלא גם מטעם גופים אקדמיים. השערת המחקר שלהם היא שהמערכת/אלגוריתם שהם מציעים ישפרו את המצב הקיים והשאלה העיקרית שהם שואלים היא "בכמה זה ישפר" לרוב ההשוואה היא רק מול מצב קיים ולא מול חלופה של השקעה בתחבורה ציבורית קלאסית במקום.<br /><br />מנגד, מודלים המופעלים על ידי רשויות תחבורה מטרופוליניות, שאכן בוחנות כל הזמן חלופות שונות לשיפור הרשת, לרוב נוטים להתמקד בבחינת תוספות לרשת של פתרונות מוכרים מהתח"צ הקלאסית ולא בוחנים מולם פתרונות מחוץ לקופסה. כלומר מאד ייתכן שאף אחד עדיין לא שאל את השאלה מה עדיף, תוספת לרשת של שלושה קווי רכבת קלה או תוספת לרשת בדמות רשת מסועפת של GRT. (זה די דורש שהם יכינו תוכנית מדוקדקת של הרשת הזו).<br /><br />במעט מקומות בחנו בעבר ברצינות הכנסת PRT/GRT בקנה מידה גדול (אמריצאר בהודו היתה מאד קרובה לכך ודווקא התנגדויות סוחרים שהפודים היו אמורים לרחף מעליהם בדרך למקדש הזהב שמו קץ לרעיון). זה גם עולה ברשת בהקשרים של מקומות עשירים מאד כגון דובאי שאוהבים לגוון את הפרויקטים שלהם בדברים חדשניים וכן במקומות עניים מאד כמו כמה ערים באפריקה שיקחו מה שיתנו להם. לכאורה אלה המקומות שבהם גם אמורה להיות בחינה מעמיקה של GRT לעומת פתרונות אחרים ואני בספק אם זה נעשה (כל מקום מסיבותיו הוא). מה שכן ראיתי הוא שגם באמריצאר וגם בדובאי מדובר על רכיב משלים בין תחנות רכבת קיימות למוקדים, כלומר יותר על last-mile איכותי יותר ולא על מערכת שלמה. גם אם התוכניות מדברות על משהו גדול יותר מהפרויקטים שכבר קיימים (שזה לא קשה), עדיין לא מדובר על מערכת שלמה.<br /><br />לכאורה בעיריית שיקגו היו אמורים לעשות בחינה של השפעת המערכת של אלון מאסק לעומת תחליפים קובנציונליים יותר. אני די בטוח שכשאלון מאסק התחייב שהמערכת לא תעלה דולר למשלמי המיסים הבדיקות האלה הוזנחו.<br /><br />אם תרצה, העובדה שהמערכת לא הצליחה להתרומם בשום מקום עדיין, ומגד כל ריכיב התח"צ הקלאסית מתרחבים והולכים, זו הוכחה לכך שבדרך כלל כספי הציבור לא מונחים על קרן הצבי אלא מושקעים לאחר מחשבה. (ויש כאלה שיגידו שזו הוכחה לשמרנות מסוכנת). הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-51707104857289246002018-12-19T23:16:45.240-08:002018-12-19T23:16:45.240-08:00ואין סימולציות שהן לא "מטעם"? מחקר אקדמי...ואין סימולציות שהן לא "מטעם"? מחקר אקדמי אולי? אני מבין אינטואיטיבית את הטיעון של העוגה השלמה, אבל בסך הכל מדובר בבעיה הנדסית שאפשר וצריך לגשת אליה בכלים הנדסיים, להפסיק לחלק הטבות מס לפתרונות שרק נראים טוב ולהשקיע כספי ציבור בפתרונות שעובדים טובSergeihttps://www.blogger.com/profile/12714980228744011192noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-36625738153443417382018-12-19T06:37:38.504-08:002018-12-19T06:37:38.504-08:00הסימולציות הן תמיד סימולציות "מטעם" ולכן...הסימולציות הן תמיד סימולציות "מטעם" ולכן הן מראות את זה. הן מייחסות לניהול תנועה על ידי מחשב כוחות מאגיים שמסוגלים להתגבר על כל בעיית קיבולת ברשת.<br />זו גם הבעיה בתשתית חלומות, הפתרון בסימולציות של "בוא נוסיף עוד קומה" נורא קל לביצוע, בעולם האמיתי זה לא כזה קל...<br /><br />ג'ארט ווקר אמר פעם בהקשר אחר לחלוטין (מתקני אופניים על אוטובוסים מקדימה), אבל נכון גם ל-PRT, היא שכל פעם שאתה מתכנן פתרון שמוגבל לשני אנשים בכל פעם יש לך שתי אפשרויות.<br />א. הצלחה מסחררת בביצועים, בזכות זה שאף אחד כמעט לא משתמש בפתרון שלך (הבודדים שכן משתמשים נהנים מזמינות מלאה של היכולות).<br />ב. הצלחה מסחררת מבחינת משיכת אנשים, מה שמוביל לירידה בביצועים (השארת נוסעים בתחנות זמן רב, סטיות גדולות מהמסלול, צורך בהשקעה גדולה בהרחבת רשת וכו').<br /><br />זה נכון לכל אמצעי תחבורה, אבל באמצעי המיועד לאדם או שניים כל פעם זה צף הכי מהר.<br /><br />אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמההרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-29410454599736986622018-12-19T00:50:46.025-08:002018-12-19T00:50:46.025-08:00הניתוח שלך של איך נופלים GRT מרתק!
הטענה שלי שכל G...הניתוח שלך של איך נופלים GRT מרתק!<br />הטענה שלי שכל GRT והחברה המשעממת בתוכם לא מסוגלים לשנות את המצב מהותית.<br />נתקלתי פעם בתזת מחקר שטענה שעל מנת שמכונית אוטונומית תתחיל להוריד את הגודש בכביש, הנוסעים צריכים להסכים א)לחכות כרבע שעה אחרי הזמנה ב)ללכת כעשר דקות מ/אל מוצא/יעד עד לנקודת האיסוף/הורדה ג)לחלוק את הנסיעה עם עוד 3 נוסעים ד)להגדיל את זמן הנסיעה בחצי שעה (!) על מנת לפזר נוסעים אחרים.<br />בסעיף ד' חשדתי (עניין של אלגוריטמים), ובסך הכל "אובר פול" עונה על כל הסעיפים ועושה פחות סיבובים (לפחות בגרידים האורטוגונליים של ערי ארהב - אולי אקסטרא 10 דקות, לא 30)<br />והנקודה המצחיקה היא שמבחינת זמן נסיעה כל זה מצטבר למה שמערכת תחבורה ציבורית טובה (רכבת קלה) יודעת לתת כבר מעל ל100 שנה.<br />עכשיו, אם החזון של מאסק יעבוד, הוא ממש, אבל ממש הולך לשחזר את POOL UBER אבל בתשתית ייעודית.<br />וכיוון שהוא צריך לרשת את העיר בתחנות קטנות במרווח של לכל היותר קילומטר אחת מהשניה, בעצם מתקבל גריד רחובות תת קרקעיים מקביל לגריד הרחובות הראשיים מעל הקרקע.<br />אי אפשר לפתח בגריד כזה 200קמש, גם אם כל קילומטר תכניס מחלף תלת מימדי<br />בגדול - גם אם נותנים לו את כל התשתית התת קרקעית במתנה, הוא פשוט מעביר את גודש המכוניות שמעל האדמה אל מתחת.<br />---<br />ולהלן שאלתי : האם נתקלת איפשהו בסימולציות של GRT שכן מראות שיפור כלשהו על פני תחבצ קלאסי ורכב פרטי (בהנתן ומקבלים את תשתית החלומות שלהם)?Sergeihttps://www.blogger.com/profile/12714980228744011192noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-9320631599538236572018-12-19T00:39:40.086-08:002018-12-19T00:39:40.086-08:00בקיצור, אתה יכול להמציא כל דבר אם יש לך אישית את ה...בקיצור, אתה יכול להמציא כל דבר אם יש לך אישית את ההון הראשוני לגיוס מהנדסים מבריקים שיממשו אותו :(Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-5253753493172213382018-12-18T11:50:31.109-08:002018-12-18T11:50:31.109-08:00מאחר והדגש במערכת הוא על מהירות, היא לא מיועדת לער...מאחר והדגש במערכת הוא על מהירות, היא לא מיועדת לערים בינוניות אלא לחיבור מרחקים עירוניים גדולים (משולי המטרופולין למרכזו לדוגמה), אחרי שזה ייבנה אפשר יהיה להשתמש בה גם לנסיעות פנימיות בהוד השרון.<br /><br />כל הרעיון הוא שהתחנות הן מחוץ למסלול הנסיעה, אם אף אחד על הפוד לא צריך תחנה מסוימת פשוט מדלגים עליה. שיטת ההקצאה של הפודים לממתינים אמורה לאחד את האנשים לפודים לפי יעדים ולמזער עוד יותר את העמירות באמצע הדרך, בדומה למעליות שבהן אתה נדרש להצהיר על הקומה הנדרשת עוד לפני הכניסה למעלית.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-64527887389251440002018-12-18T09:45:51.128-08:002018-12-18T09:45:51.128-08:00יאי פוסט חדש איזה כיף
אתה חושב שקו כזה יכול לעוד כ...יאי פוסט חדש איזה כיף<br />אתה חושב שקו כזה יכול לעוד כמערכת הסעה לערים בינוניות לדוגמה מערכת כזו בהוד השרון.<br /><br />ולבנות כלכך הרבה תחנות לא יגרום לרכב לזחול?Anonymousnoreply@blogger.com