tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post139993739237374065..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: הצומת הסכיזופרני שליהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-45471992959277335022017-11-06T22:11:52.817-08:002017-11-06T22:11:52.817-08:00המסילה המזרחית תוקצבה ונמצאת בשלב תכנון מפורט. אם ...המסילה המזרחית תוקצבה ונמצאת בשלב תכנון מפורט. אם הכל ילך כשורה הובלדוזרים יעלו על הקרקע כבר ב-2018 והמסילה תיחנך ב-2025. אכן הרבה לפני הרכבת התחתית.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-17775163729265864902017-11-06T06:13:49.527-08:002017-11-06T06:13:49.527-08:00עד שיהיו רכבת תחתית לא אמורים כבר לפתוח את המסילה ...עד שיהיו רכבת תחתית לא אמורים כבר לפתוח את המסילה המזרחית?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01004305266699664821noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-41742951267969261112017-06-20T08:57:54.052-07:002017-06-20T08:57:54.052-07:00לכל כלל יש יוצאים מהכלל, והאמת שהמרחק אפילו נמוך מ...לכל כלל יש יוצאים מהכלל, והאמת שהמרחק אפילו נמוך מקילומטר.<br /><br />בסוף שיקולים רבים קובעים את מיקום התחנה המדויק והאמירה האקדמית נועדה לקבוע כללי אצבע בלבד. במקרה של תחנת השלום היהזם (עזריאלי) "תרם" את התחנה ובזמנו בתחילת שנות ה-90 הרכבת עודדה את השיטה הזו כי היא עדיין לא קיבלה תקציבים ראויים לפיתוח. זה הגורם שקבע את מיקומה והוא מוצלח מאד. אני שותף להערכתך שתחנת יצחק שדה לא תגרע מהשלום. <br />יש המשווים את ציר האיילון לs-bahn שחוצה את ברלין. רכבת בינעירונית (בדגש על פרבריות) שיש לה לא פחות מ-5 תחנות לאורך מסלולה בתוך ברלין וזה חלק מסוד כוחה. <br />אבל מיש רוצה להגיע מחיפה לבאר שבע די סובל בקטע האיטי הזה. בראייה מרוחקת יותר כשייחפרו שתי מסילות במנהרה מתחת לכל האיילון, כנראה לא יהיו להם 5 תחנות אלא 2 בלבד (כנראה מרכז וההגנה), הרכבות הבינעירוניות חוצות האיילון יסעו דרכן והפרבריות יישארו למעלה ויעצרו בכל חמש התחנות. כשתרצה להגיע מחיפה לתחנת השלום תצטרך להחליף רכבת ברכבת מרכז לעוד תחנה אחת. מנגד, כשתרצה לנסוע מחיפה לבאר שבע הדרך תתקצר לך ב10-15 דקות שזה המון.<br /><br />יזם אחר תרם את תחנת "גני אביב" ליד לוד שהיא בהחלט תחנה שהרשת היתה מסתדרת טוב יותר בלעדיה, אם כי עכשיו אי אפשר לבטלה. כך שקשה להגיד ששיטת "היזם יקבע את המיקום" עובדת.<br /><br />גם כשלא היזם קובע אלא לחצים פוליטיים זה בסוף בעייתי. בקטע שבין ההגנה למשה דיין תוכננו ארבע תחנות (צומת חולון, וולפסון, יוספטל וקוממיות) במטרה לבחור שתיים מהן. הלחצים הופליטיים הובילו לבניית וחנוכת כל הארבעה, במרחק של בין קילומטר לשני קילומטר.<br />היעדר תשתית מסילות מספקת באיילון מביא לא איפשר לייצר תוכנית תפעולית שמדלגת על תחנות (כי המסילות האלה מתנקזות למסילה השלישית הבודדת ולא לזוג שאליו מתנקזות רכבות חיפה ובנימינה), הרכבת ניסתה ונכשלה ולכן עברה לתוכנית פשוטה יותר בה כל הרכבות עוצרות בכל התחנות. <br />התוצאה: מחאה מוצדקת של תושבי אשדוד ויבנה על הזמן המבוזבז שלהם. כי מאחר ומדובר באזורי מגורים אף אחד כמעט מאשדוד לא צריך לרדת בתחנות האלה.<br /><br />בקיצור, אל תיקח את המספרים בדבר מרחקי תחנות "נכונים" כתורה מסיני, אבל יש בהם הרבה מן ההגיון.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-41845779798652814552017-06-19T07:16:20.569-07:002017-06-19T07:16:20.569-07:00המרחק בין תל אביב השלום לתל אביב מרכז הוא קילומטר....המרחק בין תל אביב השלום לתל אביב מרכז הוא קילומטר. שתיהן התחנות הכי עמוסות בארץ (והרבה מעל כל השאר).<br />בנוסף, אני בטוח שאם היו בונים את התחנה ביצחק שדה תחנת השלום לא הייתה נפגעת.אישhttps://www.blogger.com/profile/15284451998242399802noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-52876722265622713442017-06-19T02:48:10.247-07:002017-06-19T02:48:10.247-07:00מיקום תחנות הרכבת בקריות הוא בעיקר היסטורי.
ככלל,...מיקום תחנות הרכבת בקריות הוא בעיקר היסטורי. <br />ככלל, המרחק בין תחנות רכבת מבחינה "אקדמית" צריך להיות כ-5 ק"מ לפחות. זה המרחק שמאפשר לרכבת להאיץ ולהאט מחדש ועדיין להיות מהירה יחסית. וזה נתמך במחקרים שבדקו מהו מקווה התחנה האופטימאלי לתחנת רכבת (מהיכן אנשים מוכנים להגיע לתחנה שבה מסופק שירות ברובד האיכותי ביותר). <br /><br />ברכבות פרבריות, הפועלות באזורים עירוניים צפופים, בדגש על מוקדי התעסוקה המרחק ה"נכון" יכול להיות צפוף יותר. כאשר באזורים צפופים אחוז המגיעים בהליכה ברגל גבוה יותר ולכן יש בכך הגיון, אבל גם אז חייב להיות איזון כלשהו בין מהירות הנסיעה המסחרית (כולל עצירות) לבין כמות התחנות. יותר מדי תחנות פוגעות באטרקטיביות ועלולות להבריח נוסעים. מרחק של ק"מ אחד בלבד בין תחנות אינו סביר גם באזורים עירוניים צפופים. מנגד, מרגע שקיימת תחנה מאד מאד קשה לבטלה.<br /><br />הכוונה כמובן לרכבות כבדות. ברכבות תחתיות שהן כלי עירוני בעיקרו המרחק המקובל בין תחנות הוא בין 1 ק"מ ל-2 ק"מ. וחוץ משמירה על מהירות מסחרית סבירה סיבה נוספת לכך שהוא לא נמוך יותר הינה העלות הכבדה של בניית ותחזוקת תחנה תת קרקעית.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-89598929290712599312017-06-19T01:38:28.191-07:002017-06-19T01:38:28.191-07:00זה שאחד מיותר לא עושה את השני ללא מיותר. מותר למספ...זה שאחד מיותר לא עושה את השני ללא מיותר. מותר למספר דברים שיהיו מיותרים בו זמנית.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-14088481532708586842017-06-19T01:12:29.663-07:002017-06-19T01:12:29.663-07:00זה מיותר?
אצלי בקריות קיימות שני תחנות רכבת במרחק ...זה מיותר?<br />אצלי בקריות קיימות שני תחנות רכבת במרחק של בערך קילומטר אחד בלבד...<br />אני גר בין שני התחנות וזה מרחק שברגל אפשר לעשות אותו ברבע שעה טבמצטבר זה סתם מעקב את הנסיעה לחיפה תל אביב ועל הדרום..גולשhttps://www.blogger.com/profile/01217987284668964856noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-62408952428746339182017-06-12T03:36:26.733-07:002017-06-12T03:36:26.733-07:00הכניסה של 501 לשבעת הכוכבים מיותרת לחלוטין לדעתי מ...הכניסה של 501 לשבעת הכוכבים מיותרת לחלוטין לדעתי מאחר ובבוקר הכיכר הזו פקוקה מאד. הייתי מציע לעיריית הרצליה להוסיף תחנה בצד השני של משולש הדשא, במסלול הפנייה שמאלה (המיותר גם הוא), וכך 501 לא היה צריך להיכנס לפקק בכיכר.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-65907013052667367752017-06-12T00:48:51.580-07:002017-06-12T00:48:51.580-07:00אני מסכים, יש סיבות לשניהם. זה בטח לא מיותר כמו עו...אני מסכים, יש סיבות לשניהם. זה בטח לא מיותר כמו עודף התחנות באיזור קניון שבעת הכוכבים (לדעתי). במיוחד זה שהאוטובוס עוצר בכל התחנות למרות שיש חפיפה בין התחנות.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-16726125067413016062017-06-12T00:39:30.623-07:002017-06-12T00:39:30.623-07:00דווקא יש הגיון בשתי התחנות. מרחק ההליכה בינהן הוא ...דווקא יש הגיון בשתי התחנות. מרחק ההליכה בינהן הוא 250 מ' (וחציית הצומת ארוכה). זהו מרחק קצר יחסית בין שתי תחנות אך לא "לא סביר".<br />מאחר ודווקא התחנה של "מרכז מסחרי/דרך ירושלים" היא התחנה שקולטת את כל הקווים (עכשיו התווסף ל-48 גם 213) והיא לכאורה התחנה ה"נכונה" לביצוע מעבר בינו לבין שירות אחר מהיר יותר לתל אביב, אז התחנה של בית לוינשטיין אמורה לשיטתך להתבטל אבל לתחנה הזו יש נסיבות מקלות מאחר והיא הכי קרובה לפתח בית החולים.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-83402957875398059132017-06-12T00:28:33.583-07:002017-06-12T00:28:33.583-07:00תחפש פוסט בשם "די לימינה ימינה" - מדבר ב...תחפש פוסט בשם "די לימינה ימינה" - מדבר בדיוק על זה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-89908823695349867812017-06-11T22:58:40.839-07:002017-06-11T22:58:40.839-07:00עכשיו אני תוהה כמה פעמים עלינו שנינו על אותו האוטו...עכשיו אני תוהה כמה פעמים עלינו שנינו על אותו האוטובוס...<br /><br />אני לא מבין למה יש שתי תחנות אוטובוס במרחק של חמישים מטרים אחד מהשני ("בית לוינשטיין" ו-"לב הפארק") למעט קו חלופי בודד שמגיע משדרות ירושלים, שירות הקווים זהה.<br /><br />לא ידעתי שיש מתחת לבניינים ב"פינה הטובה" סופר,אבל אני כן יודע להגיד מה יש בקומה העליונה של מול הפארק - מסעדת "אכול כפי יכולתך" שהחליפה מסעדה/מקום שעושה אירועים.<br /><br />בצד של "הפינה הרעה" דווקא יש מדרכה שממשיכה עד להרצליה, אבל אין לי מושג למה אין בשני הצדדים.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20220305585748769632017-06-11T13:29:26.832-07:002017-06-11T13:29:26.832-07:00בדיוק מה שאני תמיד אמרתי על הרבה צמתים בעיר שלי, ו...בדיוק מה שאני תמיד אמרתי על הרבה צמתים בעיר שלי, ובכלל הביטול של צמתים וכבישים שהיו עורקי קישור והיום הם רק להולכי רגל, אבל בגלל זה גם אין צומת עם מעברי חצייה, שגורם לרכבים לנסוע במהירויות גבוהות בתוך העיר.aeahttps://www.blogger.com/profile/02326938445238756221noreply@blogger.com