tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post8714784434605683..comments2024-03-16T06:53:27.471-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: בעיית ההיצע של התחבורה הציבוריתהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-24277129907202802782017-05-27T22:13:46.999-07:002017-05-27T22:13:46.999-07:00האפשרות אכן נשקלה ונפלה בגלל פוליטיקה מקומית צרת א...האפשרות אכן נשקלה ונפלה בגלל פוליטיקה מקומית צרת אופקים.<br />צוות מהיר לעיר עובד על רשת נת"ציםמ ומת"צים לזמן הביניים שזה כמובן פחות טוב מ-BRT אבל יותר טוב מכלום.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-13389094829807388452017-05-25T09:33:22.094-07:002017-05-25T09:33:22.094-07:00תודה על תשובתך.
האם להבנתך, נשקלה האפשרות ל"...תודה על תשובתך. <br />האם להבנתך, נשקלה האפשרות ל"רשת" את גוש דן בקוי BRT (במקום רכבת קלה) - (בסגנון מטרונית, עם העדפה לרמזורים), זאת עד להקמת מטרו? <br /><br />- לצורך העיניין אם רכבת קלה לוקח לבנות כעשור בעלות של לפחות פי 10, ניתן לבנות בשנתיים 10 קווי BRT טובים.. שיספקו את הצרכים כעת, (בתדירות של כל 2 דקות אוטובוס), עד שהמטרו יוקם?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-57494907929475499532017-05-24T22:36:44.469-07:002017-05-24T22:36:44.469-07:00אני לא בקיא לגבי העמדה של כל רשות ורשות
ככלל, BRT ...אני לא בקיא לגבי העמדה של כל רשות ורשות<br />ככלל, BRT בא על חשבון הרכב הפרטי במכמה אופנים<br />1. לקיחת נתיב לכיוון (אם יש חניה אז על חשבון חניה ואם אין אז על חשבון נתיב נסיעה)<br />2. ביטול פניות שמאלה בחלק מהצמתים<br />3. הארכת זמן רמזור בצמתים עקב העדפה לBRT.<br /><br />בנוסף, מקרה המת"צ השמאלי בפתח תקווה, הכניס לכולם במערכת רגליים קרות בכל מה שקשור למת"צ באמצע הכביש, בין אם זה לBRT או לאוטובוסים רגילים. מובן שניתן לתכנן אותו בצורה בטוחה יותר (ראה מטרונית), אך אומץ הלב הציבורי מול המתנגדים ניטל.<br /><br />האמירה השלישית והאחרונה - כל הפגיעה הזו נעשית עברו אוטובוסים, כאשר הם דורשים מטרו. והכיוון אכן הולך לשם, אם כי המטרו לא יהיה פה לפני 2040 במקרה הטוב.<br /><br />בשורה התחתונה, זמן הנסיעה של הנוסעים בתחבורה הציבורית היום פשוט לא חשוב מספיק מול לובי הרכב הפרטי.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-23481034178295521462017-05-24T13:31:21.327-07:002017-05-24T13:31:21.327-07:00שלום,
רציתי לדעת מדוע הקו הכחול מצומת בילו לצמת ח...שלום, <br />רציתי לדעת מדוע הקו הכחול מצומת בילו לצמת חולון מוקפא? (BRT).<br />מה העמדה של הרשויות שהשונות (רחובות/ נס ציונה / ראשון לציון) לגבי הרשויות השונות. ואיך אפשר לקדמה מול משרד התחבורה?<br />תודה. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-23812897499687517352017-05-12T04:53:45.326-07:002017-05-12T04:53:45.326-07:00המסילה השלישית היא לא interchangeable עם הזוג המער...המסילה השלישית היא לא interchangeable עם הזוג המערבי יותר. הזוג המערבי מחובר למסילה לכיוון לוד/נתב"ג, ומסילה השלישית מחוברת לקו החוף הדרומי. לכן בכל מקרה יש צוואר בקבוק שצריך לטפל בו.<br /><br />אני לא חושב שאפשר להעביר 28 רכבות לשעה עם שתי מסילות בציר האיילון כשיש 4 תחנות שרק שלוש מהן תפעוליות, התאוצה הנמוכה של רכבות דיזל וההתעקשות של ר"י על קרונות דאבל-דק כבדים יותר זה מה שגורם לזה.וכמובן ההתעכבות בתחנות שארוכה יותר מבאירופה כי ישראלים לא יודעים שצריך קודם לתת לנוסעים לרדת ורק אז לנסות לעלות.<br /><br />יהיה אפשר *אולי* להעביר 28 רכבות בשעה על הזוג המערבי רק אם כל הקו הראשי (נהריה עד באר שבע) יחושמל.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-77610800462306740412017-05-10T09:04:34.584-07:002017-05-10T09:04:34.584-07:00אנונימי: אפשר להעביר 28 רכבות לכיוון עם שתי מסילות...אנונימי: אפשר להעביר 28 רכבות לכיוון עם שתי מסילות בלבד. נכון שהמסילה השלישית לא מוסיפה הרבה, אבל אין הצדקה למספר הנמוך שמעבירים אפילו בשתי מסילות.שלמהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-54210784695496246852017-05-09T14:37:10.920-07:002017-05-09T14:37:10.920-07:00זה כי באיילון יש כרגע רק 3 מסילות. אחת מהן עובדת ב...זה כי באיילון יש כרגע רק 3 מסילות. אחת מהן עובדת בתור "זוג" ואחת מהן בתור מסילה בודדת. על מסילה בודדת אי אפשר להעביר רכבות בכיוונים מנוגדים, גם אם יש חשמול ומערכת איתות חדשה.<br /><br />גם כשיהיו 4 מסילות הן יהיו חייבות לעבוד בתור שני זוגות נפרדים, ולא בתור 4 שהן interchangeable לחלוטין, בגלל הצורה שבה נבנה הגשר לכיוון מסילת החוף הדרומי מדרום לתחנת ההגנה - אי אפשר לשים שם מפלג שיאפשר להעביר רכבות מרציפים 1,2,3 בהגנה למסילות החוף הדרומי.<br /><br />ואילו הסיבות לתדירות הפחותה יחסית לחו"ל גם בתכנון לעתיד. התוכניות ל2040 מניחות הכפלת המסילה הבודדת, אגב.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30678082896912108822017-05-09T13:50:03.745-07:002017-05-09T13:50:03.745-07:00הדוגמאות שאני חושב עליהן אכן מחושמלות.
למשל:
http...הדוגמאות שאני חושב עליהן אכן מחושמלות.<br /><br />למשל:<br />http://parisbytrain.com/wp-content/uploads/2016/04/rer-a-disneyland-schedule-monday-friday-2016.pdf<br /><br />אני לא בטוח שתדירות כזו תלויה בחישמול, אבל מסתבר שכן.<br /><br />בכל זאת מדובר רק על 17 רכבות בשעה בשנת 2022, זה אומר אחרי סיום החישמול:<br />http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001172347שלמהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-78211363692803261752017-05-09T12:13:24.157-07:002017-05-09T12:13:24.157-07:00קטונתי מלהבין בתידורת רכבות במסדרון נתון, אבל אני ...קטונתי מלהבין בתידורת רכבות במסדרון נתון, אבל אני מנח שהמספר שאתה מציג, בהנחה שהוא אפשרי, הוא תלוי חישמול מלא. עובדים בכיוון.<br />לגבי השאר, אני מסכים עם כל מילה. המוטו של הבלוג הזה הוא שנעשה הרבה לאחרונה, אך אנחנו רק בתחילת הדרך.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-13686221851144244552017-05-09T05:14:10.556-07:002017-05-09T05:14:10.556-07:00מה שמאפיין את התחבורה בישראל יותר מהכל זו ההשקעה ש...מה שמאפיין את התחבורה בישראל יותר מהכל זו ההשקעה של סכומים ענקיים בפרוייקטים שמשפרים את המצב רק מעט, והימנעות מפרוייקטים פשוטים וזולים שהיו יכולים לשפר את המצב בהרבה.<br /><br />רכבת ישראל ממשיכה לבנות קווים ותחנות חדשות מחוץ לערים, שרק אנשים בודדים משתמשים בהם בגלל שאי אפשר להגיע לתחנות בלי רכב פרט (דומה שהסיבה האמיתית לבניית תחנות אלו היא לעודד קניית רכבים כדי להביא יותר מיסים לחשבון המדינה). בו זמנית, המסילות בנתיבי אילון נשארים פקוקים לגמרי, בגלל שהתדירות בהם כל כך נמוכה (14 רכבות לשעה לכיוון). במדינות אחרות, מקובל להריץ 28 או יותר רכבות לשעה (אני מדבר על רכבת פרברי-בינעירוני, לא רכבת תחתית). כעת משדרגים את מערכת האיתות – כדי לאפשר רק 17 רכבות לשעה! ארבע מסילות עם 28 רכבות לשעה כל אחד יסיעו יותר נוסעים מאשר שש מסילות עם 17 רכבות לשעה. כנראה שהמגמה פה היא *לא* מהגביר את ההיצע אלא משהו אחר.<br /><br />בעיה דומה קיים אצל אוטובוסים. יש כמה שינויים פשוטים שהיו יכולים לשפר את איכות שירות האוטובוסים בצורה דרמטית – לאפשר עלייה ותשלום מאחור בכל הקווים, להקצות עוד נתיבים לתחבורה ציבורית, לאכוף את הנתיבים הקיימים. אבל אף אחד לא מדבר על שינויים מהסוג הזה, למרות שיהיה להם עלות *שלילית* (האוטובוסים יסיימו את השירות שלהם בפחות זמן, זה אומר שצריך פחות אוטובוסים ונהגים כדי לקבל אותה רמת שירות).שלמהnoreply@blogger.com