tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post5858990910623932053..comments2024-03-16T06:53:27.471-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: אתגר גדול ושמו בית שמשהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger45125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-51909416143383357592022-05-04T11:01:13.165-07:002022-05-04T11:01:13.165-07:00העניין עם שינוי הקומה לא עקרוני חחח
בעניין השינוי ...העניין עם שינוי הקומה לא עקרוני חחח<br />בעניין השינוי בגלל העבודות - לא היה עניין עד עכשיו ולא ראיתי שינוי מהותי במקטע שזר-שרי ישראל בשנה האחרונה, אז קשה לי להבין "למה דווקא עכשיו". הבעיה היא לא רק רמב"ש אלא גם גבעת שרת (שאולי "ותיקה" אבל לא *ה*ותיקה) - קודם כל אין יכולת ממשית לתפוס אוטובוס למרכזית מהיציאה מבית שמש מבלי לעלות על קו פנימי שעושה את אותן העיקולים והסיבובים. דבר שני, התחנה על ירמיהו רחוקה כ-500 מטר מתחנת הרק"לה/הכניסה למרכזית, לא בדיוק מרחק נוח בטח שלא עם תיקים וכשמנסים לעבור בין קווים - אין כמעט דרך להגיע לתחנה הזאת או לתחנה ביציאה מהעיר למי שלא מגיע מירמיהו (ואז זה לא רלוונטי כי הם יעלו ישר ל-617). שלישית, פתרון נחוץ הוא להגביר את תדירות של ה-420 (620) שאחרי שעת השיא עם אוטובוס פעם בעשר דקות עובר לאוטובוס פעם בשעה. אני גם גיליתי שה-416 הוחלף בקו "616" שאינו דומה לו כלל אז האופציה היחידה מה/למרכזית ברוב שעות היממה היא ה-415 (615) שמוסיף *כחצי שעה* לנסיעה לעיתים. אני מדדתי.<br /><br />מנסיעה של 30-40 דקות מגבעת שרת למרכזית עם תדירות של פעם ב10-15 דקות עברנו לנסיעה של שעה-עד-שעה ורבע עם תדירות של פעם בחצי שעה (ברוב היום), במקרה הטוב שלוש פעמים בשעה (בין 9 בבוקר ל 2 בצהריים?? למה לא בזמן שיא הביקוש??) או במקרה הרע פעם בשעה!<br /><br />אז, ללא שיפור התדירות של קו 620 ו/או חזרה של קו למסלול של ה-416 עם שיפור תדירות ו/או הוספת תחנה קרובה יותר למרכזית עם קישוריות סבירה זה אינו גזירה שהציבור יכול לעמוד בה.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-16931947496519405802022-05-03T23:05:39.839-07:002022-05-03T23:05:39.839-07:00נפריד בין שני דברים\ האחד זה שינוי המספר לקומת ה-6...נפריד בין שני דברים\ האחד זה שינוי המספר לקומת ה-600 כי מישהו החליט לעשות סדר. לדעתי מיותר אבל אין לי בעיה עם זה. הדבר השני הוא המסלול בתוך ירושלים של קווי "הציר החרדי". ומה שבעיקר חשוב להבין הוא שמשתדלים לעשות משהו אחוד לכל מה שמגיע ממערב (בני ברק, בית שמש, אשדוד וכו')ת כדי לא לפתוח פתח לצעקות ה"אפליה - למה הם כן ואנחנו לא וכו'.<br />מאחר והקו הירוק עובר בשז"ר+שרי ישראל בדרכו לבר אילן, אז העברה של מסת האוטובוסים הענקית שם פשוט לא אפשרית בזמן העבודות ולכן ההחלטה האחודה היא שכל קווי הציר החרדי יוסטו לנת"צ ירמיהו. זה רחוק מליהות אידיאלי אבל זה כנראה האילוץ. בנוסף יש את השירות שמגיע ממש לתוך התחנה המרכזית מכל אחת מהערים הגדולות, אם כי בבית שמש זה נכון שהוא רק מהותיקה ולא מהרמה, ועדיין מי שרוצה לתפוס אותו בביג ביציאה מהעיר, או לחלופין ללכת כמה דקות מירמיהו לאזור המרכזית עדיין יכול ולכן זו נחשבת פגיעה סבירה, כלומר גזירה, אין ספק, אבל כזו שהציבור כן יכול לעמוד בה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-27196035560829607462022-05-03T05:32:43.353-07:002022-05-03T05:32:43.353-07:00אני גם מקווה שלא (בתור משתמש של הקו) אבל ההגיון לא...אני גם מקווה שלא (בתור משתמש של הקו) אבל ההגיון לא מובן לי - לפחות לפי המידע שאתה מציג פה. 417 עבר כניסה לעיר-בנייני האומה-שרי ישראל-מלכי ישראל-ברנדייס-ירמיהו. אם יש מגבלת קיבולת בנת"צ החדש בגלל העבודות למה מפנים את ה-617 לשם במקום פשוט להשאיר את הקו כמו שהיה?<br />(וגם - למה לא מוסיפים תחנה שלפחות תהיה קרובה באופן סביר למרכזית??)Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-76587139312712618612022-05-03T02:44:07.109-07:002022-05-03T02:44:07.109-07:00אני מקווה שזו לא המילה האחרונה ושזה קשור גם לעיד א...אני מקווה שזו לא המילה האחרונה ושזה קשור גם לעיד אל פיטר ושהתדירות תעלה חזרה. אבל בגדול האמירה היא שעבודות הקו הירוק בירושלים לא מאפשרת הגדלת תדירות אל ציר ירמיהו/בר אילן ולכן השירות הקיים הוסט אל שמגר אבל אי אפשר להגדיל שם עוד תדירות עקב הקיבולת המוגבלת של הציר והשירות החדש שיתווסף יופנה דרך כביש 9 אל גולדה. הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-13332560593323371722022-05-01T02:57:39.728-07:002022-05-01T02:57:39.728-07:00ולא רק שהסיטו (לכאורה בגלל עבודות בכביש לטובת הרק&...ולא רק שהסיטו (לכאורה בגלל עבודות בכביש לטובת הרק"לה בשזר/מלכי ישראל/שמגר) אבל גם החליטו לשנות מ-417/18/19 ל-617/18/19<br />יש סיבה שה-417 נהייה הקו הכי פופולארי בבית שמש גם למי שמגיע מהגבעה. בנוסף לזה שהקווים של סופרבוס היו מחפירים לעומת מה שהיה לפני עם אגד (במיוחד בנוגע לתדירות ה416 אבל גם ה420), התדירות של ה-417 וגם היציאה המהירה מהעיר היה מדהים למי שגר בגבעת שרת.<br />עכשיו אין קישור קרוב למרכזית, וברוב שעות היממה ה-415 הוא האלטרנטיבה היחידה לבית שמש. אבל זה כולל "קנס" של כמעט 30 דקות בסיבובים בבית שמש הותיקה.<br /><br />אפשר לראות שתנופה יודעים שה-617 יהיה פחות פופולארי מה-417 רק מלהסתכל על התדירות. מפעם ב-7 עד 15 דקות במהלך רוב הפעילות בשני הכיוונים, התדירות יורדת ל-3 בשעה ברוב השעות.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-22538328084148054512022-05-01T01:57:38.895-07:002022-05-01T01:57:38.895-07:00עכשיו תנופה החליפו את אגד ומישהו שכח להסתכל על המפ...עכשיו תנופה החליפו את אגד ומישהו שכח להסתכל על המפה אמנם הוסיפו את 600 שהוא מעולה אבל הסיטו את 417 משזר כך שאין קישור יעיל בין האמצע של רמה א למרכזית ולרקל בירושליםAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-10629438644022748392022-02-08T23:01:58.012-08:002022-02-08T23:01:58.012-08:00כן, פסוט בן חמש שנים בדרך כלל לא דורש עדכון מיוחד,...כן, פסוט בן חמש שנים בדרך כלל לא דורש עדכון מיוחד, אבל בית שמש שונה גם בהיבט הזה. המכרז שתוכנן לתחילת 2019 החל רק ב-2021 בגלל בעיות משפטיות, ולכן התחיל מראש עם שירות שלא מותאם לגודלה של העיר. הוא כלל תוספות שהיו נחשבות בכל עיר אחרת לנכבדות אבל בבית שמש פשוט נבלעות בגידול האדיר. הוא אכן כלל מפרקיות אבל פחות ממה שלטעמי היה כדאי כדי להתמודד עם היקף השירות הנדרש, (גם כאן שם המשחק הוא מחסור בכסף), בעיית חניון להילה הלילה לפחות נפתרה בינתיים באמצעות הסכמה עם מנועי בית שמש לפיתוח חניון לילה ענק על שטחה (ל-12 שנה), אבל לצערי זה פתרון לא טוב כי בהיעדר שטח ייעודי סטטוטורי שהעירייה ממש מקצה לכך אולי נהיה עוד 12 שנה בבעיה. גם בעיית המסופים בצפון העיר נפתרה רק חלקית, עם מסוף מוסדר קטן בג'2, ומסוף לא מוסדר "זמני" בשטח בית החולים ליד שכונה ד' שאולי גם יום אחד ייעלם. <br /><br />נושא ציר ההעדפה שהובטח למעשה עוד לא קודם, אבל החדשות הטובות הן שלמיטב ידיעתי התחילו לעבוד ברצינות על תוכניות לרכבת קלה. אני בינתיים שיניתי את דעתי ואני לא חושב שזה רעיון טוב להשתמש במסילה הישנה לחיבור לרשת הקלות של ירושלים. לדעתי גודלה ועוצמתה של בית שמש מחייבות פרויקט יקר בהרבה אך גם נכון בהרבה של מבילה בתוך ההרים עד לצפון ירושלים. <br />נהר דן אכן נפתח והמותניים טיפה התעבו, אבל אם בדבר אחד בית שמש מצטיינת זה עמידה ביעדי האיכלוס השאפתניים, ועם 150,000 תושבים (היום) ו-100,000 נוספים בעשור הקרוב הסכנה לפקקים של אוטבווס במותניים הצרות עוד קיימת. בינתיים במשרד השיכון כבר מקדמים תוכניות לעוד 100,000 תושבים במזרח העיר, מעבר לכביש 10.שזו גם דרך לעבות את המותניים הצרות של העיר...<br />באפריל או במאי יושלם ההליך המכרזי כשאגד תעביר את קוויה לתנופה. אז גם יוסדרו הבדלי התעריפים בקווים שונים בין בית שמש לירושלים שמלווים את בית שמש מאז 2009 (שינוי לטובה, הם יתיישרו לנמוך יותר).<br /><br />עם כל העדכונים האלה, האתגר עדיין קיים בעינו. אם אוציא פוסט חדש על בית שמש זה יהיה כשאשכרה יתחילו עלבוד על רכבת קלה שם. בגדול כל דבר שנמצא על שולחן השרטוט, אך עדיין לא אושר ולא תוקצב לביצוע נמצא אצלי בעתיד הרחוק, אם בכלל.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-90432473686035652932022-02-08T05:59:08.057-08:002022-02-08T05:59:08.057-08:00הרבה דברים השתנו מאז כולל פתיחת הכביש החדש נהר הדן...הרבה דברים השתנו מאז כולל פתיחת הכביש החדש נהר הדן (בנתיים לא עוברים בו קוים למעט אחד או שניים).<br />כאחד שגר בשכונת חפציבה נראה לי המצב די טוב עם אקספרס אני לא כ''כ מכיר את הקווים הבינעירוניים.<br />אשמח לראות סקירה על המצב היום ועל הרכבת הקלה זה משהו שמתוכנן בעתיד הקרוב או הרחוק ?אהרוןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-78174688973643458002020-10-15T03:49:12.901-07:002020-10-15T03:49:12.901-07:00ברור שהדבר הכי חשוב היה להרגיל את הציבור החרדי בבי...ברור שהדבר הכי חשוב היה להרגיל את הציבור החרדי בבית שמש לקווים מהירים שכונתיים [שאטלים - דוגמת קו 21 בירושלים לרכבת הקלה] מתוך השכונות למסופים שמהם יצאו אוטובוסים בינעירוניים, כדוגמת התחנה המרכזית בירושלים.<br />אבל נראה שהדבר הזה הוא בלתי אפשרי כמעט, הדבר החשוב איפוא הוא ליצור מצב שרוב האוטובסים יסעו רק בצירים מרכזיים דוגמת נחל הקישון/צאלים/נהר הדן/אליהו הנביא/נהר הירקון/שדרות האמוראים וכו'<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-8155543646602169912019-01-28T23:51:41.134-08:002019-01-28T23:51:41.134-08:00כביש 38 ולא 39 כמובן.כביש 38 ולא 39 כמובן.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-40850086023719006472019-01-28T23:50:50.985-08:002019-01-28T23:50:50.985-08:00חלק מהפתרון לכיכרות הוא לבטלן ולהפכן לרמזורים. אני...חלק מהפתרון לכיכרות הוא לבטלן ולהפכן לרמזורים. אני חושב שבית שמש היא העיר היחידה שגודלה מעל 100,000 תושבים שאין בה רמזורים אז בסוף זה יגיע, הרמזור הראשון הוא הכי קשה.<br /><br />ולגבי גודלה של בית שמש, לא אני אומר את זה אלא משרד השיכון, בתמיכת ממשלה שדואגת לפתרונות דיור לחרדים.<br />רמה ד'+ה'+רמת אברהם+הבינוי לאורך נהר דן (משכנות שמש) יביאו אותה ל-250,000 תושבים עד 2030, בנייה ממזרח לכביש 10 שעכשיו מתוכננת תוביל אותה ל-350,000 תושבים ב-2040, ואת התוכניות ל-500,000 אני לא מכיר ולא יודע איפה הן. אבל הן בטח מסתמכות גם על פינוי בינוי מסיבי בעיר הותיקה בנוסף לבניה חדשה, ועל בליעת זנוח ומחסיה ואולי גם ישעי תוך סיפוח שטחים חקלאיים שלהן לצורך בנייה נוספת.<br /><br />אזור תעשיה ברוש צפוי לגדול מאד ולהתפרש למעשה לאורך כל כביש 39 בין ישעי לזכריה. זה המקור הרשמי לתוספת ההכנסה מתעסוקה. זה כולל כמובן עוד שתי כניסות חוץ מרחוב וירג'יניה (אחת מצפון ואחת מדרום). האם העיריה תדע למנף את זה? לא יודע, אבל השטח כבר צבוע לתעשייה/תעסוקה. גם לאורך כביש 10 יש קטע (מדרום לשכונת המשקפיים) שמיועד לתעסוקה. ובמע"ר נבנו עד עתה בעיקר בנייני מגורים אבל יש שם עוד מגרשים שאמורים להיות צבועים לתעסוקה. אני לא אתפלא אם בהמשך גם אם יהיו דיונים על חלוקת הכנסות מהר-טוב.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-4527719008001022102019-01-28T02:00:47.287-08:002019-01-28T02:00:47.287-08:00הטענות שלי נגד סופרבוס הם אך ורק בנוגע לרמת וטיב ה...הטענות שלי נגד סופרבוס הם אך ורק בנוגע לרמת וטיב השירות שלהם ולא להוספץ הקווים. האוטובוסים שלהם מתפרקים אפילו כשהן חדשות, הסידור של המושבים לא הגיוני (כי ככה זה הגיע מסין), הנהגים נוהגים בפראות ולא אדיבים, ובגלל שיש להם מחסור חמור בנהגים אז הם מבטלים אוטובוסים על ימין ועל שמאל מבלי להודיע - לדוגמא קו 12 שמשום מה שעה לא יוצא למרות שיש 14 שיוצא כל 12 דקות מתחנת הרכבת. הסדרן שם, אבל לא טורח להגיד ל30 האנשים שממתינים בתחנה שה-12 לא ייצא גם עוד 30 דקות.<br /><br />אין לי בעיה עם לקיחת נתיבים, אני טוען שאין נתיבים לקחת. הרצוג, הדקל, בן גוריון, השבעה, והעליה בעלות "2" נתיבים לכל כיוון, אבל הכיכרות בעלות נתיב אחד. יש גם אזורים שבהן נתיב אחד נעלם, ואז רכב פרטי ישתלב בנת"צ.<br /><br />יצטרכו לתכנן נתיבים חלופיים לרכב במיוחד כי כל האוטובוסים כנראה שימשיכו להיות ב-2 המסלולים שהם נמצאים בהם מאז ומעולם ולא יכנסו לתוך השכונות (רחוב ראובן, הנרקיס, הארזים, רזיאל, הגפן...) אז מי שגר בתוך השכונות וירצה - לדוגמא - לעשות קניות גדולות בביג/איזור התעשייה ויש לו רכב לא ירצה ללכת מקצה השכונה במעלה/מורד ההר עם כל הדברים מהאוטובוס. במיוחד לאחר נסיעה עם נהג סופרבוס שמרגיש שמנסה לגרום לסחרחורת. אני בטוח שלא מתרגש מהפקק של הבוקר - אבל אני כן שונא בכל גופי את כיכר האליפסה שאבוטבול התגאה בפתרון הקלוקל הזה כאילו הוא הבריק הברקה (נ.ב. היה לי פתרון פשוט יותר, נוח יותר, וזול יותר שפרסמתי בפייס בזמנו עוד לפני שהודיעו על האליפסה כשכבר היה ברור שהצומת שם דפוקה).<br /><br />למה לגלח יערות או מחלף תת קרקעי? להצמיד את הרכבת לכביש 38, ובשער הגיא להמשיך ישר בדיוק לנקודה שבה הרכבת יוצאת מהמנהרה הראשון בלטרון - זה ממש ממש קרוב לשער הגיא.<br /><br />אני לא יודע אם ומתי בית שמש תגיע ל-500,000 וזה מרגיש כאילו זה יהיה בעתיד הרחוק (בית שמש העיר השלישית בגודלה?? וממה היא תחזיק את עצמה?) אבל הקישור לירושלים לא תהיה הבעיה היחידה - גם חיבור מוצלח יותר למרכז ולמודיעין/נתב"ג יהיה על הפרק. חיבור תחנת לוד לנתב"ג שוב, מישהו?Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-42964480515119609352019-01-28T00:20:24.774-08:002019-01-28T00:20:24.774-08:00ראשית, סופרבוס סופגת קצת לא בצדק, כי תוספות השירות...ראשית, סופרבוס סופגת קצת לא בצדק, כי תוספות השירות (שלא מגיעות בזמן), מגיעות ממשרד התחבורה. והמכרז החדש מתעכב לא בגללה.<br />שנית, התוכניות לציר העדפה סגורות, והן לוקחות נתיבים מהרכב הפרטי. באזור הותיק כנראה לא יהיה מנוס ולפחות להחזיר חלק מהחניות בדמות חניונים ציבוריים, אבל באזור החדש אין שום בעיה לקחת מהרכב הפרטי. היום זה הרבה יותר קל מאשר בעוד כמה שנים כי גם בקרב האוכלוסיה החרדית רמת המינוע עולה. אם נחכה עד שהאוטובוסים יעמדו בפקקים עם הרכב הפרטי, אחר כך באמת לא נוכל לקחת. ההעדפה תהיה כמובן רק בצירים הרחבים מספיק, שיכולים להכיל נתיב אחד לרכב פרטי ונתיב אחד להעדפה. בעיר לא צריך יותר (מי שרוצה לנסוע מקצה אחד לשני של העיר יתכבד וייצא לכביש 10 או לכביש 38 שיורחב לכל אורכו).<br />לא צריך להפנות את התחברוה הפרטית לשום מקום. נפח הנסיעה בתחבורה הפרטית מתאים עצמו להיקף התשתיות. תוריד נתיב יהיו פחות נסיעות, תוסיף נתיב יהיו יותר נסיעות. כאשר נקודת האיזון היא הפקק בשיא בוקר ולכן ממנו לא צרילך להתרגש כי הוא תמיד יגיע.<br /><br />לגבי חיבור ל-A1, לא בטוח שזה ישים (לחצות רכסים קשה יותר מאשר לחפור מתחת לרכס), לא בטוח שזה פחות פוגע בנוף ולא בטוח שזה יצלח התנגדויות של היישובים לאורךכ ביש 38 והיערות שהוא יגלח באזור שער הגיא, ואפילו לא בטוח שזה יותר זול כי אין לי מושג כמה עולה לחפור מחלף רכבתי תת קרקעי מסביב למנהרת רכבת פועלת. ובסוף גם שם (במנהרות ובתחנת האומה) יש מגבלת קיבולת שהרכבות מבית שמש יצטרכו להתחרות עם הרכבות העתידיות ממודיעין (2021), מחיפה (דרך המסילה המזרחית, 2026), מרשל"צ (דרך מסילת 431, 2026) ומבאר שבע (קשתות שייבנו במסגרת פרויקט 431). <br /><br />אני בהחלט בעד שאותה רכבת שאני מדבר עליה תקשר כבר לקרית גת ולבאר שבע בצד השני. אבל אני בהחלט חושב שיצירת עוד פרויקט בהיקף של A1 ובלי פשרות תכנוניות בשביל עיר שמתוכננת להגיע ל-500,000 תושבים זה ראוי. הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-58078435638949801262019-01-27T00:53:09.641-08:002019-01-27T00:53:09.641-08:00כמעט שנה אחרי התגובה הראשונה (שעכשיו חזרתי וקראתי)...כמעט שנה אחרי התגובה הראשונה (שעכשיו חזרתי וקראתי) ומסתבר שדעתי לא השתנה כלל XD אני לא רואה את הפרקטיות של העניין למרות שזה רעיון יפה.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-70523056708649282472019-01-27T00:51:20.716-08:002019-01-27T00:51:20.716-08:00בקשר לתכניות של העירייה לרק"לה ראיתי משהו בעי...בקשר לתכניות של העירייה לרק"לה ראיתי משהו בעיתונות המקומית שחשבתי יעניין אותך אבל אני לא יודע איך לשלוח לך אותו.<br /><br />אם הרקל"ה תמשיך ממלחה למתחם התחנה זה יספיק כמעט לכולם (במיוחד אחרי פתיחת הקו הירוק), אבל השאלה העיקרית תהיה - כמה זמן יקח להגיע מבית שמש. אם יותר מ-30-40 דקות אז סביר להניח שזה לא יהיה כדאי.<br />אני תוהה איפה לדעתך יהיה מקום טוב להקים מסוף תחבורה ב"מרכז החדש" - רסידו לא בדיוק מתאים, וגם האזור של נהר הירדן פינת הירקון לא משהו. זה יחליף את התחנה הקיימת? בנוסף? אחר?<br /><br />אני מרגיש שהרעיונות שלך ושל אנונימי מתעלמות כמעט לחלוטין מהתוואי הגיאגרפי של האזור וגם מהתושבים שם (שחלקן בוודאי לא ישמחו לדבר כזה בסביבתם, ואחרים לא ירצו לפגוע עוד בטבע), אבל אפילו בואקום קשה לי לדמיין דבר כזה ועוד שיצדיק את המחיר שלו. לא עדיף פשוט קו מבית שמש שמתחבר לA1 הקיים ואולי תמשיך דרומה לבאר שבע ותיצור חיבור ישיר בין הבירה לבירת הנגב? יותר זול, אין צורך לכרות מנהרות, ויהיה אפשר אפילו להוסיף תחנה בשם "בית שמש דרום" או "רמת בית שמש" באיזור הכניסה הקיימת לרמב"ש - אם כבר הורסים שם את הנוף עם רמב"ש ר'8 או משהו, למה לא.<br /><br />רקל"ה בתוך העיר (וגם נתיבי תח"צ) נשמעים כמו רעיונות מדהימים, אבל אני עדיין לא רואה את הפרקטיות. בית שמש בנוייה במעגלים, והרחובות צרים מלהכיל אפילו שני נתיבים לכל כיוון - אפילו ברחובות הראשיים! איך ירחיבו את הכביש? אם יהפכו את רחוה העלייה/השבעה/בן גוריון/הדקל/נהר הירדן לתח"צ בלבד לאן בדיוק אמורים להפנות את התחבורה הפרטית? הלוואי שדבר כזה תצמצם את השימוש הפנים עירוני לאפס, אבל אני בספק שזה יקרה. במיוחד כשסופרבוס מפעיל את הקווים.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-4713703727730312972019-01-26T23:55:16.944-08:002019-01-26T23:55:16.944-08:00מאז שכתבתי את הפוסט יש התקדמות בתחום זה.
א. למיטב ...מאז שכתבתי את הפוסט יש התקדמות בתחום זה.<br />א. למיטב ידיעתי מתוכננים שני קווי רכבת קלה פנימיים בבית שמש, שיקשרו את הצפון והדרום. במקביל מתוכנן כשלב ראשון ציר העדפה לתחבורה ציבורית שיהיה אפשרי אחר כך להפוך לתוואי רכבת קלה. למרות שאין לוח זמנים אפילו לסיום תכנון, אני די בטוח שבית שמש תהיה העיר הראשונה מחוץ למטרופולינים הגדולים שבה נראה רכבת קלה עירונית.<br />ב. הקשר ירושלים דורש הסעת המונים. זה כבר ברור. התוכניות הראשונות באמת דיברו על יציאה מאזור המע"ר החדש (בין א' לג'), הגעה למסילה הקיימת מצפון לעיר (דווקא דיברו על מסילה לאורך כביש 10), ומשם עליה לאורך המסילה הקיימת עד מלחה, שתעבור שדרוגים שונים. הטכנולוגיה המועדפת שדיברו עליה היתה "טראם-טריין" והיו אפילו דיבורים על כך שהיא תמשיך, בעזרת מסילת הקו הכחול עד למוקדים החרדיים בצפון ירושלים.<br />לדעתי זה פתרון יקר יחסית ולא מספיק טוב. להערכתי בית שמש צריכה רכבת כבדה ממונהרת בסגנון A1, שתגיע מהמרכז החדש של בית שמש ישר לצפון ירושלים. כאשר היא עושה את רוב הדרך במנהרה מתחת לרכסים. בחזוני התחנה שמתוכננת בפינת יפו קינג גורג' להארכת A1, תכלול שני מפלסים תת קרקעיים. באחד יהיה את המשך קו A1 ובשני יהיה את הקו של בית שמש. משם חלק גדול מהמגיעים יוכלו להמשיך ברגל ליעדם, וחלק אחר יעלה על הקו הכחול או האדום ליעדו הסופי (הכחול יעבור דרך סנהדריה ויגיע לרמות, האדום מגרד את רמת שיראל ויגיע גם לנווה יעקב, ובצד השני כבר מגיע לבית וגן ובעתיד תהיה שלוחה להר נוף). עם עוד השקעה למנהרת הרכבת המתוכננת יכולה להיות תחנה באזור בית וגן/שערי צדק.<br /><br />זה כמובן פרויקט יקר בהרבה מהשמשת מסילת מלחה, אבל בניגוד לה אין ספק שהוא יהיה מוצלח מאד. אני מקווה שמישהו בוחן אותו לעומק.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-16716264648430319272019-01-24T08:00:08.528-08:002019-01-24T08:00:08.528-08:00בית שמש מצד אחד קל לביצוע רכבת קלה יש כבר תשתיות ...בית שמש מצד אחד קל לביצוע רכבת קלה יש כבר תשתיות מרכבת ישראל ממלחה עד ביג ואפשרי להמשיך את הקו עד אחרי תל בית שמש שיש שם בעיות עם כביש 38 לעקוף אותו בסיבוב מעגלי לכיווןיהודה בן זאב או להרצוג ולחבר אותו לנהר דן ששם עדיין אין בניינים ליד ותשתית קל יחסית<br />ועדיין אפשר להששיך לכיוון רמה ג וד ומשם לה ואם ראוצים אפשר המשך אפילו לקריית גת והכיכדאי הוא לעשות תחנה /מסוף מרכזית בנהר דן ששם יהיה גם קישור לרכבת הקלה ל שכונות הפנימיות קרי קווים פנימים<br />ותחנותיהיה אחד כביש 3855 ליד חפציבה 2ליד תחנת רכבת 3לידבן זאב 3תחילת נהר דן 4באמצע נהר דן לפני רמת אברהם כי הרכבת הלהיהיה קשה לעבור שם וזה יהיה תחנה מרכזיתכזאת לתושבי רמת בית שמש א וב ואח"כ תחנה לידרמב"ש ג וד ולהמשיך לכיוון נווה שמיר <br />ניתן גם להתחילבבית שמש מ3855 ולעשות מסלול הפוך שיתחיל מנווה שמיר<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-15807809775498626382018-02-21T03:47:19.300-08:002018-02-21T03:47:19.300-08:00זה גם לא מרגיש כמו תוכנית ריאליסטית. וזה עוד מבלי ...זה גם לא מרגיש כמו תוכנית ריאליסטית. וזה עוד מבלי לדבר על העלות האסטרונומית (שלעירייה אין סיכוי לממן) והסביבתי (אני לא רואה מישהו שגם בגבעת שרת שיסכים לרכבת שחותכת דרך איזור המנזר, הרי כבר מעל לעשור וחצי יש דיבורים על "נהר דן").<br /><br />איפה תוסיף רקל"ה על נהר הירדן? בקושי יש שם 2 נתיבים לכל כיוון לכל אורכו.<br />איפה תסתיים הרכבת הזאת שנוסעת ללוי אשכון ויגאל אלון? באיזור התעשייה?<br />גם הרכבת שאיכשהו תקפוץ מבן גוריון ל38 ותמשיך במקביל(?) לא נשמעת הגיונית. <br /><br />אתה מדבר כאילו יש דיברוים ממשיים על רקל"ה בבית שמש ("למיטב הבנתי לא מדובר..."), וגם במאמר המקורי כתבת "במקביל מקדם משרד התחבורה ביחד עם העירייה תוכנית לנתיבי העדפה בעיר" ששנתיים לאחר מכן אין שום ניצנים. אלא אם יהפכו את נהר הירדן, נחל קישון, שדרות הדקל, ובן גוריון לנת"צים מלאים ("רחוב יפו" של בית שמש) אין -כרגע- שום דרך להעדיף תח"צ. אין מקום להרחבת הציר והדרך צרה מדי.<br /><br />מה גם שברור שהתכנון של השכונות החדשות עדיין מסתמך על טבעות בתוך טבעות של רחובות צרים ומפותלים. פשוט שכונות מספגטי.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-73828395327362845982018-02-21T02:28:59.117-08:002018-02-21T02:28:59.117-08:00א. אני יכול לשלוח אותך לקטע שצמוד לחומות, הוא די ת...א. אני יכול לשלוח אותך לקטע שצמוד לחומות, הוא די תלול. רכבת קלה יודעת לטפס שיפועים גדולים יותר מרכבת כבדה. חוץ מזה אפשר במקומות נקודתיים לייצר מיתונים בעזרת הפרדות מפלסיות (לדוגמה בין רחוב הדקל לרחוב בן גוריון בגשר מעל יהודה בן זאב).<br />ב. למיטב הבנתי לא מדובר על רכבת קלה ברחוב העליה/הרצל, כי באמת כפי שציינת ז על סף הבלתי אפשרי. וכנ"ל ברחובות הקטנים ברמה א. מדובר על רכבת קלה בצירים המרכזיים בלבד, קרי מהדרום דרך הרחוב הראשי שיחצה את רמה ה' (סליחה, "נווה שמיר"), ומשם את נהר הירדן לכל אורכו, ומשם ללוי אשכול בואכה יגאל אלון. וקו רק"ל שני מהדרום דרך הרחוב הראשי שיחצה את רמה ד' וג', (הקטע הבנוי שלו נקרא זכריה הנביא), והמשכו לרמת אברהם (ייקרא רחוב נהר דן כנראה יעבור בגשר מעל שדרות נחל צאלים), עד הרב הרצוג וממנו דרך הדקל, אוליב גשר מעל יהודה בן זאב לבן גוריון וממנו עיקוף של השכונה הותיקה לכיוון כביש 38 וממנו למתחם ביג/הרכבת.<br /><br />זו אולי לא תוכנית אופטימאלית (גם מבחינת החרדים וגם מבחינת החילוניים) אך אלה שני הצירים שבהם אפשר להעביר רק"ל. למרות שזו לא תוכנית אופטימאלית אני די בטוח שהיקפי הנוסעים החזויים במודל יצדיקו אותה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-69204149433857844322018-02-19T00:07:39.357-08:002018-02-19T00:07:39.357-08:00א. יש, אבל אין שם רכבת קלה. בבית שמש, הצירים הראשי...א. יש, אבל אין שם רכבת קלה. בבית שמש, הצירים הראשיים הרבה יותר תלולים מרחוב יפו וגם הרבה יותר צרים. רחוב העלייה ושדרות הדקל רק לדוגמא.<br /><br />ב.אם זה רכבת רק לחרדים אז סבבה, אבל יש עדיין חצי עיר לא חרדית - גם בפריסה גאוגרפית. מהנסיעות ומההיכרות שלי עם העיר, אני לא רואה איך ההשקעה תשתלם.Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-25326599715318093282018-02-19T00:01:46.115-08:002018-02-19T00:01:46.115-08:00א. גבעות, צירים צרים ושכונות מפותלות יש גם בירושלי...א. גבעות, צירים צרים ושכונות מפותלות יש גם בירושלים... <br />ב. ממש לא. יש המון ילדים ונוער, זה נכון, אבל דווקא בערי האוכלוסיה החרדית אין שעות שפל כמעט בכלל (למעט בין 9 ל-12), כלומר חוץ מבשעות התלמידים יש המון נסיעות שמבוגרים עושים (עם ילדים או בלעדיהם) אחר הצהריים, בערב ועד השעות הקטנות של הלילה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-83787116191010790172018-02-18T05:16:07.976-08:002018-02-18T05:16:07.976-08:00אתה צודק אולי בקטע שצריך להוציא את זה מאגד. אבל בש...אתה צודק אולי בקטע שצריך להוציא את זה מאגד. אבל בשום פנים ואופן לא לתת לסופרבוס כי זה החברה הכי גרועה שיש בתחבורה ציבורית הן על פי דוחות של משרד התבורה והן על פי המציאות הכואבת...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-3361708612728406102018-02-17T23:57:30.467-08:002018-02-17T23:57:30.467-08:00לדעתי בבית שמש פי כמה וכמה. גבעות, צירים צרים, שכו...לדעתי בבית שמש פי כמה וכמה. גבעות, צירים צרים, שכונות מפותלות, איזורים עוינים.<br /><br />גם עיקר הנוסעים העירוניים הם ילדים. אז יש עומס פעמיים ביום ואז ריק. Gavihttps://www.blogger.com/profile/09291164462726431741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-9023186167212720382018-02-17T23:52:31.366-08:002018-02-17T23:52:31.366-08:00זה לא פשוט לעשות רכבת קלה בשום מקום...זה לא פשוט לעשות רכבת קלה בשום מקום...הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-29748801674987448852018-02-16T11:55:01.149-08:002018-02-16T11:55:01.149-08:00זה לא פשוט לעשות רכבת קלה בבית שמש זה לא פשוט לעשות רכבת קלה בבית שמש Anonymousnoreply@blogger.com