tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post4195241621833812925..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: איך רכבת ישראל תגיע ל-300 מליון נוסעים בשנה?הרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger25125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20531158690317393292019-07-20T21:53:10.703-07:002019-07-20T21:53:10.703-07:00לצערי כרגע בדיוק על זה מדברים.
מדברים על קו רק&quo...לצערי כרגע בדיוק על זה מדברים.<br />מדברים על קו רק"ל בינעירונית (tram-train) שישתמש בתוואי הישן שיעבור שדרוג כלשהו כך שיהיה קצת פחות נורא מעכשיו, וימשיך לאורך המסילה שתיבנה עבור הקו הירוק עד לצפון העיר. לדעתי, על אף שכנראה יתוכנן לישיבה ולא לעמידה מבחינת הקרונות, זה יתגלה כלא אטרקטיבי מספיק.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-70028488822682958072019-07-18T05:01:52.575-07:002019-07-18T05:01:52.575-07:00אני מקבל את הטענה של הארכת המסלול עבור התושבים החר...אני מקבל את הטענה של הארכת המסלול עבור התושבים החרדים של בית שמש וביתר. במקרה שיגיעו למסקנה שאי אפשר לייצר קו רכבת מבית שמש לירושלים, אני מקווה שלא ינסו למשוך לשם קו רק"ל. הרק"ל זה סיוט בנסיעה בינעירונית בגלל שהוא יותר איטי מאוטובוסים, רוב האנשים עומדים בו, והוא גם סובל מחוסר הגמישות שיש לאוטובוסים.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-54602648349053480402019-07-17T23:42:31.721-07:002019-07-17T23:42:31.721-07:00ועוד משהו.
מה שעומד לנגד עיני זה שהצביור החרדי בבי...ועוד משהו.<br />מה שעומד לנגד עיני זה שהצביור החרדי בבית שמש (וגם בביתר עילית), לא מעוניין להגיע סתם לירושלים אלא למוקדים החרדיים בצפון העיר. לכן מלחה לבדה לא מספקת, ופתרון של חפירה ממלחה דרך תחנת החאן למרכז העיר יאריך מאד את הדרך. עבור תושבי ביתר זה אולי יהיה סביר. אבל תושבי בית שמש שיצטרכו לנסוע דרך ביתר, מלחה והחאן יגלו שהדרך ארוכה מאד ברכבת ובעצם יקבלו רכבת לא אטרקטיבית.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-27843611502766249502019-07-17T23:39:20.310-07:002019-07-17T23:39:20.310-07:00כיוון מעניין, אין ספק. ואני יודע שעקרונית הוא גם נ...כיוון מעניין, אין ספק. ואני יודע שעקרונית הוא גם נבחן. היה מתוכנן כביש מהיר בין אזור צור הדסה, לשכונה המתוכננת ברכס לבן ומשם במנהרה מתחת לאורה לאזור ביה"ח הדסה עין כרם ומשם, דרך שכונה מתוכננת בהר חרת (ליד הסטף, בשטח שיפוט של ירושלים שצמוד למעוז ציון) לכיוון מחלף מוצא שיהפוך למחלף רב מפלסי מטורף. זה נקרא כביש הטבעת המערבי קטע דרומי. והוא הוקפא עקב הקפאת תוכניות הבנייה בעמק לבן ובהר חרת לפני שני עשורים והפגיעה הנופית שלו. הפרויקט כלל גם הפיכה של כביש 375 לאוטוסראדה שתתחבר לכביש הזה באזור ביתר ותתפצל בטזור וולאג'ה לכיוון מלחה.<br />לאחר שהפרויקט הענק הזה הוקפא, היתה חשיבה של שימוש בתוואי הזה למסילת רכבת, כלומר מקרית גת איכשהו לצומת האלה ומשם לאורך כביש 375 עד אזור צור הדסה ואז פניה שמאלה לכיוון מלחה. אבל אני לא חושב שזה צלח, ואתה גם רואה כמה קשה לשרת את מרכזי הכובד של הגושים העירוניים בתוואי הזה. כלומר זה בהגדרה מייצר "תחנות רכבת מחוץ למרכזי הערים".<br /><br />אגב לגבי מלחה. מבחינת רכב פרטי זה אחד המקומות הנגישים בירושלים, וכביש 16 יקל עוד יותר את הנגישות אליו מהמרכז וגם מבחינת תחבורה ציבורית הוא לא רע ובעתיד יהיה מחובר לרק"ל. קשה להגיד מה הסיבה שהוא לא מממש את הפוטנציאל אך לדעתי זה פחות עניין של נגישות במקרה הזה ויותר עניין של היעדר ביקוש (אזור תעסוקה צריך לעבור מסה קריטית כלשהי כדי להתניע תהליך מתגלגל של ביקוש והיצע, כמו שקרה בהר חוצבים, הגן הטכנולוגי כנראה לא הצליח להגיע אליה ולכן צריך עוד יוזמות של העירייה כדי לגרום לזה לקרות).הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-18053393563609642082019-07-17T08:49:25.508-07:002019-07-17T08:49:25.508-07:00כיוון מחשבה מעניין.
בכל זאת, אני רוצה להמשיך ולנסו...כיוון מחשבה מעניין.<br />בכל זאת, אני רוצה להמשיך ולנסות לתקף את ההצעה שלי. ראשית, בית"ר עילית היא עיר עם 55,000 תושבים, והמספר כנראה יעבור את ה-70,000 תושבים. צור הדסה הסמוכה צפויה להגיע ל-20,000 תושבים בעתיד. ביחד אנחנו מדברים על כ-90,000 תושבים, אם לא יותר. התושבים הללו מקיימים קשרים ענפים לא רק עם ירושלים, אלא גם עם בית שמש והמרכז. מסילת רכבת עם תחנה בין ביתר עילית לצור הדסה תחבר אותם לשאר הארץ, ולא רק לירושלים.<br />שנית, הגן הטכנולוגי במלחה לא מממש את מלוא הפוטנציאל שלו בגלל שהוא לא לגמרי נגיש. הנגשתו תאפשר לפתח אותו בסדר גודל אחר. כרגע התעסוקה בירושלים מכוונת לריכוזיות בגלל שבתכנון תחבורה ציבורית יש יתרון ברור לרדיאליות, אבל עדיין יש סכנה של עומס יתר של תחבורה פרטית שלא הולכת להיעלם. הקמת ושדרוג מוקדי תעסוקה משניים בערי הלווין* של ירושלים - מלחה-גילה, רמות ופסגת זאב-נווה יעקב יקל על העומס הצפוי במרכז העיר. ככל שניתן יהיה לשרת את אותם מוקדים באמצעות תח"צ איכותית ואמינה אני תומך בביזור זה.<br />שלישית, בנוגע לטופוגרפיה ותוואי המסילה, בדקתי ומצאתי שהנקודה הכי גבוהה בין ביתר עילית לצור הדסה היא בגובה של 800 מטר (בדומה לתחנה המרכזית בירושלים) אבל גובה הכביש הוא בגובה 750-770 בין צור הדסה וביתר עילית. אפשר להקים תחנה בגובה של כ-700 מטר בראש ואדי פוכין שתשורת על ידי שאטלים מביתר וצור הדסה. התחנה יכולה להיות ברובה בתוך צלע ההר על מנת למזער פגיעה בסביבה. משם המסילה תמשיך בתוך ההר באותו גובה עד לתחנת מלחה שנמצאת בגובה של 660 מטר. משם אני מאמין שהגיוני יהיה להמשיך עד לתחנת החאן ותחנת מרכז העיר.<br /><br />ההצעה שלי לא חפה מקשיים כמו פגיעה בשטח בעל ערך נופי וסביבתי גבוה ביותר, ומעבר בשטחי C.<br /><br />*אני בכוונה קורא להם ערי לווין כי הגודל של שכונות אלו מצדיק לחשוב עליהם כערי לווין סמי עצמאייםאברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-53713877788197553712019-07-15T04:54:34.166-07:002019-07-15T04:54:34.166-07:00את ביתר עילית אפשר (ואולי צריך) לשרת בפרויקט תשתית...את ביתר עילית אפשר (ואולי צריך) לשרת בפרויקט תשתיתי אחר, ניתן עקרונית להאריך את שלוחת הרק"ל שאמורה להסתיים במלחה (לא זוכר איזה צבע היא), כך שתעלה על המסילה הישנה עד לאזור תחנת בתיר. שם יש שתי אפשרויות.<br />האחת, הזולה יותר (והפחות טובה כמובן). היא להקים שם תחנה, באזור שבו שטח השיפוט של ביתר עילית פוגש את גדת המסילה (יש לביתר עילית רצועה צרה של שטח שיפוט בין בתיר וחוסאן לבין הקו הירוק שהיא מתכננת בו אזור תעסוקה). השירות העירוני של ביתר שכמובן יוארך גם לאזור התעסוקה לכשייבנה, יגיע לתחנה גבוהה ממנה ירדו דרגנועים לתחנה. <br />השנייה, היקרה יותר, היא שבנקודה זו הרק"ל תיכנס אל מתחת לפני הקרקע לתחנה עמוקה שתיבנה במרכז ביתר עילית. (אפשר מראש לתכנן שתי תחנות,ה אחת במרכז הקיים של ביתר עילית באזור רחוב הר"ן והשניה במתחם שיעוד לא נבנה מדרום לביתר עילית שנקרא "גבעות" ומתוכננות שם אלפי יחידות דיור בחלוקה בין ביתר עילית לבין יישוב עירוני חדש לדתיים.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-60312257932287417952019-07-14T02:56:14.691-07:002019-07-14T02:56:14.691-07:00אני כבר מזמן חושב שהדרך היחידה לשרת את הקשר החזק מ...אני כבר מזמן חושב שהדרך היחידה לשרת את הקשר החזק מאד (שרק יתחזק עוד) בין בית שמש לירושלים הוא באמצעות "פרויקט A2". מסילה שתצא מהמרכז החדש של בית שמש (בין רמה א' לרמה ג'), תמשיך דרומה לאורך כביש 10 ואז, במקום להתפתל לאורך נחל שורק תיכנס אל מתחת להר מתחת לרכס כיסלון, תעבור בגשר מעל עמק בית זית ותיכנס אל מתחת לירושלים, להערכתי ניתן לעשות לה תחנה אחת עמוקה באזור ביה"ח שערי צדק/בית וגן/הר הרצל, והתחנה הסופית שלה יכולה להיות כחלק מהתחנה העמוקה שמתכננים כהארכה ל-A1 בפרויקט בנין (אזור הדוידקה). את ביתר עילית קשה לשרת כך כי היא גם רחוקה מהתוואי הקצר ביותר בין בית שמש לירושלים (שלזה אני מכוון), וגם כי היא אפילו גבוהה יותר מירושלים, וגם כי היא מעבר לקו הירוק (מוסיף מורכבות לפרויקט ורכב ממילא, אבל לטעמי בכל מקרה זה לא נכון גיאוגרפית לקשור אותה לפרויקט זה).<br />גם מלחה מוגדרת על ידי בתור יעד לא חשוב בפני עצמו ולכן אני מעדיף מנהרה בתוואי קצר יותר מתוואי 375 (גם שם נדרש מנהור מסיבי כמעט לאורך כל הדרך).<br />כמובן שחזון זה יכול להשתלב מצוין עם המשך מסילה מערבה לכיון קרית גת ומסילת ב"ש, מה שיאפשר רכבות מהירות מאד מב"ש לירושלים ויאפשר גם לפנות סלוטים מ-A1 לטובת עוד רכבות ליעדים אחרים שהרכבת של באר שבע-י-ם תתפוס בעתיד הרחוק.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-88175110454712049102019-07-09T09:44:25.023-07:002019-07-09T09:44:25.023-07:00מה דעתך על מסילה לאורך כביש 375 שיתחיל בקרית גת, י...מה דעתך על מסילה לאורך כביש 375 שיתחיל בקרית גת, יפגוש את הקצה הדרומי של בית שמש, ימשיך ויאסוף את תושבי ביתר עילית וצור הדסה, יעבור במלחה וימשיך לתחנת נבון באמצעות שתי חלופות: 1. בגין 2. תת קרקעית לתחנת החאן ומרכז העיר?אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-75724032019648172712019-04-29T02:33:31.230-07:002019-04-29T02:33:31.230-07:00הנושא סוקר בהרחבה גם בפורום תחבורה ציבורית בתפוז ו...הנושא סוקר בהרחבה גם בפורום תחבורה ציבורית בתפוז וגם בדף הפייסבוק של שבתשתיות, כך שלא נראה לי שאנסה להתחרות איתם. שניהם מאד מומלצים.<br />אבל אם מעניין אותך, חפש פוסט שלי על תחנת האומה שסוקר למה יש לה פוטנציאל להיות התחנה החזקה ביותר בישראל.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-75427302286819149852019-04-28T04:58:03.627-07:002019-04-28T04:58:03.627-07:00תודה.
מחכה לסקירה על תחנת הרכבת המפלצתית - נבון.
...תודה.<br />מחכה לסקירה על תחנת הרכבת המפלצתית - נבון. <br />4 מעליות שונות עד מפלס הרחוב...<br />מי שרוצה לראות פרספקטיבה לעומק שיסתכל בחריץ בין הדלת של המעלית למשקוף. מדהים!<br /><br />ואם כבר אז על כל הקו לירושלים, אחד המרשימים ביותר בארץ.<br /><br /><br />ירוןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-76457205694294457342019-04-27T12:32:51.381-07:002019-04-27T12:32:51.381-07:00גם אי הרגשתי את זה.
תשובה מוסמכת אין לי. לחץ האויר...גם אי הרגשתי את זה.<br />תשובה מוסמכת אין לי. לחץ האויר כנראה משתנה במהירות.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-38977447786870413612019-04-24T15:26:30.146-07:002019-04-24T15:26:30.146-07:00נסעתי היום לראשונה בקו ת"א-(נתבג)-נבון. מדהים...נסעתי היום לראשונה בקו ת"א-(נתבג)-נבון. מדהים.<br />מעניין אותי האם יש הסבר מדוע יש לחץ חזק באוזניים בכניסה למנהרות הן כשעולים לירושלים והן כשחוזרים.<br />ירוןnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-77955205327353479842019-04-22T08:45:41.502-07:002019-04-22T08:45:41.502-07:00אמנם כבר הצעתי לך משהו בסגנון בעבר (הצעתי לעשות פר...אמנם כבר הצעתי לך משהו בסגנון בעבר (הצעתי לעשות פרק עם רן לוי על הנושאים המדוברים פה לפני כמה שנים), אבל אם תרצה להפיק פרק ניסיון לפודקאסט - ברשותי כל הציוד הנחוץ -<br />alonreg@gmail.comAlonReghttps://www.blogger.com/profile/04795028868165935423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30264812172145880282019-04-06T21:04:07.505-07:002019-04-06T21:04:07.505-07:00פוסט מעניין מאוד. תודה רבה.פוסט מעניין מאוד. תודה רבה.Nimrod Cohenhttps://www.blogger.com/profile/18276784385097237516noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-92061475660395293022019-04-06T10:44:42.288-07:002019-04-06T10:44:42.288-07:00לא לפי סדר חשיבות
תאונות דרכים
זיהום אויר
זמן בפקק...לא לפי סדר חשיבות<br />תאונות דרכים<br />זיהום אויר<br />זמן בפקקים<br />והכי חשוב (למרות שאמרתי שאין סדר חשיבות) בזבזנות נפשעת בשימושי קרקע, גם לדרכים עצמן וגם למחלפים וחניות וגם לחיים מבוססי רכב פרטי (קניונים מסוג ביג, צמודי קרקע וכו)הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-38108175088551119442019-04-06T10:40:34.172-07:002019-04-06T10:40:34.172-07:00בעיה קלה. חלק גדול מהמכוניות האלה רוצות להשתמש במח...בעיה קלה. חלק גדול מהמכוניות האלה רוצות להשתמש במחלפים המעצבנים ולא סתם לעבור מצד לצד...ונראה שמוישי צודק וכבר עדיף מנהרה לרכבת...הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-75497967769547343582019-04-06T10:37:58.549-07:002019-04-06T10:37:58.549-07:00הסגול לא בתת קרקע. האדום כן אבל תת קרקע היא תלת מי...הסגול לא בתת קרקע. האדום כן אבל תת קרקע היא תלת מימדית אז אין בעיה עם זה. הן יהיו מתחת לאדום.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-69567571380242771652019-04-06T10:36:37.278-07:002019-04-06T10:36:37.278-07:00תודה, אחשוב על זה...תודה, אחשוב על זה...הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-80889352991430466352019-04-06T10:36:11.721-07:002019-04-06T10:36:11.721-07:00לא בטוח שאוטונומי קשור לזה. אבל כן, במקומות הטובים...לא בטוח שאוטונומי קשור לזה. אבל כן, במקומות הטובים רכבות ואוטובוסים עובדים יחד וכולם מלאים. לדוגמה בקשר בין נתניה לתל אביב.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30213301811823769192019-04-05T11:16:59.507-07:002019-04-05T11:16:59.507-07:00"אז מה בכל זאת מבדיל בין רכבת לרכב פרטי? לשימ..."אז מה בכל זאת מבדיל בין רכבת לרכב פרטי? לשימוש ברכב פרטי עלויות חיצוניות גבוהות למשק. לשימוש ברכבת תועלות חיצוניות גבוהות למשק."<br /><br />זה מגיע בלי הסבר. מה כוונתך?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20044138946455624822019-04-04T10:46:37.442-07:002019-04-04T10:46:37.442-07:00מעולה, אני פשוט חושב שזה יעלה הרבה יותר מאשר מנהרה...מעולה, אני פשוט חושב שזה יעלה הרבה יותר מאשר מנהרה לרכבתמוישיhttps://www.blogger.com/profile/04191170993969156830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67753037829853463922019-04-04T01:17:16.054-07:002019-04-04T01:17:16.054-07:00אולי זה קצת הזוי להציע, אבל במקום שישנו את התוואי ...אולי זה קצת הזוי להציע, אבל במקום שישנו את התוואי של נחל איילון כדי להכניס עוד מסילה, לא עדיף לחשוב על פתרון גדול יותר שיהיה אפשרי לטווח הארוך?<br />מה שאני מציע יכול להיחשב קצת קיצוני אבל הנה. אני מציע לחפור מתחת לאיילון עוד מהרצליה עד סוף ראשון שתי מנהרות, אחת לכל כיוון. יותר עמוק מהמנהרות של מערכת המטרו. ככה גם יהיה אפשר ל"חסל" כמה מחלפים מעצבנים בכניסות לתוך כמה רחובות ראשיים בלי צמתים. אבל היתרון הגדול של זה יהיה 1: אפשר לעשות את זה בלי שזה יפריע בכלל לתנועה של איילון, ואפשר להתחיל כבר עכשיו. 2: תנועת הרכבים תעבור למנהרות כשכל השטח של הכבישים הנוכחים יוכלו לשמש להצבת מסילות(ככה שגם יהיה אפשר לשים 10 מסילות ). 3: זה יאפשר יותר בקלות לעשות קירוי על כל איילון כולל במקטע הדרומי ביותר עד ראשון. 4: הנחל יוכל להשאר במקומו ואם שדרה או פארק שדרה יפה מעל שתקרב את המגדלים משני צידי איילון ותהפוך לאטרקציה החדשה של העיר תל אביב.<br />בנוסף(אם אני כבר חולם) אפשר לייצור קווי מטרו חדשים שגם משתמשים בחלק מהמסילות באיילון.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-78760571521789467842019-04-03T21:42:59.863-07:002019-04-03T21:42:59.863-07:00תודה על פוסט מעניין ומקיף.. נראה לי שמסילות 5,6 בא...תודה על פוסט מעניין ומקיף.. נראה לי שמסילות 5,6 באיילון יהיו עיליות ולא במנהרות... מתחיל להווצר צוואר בקבוק תת קרקעי עם הקוים - האדום והסגול.אמיר ג.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-64946136547084376212019-04-03T13:51:00.453-07:002019-04-03T13:51:00.453-07:00תודה רבה היה פוסט מאוד מעניין.
חשבת על להפוך את הב...תודה רבה היה פוסט מאוד מעניין.<br />חשבת על להפוך את הבלוג לפודקאסט? יכול להיות מוצלח.מוישיhttps://www.blogger.com/profile/04191170993969156830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-21946756879114337662019-04-03T00:49:18.037-07:002019-04-03T00:49:18.037-07:00תודה. פוסט מרתק. בתקווה כבר יהיו אוטובוסים אוטונומ...תודה. פוסט מרתק. בתקווה כבר יהיו אוטובוסים אוטונומיים אז והם יספגו חלק מהעומס.tamritzhttps://tamritz.wordpress.comnoreply@blogger.com