tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post3126916142993321576..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: לא לימינה חופשי - למלחמה בקטל בדרכיםהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-1566708653400750662017-09-10T23:45:01.495-07:002017-09-10T23:45:01.495-07:00אכן, הדבר עלה גם מתגובות קודמות והוספתי אותו לסוף ...אכן, הדבר עלה גם מתגובות קודמות והוספתי אותו לסוף הפוסט. משולש קטן של פנייה ימינה, ללא נתיב כניסה ויציאה עשוי להיות טוב יותר לקונפליקט בין הולכי הרגל והרכב הפרטי הפונה ימינה. הבעיה שלי זה אם אלה שמאפשרים פנייה מהירה יחסית במהירות הורגת.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-75548351441302041712017-09-10T23:41:26.435-07:002017-09-10T23:41:26.435-07:00מהניסיון שלי פנייה ימינה חופשית עדיפה להולכי הרגל ...מהניסיון שלי פנייה ימינה חופשית עדיפה להולכי הרגל ולנהגים כאחד (ובלבד שזווית הפנייה לא תאפשר נסיעה מהירה כמובן). זאת מכיוון שהפתרון החלופי השכיח הוא רמזור ימינה עם זכות קדימה להולכי הרגל. נהגים רבים אינם נותנים דעתם לכתום המהבהב גם כשהולכי הרגל נמצאים כבר על הכביש, או לחלופין מנסים להשתחל במרווח בינם. התוצאה לרוב היא הולכי רגל שמתקשים לעבור בבטחה ובזמן, ומכוניות שנתקעות בלב הצומת לאחר שהרמזור שלהם התחלף.Kobihttps://www.blogger.com/profile/00942093021651150252noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-3134626300298339152017-08-07T02:27:26.874-07:002017-08-07T02:27:26.874-07:00מאיר עיניים! אפשר לחשוב על פתרון טוב לכולם: פניה י...מאיר עיניים! אפשר לחשוב על פתרון טוב לכולם: פניה ימינה חופשית חדה, שמחייבת הורדה משמעותית של מהירות. שביל אופניים ייעודי יכול להיות מוגבה בקטע שבו מופיע נתיב הפניה ימינה, מה שיחייב את הפונה ימינה להאט. הרמזור המהבהב צהוב בפנייה ימינה יכול להתחלף לאדום בשעות העומס ע"מ לא לחסום את הצומת לבאים משמאל.Sergeihttps://www.blogger.com/profile/12714980228744011192noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30134537254087769152017-08-05T22:43:58.008-07:002017-08-05T22:43:58.008-07:00תודה, ויש רבים נוספים.תודה, ויש רבים נוספים.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-16565441867249814492017-08-03T10:10:39.793-07:002017-08-03T10:10:39.793-07:00דוגמא לימינה חופשי בלי שדה ראייה מספיק עם פוטנציאל... <a href="https://www.google.co.il/maps/place/32%C2%B047'21.7%22N+35%C2%B000'33.8%22E/@32.7893571,35.0088538,19z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d32.789356!4d35.009401" rel="nofollow">דוגמא</a> לימינה חופשי בלי שדה ראייה מספיק עם פוטנציאל קטלניAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-25351119649034450962017-08-02T22:56:01.219-07:002017-08-02T22:56:01.219-07:00לא כל ה"ימינה חופשי" נולדו שווים.
ראשית ...לא כל ה"ימינה חופשי" נולדו שווים.<br />ראשית יש את אלה עם שני נתיבים ורמזור. שם הימינה לא חופשי ואם יש שני נתיבים זה כנראה בגלל נפח תנועה ענק. הם יישארו והם למעשה מחוץ לדיון שלי.<br /><br />בצד השני יש את אלה שהם לא יותר ממשולש קטן, ללא נתיב כניסה ונתיב יציאה, בדרך כלל במרכזי ערים ישנים שהצליחו לדחוף אותם בהם. התרומה שלהם קטנה (כי שני רכבים שממתינים ישר כבר חוסמים את הימינה חופשי) אבל אני מקבל את האמירה שלך שייתכן והם דווקא טובים יותר מפנייה ימינה רגילה מבחינת תשומת לב הנהג להולכי רגל. כי בכל מקרה משתמשים בהם מעט ולאט. הם עדיין סיוט לקונפליקט בין רכב פרטי ואופניים, הם עדיין גוזלים שטח מדרכה יקר ומקשים על תנועת הולכי הרגל.<br />מנסיוני האישי, מביטול משולש קטן כזה בפינת המסגר יצחק שדה ליד עבודתי, אני מרגיש דווקא בטוח יותר בחצייה מקודם. אבל צריך שנתונים אמפירייים יוכיחו מה עדיף.<br />חשוב להגיד שפניות ימינה שנעשות ללא ימינה חופשית נעשות ב"מהירות אפס". ולכן גם אם יש המון כמעט תאונות בקונפליקט של הירוק גם לרכב פרטי וגם להולך רגל, התאונות הקטלניות בקונפליקט הזה מעטות.<br />ימינה חופשי במשולש קטן שכזה גם נעשה במהירות קרובה לאפס ולכן סביר שהסטטיסטיקה תהיה דומה.<br /><br />הבעיה שלי היא עם האמצע - אותם ימינה חופשי גדולים יחסית, שלעיתים גם כוללים נתיב כניסה ונתיב יציאה, הם מאפשרים זרימה על חשבון בטיחות. בשכונות חדשות שמתוכננות עם הרחובות הרחבים והצמתים הרחבים עוד יותר הם השכיחים. ומאחר והשכונות החדשות מראש לא מעודדות הליכה ברגל, ואז אתה כנהג מתרגל שבדרך כלל אין אף אחד, אתה עשוי לפספס את האחד שכן מחליט לחצות שם, ובמהירות גבוהה מ"מהירות אפס" שנדרשת בעת לקיחת ימינה בצומת רגילה, אתה עשוי לפגוע בו בעוצמה מסכנת חיים.<br />ייתכן וחלק מהן נדרשות, אך הנטייה היום היא לתכנן ימינה חופשי בכל פינה ופינה של הצומת בלי לבחון כלל את נפחי התנועה, ולתת את הרדיוס הגדול ביותר האפשרי ואת נתיבי הכניסה והיציאה הארוכים ביותר האפשריים כי זה מה שנתפס כ"תכנון מיטבי" עבור זרימת כלי רכב. זה פשוט כלי שמשתמשים בו יותר מדי. הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-78338138784123526032017-08-02T21:28:09.358-07:002017-08-02T21:28:09.358-07:00אוסיף ואומר שבימינה חופשי יש יותר שדה ראייה ותשומת...אוסיף ואומר שבימינה חופשי יש יותר שדה ראייה ותשומת הלב של הנהג נתונה יותר להולכי רגל. זה בניגוד למצב בצמתים רבים שבהם בזמן שיש ירוק לרכב הפונה ימינה יש ירוק גם להולכי רגל שחוצים את אותו רחוב שאליו הרכב פונה. בצמתים כאלה שדה הראייה מוגבל יחסית ולא תמיד הנהגים שמים לב להולכי הרגל או אפילו מודעים לכך שיש גם להם אזור ירוק (תוסיף לזה גם לחץ מהנהגים חסרי הסבלנות מאחור שלא מבינים למה אתה לא זז). באמת חבל שלא מצאת סטטיסטיקות, כי לי נראה שדווקא צמתים מהסוג השני מועדים יותר לתאונות.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-35507060936953173992017-08-02T14:05:00.177-07:002017-08-02T14:05:00.177-07:00הגירסה שלי אומרת שדווקא בימינה חופשי הנהג פנוי לתש...הגירסה שלי אומרת שדווקא בימינה חופשי הנהג פנוי לתשומת לב מלאה להולך הרגל ומצבו של הולך הרגל טוב יותר. כמובן כשהימינה חופשי הוא איטי, כי בעיר הוא חייב להיות איטי. הפניה מנתיב הנהג עסוק במקביל להסתכל שלא בא רכב מכוון אחר והזווית רגע לפני המפגש מקשה על הבחנה טובה ואפילו ייתכן והחציה כוחה בצמת תהיה מהירה יותר. כל מקרה לגופו. טופזhttps://www.blogger.com/profile/05992203203819786695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-13279337971589733582017-08-02T08:40:58.427-07:002017-08-02T08:40:58.427-07:00לא הבנתי מה ההבדל בין ימין חופשי למעגל תנועה. נראה...לא הבנתי מה ההבדל בין ימין חופשי למעגל תנועה. נראה לי שמעגל תנועה זה פשוט רצף של פניות ימין חופשיות, עם אי באמצע.<br /><br />למעשה כשאין ימין חופשי, הולכי הרגל חוצים באדום במקום לחכות ולדעתי זה יותר מסוכן.<br /><br />לדעתי מה שצריכים לעשות זה להקטין את רדיוס הפנייה בפניות ימינה. זה יאלץ נהגים לנסוע שם במהירות יותר בטוחה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-88337331060555645692017-08-02T06:18:46.348-07:002017-08-02T06:18:46.348-07:00פעם ראשונה מאמר שפויה לגבי הערים.. אבל מאוד מעניין...פעם ראשונה מאמר שפויה לגבי הערים.. אבל מאוד מעניין<br />תודה..גולשhttps://www.blogger.com/profile/01217987284668964856noreply@blogger.com