tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post2749557636396223158..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: ניידות בזעיר אנפין - על מיקרו-מוביליטיהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-56566457030108824642019-08-26T11:13:15.200-07:002019-08-26T11:13:15.200-07:00הרציונל של מהגבלה זה לא שמירה שלא יתפתחו מונופולים...הרציונל של מהגבלה זה לא שמירה שלא יתפתחו מונופולים, אם כי זה יכול להיות תוצאתי של זה. הרציונל הוא שמירה על איזונים מול משתמשי דרך אחרים.<br /><br />המקום של כלי הרכב האלה כשהם חונים הוא במקומות חניה ייעודיים, או על המדרכה בהיעדר מקומות חניה ייעודיים. מאחר ושטח צקומות החניה הייעודיים מוגבל, והשטח על המדרכה פוגע במשתמשי דרך אחרים, מן הראוי להגביל את כמות הכלים באופן שמאפשר לעירייה להתאים את כמות החניות לכמות הכלים. בנוסף זה מקל על הפיקוח שהעירייה נדרשת אליו ומאפשר לא להגיע למצב של ערימות קורקינטים שכולם מתייחסים אליהם כמו זבל (ראינו את זה במיזמי האופניים השיתופיים בסין). בקיצור. המגבלה יוצרת איזון ראוי.<br />מצד שני המספר 2,500 לא נחקק בהר סיני. וככל שיתגלה שמחד יש צורך רב יותר, ומאידך יש מענה לכל הבעיות (חנייה מוסדררת, נורמות רכיבה שמתפתחות וכו'), אפשר להגדיל אותו בהתאם לדרישה מהציבור באופן הדרגתי, בין אם על ידי הגדלת מספר הקורקינטים המותר לכל חברה ובין אם על ידי הכנסת עוד חברה. פה מילת המפתח היא הדרגתיות שמאפשרת יישום נורמות והסתגלות. והיא בהחלט חיובית.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-69455921623906065262019-08-26T04:02:26.563-07:002019-08-26T04:02:26.563-07:00נהניתי לקרוא, תודה!
לגבי עניין ההגבלה - מה הטעם לק...נהניתי לקרוא, תודה!<br />לגבי עניין ההגבלה - מה הטעם לקבוע מספר קבוע מראש של כלים שיתופיים לחברת קורקינטים? ואם נניח שמחר תיבנה שכונה חדשה באיזור שדה דוב, ויתווספו כמה אלפי תושבים, כמות של 2,500 כלים עדיין תהיה רלוונטית?<br />באופן כללי, אני מתנגד לרגולציה שהיא מתערבת בצורה כה בוטה בפעילות העסקית של החברות.<br />אם הגבלת כמות הכלים באה לשמור על המדרכות, אז אפשר פשוט לקבוע חוקים לגבי אופן החנייתם (כפי שכבר עושים).<br />מעבר לכך, אני לא רואה שום הצדקה להגבלה הזאת. הרי אין הגבלה של כמות התל-אופן בתל אביב (או מספר תחנות העגינה). אין הגבלה של כמות האוטותלים (או מספר החניות שהם תופסים). מעבר לזאת, עיריית תל אביב היא לא רשות התחרות, והיא לא אחראית לשמור שלא מתפתחים פה מונפולים.AlonReghttps://www.blogger.com/profile/04795028868165935423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-66964230626427734832019-08-23T06:14:09.349-07:002019-08-23T06:14:09.349-07:00בגלל פעילויות חוץ-מחשב ראיתי רק עכשיו. פוסט נהדר! ...בגלל פעילויות חוץ-מחשב ראיתי רק עכשיו. פוסט נהדר! וגם תודה על הפרגון:-)<br /><br />אני מאד אופטימי לגבי קורקניטים חשמליים, ומאד פסימי לגבי כאלה שיתופיים. הבעיות שלהן ידועות, וכל הפתרונות נשמעים לי כמו "יהיה בסדר, נחשוב על משהו", ולא כמו פתרונות אמיתיים.<br /><br />אבל נחיה ונראה.<br /><br />לגבי קורקינטיים חשמליים אוטונומיים.. ספר מד"ב עד שלא יוכך אחרת. לא רואה טעם לדון בזה כרגע. אפשר באותה המידה לדון בעיצוב נתיבי התחבורה בעיר של איילון מאסק על מאדים.ניימןhttp://neiman.co.ilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-43918042160259253802019-08-15T10:07:06.637-07:002019-08-15T10:07:06.637-07:00המחשבה הזו באה לי כשקראתי כתבה על תושבים בפניקס אר...המחשבה הזו באה לי כשקראתי כתבה על תושבים בפניקס אריזונה שמרביצים באלות למכוניות הרובוטיות של גוגל (וזה עוד כשיש עובד מסכן של החברה בתוך האוטו) סביר שכמו שאתה אומר הם ימצאו דרכים לצמצם את התופעה.<br /><br />לגבי אובר, ימים יגידו, היכולת שלה לגייס כל פעם עוד משקיעים מפתיעה אותי כל פעם מחדש...הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-49672738553773245142019-08-14T14:59:13.202-07:002019-08-14T14:59:13.202-07:00פוסט מעולה- אבל אני לא כ"כ מסכים לגבי ההשוואה...פוסט מעולה- אבל אני לא כ"כ מסכים לגבי ההשוואה בין אובר לבין קורקינטים חשמליים שיתופיים. מונית אוטונומית תוכל להיות מלאה במצלמות (כדי לוודא שהמשתמשים והאנשים סבירה לא מחריבים אותה) ומאחר והיא תנהג בעצמה- לא אמורה לסבול מבלאי מואץ כתוצאה משימוש לקוי. לכן, אני לא חושב שרכב אוטונומי אמור לסבול מבלאי מואץ בהרבה ממונית סטנדרטית.<br />בלי קשר לסוגייה הזאת- מה שיחרוץ את גורלה של אובר זה כנראה פשוט העיכוב בקונספט עצמו. כרגע נראה שאובר פשוט תסיים לשרוף את המזומנים בקופה שלה לפני שתהיה לה בכלל אפשרות להחליף את הנהגים ברכבים אוטונומיים.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-70979254609386956872019-08-14T00:16:00.775-07:002019-08-14T00:16:00.775-07:00שניכם צודקים ולכן חשוב לשמור על האיזון. מצד אחד לא...שניכם צודקים ולכן חשוב לשמור על האיזון. מצד אחד לאפשר את הכלים האלה כדי להגדיל הזדמנויות, ומצד שני לשמור מכל משמר על חוויית ההליכה ברגל, שלא יווצר מצב שאנשים ינטשו את ההליכה ברגל ויעברו למכוניות (פרטיות או מוניות), כי אז כולם מפסידים גם בהיבט התחבורתי הצר וגם בהיבט הרחב של החיים בעיר.<br />התוצאה של שמירה על הולכי הרגל, תביא בהכרח ללקיחת יותר שטחים מהרכב הפרטי וכך, גם אם לא באופן ישיר, הקורקינטים יביאו להפחתת השימוש ברכב פרטי (לדוגמה בזכות ביטול חניות או הצרת נתיבים). רוכבי הקורקינטים אולי יגיעו מהליכה ברגל ותח"צ ולא מרכב פרטי, אך הם יהפכו את החיים לנהגי הרכב הפרטי לקשים קצת יותר וזה דווקא מבורך.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-2406954565809737382019-08-12T22:22:26.880-07:002019-08-12T22:22:26.880-07:00מצד שני, הפגיעה הקשה בהולכי הרגל יוצרת אפקט הפוך. ...מצד שני, הפגיעה הקשה בהולכי הרגל יוצרת אפקט הפוך. זה מעבר לתאונות שקורות. הכורח להיות עירני ודרוך גם במדרכה פוגע קשות בחוויית השיטוט העירוני. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-37760608108752766672019-08-12T22:18:58.588-07:002019-08-12T22:18:58.588-07:00זה מעשי מאד לרכוב על אופניים רגילים עשר או עשרים ד...זה מעשי מאד לרכוב על אופניים רגילים עשר או עשרים דקות במישור. עובדה שרבים מאד עושים זאת. קצת מזיעים אולי, בעיה פתירה. נכון שיותר נוח ברכב ממונע. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-58384728378571113252019-08-12T12:24:00.831-07:002019-08-12T12:24:00.831-07:00לגבי 1. אני מניח שאתה צודק, והאמת שהמספרים מדברים ...לגבי 1. אני מניח שאתה צודק, והאמת שהמספרים מדברים בעד עצמם. אבל עדיין נשאלת השאלה מה יהיה היחס בין הפרטי לשיתופי.<br />לגבי 2. מעניין, לא שמעתי על זה כלום אבל יש בהחלט הגיון בכיוון ההתפתחות הזה.<br /><br />לגבי 3. אין ספק שהם חלופה לתחצ, אבל כלל לא בטוח שהם חלופה לרכב פרטי. לפחות לא במונחים המשיחיים שמדברים עליהם. הם עדיים צריכים תשתיות מותאמות.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-40352673940640796852019-08-12T06:06:53.892-07:002019-08-12T06:06:53.892-07:00הפתרון הוא רק תחבורה ציבורית ברמה גבוהה, מטרו וחשמ...הפתרון הוא רק תחבורה ציבורית ברמה גבוהה, מטרו וחשמליות אחדhttps://www.blogger.com/profile/17612878401655477133noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67985431201229274132019-08-11T01:09:29.662-07:002019-08-11T01:09:29.662-07:00יש למיקרומוביליטי פן של חיזוק עירוניות - אפשר להגי...יש למיקרומוביליטי פן של חיזוק עירוניות - אפשר להגיע ליותר הזדמנויות באותו זמן "קצר" של עד רבע שעה, מה שכונה בעבר "ברגל". זה שקול ללהגדיל את צפיפות הבנייה ואת עירוב השימושים, רק בתשתית הרבה יותר זולה ותוך שמירה על יחס נעים יותר של טבע-עיר. <br />כמו כן, יש גם מדד חברתי של הקטנת פערים - מיקרומוביליטי זול מרכבSergeihttps://www.blogger.com/profile/12714980228744011192noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-40693042811418030142019-08-10T06:09:48.587-07:002019-08-10T06:09:48.587-07:00כתוב טוב. כמה הערות:
1. אופניים לא חשמליים אוד בעי...כתוב טוב. כמה הערות:<br />1. אופניים לא חשמליים אוד בעייתיים בעיר חמה כמו תל אביב.<br />גם לנסוע 10 דקות על אופניים רגילים זה לא מעשי. לכן העתיד הוא קורקינטים או אופניים חשמליים.<br /><br />2. בעיית פיזור הקורקינטים וטעינתם מאוד קלה לפתרון בעתיד. בעתיד הקרוב עמדות העגינה יאפשרו טעינה (ככל הנראה אלחוטית). יכולת נסיעה אוטונומית של הקורקינטים (אולי כשלושה ביחד לשם יציבות או פשוט על ידי רכב אוטונומי קטן) תאפשר פיזור דינאמי של הכלים בהתאם לצרכים המשתנים במהלך היום. זה גם יוריד מאוד את עלות התפעול והכלי יחזיר את ההשקעה הרבה יותר מהר.<br /><br />3. הטווח הגדול של הקורקינטים מאפשר להם להיות חלופה אמיתית לרכב פרטי בעיר או לתחבורה ציבורית. וזו נקודת המפנה<br /> איתי רונןhttps://www.blogger.com/profile/03289491410938309035noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-40028753687428902342019-08-09T02:20:03.875-07:002019-08-09T02:20:03.875-07:00פוסט מעולה. קראתי הכל ברצף.
אם לחבר את הנושא לרכבי...פוסט מעולה. קראתי הכל ברצף.<br />אם לחבר את הנושא לרכבים אוטונומיים, אני תמיד דמיינתי את מרבית הרכבים האוטונומיים בגודל שהוא כמעט מיקרו-מוביליטי. בגדול אני מאמין שרוב הרכבים יהיו ברוחב של שני מושבים ובאורך שמאפשר להטות את המושבים קצת אחורה. השיתופיות תאפשר למרבית האנשים לצרוך רכבים קטנים כאשר הם יודעים שבעת הצורך תמיד יהיה ניתן לנסוע ברכב עם יותר מקומות ישיבה.<br />היתרון שלהם ללקוח הבודד הוא המהירות, הנוחות של ביטול הצורך במציאת חניה וההתאמה לכל תנאי מזג האוויר. מבחינת החברות ניתן להתגבר על החשש מפני וונדליזם אם החוק יאפשר לפקח על התנהגות הלקוח באמצעות מצלמות שיכולות להיות מכוונות לא לעבר הנוסע עצמו, אלא לעבר מקומות מועדים לפורענות, כך שיהיה ניתן לתבוע נוסעים סוררים על בסיס בדיקה של זמן הנזק.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67022428908592792082019-08-08T09:53:50.612-07:002019-08-08T09:53:50.612-07:00קראתי הכל בבת אחת
כזה מסוכן אני
קראתי הכל בבת אחת<br />כזה מסוכן אני<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12978014258134714493noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-87935589639146023292019-08-08T03:52:45.878-07:002019-08-08T03:52:45.878-07:00אתה צודק. ציינתי שעיקר העוברים הם דווקא לא מרכב פר...אתה צודק. ציינתי שעיקר העוברים הם דווקא לא מרכב פרטי בפוסט. והתוצאה היא מה שאתה מתאר.<br />אגב, עוד אין נתונים על קורקינטים, אבל מחקר שנעשה בניו-יורק על אובר הראה באופן מובהק שעיקר המשתמשים באובר הגיעו מאמצעים אחרים שנמצאים במגמת ירידה ומיעוטם הגיעו ישירות מהרכב הפרטי. חפש פוסט בשם "העתיד התחבורתי של ניו-יורק (ושל כולנו).הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-78037443221361100972019-08-07T08:35:45.472-07:002019-08-07T08:35:45.472-07:00הייתי מציין גם שהכלים החשמליים הורידו חלק ניכר מנו...הייתי מציין גם שהכלים החשמליים הורידו חלק ניכר מנוסעי האוטובוסים העירוניים בעיקר גברים לא מבוגרים. ויכול להיות שאם מוציאים את המגזרים החרדים והערבים מהמשוואה כמות נוסעי האוטובוסים דווקא יורדת. (מה שהופך את נוסעי האוטובוסים העירוניים ליותר מבוגרים ויותר מובהקים לטובת נשים. אבל זה נושא לפוסט אחר) לכן גם רואים יותר עומס עליהם בימים גשומים שמלא תנועה עוברת מהמיקרו מוביליטי לאוטובוסים מחוסר ברירה. <br /><br />היתרון של הכלים האלה הוא לא רק מול תחבורה ציבורית, אלא ברוב שעות היום גם מול רכב פרטי בערים בעיקר לאור הפקקים והמחסור בחניה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-46530783340902301452019-08-06T05:33:25.495-07:002019-08-06T05:33:25.495-07:00תודה, תיקנתי.תודה, תיקנתי.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-21326055228427840082019-08-06T05:02:30.635-07:002019-08-06T05:02:30.635-07:00אחלה פוסט. אופניים זה זכר.אחלה פוסט. אופניים זה זכר.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17247672563282932631noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-3930177473285170072019-08-06T04:50:09.792-07:002019-08-06T04:50:09.792-07:00גם ניימן גם הרוכב - יאיי, שניים מהבלוגים האוהבים ע...גם ניימן גם הרוכב - יאיי, שניים מהבלוגים האוהבים עלי (תכלס אולי שני האחרונים בעברית שאני עדיין קורא<br /><br />D!<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.com