tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post2729413253030782509..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: לא דיברנו עוד על חברות הסעה פרטיותהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-46218203144826099292021-03-10T00:21:50.771-08:002021-03-10T00:21:50.771-08:00הוספתי אתכםהוספתי אתכםהרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-86410848439702764242021-03-08T03:47:27.063-08:002021-03-08T03:47:27.063-08:00בפסקה האחרונה לא הוזכר טופ הסעות שהוא האתר הכי מוכ...בפסקה האחרונה לא הוזכר טופ הסעות שהוא האתר הכי מוכר בתחום ...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-48844010643546133712017-12-28T11:26:23.174-08:002017-12-28T11:26:23.174-08:00תודה רבה על התגובה..תודה רבה על התגובה..גולשhttps://www.blogger.com/profile/01217987284668964856noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-29788061295914105552017-12-28T00:14:51.915-08:002017-12-28T00:14:51.915-08:00אוטובוסים סינים אכן זולים יותר בפער ניכר, כאשר ההב...אוטובוסים סינים אכן זולים יותר בפער ניכר, כאשר ההבדל באיכות לא כזה משמעותי (כמו כל דבר סיני, אתה קובע את האיכות במפרט, הם מייצרים הכל מסוג ז' עד סוג אא'.). חלק מהמחיר הזול נובע גם ממבצעי חדירה כך שבעתיד אולי הפער במחיר יצטמצם קצת.<br /><br />ככלל, תוחלת החיים המקסימלית של אוטובוס על פי החוק בישראל היא גבוהה (לא זוכר אם 18 או 20 שנה). בתחבורה הציבורית ההסכמים והמכרזים מגבילים את הגיל המקסימלי ל-12 שנה בהסכמים ישנים ול-10 שנים בלבד בהסכמים חדשים, וזאת מתוך תפיסה שצי רכב צעיר יותר תורם לרמת השירות לציבור.<br />בחברות פרטיות ישנו הבדל גדול בין אוטובוסים שמיועדים לתיירות אקסקלוסיבית, ששמים דגש על אוטובוסים כמה שיותר חדשים, לבין אוטובוסים שמיועדים להסעות תלמידים שם יש פחות דגש על הגיל ועל הפיצ'רים הנוספים בגלל נטיית חלק מהדור הצעיר לוונדליזם וגם בגלל הרצון להתחרות בשוק תחרותי שבו המימד העיקרי הקובע הוא המחיר. לכן לפעמים בהסעות תלמידים פרטיות תראה לעיתים אוטובוסים ממש ישנים.<br />לגבי הממוגנים, חליפות המיגון מסופקות על ידי משרד הביטחון למיטב ידיעתי, כך שעלותם לחברה היא דומה (יש צורך בדגם עם מנוע חזק יותר ולעיתים עם סרן אחורי כפול אז הדגם הבסיסי גם יותר יקר, אבל לא פי שתיים). עלות התחזוקה לעומת זאת (בלמים שנשחקים מהר יותר, דלתות שהצירים שלהם נשברים עקב המשקל וכו') וכן עלויות הדלק כתוצאה מהמטען העודף כמובן יותר יקרות אבל זה מתומחר בתוכנית העסקית שלהם. מה שבטוח זה שאוטובוס ממוגן דורש התמחות מיוחדת.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20748451500154064982017-12-27T01:34:03.909-08:002017-12-27T01:34:03.909-08:00אין לי אפשרות עריכה אז הקליד שוב ללא שגיאות:
וואו ...אין לי אפשרות עריכה אז הקליד שוב ללא שגיאות:<br />וואו תודה רבה על המאמר..<br />אני לא בקיא בתחום, אבל נכון שהחברות הפרטיות צריכות לשלם יותר על הנהגים אבל מצד שני רוב רובם של החברות הפרטיות עברו לאוטובוסים סיניים שאמור להוזיל להם את הרכישה היקרה של האוטובוס..<br />וגם מעניין לדעת מה התוחלת חיים של אוטובוס פרטי על פני לציבורי.<br />ועוד נושא ראוי מעט להתייחסות זה החברות הפרטיות ביהודה שומרון, שחלקם מפעילות אוטובוס מומגן ואז עלותו ועלות אחזקתו כמעט כפולה..גולשhttps://www.blogger.com/profile/01217987284668964856noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-11751283203490061702017-12-27T01:31:20.722-08:002017-12-27T01:31:20.722-08:00וואו תודה רבה על המאמר..
אני לא בקיא בתחום, אבל או...וואו תודה רבה על המאמר..<br />אני לא בקיא בתחום, אבל אוכל שנכון שחייב אחד כלה להם עומר לשלם על נהגים אבל מצד שני רוב רובם של החברות הפרטיות טיול עברו לאוטובוסים סיניים שאמור להוביל להם את הרכישה היקרה של האוטובוס..<br />וגם מעניין לדעת מה התוחלת חיים של אוטובוס פרטי החברה לציבורי.<br />ועוד מושא ראוי מעט לציון זה החברות הפרטיות ביהודה שומרון שחלקם מפעילות אוטובוס מומגן ואז עלותו וילות אחזקתו כמעט כפולה..גולשhttps://www.blogger.com/profile/01217987284668964856noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-84007721568352994952017-12-25T00:20:26.841-08:002017-12-25T00:20:26.841-08:00נ"ב, משרד התחבורה בהחלט כן מתקצב את השימוש בק...נ"ב, משרד התחבורה בהחלט כן מתקצב את השימוש בקבלנים, תחת התנאים שאמרתי. באגד נעשה פחות שימוש בקבלנים ויותר שימוש בצי שלהם או באגד היסעים מאשר בחברות האחרות, אבל יש שימוש בקבלנים כל הזמן בתנאים שהוזכרו למעלה. המשרד מכיר בנסיעות קבלנים כנסיעות רגילות של המפעיל (קילומטרים וכו') והן גם מוכנסות למערכת הרישוי. התשלום עליהם הוא כמו על נסיעה רגילה של המפעיל.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-45250266775893814942017-12-25T00:16:45.324-08:002017-12-25T00:16:45.324-08:00תחבורה ציבורית מחויבת בחניית לילה בחניון מסודר, מו...תחבורה ציבורית מחויבת בחניית לילה בחניון מסודר, מואר ומאובטח. היסעים לא מחויבים בכך למיטב ידיעתי ואכן זה חזיון נפוץ לראות אותם חונים "בחניה הפרטית" של הנהג.<br />לחברות הגדולות יש כמובן גם חניונים, וההחלטה אם האוטובוס יחנה בחניון או בבית היא החלטה נקודתית.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-62099860610310682312017-12-25T00:12:53.683-08:002017-12-25T00:12:53.683-08:00תודה רבה
1. באוטובוס באורך רגיל אפשר לדחוס "ס...תודה רבה<br />1. באוטובוס באורך רגיל אפשר לדחוס "ספסלים" באופן שמשפיע הרווח ברגליים. זה אפילו לא קשור לדגם האוטובוס אלא להחלטות טרם ההרכבה (מרכבים הארגז או מוכן מחו"ל). לכן יש אוטובוסים עם 51 מקומות (23 זוגות וחמישה מושבים מאחור), 53 ו-55 (וכמו שציינת, כסא מדריך מוסיף עוד אחד במידה וקיים).<br />בתחבורה הציבורית התקבלה החלטת רמת שירות שלא לאפשר אוטובוסים עם יותר מ-51 מקומות כדי לשמר רווח סביר בין המושבים. ההחלטה התקבלה בעקבות פניות ציבור רבות שזעמו על הצפיפות באוטובוסים שהופעלו עם 53 ו-55 מושבים. ההחלטה הוכנסה למכרזים ובהתחלה היו חברות שלא שמו לב זה, התקינו 53 או 55 מושבים ואז משרד התחבורה דרש מהם לפרק הכל ולהתקין אותם מחדש עם 51 מושבים. אגב, לדעתי מדובר בהחלטת רמת שירות נכונה למרות שאני, על 1.65 הסנטימטרים שלי לא הייתי מהסובלים באוטובוסים צפופים יותר.<br />כמו שציינת יש גם אוטובוסים ארוכים יותר, בהם אפשר להכניס בנוחות עוד ספסלים תוך כדי שימור הרווח בין הרגליים שנהוג באוטובוס רגיל עם 51 מקומות ישיבה. אני לא זוכר כמה יותר, אבל נראה לי שאפשר להגיע בחלק מהדגמים גם ל-61 מושבים (אלה שציינת שבתיירות יהיו עם 64 מושבים). אין שום איסור על הפעלתם בתחבורה ציבורית (כל עוד הם מיועדים לתחבורה ציבורית מבחינת כל התנאים האחרים) ויש חברות שמפעילות כאלה (אם אני לא טועה אפיקים בקו אשדוד תל אביב ואשדוד בני ברק). אוטובוסים כאלה אכן יכולים לעזור בקווים כמו ירושלים-ת"א. בשלב זה משרד התחבורה עוד לא חייב אף קו לפעול דווקא באוטובוסים ארוכים ולכן איפה שזה קיים זה רק ביוזמת המפעיל, אבל אולי זה יקרה בעתיד.<br />2. האירועים שציינת עדיין נופלים על כתפי התחבורה הציבורית, אך רק בתגבור של קווים קיימים במסגרת הלו"ז הקיים ככל שיש מידע מוקדם ובהיקף סביר. אם חתונה של אדמו"רכלשהי מתרחשת במקום ללא תחבורה ציבורית אז לא יפתחו שירות מיוחד לשם, אבל אם היא מתרחשת במרכז ירושלים אז כן יתגברו. בנוסף גם לא שולחים אוטובוסים עמבר לשעת סיום הפעילות של הקו. אם הקו נגמר בחצות והחתונה באחת בלילה, לא יוציאו אוטובוס תח"צ מיוחד באחת בלילה. הנוקשות הזו מחוייבת המציאות כי חייבת להיות הפרדה ברורה בין תחבורה ציבורית לבין נסיעות מיוחדות. כמו שציינת, גם יכולות התגבור של התח"צ מוגבלות. לכן נראה תמיד באירועים גדולים "גם וגם".<br /><br />3. לגבי 3 תודה על הרחבה אני מוסיף לפוסט.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-79939661019812254692017-12-24T05:11:39.735-08:002017-12-24T05:11:39.735-08:00ויש גם את הנושא של החניות של האוטובוסים האלו שלא ה...ויש גם את הנושא של החניות של האוטובוסים האלו שלא הוזכר בפוסט. מדובר בעצם על מסה של אוטובוסים שבהעדר חניה מסודרת בחניון לילה וכד', חונים בתוככי הערים והמושבים, בד"כ כל נהג על יד ביתו או בשטחי כורכר ושטחים ריקים בקרבת מקום. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-44403795463664826282017-12-24T05:00:46.372-08:002017-12-24T05:00:46.372-08:00כמו תמיד, פוסט מעניין.
מס' הערות:
1. באוטובוס ...כמו תמיד, פוסט מעניין.<br />מס' הערות:<br />1. באוטובוס פרטי, בגלל הכיסא הנוסף של המדריך, מקובל לדבר במספרים זוגיים. הסטנדרט הוא 54-56 ויש גם 60 ואפילו 64 שעלותם בד"כ גבוהה יותר ב-10%. סביר להניח שאם היינו רואים אוטובוסים כאלו בתח"צ בקווים העמוסים כמו 480 או 402, המצב היה טוב יותר.<br />2. יש פלח נוסף של הסעות שתחליט אתה לאן לשייך אותו, שהוא הסעות לאירועים בהיקף גדול במגזר החרדי. מדובר בעצם על אירועים כמו חתונות לבני/נכדי האדמו"רים שמתחילות בשעות אחר הצהריים ומסתיימות בשעות המאוחרות של הלילה. בעבר האירועים האלו היו נופלים על כתפי התחבורה הציבורית שהייתה מתגברת את השירות של הקווים הייעודיים בהתאם לביקוש ועל פי היערכות מוקדמת עם מארגני האירועים. באיזה שהוא שלב אגד החליטה שהיא מפסיקה את התגבורים האלו ורק החברות האחרות כמו קווים-עילית המשיכו עם זה. כיום משרד התחבורה לא מוכן לשלם את התגבורים האלו ולכן הציבור החרדי מתארגן עצמאית בעזרת החברות הפרטיות ממוקדי יציאה ייעודיים, אולם השירות בכללותו דומה לקווי סופ"ש בקווים הייעודיים. כ"כ בימים כאלו נראה עומס רב על השירות הרגיל מכאלו שלא הספיקו או שאין ביכולתם לקנות כרטיסים לנסיעות המיוחדות שעלותם בד"כ גבוהה הרבה יותר.<br />3. מצוקת הנהגים אכן לא פסחה גם על החברות הפרטיות שרואים איך מעבר לכביש מקבלים הרבה יותר אפי' שהעבודה הרבה יותר קשה ולכן באמת חלה התייקרות כללית גם בענף הזה בשנה האחרונה. בנוסף החברות אכן מתקשות למצוא נהגים חדשים.<br />מעניין לציין שיש 2 צורות תשלום בחברות הפרטיות. האחת היא תשלום לפי שעות בהתאם לנתוני GPS של האוטובוס כך שהנהג בעצם מתוגמל גם אם האירוע התמשך מעבר למסוכם מראש. האפשרות השנייה היא תשלום גלובלי ליום עבודה ואף לחודש עבודה כך שפעמים רבות הנהג מלחיץ את מזמיני ההסעה לתת לו אישור יציאה עוד לפני השעה שסוכמה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-9044781383063349142017-12-19T02:49:28.779-08:002017-12-19T02:49:28.779-08:00תודה, אוסיף.. התייחסתי לזה בקטנה בשירות למוסדות לח...תודה, אוסיף.. התייחסתי לזה בקטנה בשירות למוסדות לחינוך מיוחד.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-28518966579295366652017-12-19T01:44:05.805-08:002017-12-19T01:44:05.805-08:00פוסט מעניין ומחכים. רק להוסיף את תפקידן של חברות ה...פוסט מעניין ומחכים. רק להוסיף את תפקידן של חברות ההיסעים הפרטיות בהסיעים של אנשים עם מוגבלויות למסודות - שירות חשוב ורחב היקף, שבארצות הברית מגובה בחוק חובה ניידות לאנשים עם מוגבלות (שירות צללצל וסע - dial - and - ride)Anonymousnoreply@blogger.com