tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post2243531565559258710..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: הטרגדיה של נחלת הכלל- גרסת הכבישיםהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-29092104418282416952019-05-18T10:45:00.697-07:002019-05-18T10:45:00.697-07:00רק לגבי האמירה שלך ש"אף אחד לא מגדל בקר ושדות...רק לגבי האמירה שלך ש"אף אחד לא מגדל בקר ושדות כאלה ריקים תמיד". הרדשה לי לתת דוגמה של הטרגדיה שקשורה לבקר מההווה. <br />באגן האמזונס כורתים יערות בקצב מדהים. לא בגלל שצריך כל כך הרבה עצים לריהוט ולהסקה (אם כי אני בטוח שמשתמשים בהם גם לזה), אלא כי צריך קרקע זולה לגידול בקר. קוראים לזה בירוא יערות. ובקרקע שנחשפת גדל עשב בשפע שמאכיל את הבקר שאחר כך מגיע לכל העולם. (ובין היתר הבקר הזול הזה מביא לשדות המרעה הנטושים שאתה לפעמים רואה באנגליה). <br />יש רק בעיה אחת קטנה, חוץ מזה שאנחנו צריכים את העצים שמבוראים בשביל קליטת פחמן דו חמצני. הגשם הרב שיורד על השדות החדשים מביא לסחיפת הקרקע אל נהר האמזונס. כך שאחרי 4-5 שנים של מרעה נחשף הסלע והעשב הטוב לא חוזר לצמוח. גם עצים כבר לא יחזרו לצמוח שם. מגדלי הבקר פשוט עוברים לחלקת היער הבאה. עד שבסוף לא יהיו עצים ולא יהיה עשב לבקר. <br />בעידן הגלובלי הבעיה מהמאה ה-19 נדדה מאנגליה לדרום אמריקה, אבל היא ממש לא נעלמה. הטבע האנושי מאד חזק.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-78734077429526414472019-05-16T23:13:42.756-07:002019-05-16T23:13:42.756-07:00כתוב יפה אבל פשוט ממש לא נכון ועם ראיה ממש ממש מרו...כתוב יפה אבל פשוט ממש לא נכון ועם ראיה ממש ממש מרובעת וצרה, הדוגמא לגבי המרעה בדיוק ממחישה גם עד כמה.<br />ברגע שהחלופה תתן מענה טוב יותר הפקקים יתחסלו. בדיוק כמו שהיום אף אחד לא מגדל בקר ושדות כאלה ריקים תמיד, אבל הסיפור הוא שתשתיות תחבורה לבד לא מספיקות, תשתיות תעופה תעסוקה תעשייה שירותים ותקשורת יעשו את העבודה.מישהוhttps://www.blogger.com/profile/05931049720624941053noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-63056455293170953792019-03-15T10:32:05.707-07:002019-03-15T10:32:05.707-07:00אני כמעט לא כותב פוסטים חדשים לאחרונה, אז כנראה של...אני כמעט לא כותב פוסטים חדשים לאחרונה, אז כנראה שלא.<br />אבל מאחר ודעתי מעניינת אותך רק אגיד שרוח הדברים של הבלוג תמיד היתה כזו.<br />"סוף סוף רואים הרבה עשייה בתחום התח"צ בארץ, אבל יש עוד המווון מה לעשות".<br />אני חושב שגם דוח המבקר מצביע בעיקר על כך שהקצב לא מספיק גבוה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-39183484186573100672019-03-15T04:30:08.404-07:002019-03-15T04:30:08.404-07:00האם תעשה פוסט על דוח מבקר המדינה?האם תעשה פוסט על דוח מבקר המדינה?מוישיhttps://www.blogger.com/profile/04191170993969156830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-13765109231941131922019-02-16T22:57:55.344-08:002019-02-16T22:57:55.344-08:00אז זהו, שהפקקים לא ייעלמו. כי פקקים זה איזון והרמו...אז זהו, שהפקקים לא ייעלמו. כי פקקים זה איזון והרמוניה שיוצר הטבע האנושי.<br />מה שכן, אפשר לגרום לכך שמי שנוסע בתח"צ לא יסבול או לפחות יסבול פחות מהפקקים לעומת מי שנוסע ברכב פרטי.<br /><br />אגב, הדגש שלך על "זולה" לא נכון. היא הגורם הכי פחות משפיע. היא צריכה להיות איכותית (תדירות גבוהה ומסלולים טובים), מדויקת ואמינה, היא לא חייבת להיות מרווחת, אבל אסור שתגיע למצב של "סרדינים, והמחיר צריך להיות הוגן.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-32878902965527909382019-02-14T00:44:43.362-08:002019-02-14T00:44:43.362-08:00מעולה כרגיל.
הפקקים יעלמו כשתהיה תחבורה ציבורית א...מעולה כרגיל.<br /><br />הפקקים יעלמו כשתהיה תחבורה ציבורית איכותית מאד, מדוייקת, מרווחת, אמינה - ובעיקר מאד זולה. D! כאן ועכשיוnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-39485253408927803252019-02-06T00:51:29.230-08:002019-02-06T00:51:29.230-08:00אני מניח שבגלל זה הם רוצים להרחיב את הניסוי במקום ...אני מניח שבגלל זה הם רוצים להרחיב את הניסוי במקום לרוץ קדימה, המציאות היא ששעות העבודה של רובנו לא מאד נוקשות (באופן פרדוקסלי דווקא שעות העבודה של העשירונים התחתונים, שהרבה יותר תלויים בתח"צ, נוקשות יותר).<br />והבעיה השניה היא עם האמירה "שיודע שאין לו חלופה סבירה לרכב", אני מכיר הרבה אנשים "שיודעים את זה" ולמעשה יש להם חלופה סבירה (להערכתי הנתון שבו מעל 20% גילו שיש תח"צ שנותנת להם מענה הוא נתון שעומד במבחן המציאות).הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-72508700290079943602019-02-05T23:56:57.018-08:002019-02-05T23:56:57.018-08:00תודה אמיר, כתוב ממש יפה!
ועל זה נאמר: "You a...תודה אמיר, כתוב ממש יפה!<br /><br />ועל זה נאמר: "You are not stuck in traffic, you ARE traffic"<br /><br />מויMoy Galantehttps://www.blogger.com/profile/02653673185832560154noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-61728773855299825562019-02-05T12:20:06.102-08:002019-02-05T12:20:06.102-08:00יפה. רק הסתייגות מהניסוי של "נעים לירוק"...יפה. רק הסתייגות מהניסוי של "נעים לירוק", בגלל אופן גיוס המתנדבים אין לו לדעתי הרבה ערך. הרי אדם ששעות עבודתו נוקשות, ויודע שאין לו חלופה סבירה לרכב, מראש לא יתנדב לניסוי כזה. כך שהמתנדבים לא בהכרח מייצגים. Davidhttps://www.blogger.com/profile/12035857132580594626noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-41777853649412931792019-02-05T08:06:47.860-08:002019-02-05T08:06:47.860-08:00תודה רבהתודה רבהמוישיhttps://www.blogger.com/profile/04191170993969156830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-54380388382320767082019-02-05T01:57:55.824-08:002019-02-05T01:57:55.824-08:00זה לא בלוג אקטואלי, ואני לא מכיר את הפרטים, רק את ...זה לא בלוג אקטואלי, ואני לא מכיר את הפרטים, רק את הכותרות בעיתונים. אז הנה ניתוח לא מחייב שלי.<br />1. רכבת קלה באה על חשבון שטח בקרקע, שקודם בדרך כלל לכן היה שייך למכוניות (נתיב נסיעה או חניה). בעיני מי שלא בעל רכב זהו יתרון, כי היא מביאה איתה רחוב שקט יותר ונעים יותר למשתמשי דרך אחרים. לרוע המזל, זו בדיוק הסיבה שבעלי רכב מתנגדים לה. לתפיסתם היא לא נועדה להם ולכן הם רק מפסידים ולא מרוויחים. (בפועל היא מביאה לעלייה בערך הקרקע, כך שזה לא מדויק).<br />2. הזרוע הצפונית של הקו הסגול, שהיתה אמורה לשרת את דרום פתח תקווה עתיר המגדלים כבר קוצצה פעם אחת בלחץ בעלי הרכב תושבי רחוב העצמאות ולכן בכל מקרה איבדה מהרלוונטיות שלה. לכן כשתושבי גבעת שמואל הביעו מחאה דומה, היה קל לוותר להם והזרוע קוצצה שוב כך שתשרת למעשה רק את אוניברסיטת בר אילן. ויתרו בקלות כי רצו להתקדם עם האישור לשאר הקו הסגול כדי להתחיל את העבודות (שאכן התחילו בתחילת 2019).<br />3. מטבע הדברים מאבקים שכאלה מלאים בדיסאינפורמציה. בולטת במיוחד ההשוואה של הרכבת הקלה לרכבת כבדה (אוי-וי, היא חוצה צמתים), או ששמים דגש על המהירות האיטית (קצת מעל 20 קמ"ש, מה שאומר שהיא מנצחת את הרכב הפרטי בשעות השיא ומפסידה בשאר הזמן, אבל שומרת על אמינות גבוהה לאורך כל היום, שזה בדיוק מה שצריך). אני שמח שמול המשועבדים לרכב הפרטי קמו תושבים אחרים שהביעו מחאה על ההחלטה המהירה, וגם מפתח תקווה מנשבות רוחות חדשות כך שייתכן ויהיה קל להפוך את ההחלטה על פיה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-59932278443300351112019-02-04T10:53:22.518-08:002019-02-04T10:53:22.518-08:00האם תוכל לדדבר על המאבק נגד הרכבת הקלה שמתרחש בגבע...האם תוכל לדדבר על המאבק נגד הרכבת הקלה שמתרחש בגבעת שמואל ועל התגובה של נתע?מוישיhttps://www.blogger.com/profile/04191170993969156830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-67766285517347683712019-02-02T23:24:46.991-08:002019-02-02T23:24:46.991-08:00היה נסיון של רמפ מטרינג במחלף קק"ל אבל אני לא...היה נסיון של רמפ מטרינג במחלף קק"ל אבל אני לא יודע מה היו תוצאותיו. בכל מקרה מדובק בפתרון נוסף שמקל במקצת אך לא בתפרון קסם.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-73864779439153085282019-02-02T13:10:32.429-08:002019-02-02T13:10:32.429-08:00שווה לדבר על ramp metering בהקשר של הדוגמא של אייל...שווה לדבר על ramp metering בהקשר של הדוגמא של איילון, כפתרון לבעיית הthroughput של הכביש.Ido Kleinhttps://www.blogger.com/profile/07794721230413222281noreply@blogger.com