tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post1721269879674257004..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: תופעות חיוביות לא צפויות של הרכב האוטונומיהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger24125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-87010719211346872842024-02-01T04:02:28.133-08:002024-02-01T04:02:28.133-08:00האם הרכב החדש משנה את מה שאנחנו מבינים על נהיגה וכ...האם הרכב החדש משנה את מה שאנחנו מבינים על נהיגה וכל מה שקשור אליה?<br />הביטוח, הנהיגה, החוקים, האם הכל יהיה כמו שהיה?<br />רק ימים יגידו, מה שבטוח שמי שלא מוכן להתקדם עם הקדימה, ישאר מאחור.ביטוח צד ג לרכבhttps://www.menoramivt.co.il/general/cars-insurance/private-compu-third/third-party-three-halfnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-27825360384022746112021-08-15T01:05:27.839-07:002021-08-15T01:05:27.839-07:00התייחסצי לביטוח בסעיף האחרון. בשלב א' של שילוב...התייחסצי לביטוח בסעיף האחרון. בשלב א' של שילוב אוטונומי עם נהגים רגילים הוא כנראה יעלה עקב חוסר הודאות שמתלווה לטכנולוגיה החדשה, אחר כך הוא כנראה ירד, אבל לא הייתי דואג לחברות הביטוח, הם כבר ימצאו דרך אחרת לעשות כסף.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-78233337053996780032021-08-10T07:01:10.923-07:002021-08-10T07:01:10.923-07:00שאני חושב על רכב אוטונומי אני בעיקר חושב על כמות ה...שאני חושב על רכב אוטונומי אני בעיקר חושב על כמות התאנות שזה יחסוך, על כמה דברים נוכל לעשות בשעת נהיגה<br />וממש מעניין אותי איך וכמה יעלה <a href="https://www.go-ins.co.il/" rel="nofollow">ביטוח רכב פרטי</a>... הרי אם אחוז התאונות ירד בצורה דרסטית ככה גם עלות הביטוח במקרה של תאונה אמור לרדת מאוד - נזקי גוף או תאונה לא היו הכי רלוונטים אביב רוןhttps://www.blogger.com/profile/04933489209997181180noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-75838662536528544902018-12-01T21:54:59.445-08:002018-12-01T21:54:59.445-08:00בשום צורה בניית ערים חדשות לא תהיה יותר פשוטה, קלה...בשום צורה בניית ערים חדשות לא תהיה יותר פשוטה, קלה וזולה מאשר השבחת הערים הקיימות ולכן זו לעולם לא תהיה תופעה חובקת עולם אלא נקודתית (כמו בעיר החדשה מסדאר באבו-דאבי). אבל אני שותף לדעתך שהתופעה תלך ותתרחב לעוד ועוד מקומות נקודתיים.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-33226102194292256782018-11-29T09:25:40.843-08:002018-11-29T09:25:40.843-08:00ההבדל ביני למאסק זה שהוא מדבר על חפירות, ואני מדמי...ההבדל ביני למאסק זה שהוא מדבר על חפירות, ואני מדמיין ערים חדשות בהם מפלס הולכי הרגל ורוכבי האופניים נבנה קומה אחת מעל למפלס הקרקע. לדעתי זה הרבה יותר פשוט, קל וזול.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-65002394725803526452018-11-26T00:14:57.869-08:002018-11-26T00:14:57.869-08:00אתה מרים לי להנחתה לפוסט על מיזם הבורינג קומפני של...אתה מרים לי להנחתה לפוסט על מיזם הבורינג קומפני של אלון מאסק שכנראה חושב כמוך. אולי אכתוב אותו בקרובהרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-61878135675594414342018-11-21T14:51:15.568-08:002018-11-21T14:51:15.568-08:00אגב, אני לא בטוח שבערי העתיד התחבורה תתבצע באותו מ...אגב, אני לא בטוח שבערי העתיד התחבורה תתבצע באותו מפלס של הולכי הרגל ורוכבי האופניים. אני מדמיין ערים בהם מפלס הרחוב בנוי קומה אחת מעל הקרקע וכמעט כל המרחב מתחת לרחוב והבניינים ישמש לתנועת רכבים ולחניה תחת כל רחבי העיר ולא רק בחניונים בשולי העיר.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-60557498847749768212018-11-21T14:48:56.776-08:002018-11-21T14:48:56.776-08:00לגבי מוניות, כנראה שכל אחד מאיתנו רואה משהו אחר. כ...לגבי מוניות, כנראה שכל אחד מאיתנו רואה משהו אחר. כאן בירושלים עם הרמה הסוציו-אקונומית ורמת המינוע הנמוכה יחסית, כנראה שהשימוש במוניות כולל יותר נסיעות של שניים ויותר נוסעים.<br /><br />לגבי גודל הרכב האוטונומי, ברור שלציי הרכב תהיה כמות של רכבים גדולים מעבר לממוצע הביקוש להם, בגלל עניינים של אי וודאות, וככל הנראה ככל שציי הרכב יהיו גדולים יותר כך המרחק לממוצע הביקוש יקטן בגלל חוק המספרים הגדולים. ועדיין, גם אם רק 80% מהרכבים יצטמקו לגודל של שני מושבים מדובר יהיה בחיסכון עצום של שטח.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-30229142715699104172018-11-19T22:59:54.293-08:002018-11-19T22:59:54.293-08:00ראשית, זו תופעה שצריך להקטין ללא קשר למכוניות האוט...ראשית, זו תופעה שצריך להקטין ללא קשר למכוניות האוטונומיות, בערים רבות אין בכלל חניה צמודת מדרכה בשטחים נרחבים של העיר. במקום זה יש מדרכות רחבות יותר, שבילי אופניים ועוד. היצע החניה המוגבל יותר אמור לשלוח את הנהג לחניון בתשלום מהר יותר ללא בזבוז זמן שיטוט וכדאי לאמץ את המודל הזה ביתר שאת בישראל כי הוא גם משקף טוב יותר את עלות השימוש בחניה במרחב.<br />שנית, זמן ההגעה לחניה (גם אם בזכות אמצעים טכנולוגיים לא יכלול חיפוש), הוא עדיין זמן יקר שהמכוניות האוטונומיות יבלו על הכבישים אחרי שיורידו את נוסעיהם קרוב ליעדם. הם עדיין יתטרכו לחנות איפשהו ואם יתממשו התחזיות גלבי הקטנת היצע החניה במרכז העיר בזכותן הרי שזמן ההגעה שלהן לחניה רחוקה יתארך מאד.<br />שלישית, חסידי הצי המשותף טוענים שהמכוניות לא יחנו בגלל שהן כל הזמן יסעו. יורידו אדם אחד ויקחו אדם אחר במקומו. אבל כל עוד האדם חי בהתאם למחזור היום והלילה, חזקה עלינו שתהיה שעת שיא חזקה בבוקר וחזרה אחה"צ ושעת שפל באמצע. כלומר, הם יהיו שעות רבותב יום שהמכוניות יהיו בלי תעסוקה ויאלצו לחנות היכן שהוא.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-91419128779201898852018-11-19T06:19:06.610-08:002018-11-19T06:19:06.610-08:00מה לגבי זמן חיפוש החניה בעיר? במקומות רבים זה מהוו...מה לגבי זמן חיפוש החניה בעיר? במקומות רבים זה מהווה חלק לא מבוטל מהתנועה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-48673900273254786882018-11-19T00:01:10.533-08:002018-11-19T00:01:10.533-08:00הפוך גוטה, ככל שהפקקים יוחמרו הדו גלגלי יהפוך אפיל...הפוך גוטה, ככל שהפקקים יוחמרו הדו גלגלי יהפוך אפילו ליותר פופולרי.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-85951272751550247802018-11-18T23:58:46.994-08:002018-11-18T23:58:46.994-08:00סליחה שאני לא חולק את האופטימיות המוחלטת הזו. ההיס...סליחה שאני לא חולק את האופטימיות המוחלטת הזו. ההיסטוריה מלאה במשיחים שאמורים לפתור הכל ובסוף מתגלה שהם אמנם הצעידו את העולם קדימה אך ממש לא פתרו את הכל. הרכב הפרטי הוא בדיוק כזה. חיינו לפניו היו מאד מוגבלים והוא אכן סימן (בצדק) חופש תנועה כמעט מוחלט. אבל הוא בהחלט בא על סל בעיות משלו.<br />כך גם הרכב האוטונומי. הוא יפתור חלק מהבעיות של הרכב הפרטי הלא אוטונומי, אבל מכאן ועד פתרון כל בעיותינו בחיים יש עוד דרך ארוכה. <br />זה לא כלכלי להחזיק צי ענק בכל הגדלים האפשריים, ולכן, על אף שסביר שיהיו רכבים אוטונומיים בכל הגדלים האפשריים, סביר אף יותר שלא 100% מהנסיעות שמצריכות רכב קטן ישתמשו ברכב קטן. <br />תאונות הדרכים לצערי לא יתבטלו לגמרי, גם אם תאונות של רכב ברכב יתבטלו לחלוטין עדיין גם בתרחיש של אוטומציה מלאה יש משתמשי דרך אחרים (הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי) וגם תוכנת מחשב יכולה להיות מופתעת. כך שיהיה אפשר להפחית את השילדה אבל כנראה לא לבטל לגמרי את ה"אף הרך" מקדימה, שכמובן תופס מקום.<br /><br />במוניות אתה אולי רואה יחסית הרבה נסיעות עם יותר מנוסע אחד אבל אני די בטוח שסטטיסטית רוב הנסיעות הם של נוסע אחד. (אין לי נתונים, זו הערכה שלי). כשמוניות יוזלו (אובר או אוטונומי) אז דווקא יגדל עוד יותר השימוש היחידני.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-50491029323735880482018-11-18T14:39:08.610-08:002018-11-18T14:39:08.610-08:00הנקודה שדוד העלה היא נקודה קריטית ביותר שחסידי התח...הנקודה שדוד העלה היא נקודה קריטית ביותר שחסידי התח"צ נוטים להתעלם ממנה, כמה נוח.<br />ברור לי ב-100% שמרבית הרכבים של ציי הרכב העתידיים יהיו מסוג של מושב אחד או שניים. אני מדמיין רכבים שמהווים בסה"כ מיטה עם גלגלים. רוב המשתמשים יצרכו נסיעות לבד ולכן ירצו להזמין רכב קטן יותר שיהיה זול יותר. כאשר ירצו לשבת שניים, שלושה או ארבעה - אין שום בעיה, מזמינים כב מותאם לגודל.<br />כאשר תאונות הדרכים יתבטלו לגמרי, ניתן יהיה להסיר הרבה מאוד מהמשקל שהשלדה המסיבית מכבידה כיום על הרכבים => הפחתה באנרגיה הנצרכת לנסיעה => הפחתת מחיר וזיהומי אוויר.<br />העובדה שכיום הרכבים של אובר וליפט אינם בגודל של סמארט הי בגלל שהם לא של אובר וליפט. הם של הנהגים שעוסקים בהסעת לקוחות ברכבם הפרטי, והגודל של הרכב הפרטי נגזר משיקולים אחרים. בנוסף, העובדה שיש נהג משאירה רק מקום אחד פנוי לנוסע, וממה שאני רואה, בחלק גדול מאוד (אם לא רוב) מהנסיעות במונית כיום יש לפחות שתי נוסעים מלבד הנהג.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-62484863125871385072018-11-18T11:10:24.350-08:002018-11-18T11:10:24.350-08:00הם יעלמו וגם האופנוענים הטיפשים יעלמו איתםהם יעלמו וגם האופנוענים הטיפשים יעלמו איתםAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-57629019212617571782018-11-18T10:57:00.501-08:002018-11-18T10:57:00.501-08:00מה לגבי אופנועים? הם חייבים להיות מאויישים והם ממש...מה לגבי אופנועים? הם חייבים להיות מאויישים והם ממש לא הולכים להיעלם ומה לגבי רוכבי אופניים?דודhttps://www.blogger.com/profile/17737927518070896789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-32377349980474703732018-11-17T22:45:53.280-08:002018-11-17T22:45:53.280-08:00ואגב, הפקקים לא נגרמים בגלל מה שכתבת אלא מסיבה הרב...ואגב, הפקקים לא נגרמים בגלל מה שכתבת אלא מסיבה הרבה יותר פשוטה - יש יותר מדי מכוניות.<br />וגם בפס ייצור יש פקקים - החוליה החלשה בפס הייצור קובעת את הקצב של כל הפס. ולא תמיד אפשר/משתלם לשדרג אותה. כך שלכל פס ייצור, כמו לכל רשת כבישים, יש קיבולת מקסימלית כלשהי. יתרונות זרימת התנועה אכן מעלים את הקיבולת המקסימלית, אך מאחר וגם תתווסף תנועה, אנחנו ניתקע מחדש ברף קצת יותר גבוה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-5666272832152662712018-11-17T22:42:08.505-08:002018-11-17T22:42:08.505-08:00זה מה שכולם אמרו בתחילה, וזה מה שאכן היה קורה אם ל...זה מה שכולם אמרו בתחילה, וזה מה שאכן היה קורה אם לא היה מתווסף אף לא רכב אחד לכביש ואם לא היה שינוי בהרגלי החניה והאוטו הצמוד שלנו. (כלומר אם היתרון היחידי ברכב אוטונומי היה שאנחנו לא הנהג וכל השאר היה נשאר בדיוק אותו דבר).<br /><br />מאחר וברור שהשפעתו רוחבית יותר על כל הרגלי השימוש, כל היתרונות האלה מגמדים את החסרון של הכפלת הקילומטרז', זה כבר הוכח במספר מחקרים שעשו שימוש במודלים מורכבים.<br /><br />אשמח לאכול את הכובע...הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-68227722286359345132018-11-17T22:38:21.295-08:002018-11-17T22:38:21.295-08:00כמו שאמרת, הכל ייתכן בהינתן רגולציה מכוונת.
לצערי,...כמו שאמרת, הכל ייתכן בהינתן רגולציה מכוונת.<br />לצערי, רגולציה נולדת רק כשהצורך כבר צורח לך לתוך האוזן עם רמקול, וגם אז היא נולדת בצורה הססנית ולאט לאט מתפתחת. <br /><br />לגבי אובר פול - כמובן שזה עשוי להיות העתיד של המייל האחרון, אבל האם ידעת שאובר לא מפעילה אובר פול בשום מקום שבו אין לה בייס מאד נרחב של אובר הרגיל. כלומר, בתחילה היא גורמת לעוד גודש, ורק אז מציגה פתרון שלכאורה מקל עליו קצת חזרה. (וזה נכון גם לליפט). <br />ועדיין מרבית הנוסעים באובר פול נסעו קודם באוטובוס או ברכבת, כלומר עברו מכלי יעיל מבחינת השטח שהוא תופס לכלי פחות יעיל לעיר (אם כי יותר יעיל ברמה האינדיווידאולית, על זה אין ויכוח).<br />פה האמירה של חברות אלה שעדיף שנוסע יעבור לאובר מאשר שיקנה רכב פרטי, כי יש הנחת עבודה שכולם עוזבים בסוף את התח"צ, אבל התוצאה של האלטרנטיבה הזו היא עזיבה מואצת של התח"צ וזה כבר ממש לא טוב.<br />לכן, חבקו את הפקקים באהבה, ובסוף יווצר אקו-ליבריום חדש בו במקומות מסוימים התח"צ (רכב רב קיבולת אוטונומי גמיש שמקבל העדפה הוא סוג של תח"צ) תנצח.<br /> הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-66442590200021783462018-11-15T03:03:50.884-08:002018-11-15T03:03:50.884-08:00לדעתי אתה טועה בקשר לאי-הפחתת פקקים. הפריים בכביש ...לדעתי אתה טועה בקשר לאי-הפחתת פקקים. הפריים בכביש נגרמים בגלל הגורם האנושי, שמצריך מרווחים גדולים בין רכבים וזמן תגובה איטי. רכב אוטונומי יכול תיאורטית לנסוע במהירות 100 קמ''ש במרחק מטר מהרכב שלפניו, כמו בפס ייצור. גם זמני ההמתנה בצמתים יכולים להצטמצם דרסטית. (דמיין לעצמך שכאשא הרמזור מתחלף לירוק, כל המכוניות בטור מאיצות בבת אחת באותה מהירות)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00323497943797832601noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-36704562193258696802018-11-14T22:46:09.414-08:002018-11-14T22:46:09.414-08:00פוסט מעולה, תודה.
אהבתי מאוד את ההפרדה בין העתיד ה...פוסט מעולה, תודה.<br />אהבתי מאוד את ההפרדה בין העתיד הקרוב לעתיד של 20 שנה לאחר כניסת הרכבים האוטונומיים. זו גישה מעולה כי כנראה במציאות הנוכחית המצב לא בהכרח ישתפר באופן מיידי. עם זאת, אני מאמין שבאמצעות רגולציה נכונה ניתן יהיה לתמרץ שינוי חיובי:<br />1. עלות ריאלית לחניה ולנסיעה בכביש - ברגע שהמדינה תגבה את המחיר הריאלי של חניה, ושימוש בכבישים, לפי היצע וביקוש, ייווצר תמריץ רציני לשיתוף נסיעה ולאמצעי תחבורה שיתופי שלא דורש חניה למשך כל היום כמו רכב אוטונומי פרטי.<br />2. נת"צים לרכבים אוטונומיים:<br />בסעיף אחד הזכרתי את המקל, אבל אפשר גם עם גזר - נתיבי העדפה לרכבים אוטונומיים שיתופיים עם מספר נוסעים רכב, כפי שציינת כבר בפוסט.<br />3. בשילוב תשתיות, הרכב האוטונומי יכול לשמש פתרון מעולה שיחליף אוטובוסים: אדם נוסע מירושלים לתל אביב ברכבת, עולה על הרכבת הקלה, ולבסוף לוקח רכב אוטונומי שיתופי למייל האחרון. זה כנראה יהיה מהיר וזול יותר מנסיעה שלמה ברכב אוטונומי, אולי לא, זה תלוי אם תהיה אגרת גודש ואגרת שימוש.<br /><br /><br />בביקור האחרון שלי בארהב ניסיתי את השירות החדש של אובר - אובר פול אקספרס. זה אובר, משותף עם עוד נוסעים, שלא מגיע אלייך, אלא לנקודה נוחה ברדיוס של 200 מטרים ממך. כלומר, משהו שקצת דומה לאוטובוס - רק שהנסיעה הייתה זולה יותר מאוטובוס, רק 3$, וכמובן מהירה פי כמה. באותו ביקור בארהב הבנתי כיצד המודל של אוטובוס שנוסע במסלול קבוע הולך להיעלם מהעולם בקרוב.AlonReghttps://www.blogger.com/profile/04795028868165935423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-20697168346912561342018-11-13T04:26:02.606-08:002018-11-13T04:26:02.606-08:00ימים יגידו, רק אוסיף שאתה לא היחידי שחושב כך, גוגל...ימים יגידו, רק אוסיף שאתה לא היחידי שחושב כך, גוגל עצמה שיחררה ב-2014 דגם אבטיפוס למכונית אוטונומית עתידית שמתאים לשני אנשים. אחרים משתעשעים ברעיון של "רכבת מכוניות" בו כל אחד נוסע בקפסולה קטנה, שיודעת להתחבר לקפסולות קטנות אחרות ליצירת שרשרת. השרשרת הזו תנוע בכביש למעשה כרכב אחד ארוך, לרבות חציה של רמזורים ותתפצל מתי שצריך לקראת ההגעה ליעדים השונים. הקפסולות מתוכננות מראש לחיבור יעיל מבחינת ניצול שטח אחת לשניה.<br />לזה אפשר להוסיף חזון נוסף לרכב "מתקפל", כזה שזוגות הגלגלים שלו מתקרבים אחד לשני בעת חניה או נסיעה בלי נוסעים על חשבון הטיית תא הנוסעים לזווית מאונכת. וכך לחסוך עוד יותר בשטח הנדרש על הכביש.<br /><br />הכל אפשרי, והיוזמות קיימות בשטח, נשאלת השאלה רק מה יהפוך למסחרי בקנה מידה נרחב. ולזה אין לי תשובות חוץ מנחיה ונראה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-36642770476281875872018-11-13T01:49:40.062-08:002018-11-13T01:49:40.062-08:00זה בהחלט יכול לקרות אם יהיו תמריצים. אם להשתמש בסמ...זה בהחלט יכול לקרות אם יהיו תמריצים. אם להשתמש בסמארט, לנסיעה של אדם עם תיק קטן לעבודה, יעלה לו אפילו 10% פחות (בעולם שבו הרכב אינו בבעלות, אלא נלקח לפי הצורך) אז למה שיעדיף משפחתית עם תא מטען גדול? אם התמחור ישקף גם התערבות ממשלתית (הממשלה תגבה כסף על נסיעות בהתחשב בשטח שנגזל) זה עוד יתגבר. התרחיש הזה, בניגוד למשל לכל מיני תרחישים של שיתוף נסיעות בין זרים וכדומה, אומר שאנשים ימשיכו לעשות מה שהם עושים כיום (כלומר לנסוע רוב הזמן לבדם), רק שתהיה להם אפשרות לעשות זאת בכלי המתאים. היום הם נאלצים להשתמש בכלי לא מתאים בגלל מודל הבעלות. בגלל הטיול המשפחתי של סופ"ש, הם נוסעים לעבודה במשפחתית המרווחת שלהם ביום א'.<br /><br />זה שכרגע החברות מחקות רכב משפחתי סטנדרטי לא אומר הרבה על העתיד. כרגע המאמץ הוא להגיע ליכולות אוטונומיות, פחות חושבים על איך ישתמשו בהן, וטבעי שינסו להדגים את היכולת על רכב טיפוסי. ברגע שהיכולות יתייצבו, אני לא חושב שיש סיבה פרקטית כלשהי שלא להשתמש במכונית בגודל סמארט. (אולי צריך מקום לסוללות?).<br /><br />לדעתי יש לכך השלכה משמעותית על העומס. עשרה סמארטים (כל אחת עם נוסע אחד או שניים) ומיני-ואן אחד (עם קבוצה של שבעה) תופסים כחצי מהשטח שתופסות 12 מכוניות משפחתיות, שמסיעות את אותם אנשים כיום. (עשר לבודדים והזוגות ושתיים לשביעייה). פחות מקום בכביש כשהם נוסעים ופחות בחניונים כשהם חונים. <br /><br />Davidhttps://www.blogger.com/profile/12035857132580594626noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-5274336338032109212018-11-12T23:59:05.903-08:002018-11-12T23:59:05.903-08:00אכן, למרות שסביר שמשיקולי יעילות צי זה לא יקרה, גם...אכן, למרות שסביר שמשיקולי יעילות צי זה לא יקרה, גם היום הצי "מחקה האוטונומי" של מוניות ספיישל ואובר, ליפט ודומיהם, מושתת בעיקר על רכבים שמתחילים מגודל של רכב פרטי, למרות שבמרבית נסיעותיהם יש רק נוסע אחד. וממספר מועט יחסית של רכבים גדולים יותר עם 7 או 10 מקומוות.<br />לגבי הקטנת העומס על הכבישים, לא בטוח שזה ישפיע הרבה.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-15975337759394652922018-11-12T09:59:05.235-08:002018-11-12T09:59:05.235-08:00יתרון אפשרי הוא שיתאפשר שימוש ברכב מותאם לצורך. כד...יתרון אפשרי הוא שיתאפשר שימוש ברכב מותאם לצורך. כדי להסיע אדם יחיד ישתמשו במשהו דמוי סמארט, כדי להסיע ארבעה בברכב משפחתי, ושבעה - ברכב 7 מקומות. כיום, כשהרכב בבעלות, אנשים קונים רכב בהתאם לתרחיש מקסימלי (לטייל עם המשפחה בשבת, נניח) ואז כבר משתמשים בו כל הזמן, גם לבדם. שינוי זה לבדו יכול להקטין את העומס בחצי.Davidhttps://www.blogger.com/profile/12035857132580594626noreply@blogger.com