tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post1586551839293443280..comments2024-03-26T05:17:58.878-07:00Comments on הרוכב לאוטובוסים: להשתמש באופן יעיל יותר ב"פחיות" הפרטיותהרוכב לאוטובוסיםhttp://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-2512948024650041542016-09-23T15:24:42.954-07:002016-09-23T15:24:42.954-07:00לא יהיה שום צורך במיניבוסים אוטונומיים- קווים מעוט...לא יהיה שום צורך במיניבוסים אוטונומיים- קווים מעוטי נוסעים יהיה עדיף להחליף במוניות אוטונומיות- משהו בסגנון תל אופן, אבל עם רכבים קטנים. ברוב המקרים מדובר בכל מקרה על שכונות בלי עומסי תנועה משמעותיים, ועל כמות נוסעים קטנה יחסית. אם ישתמשו גם ברכבים חשמליים (ואין סיבה שלא) אז העלות של נסיעה כזאת אמורה להיות מאוד נמוכה.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-57217207833364265122016-09-23T15:18:47.368-07:002016-09-23T15:18:47.368-07:00ברור שמה ש-CGPGrey הציג זה מצב אוטופי- אבל הוא לא ...ברור שמה ש-CGPGrey הציג זה מצב אוטופי- אבל הוא לא כ"כ רחוק מהמציאות.<br />נראה שהוא פשוט בחר שלא להתייחס להולכי הרגל- אבל באופן כללי הם אמורים להרוויח מהמצב החדש- יהיה אפשר פשוט לאפשר מצבים שבהם כל X זמן כל הרמזורים של הולכי הרגל ירוקים ל-Y זמן.<br />באופן כללי, יהיה אפשר להוריד דרמטית את מהירות הנסיעה בתוך הערים- בלי לפגוע בכלל בזמני הנסיעה. אין סיבה שמכוניות יעברו צמתים במהירות של 60 קמ"ש, עדיפה נסיעה במהירות נמוכה בהרבה, אבל קבועה לאורך זמן. אם תחטט קצת ב-youtube אתה תמצא לא מעט סירטונים של צמתים במדינות מתפתחות שמתנהלים בצורה דומה, אבל עם נהגים אנושיים. בוודאי שזה לא הדבר הכי בטיחותי בעולם (בלשון המעטה), אבל אם בני אדם יכולים להתנהל בצורה כזאת- אז על אחת כמה וכמה שמכוניות אוטונומיות יוכלו.<br />גם אם יוחלט שעדיין יש צורך במרחק ביטחון בין מכוניות- הוא יופחת דרמטית, כי בעוד שהיום מרחק הביטחון המומלץ בין שתי מכוניות מורכב מההפרש בין זמני העצירה של המכוניות (כי יכול להיות שאני נוהג במכונית שעוצרת פחות מהר מהמכונית שלפני) בתוספת זמן התגובה של הנהג- עם מכוניות אוטונומיות יהיה אפשר להשמיט את זמן התגובה של הנהג ולהשאיר רק את ההפרש בין זמני העצירה. במקרה של פקקי תנועה למשל זה אומר שגם בעומס כבד- טור המכוניות יוכל להתקדם במהירות של כמה עשרות קמ"ש.<br />בכל מקרה, אין שום היגיון בהזנחת התחבורה הציבורית מתוך הנחה שהמכוניות האוטונומיות יחליפו אותה לחלוטין- גם אם ההנחה הזאת נכונה- אף אחד מתי לא יודע מתי נגיע למצב הזה: הטכנולוגיה אפילו לא בשלה מספיק כדי להחליף בני אדם במשימה פשוטה יחסית כמו נהיגה בכבישים מהירים, בוודאי שלא בשלה מספיק כדי להחליף את הנהג האנושי בנסיעה בפרברים מנומנמים, ובוודאי שלא בערים עמוסות וכאוטיות. וגם כשתימכר המכונית האוטונומית הראשונה שתוכל להחליף בני אדם לחלוטין- יעברו שנים רבות עד שכל צי הרכב יהיה אוטונומי.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-81053959926736660862016-09-22T00:45:36.357-07:002016-09-22T00:45:36.357-07:00שלום,
ראשית כל הכבוד על התוכן האיכותי!
אנחנו חברת ...שלום,<br />ראשית כל הכבוד על התוכן האיכותי!<br />אנחנו חברת SMARTBUS.CO.IL החברה היחידה בארץ המאפשרת להזמין הסעות באוטובוסים מיניבוסים אונליין, ובמחירים הכי אטרקטיביים בשוק באמצעות מכרז חכם בין מאות נהגים ברחבי הארץ.<br /><br />נשמח לפרסם כתבה אצלך באתר עלינו, שמסביר את יתרון השירות שאנחנו נותנים.<br /><br />מוזמן ליצור אתנו קשר ב jeremie@smartbus.co.il<br />0737884447<br />https://smartbus.co.ilsmartbushttps://smartbus.co.ilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-12600150851333345372016-09-20T23:36:30.913-07:002016-09-20T23:36:30.913-07:00אני בחזון רואה דווקא את שימור התחבורה הציבוריתה קי...אני בחזון רואה דווקא את שימור התחבורה הציבוריתה קיימת בקווי הרכבת, רק"ל, BRT ובקווים העירוניים החזקים, וביטול כל "קווי הדרדל'ה, אלה שכמעט ולא מסיעים נוסעים.אבל מאספים בשכונות פרבריות וביישובים נידחים. <br />רק הקווים האלה יוחלפו במערך ציבורי של מיניבוסים אוטונומיים ללא נהג שיסעו ללא מסלול קבוע בהתאם להזמנות מראש ויביאו את הנוסעים מדלת לדלת בתוך איזשהו מתחם מוגדר (שכונה, מועצה אזורית וכו') - לרבות קישור למערכות הסעת ההמונים.<br />הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-77881633770702308572016-09-20T23:31:53.368-07:002016-09-20T23:31:53.368-07:00יש רק בעיה אחת קטנה עם התפיסה הזאת.
יצרניות הרכב ר...יש רק בעיה אחת קטנה עם התפיסה הזאת.<br />יצרניות הרכב רוצות למכור המון רכבים, בין אם הן עם נהג ובין אם הן אוטונומיות. מסעות הפרסום שלהן יטמיעו בתודעת הצרכן שגם רכב אוטונומי חייב להיות פרטי כדי לאפשר את החופש המוחלט ואת הנוחות המוחלטת. והן עלולות גם להשפיע על חקיקה רגולטורית שתקשה על שיתוף רכבים גם בעידן הרכב האוטונומי אם כי במציאות של היום זה כבר יהיה להן יותר קשה.<br /><br />סיפור מעניין, כשהגיחו המכוניות הראשונות לקידמת הבמה בארה"ב, בתחילת המאה ה-19, נפוץ בהם שימוש משותף. אנשים היו אוספים אחרים מהרחוב תמורת 5 פני ומרבית המכוניות היו מלאות בארבעה או חמישה אנשים. <br />לובי של יצרני הרכב הפרטי, שראו את הכנסותיהם נפגעות, בשיתוף עם נהגי מוניות וחברות אוטובוסים, דאגו שתועבר חקיקה שאוסרת על כך עם קנסות דרקוניים. התוצאה, שיתוף המכוניות שאיפיין את כל הענף מלידתו ועד 1925 לערך גווע תוך שנתיים.<br /><br />אל תמעיט ביכולתן של יצרניות המכוניות לשמר את תחושת סמל הסטטוס של המכונית הפרטית גם בעידן הרכב האוטונומי. להערכתי הן ישקיעו בכך יותר כסף משהן ישקיעו בפיתוח המכוניות האוטונומיות.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-59807069130355102672016-09-20T12:50:30.997-07:002016-09-20T12:50:30.997-07:00ראשית, אנחנו נמצאים ביום היסטורי ומרגש. היום הממשל...ראשית, אנחנו נמצאים ביום היסטורי ומרגש. היום הממשל בארה''ב פתח את הדלת הרגולטורית בפני המכוניות האוטונומיות.<br /><br />בעיני, ההבטחה במכוניות אוטונומיות הינה בראש ובראשונה בשינוי תרבות הצריכה של התחבורה הפרטית. מתפיסה של בעלות לתפיסה פונקציונלית של שימוש.שינוי זה יאפשר למכוניות כמו CityCar להתקיים מביינה כלכלית והנדסית. יתכן שבסופו של יום כבר לא נצטרך כלל את התח''צ. ביום הזה נוכל להבדיל בין אלו שתומכים בתח''צ מתוך תפיסות מרקסיסטיות לבין אלו (כמוני) שתומכים בה מסיבות פונקציונליות.אברהם ישעיה רוזנבלוםhttps://www.blogger.com/profile/01592510459878771910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-24097590444853757552016-09-19T14:27:19.855-07:002016-09-19T14:27:19.855-07:00מצחיק שמדברים על שיתוף נסיעות בסגנון אובר כעל חידו...מצחיק שמדברים על שיתוף נסיעות בסגנון אובר כעל חידוש אדיר, חאפרים מסוג זה היו מאז ומעולם ובגוש המזרחי זו היתה דרך מאוד פופולרית להשלים הכנסה. ברור שהטכנולוגיה מייעלת ומשפרת, ובכל זאת...פיטהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-74287075609099143392016-09-19T12:07:13.409-07:002016-09-19T12:07:13.409-07:00א. אני מסכים עם מה שאמרת לגבי הרכב האוטונומי והפני...א. אני מסכים עם מה שאמרת לגבי הרכב האוטונומי והפניתי לפוסט אחר שכתבתי על כך. הטבע האנושי כנראה רוצה למצוא תרופות קסם ופתרונות קסם, אבל המציאות תמיד הרבה יותר מורכבת.<br /><br />ב. זו גם הסיבה שרוצים להצמיד לפתרון הזה תווית של "פתרוון קסם" שאולי בזכותו לא יצטרכו הסעת המונים, נת"צים וכו', אני מקווה שהצלחתי לקעקע את התפישה הזו. הפתרון הוא בקידום כמה פתרונות משולבים וזה יכול להיות רק חלק אחד, לא הכי חשוב מתוך סל פתרונות שאולי יכלול גם אגרת גודש יום אחד.הרוכב לאוטובוסיםhttps://www.blogger.com/profile/08362226650916304740noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7449944553843247141.post-71293313741292849682016-09-19T11:48:56.014-07:002016-09-19T11:48:56.014-07:00הסרטון של CGPGrey פשוט מוטעה. הוא מתעלם לחלוטין ממ...הסרטון של CGPGrey פשוט מוטעה. הוא מתעלם לחלוטין ממשתמשי הדרך האחרים שאינם נהגי מכוניות: הולכי רגל ורוכבי אופניים/אופנועים. מה איתם? להם לא מגיע להתקיים?<br /><br />החזון הזה של צמתים בלי רמזורים שבהם יש זרם בלתי פוסק של מכוניות לכל הכיוונים מונע מהולכי רגל לחצות את הכביש, ומונע מרוכבי אופניים לנסוע בתנועה. זה בעצם חזרה לתפיסה המחשבתית של שנות ה50 וה60, שגורסת שרק המכוניות חשובות ושכל השאר לא.<br /><br />תומכי המכוניות האוטונומיות טוענים ש"אין בעיה, אפשר לבנות גשר או מעבר תת קרקעי להולכי הרגל" או "הטלפון החכם שלנו יגיד למכוניות איפה אנחנו והן יאטו" (ומי שבדיוק נגמרה לו הסוללה, או שאין לו כסף לסמארטפון - בעיה שלו) וזה פשוט מגעיל. התפיסה של היום היא החזרת העיר להולכי הרגל, ותומכי המכוניות האוטונומיות רוצים בדיוק את ההפך.<br /><br /><br />חוץ מזה, בתור מישהו שמגיע מתעשיית ההייטק: לעולם לא הייתי סומך על כל כך הרבה מחשבים להיות מתאומים ביניהם ולנסוע בלי תקלות ולהיכנס לצמתים במהירות גבוהה כמו שמציעים בסרטון. מספיק באג אחד קטן, דיליי של רגע בתקשורת, וקורת תאונה קטלנית. לא תודה.<br />אני לא אומר לא למכוניות אוטונומיות, אבל אומר שהן צריכות לנהוג במשנה זהירות כמו שאנשים שנוהגים (ואפילו עם יותר זהירות, כי הן יכולות).<br /><br />עוד טעות עובדתית בסרטון היא המחשבה שכל המכוניות יאיצו בדיוק באותה שניה. זה גם לא הגיוני בכלל, כי אז לא יהיה מרחק בטחון חשוב בין המכוניות. ואפילו אם המכוניות מתקשרות אחת עם השנייה, לא הייתי רוצה לנסוע במהירות 100 קמ"ש כשרק סנטימטרים ספורים מפרידים ביני לבין המכונית שלפני.<br /><br />למזלנו, יעברו עוד שנים רבות לפני שרכבים אוטונומיים יחליפו את הנהג האנושי באופן מלא, ועד אז אולי אנשים כמו CGPGrey יבינו כמה הם טעו.<br /><br />ובהקשר לפתרון לפקקים? הפתרון הוא מערכת הסעת המונים טובה, חניוני חנה-וסע, ואגרת גודש. בהרבה ערים באירופה זה גורם לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם מוציאים את המכונית מהחנייה, ומוריד רכבים פרטיים מהכבישים הרבה יותר טוב מכל יוזמה אחרת.Anonymousnoreply@blogger.com